Bah, snart är Piteå uppe i Allsvenskan, då kommer varken AIK eller Malmö ha en chans. sanna mina ord.
Och jo, Malmö förtjänade väl att vinna med tanke på att de vann. Klart en kan snöa in på detaljer som straffar hit och dit, men om saker ska avgöras på såna smådetaljer så borde nog AIK spelat bättre för att förtjäna mästerskapet. Sen så är det väl rätt provocerande att Malmö är så typiskt osvenskt dåliga vinnare, med en tränare som verkligen går en på nerverna, men det enda som råder bot på det är väl att ta nya tag och bräcka dem. vOv
Skulle Bli intressant med Piteå i Allsvenskan, behöver ett lag norrländskt lag i Allsvenskan 😉
Snöar man in sig på smådetaljer som missade straffar, feldömda straffar och domslut som går till favör till MFF tillexempel så missar man ofta dom favörer man själv får.
Det är oftast så att börjar man gå in på att domaren borde gjort si och så, då är man oftast en dålig förlorare.
Det som jag blir lite förvånad över..på vilket sätt är MFF dåliga vinnare? JDT sa en sak i en intervju det kan jag förstå är lite och ta i, fast där är många tränare som gärna överdriver sina bedrifter eller hur bra man kunde ha varit osv Men på vilket sätt skulle MFF som klubb vara dåliga vinnare? dom gör inget speciellt som inte AIK eller nån annan vinnare har gjort
Jag menar poäng hos den lag som vunnit sm guld. Tror AIK tangerade poängrekordet 2018 om jag minns rätt. Iaf slutade på samma poäng som rekordet 😉
AIK hade flest Segrar: ja man hade 1 Seger mer, men du är väl medveten om att man hade 2 FÖRLUSTER mer? så hur får du ihop den matematiken? AIK ska alltså vara Svenska Mästare för att man har en vinst mer och därför inte räkna in att man faktiskt förlorade fler matcher? Du har lite Nabil Bahoui tänk du med...funkar inte så i fotbollen.
MFF kom inte över 60p och är därmed en svag vinnare? AIK då? dom kom ju inte över 60p heller, hade dom vunnit så hade dom vunnit på 59p och det är väl lika svagt då? man gjorde mindre mål än MFF med.
ALLTID lätt att skylla på domarna, vilka minns inte senast AIK vann Allsvenskan? Snacka om domarhjälp ni hade den säsongen...ni fick ju nästan straff för att ni ramlade i ert eget straffområde.
MFF har inte haft mer flyt med domarna än vad AIK haft i år, man kan alltid peka på ena och det andra och säga att hade domaren dömt si och så så hade gått si och så.
Ser bara att du kommer med bortförklaringar...du kan dock inte bortförklara 22 SM guld.
AIK hade domarflyt 2018? Domaren gjorde ju allt för att sabba för AIK sista 5 omgångarna. Tex en horribel rött kort till Adu mot östersund till exempel. Och de straffarna AIK fick 2018 var straff. ÄVEN Frisparken mot MFF som blev mål är korrekt dömd! Sjukt att Rössler som startade bråket ej blev avstängd btw. trevlig kväll
@fmviktor91 NJa håller inte riktigt med om det..sen tvistar dom lärde om hurvida frisparken AIK fick mot MFF var rätt eller fel, rent krasst bryr jag mig inte, bara dåliga förlorare håller på och skyller på att diverse lag får domarhjälp när ens eget lag inte vinner. Jag menar bara att AIK hade mycket domar favör 2018 självklart säger du att alla AIK straffar är rätt dömda..lika mycket som jag hävdar att alla MFF straffar i år är korrekta.
Där finns alltid straffar som kan diskuteras då dom oftast kanske är 50/50 där det är upp till var domare att avgöra om han anser att det är tillräckligt för att blåsa straff.
Sen är det där med domarfavör osv rent subjektivt då du inte har nått som rent säger att Domarkåren är ute för att hjälpa MFF, hade du haft nått sånt så hade det kunnat diskuteras annorlunda 😉
Men det som verkligen var komiskt var din kommentar om antalet Vinster, tror det var Nabil som antyde nått liknade att det lag med flest vinster borde vinna, men hur ska ni då räkna att AIK faktiskt förlorade fler matcher och dessutom gjorde färre mål.
MFF vann rättvist, hoppas och tror givetvis på MFF nästa år och räknar med att AIK är med i racet och gör det spännande som man gjorde i år 🙂
@goproish ja för birmancevic straff mot kalmar var rätt dömd? hahaha filmning deluxe 🙂 AIK hade ingen domarfavör 2018! Om du menar straffen mot blåvitt (osäker om det är 2018 eller 2019) så drar calisir i Henok Goitoms arm. Säger bara att det var små marginaler detta år som kunde slutat annorlundare! Jag menar inte att bara för man vinner flest gånger så ska man vinna sm guld. Jag påpekade bara att AIK är det lag med flest segrar! Sedan egentligen tycker jag inget lag förtjänade guldet som det brukar kännas varje år!
Så du bortser fullständigt från förra året? Poängrekord då med? 😉
Om domarna hade varit bättre hade Falkenberg aldrig åkt ur Allsvenskan 2020... ?
