Meny Stäng

Vilket lag är du? H...

Share:
Notifications
Clear all

Vilket lag är du? Hur går det?

91 Inlägg
37 Users
74 Likes
6,876 Visningar
Argt Troll
(@argt-troll)
Reputable Member

KIRUNA FF - SÄSONG 2
DIVISION 2 NORRA: 6/14 | 15 - 5 - 6 | 34-15 +19 | 50 PNG

TILLSLUT LOSSNADE DET, men dessvärre var det både försent och utan nytta när IFK Östersund och Team TG FF vägrade att förlora. Vi hade en dålig start på säsongen men växlade upp rejält därefter och fick äntligen igång offensiven. Vår 17-åriga anfallare Stefan Jernberg landade tillslut på 18 ligamål på 25 framträdanden och lär bara bli bättre framöver. Bakåt gör vi det superbt. Att endast släppa in 15 mål gör oss till seriens i överlägset bästa defensiva lag. 

NU VÄNTAR EN troligtvis lugn vinter. Jag känner mig tillfreds med truppen bortsett från att vår ordinarie högerytter kommer att lägga skorna på hyllan och således behöver en ersättare. I övrigt känner jag mig trygg i att vi ska kunna nå en topplacering nästa säsong. Vi har ett ungt lag som ständigt utvecklas och jag förväntar mig att det även fortsätter så framöver.

MÅL: Melker Torstensson, Sverige, 17 år, EP (54m/22hn)

OYB: 
Helmer Bergström, Sverige, 21 år, NY (25m/1m/4a)
MB: 
Wille Sörensen, Sverige, 23 år, EP (51m/0m/1a)
MB: 
Arthur Greogory, Sverige, 17 år, EP (46m/4m/0a)
MB: 
Ludvig Nilsson, Sverige, 17 år, EP (24m/0m/1a)
OYB: 
Dencil Nanuseb, Sverige, 21 år, EP (43m/0m/1a) 

MC: Tobias Stridsman, Sverige, 24 år, EP (44m/0m/2a)
MC: 
Filip Berglund, Sverige, 25 år, NY (22m/4m/5a)

HY: Filip Daunfeldt, Sverige, 33 år, EP (49m/15m/12a)
ANF: 
Stefan Jernberg, Sverige, 17 år, EP (48m/26m/4a)
VY: 
Hugo Bergman, Sverige, 21 år, NY (25m/5m/4a)

Statistiken är från spelarnas tid med mig som manager.

Micke reacted
SvaraCitera
Prev
 Prev
(@prev)
Active Member

PL och FA-Cup Titel och Ronaldo var bidragande minst sagt, och då var han skadad två månader mitt i säsongen också.

Micke reacted
SvaraCitera
Svempa
(@svempa)
Active Member

Palermo Säsong 1 Serie C div C

Slutar 3a efter en okej säsong där Foggia drog iväg tidigt och slaktade ligan och tog den enda direktuppflyttningsplatsen.

Nu inleds ett fruktansvärt invecklat kval där 27 lag ska bli 1! Aldrig vart med om krångligare innan väg till uppflyttning

SvaraCitera
Persler
(@persler)
Active Member

@raca14 Jag sparar alltid innan jag skriver på ett kontrakt för ett nytt lag, så jag gick bak och tittade. Givetvis stod det där, men känns ju ändå inte särskilt realistiskt. Vilken klubb skriver kontrakt med en ny tränare som anländer ett år senare? Körde vidare på den "gamla" saven och tackade nej till Marseille, tog istället över Fiorentina nu som inlett Serie A uselt.

raca14 reacted
SvaraCitera
Argt Troll
(@argt-troll)
Reputable Member

KIRUNA FF - SÄSONG 3
DIVISION 2 NORRA: 3/14 | 15 - 7 - 4 | 43-16 +27 | 52 PNG

VI HAR BARA oss själva att skylla. Defensiven satt som en smäck, som vanligt. Offensiven var stundtals en fröjd för ögat att se på. Lagsammanhållningen bra och verkligen allting talade för att vi skulle gå upp. Men så började vi från ingenstans att vackla och kännas för belåtna. Hela fem gånger under hösten kryssade vi mot bottenlag och tillslut gick Skellefteå och Team TG FF om oss och drog ifrån. Det var den säsongen. 

