Meny Stäng

Manchester City 202...

Share:
Notifications
Clear all

Manchester City 2020/21

Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Supersub Admin
Topic starter  

Naturligtvis behöver vi en tråd sammansatt till världens, i mitt tycke, bästa klubb - Manchester City! Klubben delar många på grund av oljepengarna och efter en vår av oroligheter kring om klubben verkligen skulle få spela ute i Europa eller inte så har allt fler(om det ens går?) gått emot klubben.

Ur ett perspektiv "för fotbollens skull" så håller jag med om att Manchester City borde ha blivit avstängda men nu är det som det är och klubben jobbar nu mot en CL-titel.

Jag har hejat på klubben sedan Sven-Göran "Svennis" Erikssons tid, säsong 2007/08, och har sett klubben växa till den världsklubb man är idag.

Ställ frågor, diskutera, hata i mindre mängder och älska i desto större!

Micke gillade
Citera
Karamellkungen
(@casper)
Ungdom

Även om jag inte är ett City fan så lägger jag mig i denna tråd. 

Vad anser du att Manchester City behöver göra för förändringar tills nästa säsong? Vilka spelare tycker du behöver lämna och vilka behövs värvas för att vinna Premier League och / eller Champions League.

Maratontabellen

SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Supersub Admin
Topic starter  

Klara avsked:
David Silva - 34 år - Kontraktet går ut
- Ryktas till Lazio men fick intentionen om att han ville tillbaka till Spanien. Levande legend.

Claudio Bravo - 37 år - Kontraktet går ut
- Hans kontrakt förlängdes till 24 augusti och lämnar därefter. Steffen och Muric gör upp om platsen bakom Ederson.

Rykten:
John Stones - 26 år
- Ryktas till såväl Arsenal som Chelsea. Homegrown-spelare är alltid eftertraktade inrikes och i en ålder där han fortfarande kan utvecklas. Är för ojämn för City och fick inte riktigt den utveckling man hoppades på. Skadebenägen.

Nicolás Otamendi - 32 år
- En ännu mer ojämn spelare än Stones. Ena säsongen håller han världsklass för att i nästa hålla Championship-nivå. Har blivit sämre med åldern.

Eric García - 19 år
- Stor talang som visade framfötter efter corona-uppehållet och tog näst intill en startplats bredvid Laporte. Pep Guardiola har dock gått ut och sagt att Eric vill lämna(för Barcelona ryktesvis) och Leroy Sané-flashbacks dyker upp här. Lämnar Eric så tror jag någon av John och Nicolás stannar.

Benjamin Mendy - 26 år
- Här höftar jag lite mer än spelarna ovan. Otroligt skadebenägen och lite "loj" utanför fotbollsplanen som delvis hör till kategorin "fotbollsspelare som hellre bryr sig om sitt varumärke på sociala medier än på plan" i och med sitt Instagrammande. Är, när han väl är fri från skador, en otroligt kompetent spelare men hittar aldrig formen förrän nästa avbrott är framme. Zinchenko och Angeliño finns att tillgå och det ryktas om tex Alaba in.

Gabriel Jesus/Sergio Agüero - 23/32 år
- Dessa två anfallare har haft rykten efter sig under en längre tid. Gabriel har ryktats till Juventus medan Agüero till Inter. Just nu tycker jag de kompletterar varandra bra men Jesus behöver tuffa till sig rejält för att axla rollen som ordinarie när Agüero väl försvinner, vilket är snart. Jag tror man aktivt letar efter Agüeros arvtagare externt och det har ryktats om bland andra Lautaro Martínez från Inter.

Klara nyförvärv:
Ferran Torres - 20 år - 23M Euro(Valencia)
- En högintressant högerfotad vänstermittfältare till ett fint pris och är tänkt som ersättare till Leroy Sané och backup till Raheem Sterling.

Nathan Aké - 25 år - 45,30M Euro(Bournemouth)
- Har många års erfarenhet av PL, är homegrown och vänsterfotad. Passar perfekt som konkurrent till Laporte. Pep vill ha en vänsterfotad mittback och en högerfotad vilket gör att Aké med all förmodan inte blir ordinarie.

Yan Couto - 18 år - 6M Euro(Coritiba)
- Högerback som ses som nästa Daniel Alves.

Issa Kaboré - 19 år - 4,5M Euro (Mechelen)
- Också en högerback. Har inte så bra koll på varken Issa eller Yan i nuläget.

Rykten:
- En högerfotad ordinarie mittback. Napolis Koulibaly eller Sevillas betydligt billigare Diego Carlos har det ryktats mest om.
- En anfallare som ersätter Agüero på sikt. Lautaro Martínez är ett hett rykte här.
- En central mittfältare. Lite lösare rykten eftersom David Silva lämnar. Jag hoppas Foden får fler chanser nu för han har varit fenomenal.

SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Supersub Admin
Topic starter  
Postad av: @casper

Även om jag inte är ett City fan så lägger jag mig i denna tråd. 

Vad anser du att Manchester City behöver göra för förändringar tills nästa säsong? Vilka spelare tycker du behöver lämna och vilka behövs värvas för att vinna Premier League och / eller Champions League.

Nu höll jag på att skriva en lite mer officiell nyförvärv/försäljningslista som dök upp efter din kommentar. Men spontant känner jag att en högklassig högerfotad mittback är prio ett och egentligen det enda som behöver prioriteras. Utöver det tycker jag att man ska se över möjligheterna till en vänsterback som håller sig skadefri och därefter en central mittfältare/anfallare - något jag inte tycker behovet av finns just nu utan det blir mer aktuellt när Fernandinho och Agüero väl lämnar.

SvaraCitera
Onkel Fester
(@onkel-fester)
Ungdom

Postad av: @daniel-nilsson

Rykten:
- En högerfotad ordinarie mittback. Napolis Koulibaly eller Sevillas betydligt billigare Diego Carlos har det ryktats mest om.

Jag vetefan om Diego Carlos blir betydligt billigare. Billigare säkerligen, men så som det snackas så hänvisar Sevilla till utköpsklausulen som ligger på €75m. De kommer säkerligen vara benägna till att förhandla, men skulle inte bli förvånad ifall priset de begär till slut ligger runt €50m. 

SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Supersub Admin
Topic starter  

Ikväll spelar Manchester City kvartsfinal mot Lyon, en match som ni säkert alla har koll på. Spontant känner jag mig relativt säker men man ska absolut inte räkna bort fransmännen då de som bekant slog ut Juventus nyligen och dessutom plockade 4 av 6 poäng mot just City 2018.

Om man avancerar vidare så står Bayern i vägen och även om de gjorde en monsterinsats mot Barcelona igår och har gjort det otroligt bra under Flick så kvarstår ändå faktum att City presterar bra mot den typ av taktik Bayern spelar, dvs offensivt.

SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Supersub Admin
Topic starter  

City utslaget ur CL. Tack och lov missade jag matchen.

SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Supersub Admin
Topic starter  

Lionel Messi har meddelat att han vill lämna Barcelona och det ryktas att Manchester City ligger närmast till hands med Pep Guardiola som anledningen.

Micke gillade
SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Supersub Admin
Topic starter  

Claudio Bravo lämnar City för spel i Real Betis. En väntad övergång(att han skulle lämna alltså).

SvaraCitera