Meny Stäng

Real Madrid 2020/20...

Share:
Notifications
Clear all

Real Madrid 2020/2021

Onkel Fester
(@onkel-fester)
Ungdom
Topic starter  

En tråd för världens största klubb måste såklart finnas. Fråga bara Roni.

Förra säsongen var speciell. En efterlängtad ligatitel bärgades efter en otroligt bra avslutning på säsongen. Alltid skönt att knäppa Barcelona på näsan, framförallt när vi låtit dem vunnit en massa ligatitlar de senaste åren. Sanslöst också hur titeln till slut togs i hamn med tanke på hur vår offensiv, bortsett Benzema och till viss del Vinicius(som man å andra sidan inte kan ha några enorma förväntningar på), har varit urusla. Eden Hazard är jag beredd att kalla klubbens kanske sämsta värvning någonsin. Han står för en helt bedrövlig säsong. Till en början tjock, därefter skadad i tid och otid. På det fullständigt genomusel merparten av de gånger han beträder planen. Till råga på allt verkar det vara en vek jäkel. Nä, fick jag bestämma så försökte klubben få tillbaka så mycket pengar som möjligt av den summa de betalade. För hyser väldigt små förhoppningar till Hazard även till framtiden.

Europa blev ett fiasko. Återigen. Förra året var det Ajax och den här säsongen var det City. Att åka ut i åttondel är rätt pinsamt och tillika uselt. Trots framgångarna i närtid. Tyvärr så verkade fokus ligga lite väl mycket på det inhemska matchandet, vilket gjorde att vi egentligen underpresterade hela Champions League. Vi gjorde 80 bra minuter mot PSG, men det var det. Därtill hjälper det inte att hela laget glider iväg på semester i två veckor som uppladdning inför den avgörande matchen mot City här i veckan. Lagets avancemang i världens största turnering stod på spel, men känslan var att Real Madrid tog sin ann matchen som om det vore säsongens första träningsmatch i Dubai. 

Nå ja, slut på förra säsongen. Dags för en ny. Vi har redan lite förändringar i truppen.

UT: 

Take Kubo - Villarreal - Lån €3m

Achraf Hakimi - Inter - €45m

Javi Sanchez - Real Valladolid - €3m

Dani Gomez - Levante - €2.5m

Jorge de Frutos - Levante - €2.5m

Miguel Baeza - Celta Vigo - €3m

Luca Zidane - Free transfer

Oscar Rodriguez - Sevilla - €15(75% av spelaren)

Jesus Vallejo - Granada - Lån

IN: 

Andriy Lunin - Tillbaka från lån

Martin Ödegård - Tillbaka från lån

Alvaro Odriozola - Tillbaka från lån

RYKTEN UT: 

Dani Ceballos - Arsenal - €30-35m eller lån

Borja Mayoral - Lazio - €10-15m

Sergio Reguilon - United, Totteham, Sevilla - €25-30m

James Rodriguez - Everton - €25-30m

Gareth Bale - Frälsningsarmén - Gratis

Brahim Diaz - Milan - Lån

RYKTEN IN:

Joules Koundé - Sevilla - €30m + Reguilon

Är en del klausuler inbakade i försäljningarna och eventuella försäljningar. Real Madrid säljer bara 50% av rättigheterna av De Frutos, Baeza och Gomez. Återköpsklausuler ryktas kommer att finnas i Oscars, Vallejos, Mayorals, Ceballos och Reguilons affärer. En sådan finns också i Javi Sanchez övergång. 

This topic was modified 9 månader sedan 3 times by Onkel Fester

Citera
Onkel Fester
(@onkel-fester)
Ungdom
Topic starter  

Martin Ødegaard klar för en återkomst i klubben. Frågan är väl hur mycket han kommer att få spela, men åtminstone mina förhoppningar är att han får en hyfsat stor roll till nästkommande säsong. Han kan ju användas i flera olika positioner och roller, vilket är ett plus för honom själv. Som högerytter, som tia i Zidanes 4-1-2-1-2 samt som MCH för att tala FM-termer. 

SvaraCitera
Onkel Fester
(@onkel-fester)
Ungdom
Topic starter  

Juvenil A vann Youth CL tidigare i veckan. Det efter att ha spöat Benfica i finalen med 3-2. Luis Lopez i målet räddade bland annat en straff i andra halvlek när det stod just 3-2 på resultattavlan och blev en av hjältarna.

