Meny Stäng

Share:
Notifications
Clear all

Football Manager-Youtube

Inverterad Ytterback FM
(@inverterad-ytterback-fm)
Ungdom
Topic starter  

Jag tänker att detta kan vara en plats att dela med sig av sin Football Manager-relaterade Youtube-kanal. Hoppas verkligen att fler ska ta steget in till Youtube, det är verkligen svinkul!

Micke gillade
Citera
Inverterad Ytterback FM
Ungdom
Topic starter  

Och jag kan väl börja med att presentera mig.

24 år kalmarit som spelat Football Manager så länge jag kan minnas. Har velat göra Youtube-videos i kanske fem år men aldrig tagit mig till att faktiskt göra det. När min flickvän skaffade mig en mikrofon i födelsedag fanns det dock ingen återvändo! And I love it!

Just nu jonglerar jag två serier regelbundet kombinerat med onlinespel och en ny sorts video som faktiskt kommer ut idag klockan 15:00 (Innefattar en ganska bra argentinare, en flintskallig spanjor och Sveriges bästa sommarstad fyra år i rad). 

Serie 1: Southampton. Är nu i slutet av säsong fyra tror jag om jag inte missminner mig och vi spelar otroligt attraktiv och offensiv fotboll när vi nu pushar mot Champions League.

Serie 2: En serie där vi började som arbetslös gammal korpenspelare med målet att vinna allt som går att vinna i norden. Vi började hos FC Roskilde i danska tredjedivisionen vilket inte slutade bra, sökte oss till Friska Viljor FC (fantastiskt namn) i Örnsköldsvik och lyckades på två och ett halvt år ta oss från Division 2 till Superettan för att sedan packa våra väskor och ta över mitt älskade Kalmar FF. Efter två år och en farligt svajig form lämnade vi det sjunkande skeppet och tog över finfina Bodö/Glimt i Norge där vi befinner oss i nuläget!

Är det något som intresserar dig så kolla gärna in kanalen och lämna en liten kommentar och berätta att du kommer från FMSweden!

Det var alltför mig, tack på förhand och må väl! I'm out!

/ Inverterad Ytterback FM 

https://www.youtube.com/channel/UC6J0JHR9s5xRdyeHu0JZwNA

This post was modified 4 månader sedan by Inverterad Ytterback FM

The Gustine och Micke gillade
SvaraCitera
Micke
(@micke)
Talang Admin

Kul med Youtube! Ska bli spännande att följa detta 🙂

"I have never played for a draw in my life." - Sir Alex Ferguson

SvaraCitera
Inverterad Ytterback FM
Ungdom
Topic starter  

Igår laddade jag för första gången upp ett Football Manager 2021 experiment på kanelen!

Vad skulle hända om Messi och Guardiola skulle återförenas under tre säsonger i Sveriges bästa sommarstad de senaste fyra åren? Kalmar alltså!

Iden till experimentet kom efter att ha tittat på Kalmar FF under de senaste två åren och bara känt tomhet och sorg. Med Messi och Guardiola måste väl KFF ändå utmana om ligatiteln? Eller?

Micke gillade
SvaraCitera
Inverterad Ytterback FM
Ungdom
Topic starter  

Ett stort stort avsnitt är live på kanalen! Säsongsavslutning med allt i våra egna händer, blir det Champions League, Europa League eller 😐 Europa League...2... 😐 

Vi spelar de tre sista matcherna mot Manchester United (!?), Liverpool (!?) Och Tottenham.

Kolla gärna in det! 

SvaraCitera
Inverterad Ytterback FM
Ungdom
Topic starter  

Senaste avsnittet i vår Soton-karriär gick live tidigare idag! Vi startar säsong 6 (tror jag) och vi har värvat in fyra riktigt spännande regens därav tre från Brasilien. Detta året måste vi börja prestera i ligan och försöka nå topp 4!

Vi är också 8 prenumeranter ifrån att nå 100 (!) vilket hade varit helt fantastiskt! Så har du intresse av att prenumerera så gör gärna det och lämna en liten kommentar!

Ciao!

/ Inverterad ytterback FM!

SvaraCitera
Inverterad Ytterback FM
Ungdom
Topic starter  

Hej igen! Idag släppte jag en video där jag går igenom de tre metoder jag använder för att hitta de bästa regens på spelet. 

Jag vet att en metod av dessa tre är något som få gör (iallafall vad jag har hört) så kolla gärna in och berätta om du använder någon av metoderna (eller alla).

Tack för mig, ha en fantastisk fredag så hörs vi på måndag med mer Southampton! 

SvaraCitera
Inverterad Ytterback FM
Ungdom
Topic starter  

Tja fan! Jag och Josstick har satt våra kloka huvun' ihop och kommit på ett nytt koncept på en serie!

Den går ut på att vi båda är manager för Everton men under transferfönstren så byter vi fil med varandra så vi agerar sportchef för varandra.

Till detta har vi tagit fram ett poängsystem som ger poäng för både lyckade transfer och bra managerskap! 

Första avsnittet på min kanal och live så kolla gärna in det! 

