Meny Stäng

Juventus F.C. 2020/...

Share:
Notifications
Clear all

Juventus F.C. 2020/21  

Sida 4 / 5
  RSS

Peter Hecktor
(@peter-hecktor)
Ungdom FMSU
17 september, 2020 20:27  

Suarez till Juve är "off" enligt Fabrizio Romano. Edin Dzeko är den som ansluter istället.

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Ungdom
17 september, 2020 21:34  

@peter-hecktor Stämmer. Rapporteras från samtliga trovärdiga källor om att Dzeko är klar. Ska röra sig om 15M i övergång och en lön på 7,5M per år i ett tvåårskontrakt. Lite väl dyrt i min mening, men en bra spelare och den spelartypen som Pirlo efterfrågat.

Mitt liv är en multimediafil

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Ungdom
17 september, 2020 21:44  

Det är nu officiellt att man brutit kontraktet med Higuain. Det ger en negativ ekonomisk effekt på 18,3 M.

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Ungdom
18 september, 2020 17:14  

Idag presenterades Kulusevski för Juventus, han har valt tröja nummer 44.

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Ungdom
21 september, 2020 10:33  

Igår var det ligapremiär. 3-0 blev det tillstlut mot Sampdoria, även om det lika gärna hade kunnat bli uppemot 7-0. En riktigt stark insats av Juventus som ser ut som ett helt nytt lag efter någon månad med Pirlo vid rodret. En hemmamatch mot sampdoria kankse inte är den rätta värdemätaren, men ett par saker som stack ut igår:

- Kulusevski. Han har allt för att bli en världsklasspelare. Kasserade in 7,5 i betyg från tidningarna. 

- Mittfältet. McKennie, Rabiot och Ramsey var alla riktigt bra, där den sistnämnda såg otroligt het ut. Kan bli ett stundande lyxproblem för Pirlo som även har Arthur och Bentancur på bänken. 

-Spelet. Ironiskt nog så spelade Juventus igår ganska exakt så som jag trodde att man skulle spela under Sarri. Det tog en månad för Pirlo att sätta spelidén, Sarri lyckades inte på ett helt år. Imponerande. 

Det första riktiga testet för Pirlo blir de kommande omgångarna mot Roma och Napoli. Jag ser väldigt mycket fram emot säsongen. Gårdagen gav verkligen mersmak. 

Daniel Nilsson och Micke gillade
SvaraCitera
Peter Hecktor
(@peter-hecktor)
Ungdom FMSU
21 september, 2020 14:51  

Tycker Rabiot såg piggare ut än på länge. Ville ständigt ha boll och vårdade den med enkla passningar blandat med öppnande passningar i offensiv riktning.

Tycker dock att mittfältet på pappret var det svagaste Juventus ställt upp med på 20 år. Men men, det räckte till en klar seger ändå!

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Ungdom
21 september, 2020 22:31  

@peter-hecktor Rabiot har sett riktigt bra ut sen coronauppehållet och har ju belönats med en startplats i franska landslaget.

På pappret ja, men det är en intressant mix av spelare som känns betydligt mer balanserad än tidigare. 20 år var att ta i, juve har ju mönstrat spelare som Sissoko, Aquilani och Melo tidigare, den tiden var misär.

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Ungdom
22 september, 2020 08:10  

Det svänger snabbt. Idag är Morata i Turin för läkarundersökning. Det rör sig om ett lån på ett år till en kostnad på 10M, med möjlighet att förlänga ytterligare ett år för 10M, samt köpoption på 35M. Morata ryktas få en lön på 5M netto.

SvaraCitera
Peter Hecktor
(@peter-hecktor)
Ungdom FMSU
22 september, 2020 08:30  

Värvningen utav Morata är för mig helt oförståelig, måste finnas bättre alternativ för ett storlag som Juventus? En Cavani på free transfer t.ex.

SvaraCitera
vicke231
(@vicke231)
Ungdom
22 september, 2020 09:41  

Jag har sågat Morata otaliga gånger på den gamla sidan och behöver väll egentligen inte dra upp den diskussionen igen.. Men alltså vafan, finns det någon striker i världen som fått så många silverskedar? 

Särskilt märkligt är det om Dzeko redan är klar?

EDIT - Dzeko´s övergång verkar ju ha kollapsat, det hade jag missat. 