En jävligt intressant kull överlag. Är väl ingen jävel förutom jag som bryr sig om dessa junisar, men om mot förmodan någon gör det så tycker jag ni ska hålla koll på dessa:

Miguel Gutierrez - En väldigt offensiv och tekniskt duktig vänsterback. Har gjort en dundersäsong och kommer att spela i Castilla nästkommande säsong. Sägs vara anledningen till varför Real Madrid verkar så lättvindiga i att släppa Reguilón. 

Antonio Blanco - Spelade i Castilla redan den här säsongen, det som ordinarie. Varit en stjärna i ungdomslandslagen länge och var med och vann u19 VM förra året där han var en av turneringens bästa spelare. Ryktas lite smått om att han kan komma att flyttas upp i A-truppen redan den här säsongen och användas som backup till Casemiro.

Sergio Arribas - En fantastisk liten tekniker med en otrolig vision. Blev utsedd till MVP i finalen och har gjort en jävligt bra säsong i Juvenil A. Liknar David Silva i sin spelstil och är också en spelare klubben verkligen tror på. Kommer att spela i Castilla nästa säsong. 

Pablo Ramón - En av de mest hypade spelarna i Reals akademi. En mittback som ser ut att ha glott på varenda sekund Sergio Ramos gjort på en fotbollsplan. Samma kaxiga aura, samma självförtroende, samma fina fötter och också rätt så aggressiv i sin spelstil.

Lagets bästa spelare, Miguel Baeza, blev såld nu i början av sommaren till Celta Vigo. Så ännu starkare att laget lyckades vinna hela skiten till slut ändå. 

Micke gillade
SvaraCitera
Onkel Fester
(@onkel-fester)
Ungdom
Topic starter  

Ceballos lär bli klar för ytterligare en sässe på lån i Arsenal under nästkommande dagarna. Brahim i sin tur hamnar i Milan. James klar näst som helst för Everton för en summa på cirka €30m.

Truppen börjar ta form. Bara tröttskallen Bale egentligen som är den man hemskt gärna ser försvinna men som inte kommer att göra det. Förhoppningsvis så får han en säsong i Castilla, men det lär väl dessvärre inte ske. Klubben får skylla sig själv när man inte gjorde sig av med honom efter CL-finalen 2018.

Vad tror ni om Reals kommande säsong? 

This post was modified 9 månader sedan by Onkel Fester

SvaraCitera
Onkel Fester
(@onkel-fester)
Ungdom
Topic starter  
Postad av: @onkel-fester

Vad tror ni om Reals kommande säsong? 

Jo, men jag tror på ytterligare framgång. Med tanke på kaoset i Barcelona att Atleti inte riktigt har den striker som behövs för tillfället för att riktigt kunna hota samtidigt som Sevilla, Villarreal och La Real fortfarande är för långt bakom trots fina värvningar så tror jag en ligatitel kan bli verklighet. I Champions League krävs det förbättring, då förra säsongens debacle var pinsam. 

Ödegård är en jävla fin förstärkning, men i övrigt lär det inte bli något mer. Utan istället gäller det att framförallt Hazard gör det han ska och faktiskt presterar. Därefter finns det stora förhoppningar och dessutom rätt så stora förväntningar att framförallt Vinicius tar nästa steg och nu bortsett från spelmässigt väldigt bra insatser också börjar producera mer poäng. Då framförallt mål. På det behöver Jovic också steppa upp och vara den andrestriker som behövs för att kunna utmana på alla fronter.

Defensivt får det gärna se ut som förra säsongen. Ramos pallar med en till säsong, trots ålder. Mendy kommer bara fortsätta växa. Är i mitt tycke redan bland de bästa på sin position. Courtois var fantastisk förra säsongen, där får han gärna fortsätta vara.

För att ödmjukt tippa kommande säsong så landar jag på tre titlar. Spanska supercupen tror jag vi tar hem. Det hade ju varit helt underbart, för den titeln är verkligen åtråvärd. Därefter tror jag som sagt på en andra raka ligatitel. Därefter så blir det en tredje också. Cuptiteln kanske, alternativt CL återigen. Beror lite på nivån framåt. 

Micke gillade
SvaraCitera
Onkel Fester
(@onkel-fester)
Ungdom
Topic starter  

Reguilón såld till Spurs för €30m med en återköpsklausul inbakad i dealen. Vi blir dessutom av med Bale till samma lag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

SvaraCitera