Meny Stäng

Share:
Notifications
Clear all

Vilken klubb ska du börja med och varför?

Sida 3 / 4

raca14
(@raca14)
Ungdom

Vet inte ens om jag kommer köra på 21, men om jag nu gör det, så blir den första saven nog med ett mindre lag i Sverige lite längre ner i divisionerna och sedan kanske även MFF för att ta vid med en föryngring passande nog när Safari slutar, Ahmedhodzic spelats in och slussa in Nalic och Sarr än mer i laget och satsa på egna talanger med någon enstaka "Galactico" eller hemvändare likt Olsen, Svanberg m.fl.

SvaraCitera
Oraklet
(@oraklet)
Ungdom

Betan får bli med Milan! Av den enda anledning att under mina 15 år av CM/FM så har jag aldrig haft den gode Zlatan i mitt lag!

Sen funderar jag på att ta mig an en långkörare med Deportivo la Coruna som precis åkte ner i spanska 3:e divisionen eller så kan det bli ett projekt att ta upp Bari till finrummet igen! 

Någon som har några sköna förslag på klubbar i Top5 ligorna men i andra eller tredje divisionen? 😀 

SvaraCitera
Jeffanculo
(@jeffanculo)
Ungdom

För mig blev det Real Sociedad. Där finns flera fina spelare i Oyarzabal, Merino, Isak, Portu och såklart David Silva att bygga laget kring. Sen finns även ett flertal andra halvgoa spelare i bra ålder (20-24) som Zubimendi, Le Normand, Zubeldia och inte minst superlöftet Ander Barrenetxea (18 år) att bygga framtiden på. Transferbudgeten ligger på över 100 miljoner kr från start (som går att utöka genom att sälja den evige talangen Januzaj för en respektabel summa) och med en förkärlek för baskiska spelare ska vi se till att släppa iväg en stor del av vår scoutstyrka att tälta utanför Bilbaos ungdomsverksamhet när det vankas regen-datum 😍  

Nu när både Barcelona och Real Madrid går trögt (vilket dom förhoppningsvis även komma göra på spelet) så ska vi passa på likt verkligheten att claima förstaplatsen i La liga. 

SvaraCitera
vitasi
(@vitasi)
Ungdom

Röda Stjärnan/Partizan från Serbien brukar vara kul att spela med. Många fina talanger och utmaning med Europaspel.

SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Ungdom

@vitasi

Har spelat i nästan samtliga ligor på FM, men har svårt för dem östeuropeiska ligorna. 

Har inte ens en förklaring till det haha 

SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Ungdom

Någon som kan langa fram en screenshot på Freddy Adu? Helst när han lirar för Österlen. 

SvaraCitera
Andreas_N
(@andreas_n)
Ungdom

Har en riktigt kul save igång med Deportivo La Coruna på FMT20 (iPad), så får se när jag skaffar 21:an 😅

Dock har jag ju redan börjat fundera på kommande lagval. Det brukar bli en rätt utdragen process då jag köra långa saves och oftast bara hinner med några lag per utgåva.

Iaf, kom gärna med tips enligt nedstående 😄

Krav:

-Mittenlag eller sämre, helst tippade på nedre halvan.

-Ej klara för Europaspel första säsongen.

-Hyfsade faciliteter, gärna en akademi som är vass.

-Spelar i England/Italien/Tyskland/Spanien/Frankrike. (Iofs aldrig kört längre i annat land, men tror inte det är för mig).

Ett plus om...

-Det finns en bra historik. Man är en gammal slumrade storklubb och/eller vann titlar back in the days.

-Eftersom jag ogillar att värva för mkt, och är rätt snål med att bränna transferbudgeten, så for det gärna finnas en ung kärna i klubben som man kan bygga kring.

-Inhemskt fokus på truppen. Jag föredrar att värva så, ogillar när det är för mkt olika flaggor i truppen.

-Det finns naturliga rivaler att fightas mot.

Ungefär så. Då senaste långkörarna på 19 och 20 varit Bologna respektive Deportivo så kommer jag nog blicka främst mot Eng/Tys/Fra i första hand. 

Dock är ju Bologna helt underbara på FM, så det är alltid ett alternativ ☺️

Micke och Daniel Nilsson gillade
SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Ungdom

@andreas_n

Schalke 04? Få ordning på deras kaos? 

SvaraCitera
Kauge
(@kauge)
Ungdom

Jag tänkte börja som arbetslös med ett gäng ligor tillgängliga och se var det bär av. 🙂

SvaraCitera
Andreas_N
(@andreas_n)
Ungdom

Postad av: @zxc

@andreas_n

Schalke 04? Få ordning på deras kaos? 

