Meny Stäng

Juventus F.C. 2020/...

Share:
Notifications
Clear all

Juventus F.C. 2020/21

Sida 2 / 6

Challa
(@challa)
Ungdom
Topic starter  

Nu är det officiellt att Matuidi lämnar Juventus. Otroligt nyttig spelare de senaste åren. Det blev 133 matcher för klubben och det är Dybala (134 matcher) som spelat fler matcher sen han anslöt.

Mitt liv är en multimediafil

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Ungdom
Topic starter  

Enligt Agresti ska Pirlo har önskat en ny anfallare, en mittfältare och en ytterback.

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Ungdom
Topic starter  

Nu är det officiellt att Igor Tudor blir hjälptränare i Pirlos stab.

Det skrivs inte supermycket på transfermarknaden. Tyvärr verkar det som att både Higuain och Khedira vägrar lämna. Parasiter.

Juventus har en rätt komplicerad situation på grund av det lagbygge man gjort. Återkommer med det i dagarna.

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Ungdom
Topic starter  

Det verkar som att valet av assisterande manager hamnade på Igor Tudor tillslut. Värt att notera är också att Paolo Bertelli återvänt som fystränare, han ingick i tränarstaben mellan 2011-2014. Såhär ser hela tränarstaben ut:

Coach: Andrea Pirlo

Assistant Coach: Igor Tudor

Technical Collaborator: Roberto Baronio

Technical Collaborator: Antonio Gagliardi

Head of Athletic Preparation: Paolo Bertelli

Athletic Coach: Andrea Pertusio

Athletic Coach: Enrico Maffei

Head of Strength & Sport Science: Duccio Ferrari Bravo

Sport Science Collaborator: Antonio Gualtieri

Goalkeeping Coach: Claudio Filippi

Goalkeeping Coach Collaborator: Tommaso Orsini

Head of Match Analysis: Riccardo Scirea

Match Analysis Collaborator: Domenico Vernamonte

Match Analysis Collaborator: Giuseppe Maiuri

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Ungdom
Topic starter  

Det viktigaste från Pirlos presskonferens idag:

"Dybala has never been on the market, never a problem. For me he is an important player and will be part of the project."

"I want to bring back the enthusiasm that was missing in the last period. I want to play a proactive football with great mastery of the game. I told the boys yesterday that I always want to have the ball and that when you lose it you have to get it back quickly."

Med andra ord kan vi nog förvänta oss ett högt pressande och mer intensivt Juventus denna säsongen. Vore välkommet efter de senaste årens "gå-fotboll".

SvaraCitera
Onkel Fester
(@onkel-fester)
Ungdom

Det jag funderar mest över nu när Pirlo har tagit över rodret är ju huruvida Juventus kommer att värma upp inför matcherna eller inte!? Tänker på det Pirlo skrev i sin självbiografi - att han hatade matchuppvärmning mer än allt annat. 

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Ungdom
Topic starter  

@onkel-fester Vad tror du?

SvaraCitera
Onkel Fester
(@onkel-fester)
Ungdom

Postad av: @challa

@onkel-fester Vad tror du?

Jag tror att de kommer att få välja. Vill man inte så behöver man inte, utan de gör precis som de vill. Så det kommer sluta med att Cristiano värmer upp i 3,5h ute på planen samtidigt som övriga glider in med ungefär 5 minuter kvar. 

friggan gillade
SvaraCitera
Challa
(@challa)
Ungdom
Topic starter  

Fabrizio Romano rapporterar att Juventus är nära att göra klart med Schalkes mittfältare Weston McKennie. Det ska röra sig om ett lån på 3 M Euro och en utköpsklausul på 18 M. 

Någon som följer tysk fotboll som har koll på spelaren? 

SvaraCitera
Argt Troll
(@argt-troll)
Ungdom

Fabrizio Romano rapporterar att Juventus är nära att göra klart med Schalkes mittfältare Weston McKennie. Det ska röra sig om ett lån på 3 M Euro och en utköpsklausul på 18 M. 

Någon som följer tysk fotboll som har koll på spelaren? 

McKennie är ett fysiskt jävla praktexemplar som även tar allt större steg i det övriga. Lite italiensk skolning och Juventus har skaffat sig en balansspelare i absolut världsklass.

friggan gillade
SvaraCitera
Challa
(@challa)
Ungdom
Topic starter  

McKennie ska ha lämnat Schalkes träningsläger och väntas landa i Turin ikväll.

Juventus sägs också vara överens med Genoa om en försäljning av Mattia Perin. En välkommen försäljning nu när Buffon kritat på för ytterligare ett år.