"I have never played for a draw in my life." - Sir Alex Ferguson
@raca14 fast förra året vann ju inte AIK så vart vill du komma? Dessutom frisparken mot MFF 2018 är solklar. Lika solklar som Zenits straff! Iallafall om man följer regelboken! Man har ansvar över sin kropp och MFF spelaren 2018 tar sin arm i Milosevic nacke = Solklar frispark! Mot Zenit så tar Erik Larssons arm i ryssens nacke= solklar straff! Odiskutabelt! Regelboken är ändå det som ska följas? Med VAR hade MFF inte ens varit ett topplag!
@raca14 fast förra året vann ju inte AIK så vart vill du komma? Dessutom frisparken mot MFF 2018 är solklar. Lika solklar som Zenits straff! Iallafall om man följer regelboken! Man har ansvar över sin kropp och MFF spelaren 2018 tar sin arm i Milosevic nacke = Solklar frispark! Mot Zenit så tar Erik Larssons arm i ryssens nacke= solklar straff! Odiskutabelt! Regelboken är ändå det som ska följas? Med VAR hade MFF inte ens varit ett topplag!
Hahahahahahahahahahha...
Bara en 08:a som kan hålla på så här... Var är nyansen av det hela? Om regelboken följts så hade det varit VÄLDIGT många beslut som kunnat diskuteras så pass länge att jorden hunnit gå under innan man varit färdiga med diskussionerna och frågan är om AIK ens befunnit sig i Allsvenskan. 😉 😀
Vart jag vill komma?
Se er själv i spegeln på riktigt och syna alla sömmar, innan man synar sin nästa...
Kommer faktiskt inte ihåg själva händelsen 2018, men det är HISTORIA nu (AIK vann Allsvenskan), liksom MFF´s match mot Zenit där domaren överlag var ganska dålig, milt uttryckt. Sedan är min bild av situationen med Larsson och Dzyuba en helt annan än din, men tänker inte kommentera något mer om det. Då hade hela forumet spårat ur och exploderat... 😉 hahaha
Denna säsongen är också historia nu, och det är MFF som är VINNARE av Allsvenskan 2021, så det är bara till att förlika sig med det, för din egen skull.
Inget gnällande, inget smutskastande, bara respekt och acceptans.
Hej!
Allsvenskan är en månad bort och det har blivit dags för den årliga tippningstävlingen! (Förra årets tips försvann i och med sidflytten!
/.../
Hur gick tävlingen?
@raca14 gnäller inte och accepterar att MFF vunnit . Men påpekar att det är små marginaler? Vad har det med att gnälla? Dessutom hade inte MFF varit där de är nu om det inte vore för en linjedomare 2013? inget gnällande. Konstaterande! Men du kan fortfarande tro på att det är gnäll... Som MFF supporter är det väl det sista man ska göra att anklaga andra supportrar när MFF gnäller mycket och där dessutom de oftast har fel. ??? Minns att cibicki och Rosenberg sågade grovt en domare i halvtid i Media mot Östersund. problemet var att de domslut som var i den matchen var ju solklara bedömningar. Domaren borde ha hyllats ? solklara röda kort enligt regelboken. Mvh
@fmviktor91 Var nånstans har du ens nämnt små marginaler? Och jo, du gnäller över att domarna favoriserat MFF. Tror nog att AIK fått något med sig under året och även andra år som de inte borde fått, men så är det, ingen domare är perfekt, och VAR är inte perfekt och inte heller vissa regler som blir parodiska (finns ett par exempel under året) och likaså Disciplinnämnden.
Men ingen annan här har varit bitter utan respektfullt gratulerat MFF till titeln, även en av dina kamrater som håller på AIK (bara till att gå tillbaka några inlägg). 😉
Som sagt, acceptera att ni fick stora silvret och får ta nya tag nästa år och försöka bräcka alla andra i med- och motgång, med Europaspel eller ej... 😉
Och var glad att ni slog era tvillingar.
@raca14 kolla vad jag skrev 5e december! Gnäller? ne jag konstaterar! 2 olika saker!
"ni vann tack vare domarmissen i omgång 29 eller AIKs solklara straff de skulle haft mot halmstad. ska även tilläggas att MFFS mål mot AIK i höstas skulle dömts bort och Nabbe skulle haft straff.. Jävligt små marginaler som går MFFs väg." (Ditt svar till kaki, 5 dec)
De två första meningarna ÄR gnäll.
Ok, jag ger dig kommentaren om marginalerna, men fortfarande så är det ändå så att ibland får man fördelar, ibland nackdelar.
Så visa lite ödmjukhet i det som trots allt för er del slutade bra med det stora silvret, precis som Phansell.
Nu mina vänner har vi ett resultat!
FMViktor91 var enda personen som fick några poäng för AIKs andraplats!
Inte en enda fick poäng för Kalmar, Häcken och Örebro.
Sex personer tog Colak som topp tre i skytteligan. Ingen tog Adegbenro eller Edvardsen (inte ens jag!).
Sluttjatat, här är slutresultatet inklusive de insamlade poängen! FMViktor91 var imponerande överlägsen medan jag, Hypno och Jimpacool får tippa Superettan nästa säsong 😉
1 | FMViktor91 | 35 |
2 | Aslundd | 28 |
2 | Micke | 28 |
4 | Max | 27 |
5 | Daniel Nilsson | 22 |
5 | Yayakolo | 22 |
7 | Mrmittbena | 20 |
8 | roniii | 19 |
8 | BobbyOrigi | 19 |
10 | Raas79 | 18 |
10 | raca14 | 18 |
12 | Samaras | 17 |