TILL SÄSONG FYRA kan det ske lite förändringar. Vi har en väldigt tunn trupp i skrivande stund och flera spelare vill i dagsläget inte heller skriva på nya avtal. Så jag förväntar mig några förstärkningar, även om vår lönebudget är i det mest begränsade laget. Att få in en produktiv ytter och mer naturliga wingbacks hade verkligen inte skadat. Oavsett vinterfönstrets utfall så är mina förväntningar att vi ska nå avancemanget till Division 1 nästa säsong. 

FÖR ÖVRIGT... går vårt U19-lag oerhört starkt med 2 raka avancemang och tillika ligavinster. Till säsong 4 väntar därför spel i Svenska U19 Högstaligan.

MÅL: Melker Torstensson, Sverige, 18 år, EP (80m/37 hn)

OYB: Tobias Stridman, Sverige, 25 år, EP (66m/0m/6a)
MB:
Wille Sörensen, Sverige, 24 år, EP (74m/1m/1a)
MB:
Arthur Gregory, Sverige, 18 år, EP (71m/4m/4a)
MB:
Ludvig Nilsson, Sverige, 18 år, EP (48m/2m/1a)
OYB:
Dencil Nanuseb, Sverige, 22 år, EP (59m/0m/5a)

MC: Daniel Jonsson, Sverige, 18 år, EP (60m/4m/2a)
MC:
Filip Berglund, Sverige, 26 år (46m/12m/11a)

HY: Mateusz Brzozowski, Sverige, 18 år, NY (26m/3m/3a)
ANF:
Stefan Jernberg, Sverige, 18 år, EP (74m/44m/8a)
VY:
Hugo Bergman, Sverige, 22 år (50m/12m/8a)

SvaraCitera
raca14
(@raca14)
Estimable Member

Postad av: @persler

@raca14 Jag sparar alltid innan jag skriver på ett kontrakt för ett nytt lag, så jag gick bak och tittade. Givetvis stod det där, men känns ju ändå inte särskilt realistiskt. Vilken klubb skriver kontrakt med en ny tränare som anländer ett år senare? Körde vidare på den "gamla" saven och tackade nej till Marseille, tog istället över Fiorentina nu som inlett Serie A uselt.

Dom med spåkula! 😉

SvaraCitera
Mikbj86
(@mikbj86)
Active Member

Första säsongen avklarad med mitt kära Inter. Blev 3:e plats i ligan efter suveräna Roma (förlorade endast 1 match sista 29 omg.) och skrällen Sassuolo.

Kunde glädja mig med vinst i Europa League, Coppa italia & Supercoppan.

Men denna match från säsongen som var starten på formsvackan där guldet försvann är nog mitt värsta CM/FM upplevelse hitills 😉

Hypno reacted
SvaraCitera
Phansell
(@phansell)
Trusted Member

Har två Online-saves igång. Men även en egen save. Beslutade mig för att testa Ryssland. Så just nu är jag Josef Stalin i Spartak Moscow.

Två matcher in på säsongen har vi två vinster med 5-0 och 3-0.

"Say it loud, say it clear, refugees are welcome here!"
- FC St Pauli

SvaraCitera
Maverick82
(@maverick82)
Active Member

@hypno Fan du lyckas makalöst med Peking. Kan du inte göra en tråd eller lägga ut lilte bilder på din taktik?

SvaraCitera
pcch7
(@pcch7)
Trusted Member

@mikbj86 den är fan sur 🤣 

SvaraCitera
pcch7
(@pcch7)
Trusted Member

Trent går mot en bra säsong

SvaraCitera
Hypno
(@hypno)
Eminent Member

Postad av: @maverick82

@hypno Fan du lyckas makalöst med Peking. Kan du inte göra en tråd eller lägga ut lilte bilder på din taktik?

Absolut, spelade såhär. De enda individuella instruktionerna är att ytterbackarna ska behålla bredden.

https://i.gyazo.com/67277a026881825961c7f8481c9405d7.png

Inspirerad av hur verklighetens Peking spelar, men där jag skippat Norlings absurda man-man-fotboll och kör med en betydligt mer gegenpress-inspirerad defensiv.

SvaraCitera
Hypno
(@hypno)
Eminent Member

Cercle Brügge - 2022/23

Efter min lyckade sejour hos Peking fick jag direkt i inledningen av andra säsongen ett väldigt oväntat jobberbjudande från Belgien. Hade först tänkt tacka nej, men efter att ha spanat lite om klubben blev jag intresserad.

