Meny Stäng

Juventus F.C. 2020/...

Share:
Notifications
Clear all

Juventus F.C. 2020/21

Sida 5 / 5

Challa
(@challa)
Ungdom
Topic starter  

@peter-hecktor Vi får se. Kulusevski har ju använts både som anfallare och ytter inledningsvis. Han har själv sagt att han föredrar att spela centralt och då ger inte Chiesa någon större konkurens. 

Mitt liv är en multimediafil

Micke gillade
SvaraCitera
Challa
(@challa)
Ungdom
Topic starter  

Igår kom nyheten att Juventus tilldelas vinst med 3-0 mot Napoli och att det senare laget får avdrag på en poäng. Ett logiskt beslut, men Napoli väntas såklart överklaga. 

Under landslagsuppehållet har både Ronaldo och McKennie fått Coronoa. Ronaldo testade positivt i tisdags och kan eventuellt vara tillbaka till matchen mot Barcelona. 

SvaraCitera
Argt Troll
(@argt-troll)
Ungdom

@challa Dina åsikter kring det förstnämnda? 

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Ungdom
Topic starter  

@argt-troll enda vettiga beslutet. Napoli frångick alla protokoll och försökte förmodligen bara gå matchen uppskjuten på grund av Insignes skada. Hade man inte tilldelat Juventus segern hade man nog inte kunnat genomföra säsongen då lag hade kunnat hänvida till Napolis fall för att skjuta matcher så fort någon får Covid i laget.

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Ungdom
Topic starter  

Ser fram emot en rejäl utrensning av Juventus i sommar. 

SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Ungdom

@challa

Är det dags att släppa CR7 & Dybala i sommar? 

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Ungdom
Topic starter  

@zxc Ronaldo får gärna dra. Målen i all ära, men han är verkligen helt värdelös i spelet och den budgetbelastningen han har är svår att motivera. Försvinner han inte i år kommer han att gå gratis nästa sommar, har svårt att se att man skulle förlänge.

Dybala behåller jag gärna, men han verkar ha helt orimliga lönekrav och om man missar CL (vilket man högst sannolikt gör) tror jag det blir svårt att förlänga och då finns det en övervägande risk att han försvinner. Man ska dock ha i åtanke att det skulle innebär att man behöver ersätta två av tre anfallare i truppen.

SvaraCitera
friggan
(@friggan)
Talang

Postad av: @challa

@zxc Ronaldo får gärna dra. Målen i all ära, men han är verkligen helt värdelös i spelet och den budgetbelastningen han har är svår att motivera. Försvinner han inte i år kommer han att gå gratis nästa sommar, har svårt att se att man skulle förlänge.

Dybala behåller jag gärna, men han verkar ha helt orimliga lönekrav och om man missar CL (vilket man högst sannolikt gör) tror jag det blir svårt att förlänga och då finns det en övervägande risk att han försvinner. Man ska dock ha i åtanke att det skulle innebär att man behöver ersätta två av tre anfallare i truppen.

Blir Morata kvar? Han är väl på lån över säsongen bara?

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Ungdom
Topic starter  

@friggan

Tror att han blir kvar. Är personligen inget fan direkt, men har varit nyttig och är den enda anfallaren som har lite rakare spel i truppen. Mäktat med 18 mån och 12 assist i år, vilket är svårt att klaga på. 

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Ungdom
Topic starter  

För ett par timmar sedan blev det också officiellt att Buffon kommer att lämna Juventus. Det är oklart huruvida han kommer att lägga av eller inte. Min gissning är att han likt senast avvaktar och ser om det dyker upp något attraktivt och om inte, att han lägger handskarna på hyllan. 

SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Supersub Admin

Postad av: @challa

För ett par timmar sedan blev det också officiellt att Buffon kommer att lämna Juventus. Det är oklart huruvida han kommer att lägga av eller inte. Min gissning är att han likt senast avvaktar och ser om det dyker upp något attraktivt och om inte, att han lägger handskarna på hyllan. 

Varva ner i Parma?

raca14 och zXc gillade
SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Ungdom

@daniel-nilsson

DET hade man ju gillat! 
Speciellt när de åkt ur Serie A nu med. 

SvaraCitera
raca14
(@raca14)
Ungdom

@zxc

Parma är alltid Parma! Och det var ju där det började en gång i tiden...

Kommer mycket väl ihåg hans första match när han som 17-åring får stå mot ett stjärnspäckat AC Milan och ser till att hålla nollan! 😛

SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Ungdom

@raca14

Jo jag vet. Just därför det hade blivit extra fint.  Man älskar ju storspelare återvänder till sina rötter. 

raca14 gillade
SvaraCitera
friggan
(@friggan)
Talang

Satsar Juventus nu på Perin som reserv? Vill han det så är jag trygg med det valet. 

Och återvänder Douglas Costa till nästa säsong? 

SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Ungdom

@friggan

Vill Perin agera andrafiol i Juve igen?

SvaraCitera
Sida 5 / 5