Meny Stäng

Share:
Notifications
Clear all

[Klistrad] Småfrågor

198 Inlägg
82 Users
53 Likes
7,611 Visningar
raca14
(@raca14)
Estimable Member

@forza-rossoneri 

Är inte Pirlo död och begraven då? 😛

SvaraCitera
Forza Rossoneri
(@forza-rossoneri)
Estimable Member

@raca14 

Han är 78 år, ser fortfarande fräsch ut. Hehe 🤣 

SvaraCitera
Skojardu
(@skojardu)
Eminent Member

Allvarligt?? 

SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Honorable Member Admin

Välkommen till gänget

Micke reacted
SvaraCitera
raca14
(@raca14)
Estimable Member

@daniel-nilsson Haha... jäklar vilken övergång... en sådan övergång inom Allsvenskan är långt ifrån verkligheten! 🙂

SvaraCitera
raca14
(@raca14)
Estimable Member

SvaraCitera
kingkrille83
(@kingkrille83)
Active Member

Någon som har info om fm22 de ja har sett så är de beräknat släppas den 15november någon som har hört andra datuom? Och har ej hitat så mycket om vad som ska vara nytt till 22 någon som har mer koll?

SvaraCitera
trashbag
(@trashbag)
Estimable Member Admin

@kingkrille83 Spelet släpps den 9:e November vilket också kommunicerats ut via Football Managers officiella kanaler. Det var mindre än en vecka sedan dom kommunicerade ut det så inga nyheter om själva spelet än. Bilder/videos från spelet och vad som är nytt i FM'22 kommer mest troligt runt detta månadsskifte så om cirka två veckor skulle jag tro. Sedan brukar betan komma runt två veckor innan release så runt den 27:e Oktober.

SvaraCitera
Forza Rossoneri
(@forza-rossoneri)
Estimable Member

Var kan man hitta flaggor för rapporter?

SvaraCitera
Tjorven
(@tjorven)
New Member

Tjenare!

En dubbelfråga!

1. När jag spelat med Allsvenska lag så är det svårt att få köpare från utlandet, ex Fröling har för mig snittat 19 mål i tre säsonger och ändå har ingen utländsk klubb visat något intresse. För mig känns det inte likt den verkliga fotbollsvärlden då säkerligen en holländsk, tysk klubb med mera stå på kö för att köpa våra talanger. Är detta en bug eller finns det någon editor som fixar detta?

2. Fundering kring u-landslagen! Hur kommer det sig att en spelare med tre i potential får blågula u19 kamper när min egna spelare som har alla attributen bättre än denna tre potential spelare plus att rapporten säger att han kommer att bli en framtränade allsvensk spelare? För mig i den verkliga världen så får ju den sistnämnda 10/10 gånger U-19 kamper! Har en save med Barca där en urkass regen från Eibar går före min 16 åring med CA att lira högsta serien...

Finns det någon logisk förklaring eller lösning till detta? 

Sjukt bra spel i övrigt!   

SvaraCitera
raca14
(@raca14)
Estimable Member

@tjorven 

Tänker att jag lämnar över fråga 2 till någon med större koll, likt Danne...

Men som svar på fråga 1 kommer jag faktiskt med en motfråga, inte för att det spelar jättestor roll, men kör du bara med Sverige eller du har andra länder "öppnade" för spel också?

Sedan är det ju lite halvt känt att det kan bli lite dåligt med intresse för just "dina" spelare...

SvaraCitera
Tjorven
(@tjorven)
New Member

@raca14

De gånger jag kör svenska lag brukar jag laddat högsta ligorna i England,Holland,Spanien, Tyskland och Italien. Finns det något allmänt känt kring att användarens lag får färre bud? Det bör ju vara att spelare lämnar Sverige efter en eller två bra säsonger. För att sedan komma tillbaka några år senare om vi tittar på trenden i dagsläget.

Blir intressant om det finns något kring u-landslagen då det skiljer sig från de verkliga uttagningarna.

SvaraCitera
Znatio
(@znatio)
New Member

Har det här hänt någon av er? Hammarby och Göteborgs sista match har försvunnit och är inte bokad så säsongen kan inte avslutas. Vi är inne i december och ingenting händer. Helsingborg som skulle köra kval i november har inte heller spelat eftersom säsongen inte ser ut att vara avklarat. 

This post was modified 12 månader sedan by Znatio

SvaraCitera
Tjorven
(@tjorven)
New Member

De gånger jag kör svenska lag brukar jag laddat högsta ligorna i England,Holland,Spanien, Tyskland och Italien. Finns det något allmänt känt kring att användarens lag får färre bud? Det bör ju vara att spelare lämnar Sverige efter en eller två bra säsonger. För att sedan komma tillbaka några år senare om vi tittar på trenden i dagsläget.

Blir intressant om det finns något kring u-landslagen då det skiljer sig från de verkliga uttagningarna.

SvaraCitera
Skojardu
(@skojardu)
Eminent Member

Måste ändå säga att fan vad jag saknar FMSU uppdateringarna, Vi borde skapa äm swish kampanj till den gubben som gjorde det innan så att han kanske startar upp den igen.

This post was modified 9 månader sedan by Skojardu

Peter Hecktor, Micke, raca14 and 1 people reacted
SvaraCitera
Peter Hecktor
(@peter-hecktor)
Ägare

🤣 Postad av: @skojardu

Måste ändå säga att fan vad jag saknar FMSU uppdateringarna, Vi borde skapa äm swish kampanj till den gubben som gjorde det innan så att han kanske startar upp den igen.

Hur mycket pengar har du? 🤣 

SvaraCitera
warnis
(@warnis)
Active Member

I de tidigare upplagorna fanns det möjlighet att köpa loss arenan från kommunen. Är det fortfarande möjlig eller har dom tagit bort den funktionen?

SvaraCitera
raca14
(@raca14)
Estimable Member

Postad av: @warnis

I de tidigare upplagorna fanns det möjlighet att köpa loss arenan från kommunen. Är det fortfarande möjlig eller har dom tagit bort den funktionen?

En bra fråga... Kanske någon som har svar på det? @daniel-nilsson

SvaraCitera
Sida 10 / 10
Share: