Meny Stäng

West Ham United 202...

Share:
Notifications
Clear all

West Ham United 2020/21  

RSS

henrikrehnn
(@henrikrehnn)
Ungdom
1 augusti, 2020 18:21  

West Ham 2020/21

Tränare:

David Moyes

Målvakter:

#1 Lukasz Fabianski

#13 Roberto

#25 David Martin

#35 Darren Randolph

Försvarare:

#3 Aaron Cresswell

#4 Fabian Balbuena

#21 Angelo Ogbonna

#23 Issa Diop

#24 Ryan Fredericks

#26 Arthur Masuaku

#53 Ben Johnson

Mittfältare:

#10 Manuel Lanzini

#11 Robert Snograss

#16 Mark Noble - Kapten

#18 Pablo Fornals

#19 Jack Wilshere

#28 Tomas Soucek

#41 Declan Rice

Anfallare:

#7 Andriy Yarmolenko

#8 Felipe Anderson

#17 Jarrod Bowen

#22 Sebastien Haller

#27 Albian Ajeti

#30 Michail Antonio

#? Jordan Hugill

#? Grady Diangana

Utlånade:

Winston Reid -> Kansas City (2020-12-31)

Ingångar:

Tomas Soucek <-  Slavia Prague (£15,000,000)

Utgångar:

Pablo Zabaleta -> Utan klubb

Carlos Sanchez -> Utan klubb

Jeremy Ngakia -> Utan klubb

Yayakolo gillade
Citera
Mr.K
 Mr.K
(@mr-k)
Ungdom
1 augusti, 2020 21:47  

Nå, hur ser man på säsongen som var? Är man nöjd med en 16e plats och hur spår du kommande säsong?

SvaraCitera
henrikrehnn
(@henrikrehnn)
Ungdom
1 augusti, 2020 23:14  

@mr-k

Man hade ju höga förväntningar med värvningar som Haller och Fornals, tyvärr gick allt ner efter Fabianskis skada och Robertos urusla insatser. Finns vissa höjdpunkter som båda vinsterna mot Chelsea och Antonios målexplosion i slutet. Sen såklart förlusten med 4-0 mot Oxford och en relegationbattle är aldrig kul.

Däremot finns det vissa saker som ändå ger en hopp om framtiden, t.ex. Soucek och Bowen, får man ihop ett bättre försvarspel till nästa säsong och behåller man Declan Rice så tror jag det finns stor anledning att hoppas på en mycket bättre säsong än i år!

Tror vi kommer försöka sikta på en topp 10 plats / EL plats, förhoppningsvis kan vi nå det då jag tror vi har ett mycket bra lag på papper, men West Ham är ju som vi är, och att nå mål är inte det vi är bäst på. Men tror vi ändå kan nå topp 10.

Mr.K gillade
SvaraCitera
vicke231
(@vicke231)
Ungdom
2 augusti, 2020 01:23  

Med tanke på att man har en Dynamo Kiev-tröja med Yarmolenko skrivet på kyrilliska, så lär man ju följa den här tråden slaviskt. 

SvaraCitera
henrikrehnn
(@henrikrehnn)
Ungdom
2 augusti, 2020 02:00  

@vicke231

Yarmolenko är ju en mycket fin spelare! Hoppas vi behåller honom, när han inte varit skadad har han varit bland våra bästa spelare!

SvaraCitera
Sir-Grecco
(@sir-grecco)
Ungdom
2 augusti, 2020 02:33  

@henrikrehnn Som United supporter undrar jag hur dina tankar går kring Moyes? 

SvaraCitera
henrikrehnn
(@henrikrehnn)
Ungdom
2 augusti, 2020 12:52  

@sir-grecco

Jadu, Moyes har ju nu gjort ett okej(?) jobb 2 gånger för oss, han har hållit oss uppe när han kommit in mitt i säsongen. Har ju aldrig varit någon attraktiv fotboll direkt, men jag vill ändå tro att om vi låter han skapa sitt egna lag, vilket han inte riktigt kunnat sedan hans tid i Everton, så kanske han kan hitta tillbaka till den tiden, hans värvningar i Januari var mycket fina (Soucek och Bowen), vilket var 2 spelare som verkligen hjälpte oss stanna uppe.

Så jag är optimistisk! Tror faktiskt att han kanske till sist lyckas efter misslyckade försök i United, Sunderland och Real Sociedad!

SvaraCitera
henrikrehnn
(@henrikrehnn)
Ungdom
3 augusti, 2020 13:13  

Vi kör en liten update om transferläget!

Spelare som vi kommer sälja om ett bud kommer in är:

Felipe Anderson, Manuel Lanzini, Jack Wilshere, Andriy Yarmolenko, Arthur Masuaku, Ryan Fredericks, Aaron Cresswell och Fabian Balbuena.

Albian Ajeti har varit mycket nära Celtic under ett tag så vi får se hur den dealen utvecklats!

Det ser väldigt mycket ut som att vi behöver sälja för att köpa det här fönstret. Däremot verkar det som att Declan Rice stannar i klubben trots intresset från Chelsea.

Spelare som vi kommer att titta på att ta in är t.ex. Eze från QPR och Brentfords Benrahma. Andra namn är Matty Longstaff och Ryan Fraser som hade kommit in som bosman. Shane Duffy i Brighton är en mittback som vi ville ha i Januari och kommer möjligtvis gå för igen.

SvaraCitera