Cercle är den lokala rivalen till betydligt mer framgångsrika Club Brügge och har inte vunnit ligan sedan 30-talet. Medan Club snittar runt 24 000 hemma på samma arena så sitter Cercle på mer beskedliga 6-7k, och man har därtill under en längre period haft ekonomiska svårigheter. Dessa ledde något otippat till att klubben 2017 köptes upp av den ryska miljardären Dmitry Rybolovlev som sedan tidigare äger AS Monaco. Sedan dess har Cercle överlevt även om det är tydligt att Rybolovlevs monetära fokus ligger på Monaco. Sammankopplingen ses även i spelet då Monacos talanger tenderar att hamna i Cercle på tillväxt samtidigt som ordföranden kräver att franska spelare värvas.

På tal om "i spelet" så letar Rybolovlev efter en utväg ur klubben, vilket gör framtiden rätt oviss. Ekonomin är okej om än väldigt labil, och vi åtnjuter enbart ett positivt saldo tack vare av att jag sålt av högavlönade spelare samtidigt som just Rybolovlev valde att skjuta till 30 miljoner kronor under försäsongen. Därmed har jag inte haft spenderarbyxorna på mig under sommaren som förflutit sedan jag kritade på kontraktet - vi har värvat för 1,2 miljoner och sålt för 35 miljoner. Klubben kom under fjolåret på 16:e plats i ligan. Det är samma plats som man slutade på i verkligheten 2020/21, men ledningen har en helt annan målsättning och sparkade tränaren. I år tippas vi komma näst sist i tabellen, men Rybolovlev kräver istället att jag når som sämst en mittenplacering.

Allt som allt råder det tuffa förutsättningar, med andra ord. På pluskontot har vi ett starkt innermittfält och duglig defensiv, inte minst efter att jag tagit in rutinerade Tim Krul och Molla Wagué. Desto svagare är vi i anfallet där inlånade Isidor förväntas vara nyckelspelare trots att hans främsta merit är en lyckad fjolårssäsong i franska tredjeligan för Monacos reservlag... Ett annat problem är att vi har blott en handfull belgare i A-laget. Något jag behöver jobba på om jag blir långvarig i klubben. I dagsläget är det svårt att ens ta ut en trupp utan att bryta mot ligans regler.

MLi: https://www.eurobasket.com/images/Iconsflags/Holland.gif Tim Krul, 34 - ny från Norwich för 500 000:-

OYB: https://www.eurobasket.com/images/Iconsflags/Bulgaria.gif Dimitar Velkovski, 27
SSF: https://www.eurobasket.com/images/Iconsflags/Mali.gif Molla Wagué, 30 - ny på fri transfer
SSF: https://www.eurobasket.com/images/Iconsflags/Norway.gif Jesper Daland, 22
SSF: https://www.eurobasket.com/images/Iconsflags/Serbia.gif Boris Popovic, 22
OYB: https://www.eurobasket.com/images/Iconsflags/Belgium.gif Alexander Corryn, 28

CAR: https://www.eurobasket.com/images/Iconsflags/Lithuania.gif Edgaras Utkus, 22
BMF: https://www.eurobasket.com/images/Iconsflags/Belgium.gif Hannes Van Der Bruggen, 29
CAR: https://www.eurobasket.com/images/Iconsflags/Senegal.gif Elimane Kanouté, 23

OF: https://www.eurobasket.com/images/Iconsflags/France.gif Wilson Isidor, 22 - på lån från Monaco
PF: https://www.eurobasket.com/images/Iconsflags/Mali.gif Alimami Gory, 25

SvaraCitera
Armada
(@armada)
Trusted Member

Sunderland AFC:

Kanske lite tråkigt att köra en save med Sunderland då det ofta har gjorts, men har aldrig kört dom samt tänkte att det kunde vara kul att utmana Newcastle om att bli stadens bästa lag nu när dom har blivit uppköpta.

Målet med denna save är att få ett avsnitt med på When We Were Kings. 

Sky Bet League 1 2021/2022: 1:a. Årets Manager. 

Sky Bet Championship 2022/2023: 3:a. Skulle endast undvika nedflyttning men lyckades länge leda ligan men tappade det på slutet, tog mig till playoff final och förlorade i förlängningen. 

