Meny Stäng

Share:
Notifications
Clear all

4-1-3-2-0 trashbag 21.4 V1

trashbag
(@trashbag)
Ungdom Admin
Topic starter  

Tjena tjena!

Jag startade nyss en journeymansave och tänkte att jag i samma veva kunde passa på och skapa en ny taktik. Först och främst vill jag säga att den kreativa delen av min fotbollshjärna INTE skapat denna taktik. Utan det är snarare min analytiska del som skapat denna utifrån taktiker som finns ute på nätet. Jag har helt enkelt gjort så att jag kollat på dom uppställningar, laginstruktioner, roller, spelarinstruktioner med mera som dom bästa taktikerna har. Därefter har jag plockat ut dom mest återkommande av dessa och satt ihop en egen taktik. Så med det sagt så kommer jag köra bilden på taktiken i spoilers utifall man inte vill veta i detalj vad som fungerar i FM 21.4 just nu utan vill stanna här och inte ladda ner/spoilas.

Spoiler
Taktiken

Spelarinstruktionerna orkar jag ej screena. Ni får kolla runt själva om ni laddar ner och laddar in taktiken. Kan också säga att jag inte rört fasta situationer alls så där finns det förbättringspotential. Eventuellt kommer jag ge mig ut och leta efter dom ultimata fasta situationerna inför nästa version av taktiken men vi får se. Är rätt nöjd som det är just nu. Resultaten då? Jo jag har simulerat med ett gäng olika lag och här nedan kommer utfallet.

Och slutligen. Här har ni en nedladdningslänk: https://ufile.io/atm0zbsa

Återkom gärna om ni testar denna taktik och hur det går för er 🙂

This topic was modified 2 månader sedan 4 times by trashbag

raca14 och JOSSTICK gillade
Citera
trashbag
(@trashbag)
Ungdom Admin
Topic starter  

Tre raka ligatitlar nu med Hertha när jag simulerat och testat. Desto knackigare i Europa. Gick visserligen vidare från CL-gruppen säsong 2 men respass direkt mot Man City. Säsong 3 blev det bara en tredjeplats i CL-gruppen och respass direkt mot Tambov i El-slutspel. Skämmigt. Startelvan under säsong 3 var på en höft:

Spoiler

Rafael Leão - Matheus Cunha

Javairô Dilrosun - Gonzalo Villar - Dodi Lukébakio

Florentino Luís

Marc Cucurella/Luca Netz - Dedryck Boyata - Niklas Stark - Hugo Mallo

Sergio Asenjo

Micke gillade
SvaraCitera
Skilltown
(@skilltown)
Ungdom

@trashbag ligger lite efter med fm21 då jag kört en långkörare på fm20. Riktigt sugen på att testa en taktik utan strikers nu när jag ska dra igång 21. Nåt speciellt man ska tänka på tycker du? Tex vad är viktigt hos skugganfallarna i ditt tycke?

SvaraCitera
trashbag
(@trashbag)
Ungdom Admin
Topic starter  

@skilltown Ska jag vara ärlig så har denna taktik fungerat oavsett lag jag använt den med och jag har inte lagt ner jättemycket tid på att värva spelare efter attribut utan helt enkelt efter dom sportchefen rekommenderar. Men på en annan FM-sida där dom testar mycket taktiker och även testar hur spelet beter sig om man sänker vissa attribut har en användare lagt ner mycket tid på att ta fram vilka som är dom bästa attributen i FM per position och det ser ut så här:

Så för skugganfallarna skulle jag alltså kolla efter Acceleration, Pace och Vision. Eventuellt skulle jag även kolla efter Finishing.

This post was modified 1 månad sedan 2 times by trashbag

Skilltown, raca14, Daniel Nilsson och 1 personer gillade
SvaraCitera
Skilltown
(@skilltown)
Ungdom

@trashbag snyggt! Tackar för det! Ska se om det funkar med ett div. 1 gäng i Sverige!

SvaraCitera