Meny Stäng

Juventus F.C. 2021/...

Share:
Notifications
Clear all

Juventus F.C. 2021/22

Sida 2 / 2

Challa
(@challa)
Ungdom
Topic starter  

I dagarna kom också den trevliga nyheten att Chiellini förlängt till 2023. Vi hoppas på en skadefri säsong!

Mitt liv är en multimediafil

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Ungdom
Topic starter  

De flesta trovärdiga källorna bekräftar nu att Juventus och Sassuolo kommit överens om Locatelli, det ska röra sig om: 

• Två år lån
  • 30M + eventuella bonusar på 5M
  • Betalas över tre år
  • 20 % på ev. framtida försäljning

En av ungdomarna som varit aktuella för a-laget, Felix Correia, har lånats ut till Parma. 

Med det kan vi nog utgå från att Juventus är så gott som klara med årets fönster, bortsett från ett par potenitella lån, t.ex. Pellegrini och Fagiolo. 

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Ungdom
Topic starter  

Det verkar som att det trots allt kan bli en händelserik avslutning på fönstret. Igår landade Mendes i Turin och skall ha haft möte med Ronaldo och klubben. Juventus sägs vilja ha cirka 30M i övergångssumma för att släppa.

Idag besöker Mino Raiola Coninassa. Antagligen för att diskutera potentiella ersättare till Ronaldo (?). Sannolikt rör det sig väl i så fall om Moise Kean.  Raiola har annars ett antal intressanta namn i stallet såsom Pogba, Gravenberch, Håland osv. men det känns inte realistiskt att någon av dessa skulle ansluta.

De kan också röra sig om ett möte gällande Pellegrini, De Ligt eller Wesley som alla har Raiola som agent. 

This post was modified 1 månad sedan by Challa

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Ungdom
Topic starter  

Då kan vi konstatera att Ronaldo med stor sannolikhet lämnar Juventus. Personligen är jag rätt indifferent till hans avsked. Levererade målmässigt, men en enorm bromskloss i spelet, samt att han sköt bort alla frisparkar i tre säsonger.

Juventus manager Allegri: "I'm not disappointed by Cristiano Ronaldo. He wants to leave Juventus and he made a choice, he's gonna look for a new club after three years here. It's part of the life”.

Ryktas om att Kean är på väg in på lån + köpoption, kostnad på cirka 25-30M totalt. Jag tror inte man ska utesluta att det kan ansluta någon spelare till med tanke på det budgetutrymmet som Ronaldos försäljning frigör.

SvaraCitera
Sida 2 / 2