Meny Stäng

Share:
Notifications
Clear all

5-3-2 vs 3-5-2

@d@m
 @d@m
(@dm)
Ungdom
Topic starter  

Har fått en nyfunnen kärlek till 5-3-2 men funderar lite över att gå över till en mer ren 3-5-2 och undrar då hur ni tänker. Behåller ni ofta wingbacks men gör dem mer offensiva eller har ni lyckats få en mer offensiv 3-5-2 med rena yttrar att fungera. Sitter nämligen i valet och kvalet över om jag ska investera i bättre wing backs eller köpa in yttrar.

5-3-2 vs 3-5-2, vad tycker ni rent generellt?

Citera
Antonb01
(@antonb01)
Ungdom

Jag föredrar personligen en 3-5-2 om jag spelar med ett lag som tippas att bli minst top 5 i ligan men annars så funkar alltid 5-3-2 mycket bra.

EzioAuditore och @d@m gillade
SvaraCitera
EzioAuditore
(@ezioauditore)
Ungdom

Håller helt med @Antonb01, 3-5-2 eller till och med 3-2-5 om man är ett topplag. 3-5-2 är klockrent om man är nederlagstippad

SvaraCitera
Bergkampf
(@bergkampf)
Ungdom

Tog en random-save med Lazio och körde vertical tiki taka med en 5-3-2 formation. Lyckades på något skumt sätt vinna CL-finalen första året. Andra året vann vi ligan.  Min känsla är även att en 3-backslinje är väldigt OP på denna upplagan.

SvaraCitera
Skilltown
(@skilltown)
Ungdom

Skulle man kunna få se en print på din taktik? Spelat mycket med 3 back på tidigare spel!

SvaraCitera
Bergkampf
(@bergkampf)
Ungdom

Vet dock inte hur bra denna funkar längre. Detta körde jag när spelet hade släppts så inga patcher hade hunnit komma än.

This post was modified 3 veckor sedan by Bergkampf

SvaraCitera