Intressant lagval, men dom är väl ”för bra” på FM? Ogillar lag som tippas topp-10 😅

samma med t.ex Sociedad. Deras core är fantastisk, men blir lite tråkigt då truppen redan är ”färdig” så att säga.

Min högst personliga åsikt kring vad som blir en bra långkörare 😄

SvaraCitera
TommyE
(@tommye)
Ungdom

Jag startade som arbetslös + värdelös (f.d. amatörspelare med endast Nationell C-licens).
Jag har fått en anställning och planen är att lansera en rapport liknande min Boston-rapport när jag kommit en bit i spelandet.

SvaraCitera
Lnkan1119
(@lnkan1119)
Ungdom

börjar alltid med mitt kära Liverpool! Efter det så funderar jag på att köra på antingen Fiorentina eller Real Valladolid, mest för att lila är en så go färg😂 

LL

SvaraCitera
MacCcaFlow
(@macccaflow)
Ungdom

@andreas_n

Jag brukar ofta komma till Kaiserslautern när det handlar om långkörare med en och samma klubb. Gedigen historia och en sovande jätte. Återfinns väl i 3. Liga, och jag kan inte rakt upp och ner svära på hur deras trupp eller akademi ser ut, men bara av min första mening så tycker jag själv att det kittlar lite att försöka styra Kaisern mot toppen.

Testade en sväng på FM20 och det är ju inte helt lätt att ta sig ur 3e-divisionen till att börja med...

Och du som inte föredrar för många olika flaggor i truppen kan nog vara lugn i att ju längre från toppen du är desto troligare är det att det är mycket inhemskt i truppen - tror de för tillfället har ganska mycket av en tysk-polsk mix.

Spännande touch med Kaiserslautern är ju också att de har en ganska stor svensk historia.

Micke och Andreas_N gillade
SvaraCitera
Andreas_N
(@andreas_n)
Ungdom

@macccaflow

Dom har jag spanat på förut 😄

Körde Deportivo nu på 20, första gången har körde i en andradivision...så att bygga från den 3:e ligan i landet är ju en ordentlig utmaning 👍

Micke och MacCcaFlow gillade
SvaraCitera
FC Demba
(@fc-demba)
Ungdom

Jag är lite sugen på att köra argentinska ligan efter senaste WWWK. Någon som testat det innan? Det verkar vara ett rätt speciellt upplägg med två separata serier under ett år om jag förstår det rätt?

Micke och MaximTsigalko gillade
SvaraCitera
FMViktor91
(@fmviktor91)
Ungdom

Postad av: @flourix

Kommer nog köra på någon klubb som har lite ikonstatus men tappat den faktiska statusen och hamnat neråt i seriesystemet. Låta styrelse, ledare och scouter sköta sitt medan jag försöker förstå mig på spelets taktiskaoch se om jag kommer kunna skapa något bra.

Deportivo? Sunderland?

Micke gillade
SvaraCitera
Peter Hecktor
(@peter-hecktor)
Talang FMSU

Postad av: @fmviktor91

Kommer nog köra på någon klubb som har lite ikonstatus men tappat den faktiska statusen och hamnat neråt i seriesystemet. Låta styrelse, ledare och scouter sköta sitt medan jag försöker förstå mig på spelets taktiskaoch se om jag kommer kunna skapa något bra.

Deportivo? Sunderland?

Kaiserslautern, Hamburg, Portsmouth, Bari eller Palermo?

kikko, MacCcaFlow och Micke gillade
SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Ungdom

@peter-hecktor

Portsmouth är dunder!

SvaraCitera
kikko
(@kikko)
Ungdom

Postad av: @peter-hecktor
Postad av: @fmviktor91

Deportivo? Sunderland?

Kaiserslautern, Hamburg, Portsmouth, Bari eller Palermo?

Kan starkt rekommendera Kaiserslautern! Ett riktigt roligt lag att lira med.

En relativt bra trupp från början som gör att man kan utmana om avancemang direkt.

Även Bari är ett väldigt roligt lag i Italien. Likaså Palermo, Foggia och Perugia tex.

MacCcaFlow gillade
SvaraCitera
JohnDocherty
(@johndocherty)
Ungdom

Funderar starkt på att starta en save i Ryssland, lutar åt Krasnodar. Ny liga för mig då jag inte spelat den förr. Någon som har erfarenheter av ryska ligasystemet? 

zXc gillade
SvaraCitera
Sida 3 / 4