Meny Stäng

Allsvenskan 2020

Share:
Notifications
Clear all

Allsvenskan 2020  

RSS

Micke
(@micke)
Ungdom Admin
22 september, 2020 17:27  

Nu har visserligen 20-21 matcher redan spelats av denna märkliga coronaupplaga av vår älskade serie Allsvenskan. Men än kan mycket hända! Kan något lag utmana MFF om guldet och i sådana fall vilket? Vilka kommer knipa Europaplatserna till sist? Och bottenstriden tätnar allt mer. Kan storlagen AIK och IFK Göteborg undvika fullständigt fiasko? Vilka får kvala och vilka åker ner? Än är inget avgjort.

Kan tänka mig att många har sina respektive favoritlag i just Allsvenskan. Vad tycker ni om era lags säsonger hittills och vad har ni för förväntningar på avslutningen? 

"I have never played for a draw in my life." - Sir Alex Ferguson

Citera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Ungdom Admin
22 september, 2020 17:40  

Bra trådstart!

Tycker både toppen och botten är otroligt intressant den här säsongen, trots att jag är MFF-supporter.

Jag är av den sorten som tycker OM derbyn och har således svårt för supportrar som vill att deras rivallag åker ner i seriesystemet. Dessa matcherna är ju de ROLIGASTE och lever alltid sina egna liv trots form och spelare. Med det sagt så hoppas jag att HIF stannar kvar.

Jag tror, tyvärr och sorry Micke, att Falkenberg ryker och tar med sig Kalmar. Det intressanta är vem som åker på negativt kval där Blåvitt just nu ligger. Drömmen är AIK men känslan säger något av Blåvitt och HIF. Hur som helst tror jag att det lag som får kvala kommer att klara sig.

Går vi till toppen så drömmer och tror jag på Malmö FF men senaste tidens form talar ju för att lagen under mycket väl skulle kunna knipa platsen. Större under har skett. Häcken och Elfsborg kommer tillsammans med Malmö att göra upp om titeln och plocka platserna därbakom. Både Peking och Djurgården har många knepiga matcher kvar och sett till form, spelarmaterial och förväntningar så räcker det inte till en topp 3.

Sirius har haft en jättetrevlig säsong och jag är glad att de rör runt lite, precis som Mjällby och Varberg. Hammarby har varit en otrolig besvikelse medan Östersund har överraskat då jag tippade dem som det näst sämste/tredje sämsta laget inför säsongen.

Micke gillade
SvaraCitera
Micke
(@micke)
Ungdom Admin
22 september, 2020 17:51  

Kan börja med mitt älskade FFF. Inledningsvis såg spelet hyfsat bra ut, men på grund av många sena baklängesmål tappade vi oerhört många poäng som vi verkligen borde ha tagit. Känslan är att den perioden kommer definiera vår säsong. Utan att överdriva vore 7-8 vinster en rimlig utdelning sett till hur spelet har sett ut. Visst är jag medveten om att det finns liknande resonemang hos alla klubbar och att det finns risk för jäv, men så genomgående som det ändå har varit är oerhört frustrerande.

På sistone har våra prestationer sviktat mer och vi har inte fått det att stämma varken defensivt eller offensivt, även om vi nästan alltid är med i matcherna resultatmässigt. Nu har vi fem poäng upp till HIF med nio omgångar kvar och har Hammarby och Häcken härnäst. Jag skulle ljuga om jag skrev att jag är övertygad om att vi kommer att hålla oss kvar, men man måste ju ändå tro på det tills motsatsen är bevisad. Men det ser ju knappast ljust ut, det tror jag att ni förstår.

SvaraCitera
Micke
(@micke)
Ungdom Admin
3 oktober, 2020 14:33  

Om en knapp halvtimme startar BK Häcken-Falkenbergs FF. Dessvärre känns det inget vidare på förhand. Förvisso saknar hemmalaget Lindgren och Bengtsson, men deras startelva är ändå flera snäpp vassare än vår på pappret. Känslan är att det blir en ny förlust i dag. 

Samtidigt spelas Örebro-Elfsborg, där Hümmet spelar för ÖSK trots att han är utlånad från IFE. Mycket märkligt. Tror det kan bli en jämn match, särskilt nu när Jesper Karlsson är såld. Kan mycket väl bli kryss.

SvaraCitera