Meny Stäng

Juventus F.C. 2020/...

Share:
Notifications
Clear all

Juventus F.C. 2020/21  

Sida 3 / 5
  RSS

Challa
(@challa)
Ungdom
2 september, 2020 14:48  

@argt-troll

Det är ränder på årets tröja om du missat det. Att man testar olika grafiska grepp är högst sannolikt relaterat till att man haft problem med tröjförsäljningen i USA ja. 

Mitt liv är en multimediafil

SvaraCitera
Argt Troll
(@argt-troll)
Ungdom
2 september, 2020 14:53  

@challa En krigshandling och kalla de där för ränder. 

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Ungdom
2 september, 2020 18:49  

Idag presenterades Arthur. Han har valt tröja nummer 5. 

Lappe gillade
SvaraCitera
Challa
(@challa)
Ungdom
3 september, 2020 18:21  

Christian Romero ryktas vara klar för Atalanta, det ska röra sig om ett lån på två år med köpoption. Totala kostnaden sägs ligga på 23-25M euro.

SvaraCitera
Argt Troll
(@argt-troll)
Ungdom
3 september, 2020 23:35  
Postad av: @challa

Christian Romero ryktas vara klar för Atalanta, det ska röra sig om ett lån på två år med köpoption. Totala kostnaden sägs ligga på 23-25M euro.

Ånej vilken förlust. Tack för alla minnen, Romero!

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Ungdom
4 september, 2020 09:24  

@argt-troll Lovande mittback, ritkigt tråkigt att man säljer honom. 

Det verkar som att affären med Suarez haltar lite på grund av passproblem. Suarez fru är Italienare och det är en väg in för att få italienskt pass. Det är dock inte så enkelt som man tror. Vucinic spelade i italien i över 10 år och lyckades inte få godkännt ett italienskt pass när han gifte sig med sin italienska fru. Reglerna för icke-EU spelare är röriga, men jag misstänker att en försäljning av exempelvis Costa skulle kunna frigöra en plats. 

SvaraCitera
friggan
(@friggan)
Ungdom
4 september, 2020 10:34  

Tack för att du håller tråden i liv Challa! 

Challa gillade
SvaraCitera
Peter Hecktor
(@peter-hecktor)
Ungdom FMSU
4 september, 2020 10:41  

Känns som att det kan bli en hektisk sommar i Turin, va?

Ganska trött trupp som behöver nytt liv. Gillar värvningarna utav Kulusekvski och Arthur. Något mer på väg in?

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Ungdom
4 september, 2020 11:28  

@peter-hecktor

Verkligen. Kvar bland spelare som eventuellt skulle kunna lämna tror jag är följande: Higuain, Khedira, Costa, Pjaca, Dybala, Ramsey, Bernardeschi, De Sciglio, Rugani, Sandro and Danilo

Det är en hel del spelare som hänger löst ja. Dessvärre känns det inte realistiskt att bli av med samtliga. Higuain är redan officiellt att han kommer lämna, det ryktas då framförallt om DC United och Inter Miami. Jag tror inte man kan vänta sig att få något bud på vare sig Khedira eller Higuain utan där handlar det nog snarare om att rycka plåstret och bryta kontrakten.

På inköpsfronten är det en nummer 9 som ligger högst på priolistan. Avsaknaden av spjutspets var påtaglig förra året. Hetaste ryktena är Suarez och Dzeko och magkänslan säger att det kommer landa i någon av dem. Båda två riktigt bra förstärkningar, åldern till trots. Även en innermittfältare till kan vara aktuellt, men det hänger nog på att man får sålt någon av Costa och Bernardeschi. Bland mittfältarna snackas det om Aouar eller Locatelli som potentiella kandidater. Jag ser helst den förstnämnda, men blir inte besviken om det skulle landa i Locatelli.

SvaraCitera
Peter Hecktor
(@peter-hecktor)
Ungdom FMSU
4 september, 2020 13:20  

@challa Borde inte vara överdrivet svårt att hitta en köpare till Bernardeschi inom Serie A?

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Ungdom
4 september, 2020 16:36  

@peter-hecktor

Tror lönen, samt att juve vill ha tillräckligt ra betalt är två faktorer som kan ställa till det lite. Lagen under toppskiktet kan nog vara aktuella dock, exempelvis Napoli eller Fiorentina. 

SvaraCitera
Peter Hecktor
(@peter-hecktor)
Ungdom FMSU
4 september, 2020 16:37  

@challa Även Milan har väl varit intresserade förut? Kanske inte har cashen som krävs just nu om man inte lyckas få till ett lön med köpoption nästa sommar.

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Ungdom
5 september, 2020 12:28  

Mattia Perin är officiellt klar för Genoa. Ett låna utan köpoption blev det till slut. Jag misstänker att tanken är att han ska vara andramålvakt bakom Szczesny nästa säsong. 

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Ungdom
7 september, 2020 20:40  

Idag har McKennie presenterats, han har valt tröja nummer 14.

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Ungdom
10 september, 2020 10:14  

Nu sägs det att man kommit överens med Higuain om att bryta kontraktet och att han kommer få strax under halva lönen i avgångsvederlag. 

SvaraCitera
Peter Hecktor
(@peter-hecktor)
Ungdom FMSU
10 september, 2020 11:21  
Postad av: @challa

Nu sägs det att man kommit överens med Higuain om att bryta kontraktet och att han kommer få strax under halva lönen i avgångsvederlag. 

Intressant. Har han varit "så" dålig? Borde kunna mjölka cash för en sådan etablerat målskytt?

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Ungdom
10 september, 2020 17:35  

@peter-hecktor Egentligen inte speciellt dålig sett över hela säsongen, men han kommer tillbaka helt ur form efter varje uppehåll. Efter Corona klarade han knappt av att göra ett inhopp på 20 minuter. Med den disciplinen och lönen tror jag inte en enda europeisk klubb är intresserad.

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Ungdom
11 september, 2020 19:23  

Higuain ska befinna sig i Miami, vi kan med andra ord anta att hans tid i Juventus är över.

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Ungdom
13 september, 2020 16:28  

Idag spelade man säsongens första träningsmatch. Resultatet blev 5-0 mot Novara, målsyttar: Portanova x2, Ronaldo, Pjaca, Ramsey.

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Ungdom
17 september, 2020 18:33  

Idag har Suarez varit i Perguia och genomfört och klarat av språktestet som krävs för italienskt pass: https://twitter.com/BianconeriZone/status/1306583907664568320

Samtidigt rapporterar Agresti (som har bäst koll på juve) att Suarez inte kommer att flytta till Italien.

SvaraCitera
Sida 3 / 5