SvaraCitera
friggan
(@friggan)
Ungdom
22 september, 2020 10:47  

Juventus såg riktigt fina ut i premiären! Nästan lika överlägsna som Degerfors mot Umeå igår😅.

Men men. Jag undrar hur det kommer gå för Morata. Jag gissar på 8 mål under säsongen. Ut och in i startelvan.

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Ungdom
22 september, 2020 21:44  

Det skrivs om att Juventus erbjöd Cavani kontrakt men att han hade för höga lönekrav. Gissningsvis har prioordninge sett ut något sånt här:

1. Suarez

2. Dezeko

3. Cavani

4. Morata

Jag är inte alls övertygad av Morata, tyckte han var rätt kass senast han var i Juve, med undantag för stormatcherna där han ofta presterade. Ekonomiskt ser affären attraktiv ut dock, om det inte levereras kan man skeppa honom efter en säsong och då finns det förmodligen fler intressanta alternativ att välja bland. 

SvaraCitera
henrikrehnn
(@henrikrehnn)
Ungdom
28 september, 2020 11:00  

Hur duktig är Rugani? Ryktas att vi i West Ham ska köpa honom!

SvaraCitera
Peter Hecktor
(@peter-hecktor)
Ungdom FMSU
28 september, 2020 11:07  

@henrikrehnn En supertalang på FM som visat sig vara en bluff. Håller inte för ett topplag det jag sett iaf.

SvaraCitera
henrikrehnn
(@henrikrehnn)
Ungdom
28 september, 2020 11:23  

@peter-hecktor Liten skillnad i klass på Juventus och West Ham däremot! Om du skulle jämföra med Ogbonna när han lämnade Juventus, vem höll högst kvalité då?

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Ungdom
28 september, 2020 13:12  

@henrikrehnn Rugani har varit riktigt dålig i Juventus och ses snarare som en säkerhetsrisk än något annat bland supportrarna. Till hans försvar var han riktigt brai Empoli innan Juventus köpte honom. Det är en mittback som säkert kan göra det bra i West Ham, där pressen är betydligt lägre, men förvänta er ingen storspelare. 

När vi ändå är inne på transfermarknaden så är det en del rykten som florerar:

- Man ser över möjligheterna att sälja Costa, De Scigli och Rugani. Den sistnämnda är nog helt körd då Frabotta och Cuadrado(!) har gått före på vänsterbacksplatsen inledande två matcherna. 

- Om man får igenom försäljningarna så ser Chiesa ut att komma in. Juventus rådde en överenskommelse med spelaren redan förra säsongen och behöver komma överens om priset med Viola. 

- Någon förstärkning på vänsterbacksplatsen är nog att vänta. Att Pirlo startar med Cuadrado som vänsterback mot Roma ser jag inte som något annat än en hint till ledningen om att man behöver en till vänsterback utöver Sandro. 

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Ungdom
4 oktober, 2020 16:50  

Officiellt att Daniele Rugani lämnar för Stade Rennais på lån. 

I övrigt verkar det som att matchen mot Napoli ikväll inte blir av. Napoli har vägrat resa till Turin då man fått två fall av Covid-19 i truppen. Förra veckan gick det såklart bra att möta Genoa som hade 6 man borta i Covid.

10 eller fler fall i truppen är det som gäller för att en match ska skjutas upp. Lega Serie A har informerat att Juventus kommer att tilldelas seger med 3-0 om Napoli inte infinner sig till matchen.

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Ungdom
5 oktober, 2020 17:19  

Två nya utlåningar är klara. Mattia De Sciglio ansluter till Lyon och Douglas Costa ansluter till Bayern.

Samtidigt skall Chiesa ha genomfört sina läkarundersökningar i Florens idag. Han bör presenteras för Juventus inom kort. Det ska röra sig om 2 år lån med köpoption.

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Ungdom
5 oktober, 2020 20:07  

Chiesa är officiellt klar för Juventus. Det rör sig om ett lån för 3M säsongen 2020/21 och ett lån för 7M säsongen 2021/22. Juventus har sedan köpoption på spelaren för 40M + 10M i bonusar beroende på prestation. Optionen kan bli bindande om vissa kriterier uppnås.

SvaraCitera
Peter Hecktor
(@peter-hecktor)
Ungdom FMSU
5 oktober, 2020 21:18  

Tråkigt för Kulusevski!

SvaraCitera
Sida 4 / 5