F.C. Pro Vercelli 1892
Äventyret börjar i Vercelli, Piedmont
Bakgrund:
I den lilla staden Vercelli, med blott 47 tusen invånare, som befinner sig i regionen Piedmont hittar vi fotbollslaget F.C. Pro Vercelli 1892. Laget har en ärorik historia med 7 Serie A-titlar, alla från innan andra världskriget. Pro Vercelli, som även kallas Le Bianche Casacche (Vittröjorna) och Leoni (Lejonen), har efter sina guldår på början av 1900-talet haft det desto mer kämpigt. Senaste säsongen i Serie A var 1934/35 och har haft svårt på senare år att hålla sig i Serie B.
Mitt uppdrag kommer att vara att få upp Pro Vercelli tillbaka till Serie A - La strada del ritorno in Serie A. Det långsiktiga målet är att vinna inhemska titlar och försöka att hävda sig i de europeiska klubbturneringarna.
Regler / Mål:
För att göra sparningen mer intressant och utmanade kommer jag hålla mig till dessa regler/mål:
- Endast värva italienska spelare, inga utländska spelare ska kontrakteras (Italien som 2a eller 3e nationalitet är ok)
- Bygg upp akademin och gör den till nationens bästa
- Efter säsong 5 ska inga utländska tränare kontrakteras
- Bygg en ny arena
Förutsättningar:
Pro Vercelli befinner sig just nu i Serie C - Girone A och den förväntade slutpositionen ligger någonstans runt 6-8 position.
Min förväntade start elva första säsongen
Alex Valentini | 33 år
Roberto Iezzi | 21 år -- Alberto Masi | 28 år -- Alessandro Minelli | 21 år -- Carlo Crialese | 28 år
Simone Emanuello | 27 år
Mattia Vitale | 23 år -- Luca Rizzo | 29 år
Mattia Rolando | 28 år -- Gianmario Comi | 29 år -- Leonardo Gatto | 29 år
Avanti Pro Vercelli!
Kör hårt!
Grymt med Pro Vercelli, brukar själv köra med dem cirka vartannat år!
Mitt liv är en multimediafil
Grymt med Pro Vercelli, brukar själv köra med dem cirka vartannat år!
Ja, du brukar väl till och med leda dem till Serie B och etablera er där?