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Ungdom
Topic starter  

Idag har McKennie genomfört läkarundersökningar. Jag är positiv till värvningen sett till åldern och priset, men det behöver värvas ytterligare en högkalibrig innermittfältare. Mycket hänger på om man kan bli av med Khedira och Higuain. Den sistnämnda verkar vägra riva kontraktet, vilket är ett stort problem för klubben. Jag får lite Iaquinta/Amauri-vibbar på Higuain. När han är i form så håller han tillräckligt bra nivå för att vara rotationsspelare, men han kommer tillbaka överviktig och med kondition för att orka 25 minuter per match efter varje uppehåll. Man kan tycka att det vore tillräcklig grund för att riva ett kontratk, men tyvärr verkar kontraktförpliktelsen bara gälla i spelarnas favör inom fotbollen. 

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Ungdom
Topic starter  

Nu är siffrorna för McKennie officiella. Det rör sig om ett lån för 4,5M med köpoption på 18M, samt potentiella bonusar på 7M.

Jag är positiv till värvningen. Jag tror en kritisk faktor till valet har varit arbetet med att stärka sin marknadsposition i USA. Juventus har nyligen startat en akademi där i samma syfte. Man har tidigare haft problem att sälja tröjor då svartvitrandigt är starkt förknippat med domare i USA, därav den annorlunda designen på senaste årens tröjor.

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Ungdom
Topic starter  

Det ryktas en del om exempelvis Vidal till Juventus. Det många verkar missa är att värvningarna av Arthur och McKennie gör att Juventus redan fyllt platserna för icke-EU-spelare. Man har fortfArande möjlighet att värva speare som redan registrerats av en annan italiensk klubb, typ Dzeko. Anmärkningvärt att journaister lyckas missa denna detalj år in och år ut. Jag misstänker också att Man redan fyllt truppstorleken, vilket i så falls kulle innebära att spelarförsäljningar är nödvändiga före man värvar fler spelare. Jag får återkomma med en mer detaljerade truppgenomgång och förutsättningarna framåt under transferfönstret.  

SvaraCitera
Onkel Fester
(@onkel-fester)
Ungdom

Vidal har dock möjligheten att ansöka efter spanskt medborgarskap i och med att han kommer från ett spansktalande land i Chile. Han har varit i Spanien och Barcelona i två år nu, vilket är det som krävs. 

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Ungdom
Topic starter  

@onkel-fester Ja det stämmer säkert. Ser dock inte varför spanien skulle ge honom ett medborgarskap för att han ska kunna spela fotboll i Italien. 

SvaraCitera
Onkel Fester
(@onkel-fester)
Ungdom

@onkel-fester Ja det stämmer säkert. Ser dock inte varför spanien skulle ge honom ett medborgarskap för att han ska kunna spela fotboll i Italien. 

Inte helt med på en sån process fungerar. Men han har ju rätt till det och då vet jag inte hur mycket Spanska myndigheter kan streta emot. I det stora hela så är det väl enbart media som placerar honom i Italien ännu(även om det såklart med största sannolikhet finns substans i ryktena) och där vet jag väl inte om just rykten är ett tillräckligt argument till att neka honom. 

Men som sagt, jag är inte särskilt insatt i liknande fall. Jag har aldrig behövt ansöka om något medborgarskap själv. Men han har åtminstone möjligheten, det jag ville få fram. Med lite fuleri så skulle det säkerligen gå att ro i hamn, vilket skulle underlätta för flera parter. 

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Ungdom
Topic starter  

@onkel-fester Är inte heller insatt i spaniens lagstiftning kring invandring. I vilket fallsom helst verkar Vidal varab betydligt närmre inter än Juventus.

Senaste nyheterna på transfermarknaden:

- Higuains bror, tillika agent, har bekräftat att Higuain kommer att lämna Juventus och fortsätta karriären utanför Italien.

- Mattia Perin sägs vara så gott som klar för ett lån till Genoa

- Flera pålitliga källor rapporterar om att Suarez och Juventus kommit överrens om ett kontrakt. Det ska röra sig om en nettolön på 10M Euro. Med de nya skattereglerna för utländska spelare tror jag det rör sig om en bruttolön på 10-15M. 

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Ungdom
Topic starter  

Spelschemat i Serie A har precis lottats. Ett par viktiga punkter:

- Ligan pågår mellan 19 september och 23 maj.

- Det kommer inte att vara något vinteruppehåll i år.

Juventus inleder hemma mot Sampdoria den 20 september. Här är spelschemat i sin helhet:

SvaraCitera
Argt Troll
(@argt-troll)
Ungdom

Stämmer det att Juventus fullkomligt pissar på sin historia och dess supportrar genom att skippa de svartvita ränderna på hemmatröjan för att PUBLIKEN I USA ASSOCIERAR DESSA RÄNDER MED DOMARE? 

SvaraCitera
Sida 2 / 6