Blev kanske lite väl insatt i denna save för att när jag skulle skicka tre spelare på en veckas semester då de var slutkörda mitt i säsongen så undrade jag för mig själv en kort stund vad dom skulle göra för något med deras ledighet under semestern 😆 

"Oi bruv, three pints a lagar and a pint a guiness." - Bret Clement's greeting to pretty much everyone.

raca14 reacted
SvaraCitera
pcch7
(@pcch7)
Trusted Member

Vem behöver anfallare ens 🤣 dom måste nerfa fasta situationer tror jag

SvaraCitera
Nilisse
(@nilisse)
Active Member

Inte min, men jag hoppas författaren i fråga finns på fmsweden.

https://www.gp.se/sport/fotboll/ta-gais-till-allsvenskan-inget-har-varit-enklare-1.59288095

Jag vill se en rapport om fortsättningen. 😁

SvaraCitera
Argt Troll
(@argt-troll)
Reputable Member

KIRUNA FF - SÄSONG 4 & 5
DIVISION 2 NORRA 2025: 3/14 | 14 - 11 - 1 | 49-16 +33 | 53 PNG
DIVISION 2 NORRA 2026: 1/14 | 16 - 5 - 5 | 40-13 +27 | 53 PNG

DET HAR HÄNT en hel del sen sist. 2025 var länge en enda stor framgångssaga, fram till slutskedet då vi föll ihop fullständigt och kryssade bort oss från såväl avancemang som kvalplats. Där och då undrade jag vad jag gjort mot FM-guden. Turligt nog skulle herren tillslut ge oss belöning för vårt långvariga slit. För säsongen därefter gör vi det rätt mediokert, men lyckas ändå vinna serien med ett rekorduselt facit på ynka 53 poäng. 

HÄRNÄST VÄNTAR ALLTSÅ fotboll i Division 1 Norra för vårt stolta mäktiga Kiruna. Jag ser ett stort behov av att förstärka truppen på sina håll för att klara av spel på en högre nivå. Som vanligt är det främst unga hungriga spelare som jag kommer att gå efter. Dessvärre är vi inte särskilt attraktiva varken geografiskt eller status-/lönemässigt. Vi får helt enkelt hoppas att FM-guden kan hjälpa till ännu en säsong.

MÅL: Melker Torstensson, Sverige, 20 år, EP (132m/66hn)

OYB: 
Ibrahim Habib, Sverige, 30 år, NY (24m/0m/3a)
MB: 
Aleksi Björklund, Finland, 20 år, NY (24m/3m/0a)
MB: 
Arthur Gregory, Sverige, 20 år, EP (118m/12m/5a)
MB: 
Ludvig Nilsson, Sverige, 20 år, EP (89m/3m/2a)
OYB: 
Dencil Nanuseb, Sverige, 24 år, EP (106m/2m/11a)

MC: Daniel Jonsson, Sverige, 20 år, EP (107m/6m/9a)
MC:
Filip Berglund, Sverige, 28 år (98m/29m/34a)

HY: Mateusz Brzozowski, Sverige, 20 år (71m/9m/16a)
ANF:
Stefan Jernberg, Sverige, 20 år, EP (124m/75m/11a)
VY:
Hugo Bergman, Sverige, 24 år (100m/23m/13a)

raca14 reacted
SvaraCitera
TuppsterJack
(@tuppsterjack)
New Member

(Tyvärr har jag inte tagit några kort eller har så mycket information, eftersom jag är inne på 3säsongen nu)

Jag är född och uppvuxen på gatorna röda och blå i Helsingborg. Därför kändes det helt rätt att ta över som Helsingborgs IF tränare när jag nu fick chansen. Som en helt oprövad manager skulle jag Tobias Jönsson, försöka få tillbaka klubben där de tidigare varit. En klubb som dragit hem allsvenska ligatiteln 7 gånger.

Att starta i Superettan kändes lite vemodigt. Spelarna i klubben är av större kaliber och borde höra hemma i Allsvenskan. Med spelare som Anthony van den Hurk, Anders Lindegaard, Brandur Hendriksson och Andreas Landgren borde det inte vara några större problem att ta sig upp i finrummet igen.

Spelare In:

Yacouba Couliably

Bobby Carroll 

Första säsongen (2021) gick som väntat, vi krossade vägen upp till Allsvenskan. Med ett rekord på flest antal poäng under en säsong (70p)

Helsingborgs IF - Äntligen uppe i Allsvenskan igen (2022)

Är här för att STANNA...