SvaraCitera
Inverterad Ytterback FM
Ungdom
Topic starter  

Våren är i luften och nya serier på kanalen. Förra veckan lanserades den nya serien tillsammans med Josstick med Everton!

Nu har det blivit dags att packa sina bästa vindjackor och bege sill till Skottlands fjärdedivision och Queen's Park Football Club. Laget som är det första i landet och som stod som pionjärer för passningsspel och kombinationer i slutet av 1800-talet. 

Däremot har QP haft svårt med att anpassa sig till den moderna fotbollen och klubben vägrade länge att bli professionella då det stred mot klubbens amatör-ideal. 

Nu har det blivit dags för denna sovande gigant att återigen ta sig tillbaka dit de hör hemma, toppen av Skottland men även i Europas finrum. 

Detta kommer vara min första Road to glory och jag hoppas att just du vill ta del av den. Två avsnitt finns live på kanalen så kolla gärna in dem!

Allt väl, tja tja!

Peter Hecktor och Micke gillade
SvaraCitera
Inverterad Ytterback FM
Ungdom
Topic starter  

Tredje avsnittet har kommit ut och vill inte svära men fy sjutton vad jag älskar denna save! Saker går inte lika smooth som jag hoppats på och vi har tvingats att gå tillbaka till Sean Dyche-boll. I senaste avsnittet har vi en ligafinal mot Stirling. 

Kolla in och berätta att du är från FMSweden! Försöker nå 120 prenumeranter!

Micke och Nillie gillade
SvaraCitera
Inverterad Ytterback FM
Ungdom
Topic starter  

Hamsik till Göteborg alltså, det är en verklighet! Hur kommer det egentligen gå? Kommer det bli en positiv eller negativ effekt på laget?

Jag gjorde ett litet experiment där jag gav Hamsik ett treårskontrakt hos Göteborg för att se hur Football Manager tror att det kommer gå!

SvaraCitera
Inverterad Ytterback FM
Ungdom
Topic starter  

Wow! Det är officiellt, Zlatan gör comeback i landslaget och om inga tyngre skador inträffar i vår så kommer han vara med och spela EM. 

Jag kände att det därför var nödvändigt att se hur Football Manager 2021 tror att det kommer gå för Sverige i det stundande mästerskapet! 

Kolla gärna in videon, dela med den till vänner och prenumerera om du inte har gjort det! 

Micke gillade
SvaraCitera
Inverterad Ytterback FM
Ungdom
Topic starter  

Skottland, underbart land.

Min save med Queen's Park går in i säsong 2 och jag kan varmt rekommendera att du går in och kolla! 200 prenumeranter är målet och tillsammans kan vi nå det ♥️

SvaraCitera
Inverterad Ytterback FM
Ungdom
Topic starter  

Sveriges bästa sommarstad 4 år i rad vad mer kan jag säga? Jo att titta på Kalmar FF år efter år är som att kolla på sista timmen av Titanic, du vet hur det kommer sluta och nu handlar det bara om att dra ut på det så länge som möjligt. Fast nu är det ju så att jag kommer från den fina staden från sydöstra Sverige och istället för att låta det här skeppet sjunka längre kommer jag att ingripa. (Wow en kille som basically misslyckas med allt på FM)

Detta är en serie som ligger mig varmt om hjärtat men det kommer INTE bli lätt! Det enda kravet jag kommer ha på mig själv är att jag minst måste ha en brasse i laget som anses vara startspelare. 

Jag vill verkligen att så många som möjligt ska vara delaktiga i serien så om du tittar förbi och tycker att det verkar kul, lämna en kommentar och berätta vad du tror om Allsvenskan 2021.

Nytt avsnitt VARJE fredag och jag kommer att visa och kommentera varenda match. Intresserad? Ett avsnitt är redan ute på kanalen! 

Joina gärna discord också där vi samtalar om allt om fotboll, FM, livet och Allsvenskan fantasy league!  https://discord.gg/RU4jN7VYdT   

https://www.youtube.com/c/InverteradYtterbackFM

Micke gillade
SvaraCitera
Inverterad Ytterback FM
Ungdom
Topic starter  

Ja men hallå där FM Sweden det var inte igår! Du har inte missat avsnitten med Kalmar FF? Vi tuffar på i ligan och har även utmanat FM Sverige som just nu kör en save med Göteborg att vi ska vinna Allsvenskan före honom med Kalmar FF. 

Nästa avsnitt kommer imorgon så se till att ha sett avsnitten som leder upp till det vi har otroligt kul med avsnitten och de har fått otrolig respons! Kan vi nå 150 prenumeranter så hade det gjort min dag? <3

Daniel Nilsson och Micke gillade
SvaraCitera
Inverterad Ytterback FM
Ungdom
Topic starter  

What ni har väl inte missat att jag regelbundet lägger ut videos på Youtube? Just u tränar jag Kalmar FF och Queens Park och kanalen börjar närma sig 200 prenumernater!

Hade betytt otroligt mycket om du hade velat kolla in kanalen, senaste videon och säga vad du tycker och ge mig feedback på vad du skulle vilja se! Så att jag kan förbättra mitt content!

I senaste avsnittet värvar vi tillbaka en ÄKTA Kalmar FF-legend!

juanele77 gillade
SvaraCitera