Meny Stäng

Share:
Notifications
Clear all

[Klistrad] Småfrågor

Sida 8 / 8

Micke
(@micke)
Talang Admin
Topic starter  

@mackana00 Hittade denna på Steam, inte testat den själv men av bilderna att döma verkar den funka fint 🙂

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2491081744

"I have never played for a draw in my life." - Sir Alex Ferguson

SvaraCitera
mackana00
(@mackana00)
Ungdom

@micke Tack så jätte mycket!! 🙂

SvaraCitera
oolsson
(@oolsson)
Ungdom

Jag spelar i Allsvenskan på version 21.4 med senaste FMSU. Började på säsongen 2020. Kommer spelschemat vara så extremt coronakomprimerat som det är mellan juni till slutet av augusti även följande säsonger? Under fliken regler står det nämligen att även nästkommande säsong kommer inledas i mitten av juni. Dessutom finns ingen info angående prispengar och europaplatser angiven under regler för placeringar, vet att europaplatser finns att se på andra sidor, men tycker ändå att något inte verkar stämma helt och hållet som det är nu. Någon som vet mer?

SvaraCitera
friggan
(@friggan)
Talang

Postad av: @oolsson

Jag spelar i Allsvenskan på version 21.4 med senaste FMSU. Började på säsongen 2020. Kommer spelschemat vara så extremt coronakomprimerat som det är mellan juni till slutet av augusti även följande säsonger? Under fliken regler står det nämligen att även nästkommande säsong kommer inledas i mitten av juni. Dessutom finns ingen info angående prispengar och europaplatser angiven under regler för placeringar, vet att europaplatser finns att se på andra sidor, men tycker ändå att något inte verkar stämma helt och hållet som det är nu. Någon som vet mer?

Bör bara vara första säsongen. Om du/någon annan inte varit inne och ändrat i databasen. 

SvaraCitera
JvP
 JvP
(@jvp)
Ungdom

Hej, har en fråga angående scoutrapporter.

Jag har tagit upp ett lag från svenska div.2 upp till Allsvenskan. Mina filosofier är att spela svenska, unga spelare med hög potential.

I nuläget får jag i stort sett upp till 90% utländska spelare i mina scoutrapporter.

Kan man ändra detta på något sett? 

// Jontz Sir JvP

SvaraCitera
Adam Svensson
(@quagliarella)
Ungdom

Varför är det fel regler för allsvenskan? 7 avbytare och bara 3 byten stämmer ju inte eller har jag missat något?

SvaraCitera
jompaa11
(@jompaa11)
Ungdom

@jvp Testa att gå in på Scouting och sedan subfliken Spelare. Kolla där vilket rekryteringspaket du har, väljer du Sverige samt har dina scouter stationerade i Sverige borde du mest få rapporter därifrån.

"And all I ask is a tall ship and a star to steer her by"

SvaraCitera
Settlersmu
(@settlersmu)
Ungdom

Har tränat ett klubblag och efter ett tag så blev jag erbjuden Sveriges 21-landslag så jag valde att träna båda samtidigt. Har kört några månader med landslaget men bara några dagar efter jag väljer en taktik så nollställs taktiken och jag måste välja en ny taktik. Detta upprepar sig om och om igen. Problemet gäller bara landslaget, i klubblaget är min taktik alltid kvar. Någon bugg som gör detta då jag tränat 2 lag samtidigt på tidigare versioner utan problem?

SvaraCitera
Fasteddy
(@fasteddy)
Ungdom

Hej!

Har precis bytt uppdrag till Man C (vunnit 6 år i rad med DIF och kassa på över 1 miljard). Deras akademi är under all kritik. Hur gör man på bästa sätt för att få fart på utveckliingen av egna produkter? Har ju hur mycket pengar som helst 🙂

SvaraCitera
Aigin
(@aigin)
Ungdom

Någon som vet om det går att ändra till siffror under kolumnen för kondition i taktikfönstret?

Nu är det ett hjärta som ändrar färg efter spelarens status.

SvaraCitera
Micke
(@micke)
Talang Admin
Topic starter  
Postad av: @aigin

Någon som vet om det går att ändra till siffror under kolumnen för kondition i taktikfönstret?

Nu är det ett hjärta som ändrar färg efter spelarens status.

Nej, det går tyvärr inte. Den ändringen har gjorts för att göra spelet mer realistiskt.

"I have never played for a draw in my life." - Sir Alex Ferguson

SvaraCitera
JvP
 JvP
(@jvp)
Ungdom

@fasteddy Börja med att uppgradera tränings- och ungdomsfaciliteter, förbättra ungdomsrekryteringen och  se till att din ansvarig för ungdomsutveckling är av hög klass. 

Finns mycket att läsa om detta annars.

Lycka till! 

SvaraCitera
friggan
(@friggan)
Talang

@jvp 

Själv har jag tränat Juventus i 7 säsonger. Har gjort allt jag kan för att uppgradera allt som har med ungdomarna att göra. Trots detta har jag fått fram 0 spelare från mina ungdomskandidater som är värda att värva till U18... Riktigt riktigt tråkigt. 

SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Supersub Admin

Gällande ungdomsintag, som diskuterats lite här nu senast.

Träningsfaciliteter i all ära, men det finns saker som också är minst lika viktiga - om inte ännu mer.

- Rykte (är man en storklubb som ni nämnt är denna faktorn inräknad redan)
- En duglig AfU (här finns det jättemycket att spetsa på; allt från personlighet och attribut till favorituppställning)
- Andra coacher med rätt personligheter
- Samarbetsklubbar med bra ungdomsorganisation

Det är väldigt sällan en spelare som räknas som egen produkt började i just den klubben när han var 5,6 år gammal. Det finns undantag (bla Phil Foden som var 8 år när han började i City) men oftast blir man upphämtad från en geografisk närliggande klubb. Spelare byts ut hela tiden och även det i ung ålder.

Gällande AfU så skulle jag rekommendera er att välja en baserat efter följande och i ordning;
- Rykte
- Personlighet
- Favorituppställning
- Attribut

Jag har nämligen märkt att ryktet är den ensamt största och mest avgörande faktorn för hur stor sannolikheten är att ett ungdomsintag blir så bra som möjligt.

raca14 gillade
SvaraCitera
Supremski
(@supremski)
Ungdom

@daniel-nilsson bra spaning. När det kommer till personlighet för AFU, vilken/vilka är att föredra?

This post was modified 3 veckor sedan by Supremski

SvaraCitera
ZippeN_
(@zippen_)
Ungdom

Hej!

Spelar med Torns IF och är på år 2031.

Runt år 2024 vann reservlaget sin serie och det stod då att dem blev uppflyttade. Sedan dess har dom dock inte hamnat i någon serie alls, utan spelar bara träningsmatcher hela säsongen. Någon som vet vad det beror på? När ungdomslaget blev uppflyttade till högsta serien fungerade det utan problem.

Tack!

SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Supersub Admin

@supremski ursäkta sent svar, här kommer ett i var fall 🙂

https://fmsweden.se/forum/postid/2015/ <- Här skrev jag om vika personligheter som är positiva, negativa och neutrala. De positiva ska du leta efter där Mönstermedborgare är numero uno.

Lägger till Del 1 här också så du får helheten 🙂 https://fmsweden.se/forum/postid/1776/

Supremski gillade
SvaraCitera
warnis
(@warnis)
Ungdom

Går det att ställa in, så att målvakten gör en passning innanför straffområdet vid inspark?

SvaraCitera
Sida 8 / 8