Spelare in med betydelse:           

9/1 Fredrik Berglie (Gratis)

12/1 Des Kunst (Gratis)

12/1 Kevin Wright (Gratis)

25/1 Glody Ngonda (1,3 mn)

23/2 David Larrubia (960t)

4/4 Alfie Jones (840t)               

Det blev en hektisk toppstrid, med 1poängs skillnad mellan Malmö FF och HIF.

Helsingborg gick och vann dubbeln, under två säsonger är vi svenska mästare.

Tyvärr var jag tvungen att sälja min bästa spelare David Larrubia 17mn till Brentford.

2023 Fortsätta dominansen?

Startelvan:

Mål: Kalle Joelsson 

IYB: Glody Ngonda

MB: Alfie Jones

MB: Joseph Baffo

IYB: Victor Blixt

YT: Faride Alidou

DSF: Luke Dreher

SA: Jonatas Carioca

SA: Des Kunst

OF: Anthony van den Hurk

SvaraCitera
Phansell
(@phansell)
Trusted Member

Jag och sambon bestämde oss för att ta över Red Bull satsningen (jag vet, buhu 😉 ).

Så vi drog igång en online-save. Hon kör med Leipzig och jag kör med Salzburg. Samma taktik och lite regler kring första transferfönstret.

Inga köp första halvåret. Efter det (i januari) får vi bara låna ifrån andra Red Bull lag och sen är det fritt. Men vi ska prioritera Red Bull lagen.

Målet är att göra Red Bull till dominerande i världsfotbollen.

Än så länge ligger hon tvåa bakom Dortmund och jag leder ligan rätt överlägset. Dock går det bättre för henne i CL än för mig.

Leipzig har Liverpool, Atletico Madrid och Young Boys i gruppen. Leipzig ligger tvåa efter Liverpool.

Salzburg har Manchester United, Bayern Munchen och Milan. Salzburg ligger trea.

"Say it loud, say it clear, refugees are welcome here!"
- FC St Pauli

raca14 reacted
SvaraCitera
Argt Troll
(@argt-troll)
Reputable Member

KIRUNA FF - SÄSONG 6
DIVISION 1 NORRA: 4/16 | 14 - 6 - 10 | 33-24 +9 | 48 PNG

DET BLEV EN förvånansvärt lugn vinter i Kirunaland. Vi slapp intresse på våra nyckelspelare och inåt anslöt mest spelare som kunde ge laget en större bredd. Med det i åtanke förutspådde jag att vi som nykomling skulle få inrikta oss på en lång säsong nere i Division 1 Norras bottenskikt. Men jag hade fel. Efter en kaosartad inledning (fyra raka segrar följdes upp med sju raka förluster), så växte vi sakta men säkert in i kostymen och var vid säsongens slut placerad på en fjärdeplats. En bedrift som skulle ge mig titeln som Årets manager i Division 1-serierna.

INFÖR MIN SJUNDE säsong i Kiruna så hoppas jag innerligt att vår status har höjts någorlunda. I alla fall till den grad att spelare från degraderade Division 2-klubbar ska vilja ta tåget upp till landets ende. Jag är nämligen övertygad om att vi kan hota om uppflyttningsplatser om vi bara kan få in lite spets. Gärna längre upp i banan. 33 mål på 30 ligamatcher är nämligen inga charmerande siffror...

FÖR ÖVRIGT... har vi efter sex spelade säsonger aldrig fått chansen att kvala in till Svenska Cupen. Bugg?

MÅL: Can Tufan, Sverige, 21 år, NY (30m/13hn)

OYB: William Björk, Sverige, 26 år, NY (26m/0m/1a)
MB:
Aleksi Björklund, Finland, 21 år (49m/3m/1a)
MB:
Arthur Gregory, Sverige, 21 år (144m/14m/7a)
MB:
Ludvig Nilsson, Sverige, 21 år (113m/5m/2a)
OYB:
Lukas Berntsson, Sverige, 25 år, NY (26m/0m/2a)

MC: Daniel Jonsson, Sverige, 21 år (134m/9m/11a)
MC:
Filip Berglund, Sverige, 29 år (127m/33m/41a)

HY: Mateusz Brzozowski, Sverige, 21 år (99m/13m/20a)
ANF:
Stefan Jernberg, Sverige, 21 år (153m/87m/13a)
VY:
Hugo Bergman, Sverige, 25 år (125m/27m/20a)

hajen and raca14 reacted
SvaraCitera
Sida 2 / 5
Share: