Som rubriken lyder; vilken klubb ska du börja med och varför?
För egen del blir det med all förmodan i sedvanlig ordning Everton. De är mer intressanta än någonsin sett till spelarmaterial och har faktiskt gjort det riktigt bra inledningsvis på riktigt i årets upplaga av Premier League, men de har en historia av att inte riktigt få till det över en längre period och är dessutom andrafiolen i staden Liverpool. Att satsa på akademispelare och inte kunna köpa spelare från översta hyllan är riktigt tilltalande och därför blir det som sagt återigen Everton.
Annars kommer jag också se över Malmö FF vilket med all förmodan blir min andra sparfil.
Blir att köra Djurgården, precis som i fjol. Då blev det över 10 säsonger, men där jag aldrig fick slutföra saven på grund av datorn pajade. Då räckte det som bäst till en tredjeplats i Champions League-grupperna om jag inte missminner mig. Hade kvar samma stomme från start tills det var dags och hänga skorna på hyllan.
Nu blir det revansch. Bygga laget lite som jag hade velat gjort i verkligheten och ta revansch på Europaspelet och på sikt bygga en stormakt. Annars bara ha kul, lära mig taktiker och så vidare. Har redan antecknat vilka spelare jag vill värva och vilka taktiker jag ska försöka mig på, så kan väl säga att jag är rätt så jävla taggad.
I år kommer jag att börja med en journeyman. Sedan blir det som vanligt med Newport County som varje år sedan FM 05. Men i år tänkte jag göra en lite utmaning och bara värva Welsiska spelare. Vilket jag hoppas att det kommer att leda till en intressant save.
Det blir nog någon lite skitklubb i någon liten skitliga någonstans. Jag vill helst undvika stora ligorna första åren tills de mixats runt med lite sköna regens och konstiga transfers så savet känns unikt. Funderar på att göra en Balkan-journeyman? Ex-jugoslavien, Bulgarien, Grekland osv.
Det blir nog någon lite skitklubb i någon liten skitliga någonstans. Jag vill helst undvika stora ligorna första åren tills de mixats runt med lite sköna regens och konstiga transfers så savet känns unikt. Funderar på att göra en Balkan-journeyman? Ex-jugoslavien, Bulgarien, Grekland osv.
Balkan-journeyman och Sydamerika-journeyman har jag funderat på länge men jag har varit så dålig på att byta klubb. Har dock en Norden-journeyman igång nu där det gått helt okej att byta. Så kanske kanske att FM'21 blir spelet då man ger sig på dessa två journeymans på riktigt!
Själv kommer jag ha två sparningar till att börja med. En som jag kommer streama på Twitch och där tänker jag börja med något av lagen i toppligorna strax bakom dom stora drakarna. Tänk typ Everton, Montpellier, Borussia Mönchengladbach, Roma eller Villarreal. Eftersom jag streamar med Fiorentina nu ligger dock Serie A sämst till att starta med. Sedan kommer jag ha en save där jag inte sänder live som kommer vara någon skitklubb i lägstaligan fast fortfarande i någon av dom stora länderna. Så t.ex. om jag streamar i England kanske jag spelar med någon skitklubb i Spanien eller tvärtom.
Sen vad det blir för sparningar efter det vet jag ej men jag vet att jag är otroligt duktig på att starta alldeles för många sparningar på varje FM-upplaga så det är nog inget bekymmer att komma på något nytt projekt efter dessa två inledande sparningar 😀
Det blir en ny Journeyman save på YouTube (Alla måste titta, precis som med VaranTV).
Tanken blir att bara ladda länder jag aldrig varit i innan.
Och så ska jag nog försöka få till en fin kombo av länder som min tränare kommer ifrån.
Tänker börja i IFK Malmö och sedan se vart det tar mig ?
blir förmodligen en beta-save med Liverpool för att känna på de nya funktionerna och se hur truppen ser ut i år, även så man eventuellt inte behöva starta om en journeyman när hela spelet släpps.
kan även bli med fina Fiorentina...
Kommer inte spela betan då jag har kul saves på 20, så väntar till det färdiga spelet. Men känner mig också sugen på Everton med deras trupp och start på Premier League. Annars lockar som alltid Newcastle. Även väldigt sugen på både Rennais och Lille. Och i Bundesliga lockar Hertha eller Union. Blir lite att fundera över tills spelet släpps.
Förutom DIF känns Deportivo La Coruña som en kul save, de föll nyligen till tredjedivisionen i Spanien. Att åter bygga upp de till ett topplag blir min första sparning utanför Sverige.
Funderar på att köra en save med Queen's Park F.C och att ta dom från Scottish League 2 till Scottish Premiership för att sedan ta ut dom i europa.
Annars får det kanske bli en save med Bolton Wanderes.
"Oi bruv, three pints a lagar and a pint a guiness." - Bret Clement's greeting to pretty much everyone.
Kommer nog köra på någon klubb som har lite ikonstatus men tappat den faktiska statusen och hamnat neråt i seriesystemet. Låta styrelse, ledare och scouter sköta sitt medan jag försöker förstå mig på spelets taktiskaoch se om jag kommer kunna skapa något bra.
Typ Bolton, Sunderland eller Palermo? Eller har du några andra klubbar som du tänker på?
"Oi bruv, three pints a lagar and a pint a guiness." - Bret Clement's greeting to pretty much everyone.
Finns svenska exempel också: Åtvidaberg, Halmia, IFK Malmö... Helsingborgs IF, IFK Göteborg, Kalmar FF... 🙂
Känslan är att Sampdoria blir första stoppet. Italienska ligan känns mer spännande än på länge och laget med världens vackraste tröja blir då en lagom start. 🙂
Lyon. Ruskigt kul lag att börja med. Bra ungdomsverksamhet och lagom svårt att komma ut i Europa. Blir nog en långsave med dem. ?
att ta upp IFK Göteborg från superettan känns som en kul save
Blir som alltid IFK Göteborg.
Betan spelas alltid med ÖIS. Sen brukar det bli långkörare med ÖIS eller Portsmouth i England.