Meny Stäng

Share:
Notifications
Clear all

Dannes Lördagsgodis - Transferbuggen

Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Supersub Admin
Topic starter  

Idag tänkte jag dela med mig av ytterligare en bugg som tråkigt nog lyckats passera obemärkt förbi skaparna av Football Manager. Den påminner något om förra årets transferbugg där ett accepterat bud kunde justeras i efterhand från exempelvis 1 miljon kronor till 250 miljoner. Overkligt? Ja. Roligt? För vissa, inte andra. Den här gången kan du alltså ändra ett accepterat bud innan du trycker på bekräfta budet och jag kommer förklara och visa mer ingående här nedan.

I det här exemplet har jag fått ett bud på innermittfältaren Jean N’Guessan från Bayern München. Det rör sig om ett bud på totalt 10 000 000 kronor om alla klausuler infrias och som vi alla vet är det ett skambud som jag kommer att blåneka. Men idag är det inte en normal dag utan jag ska nyttja buggen för att blåsa Bayern på hela deras ekonomi. För att detta ska fungera krävs det att budet inte är låst utan förhandlingsbart.

För enkelhetens skull väljer jag att ta bort alla klausuler och vi är nu nere på 3 500 000 kronor, ett lägre bud än utgångsbudet vilket garanterat kommer accepteras när jag föreslår det nya budet för Bayern. Men, innan du trycker på föreslå villkor ska du trycka på siffrorna i avgiften (någonstans så att det ser ut enligt bilden nedan.

I nästa steg ska du, utan att raden med tips på avgift försvinner, gå ner till knappen Förhandla villkor som är nästan helt undangömd och trycka på den. Bayern kommer i detta skedet att godta det föreslagna budet på 3,5 miljoner kronor men raden med tips på avgift kvarstår och nu är vi inne i buggen. Välj vilken summa som passar dig, för skojs skull väljer jag högsta möjliga - 3,44miljarder kronor - bara för att jag kan. När det är gjort så ska du acceptera budet och därefter är det upp till Bayern att komma överens med Jean om det personliga kontraktet.

Finn ett fel, eller är det rätt? Enligt bilden ovan ser allt ut som grundbudet men i det finstilta längst nere så ser vi det faktiska budet vilket är 3,44 miljarder kronor vilket är precis det som jag buggade mig till. Vi kommer nu att spola fram tiden till när Jean accepterar det personliga kontraktet och ska skriva på för Bayern.

Dagen D är kommen och som ni ser så är vår innermittfältare Jean N’Guessan på väg till Bayern München för rekordhöga 3,44 miljarder kronor. För att ge ytterligare bevis på att det faktiskt är på riktigt så delar jag med mig av en före/efter bild på min ekonomi.

Och som ni nu kan se så är Jean såld och vi är helt plötsligt ett av de absolut rikaste lagen i världen, lilla Malmö FF. Varför denna buggen finns i spelet och varför den inte patchas bort överlämnar jag till de som faktiskt jobbar med spelet, jag är bara här för att göra alla medvetna om det och förhoppningsvis tar SI detta till sig och faktiskt löser det med en liten quickfix-patch (förslagsvis innehållandens Marek Hamsik i IFK Göteborg dessutom).

Önskar er alla en Glad Påsk!

Micke gillade
Citera
Tobias Hysén
(@tobias-hysen)
Ungdom Admin

Hur fan kom du på detta? 

SvaraCitera
Byggan
(@byggan)
Ungdom

FM Scout på YT?

SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Supersub Admin
Topic starter  

@byggan bland annat!

SvaraCitera
dennissvensson
(@dennissvensson)
Ungdom

Fungerar ju dock inte...

Men, tråkigt att använda ändå.

SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Supersub Admin
Topic starter  
Postad av: @dennissvensson

Fungerar ju dock inte...

Men, tråkigt att använda ändå.

Då gör du inte rätt, för det fungerar för mig 🙂

SvaraCitera
PSchmeichel
(@pschmeichel)
Ungdom

Finns ingen förhandla knapp (nästan undangömd?)

Budet är förhandlingsbart men har bara valen: 
"Omförhandla erbjudande" och "föreslå villkor"
Oavsett vad jag trycker så blir det inte som du beskriver...

This post was modified 1 vecka sedan by PSchmeichel

SvaraCitera
raca14
(@raca14)
Ungdom

Hur blir det med Bayerns ekonomi i det läget? Påverkas den?

SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Supersub Admin
Topic starter  
Postad av: @raca14

Hur blir det med Bayerns ekonomi i det läget? Påverkas den?

Det glömde jag kolla, attans! Men jag gissar på det.

SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Supersub Admin
Topic starter  
Postad av: @pschmeichel

Finns ingen förhandla knapp (nästan undangömd?)

Budet är förhandlingsbart men har bara valen: 
"Omförhandla erbjudande" och "föreslå villkor"
Oavsett vad jag trycker så blir det inte som du beskriver...

Jo, de ska finnas där! Skicka en skärmdump så ska vi kolla på det 🙂

SvaraCitera
Juan Peters
(@juan-peters)
Ungdom

men shit vad sjukt, ska prova detta i en oseriös save sen 🙂

JP

SvaraCitera
FMViktor91
(@fmviktor91)
Ungdom

HAHAHA Underbar bugg .. säljer bahoui och Stefanelli för 3 miljarder var HAHA