Meny Stäng

Share:
Notifications
Clear all

[Klistrad] Småfrågor

Sida 4 / 5

eddie948
(@eddie948)
Ungdom

Hej på er och God Jul, hur ändrar jag så att lönerna anges veckovis istället för månadsvis? 

SvaraCitera
JP39
 JP39
(@jp39)
Ungdom

@raca14 

Har fått svar från annat håll. Datorn som är av sämre kvalité 🙈

raca14 gillade
SvaraCitera
Nordlander79
(@nordlander79)
Ungdom

Om man vill hitta en update på laguppställningar mest inom Sverige och England, vilken ska jag ladda ner då?

Samt hur får jag den att funka på mac?

SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Supersub Admin

Postad av: @eddie948

Hej på er och God Jul, hur ändrar jag så att lönerna anges veckovis istället för månadsvis? 

Hej och God Jul på dig med!
Inställningar -> Avancerad -> Allmänt -> där hittar du lite längre ner och kan välja.

SvaraCitera
Nillie
(@nillie)
Ungdom

Hej, kanske en väldigt underlig fråga men hur ändrar jag/adderar jag en bild till ett megapack? En klubb i det svenska seriesystemet har fel logga så vill ändra det, men är nöjd med logopacket i övrigt så känner mig inte så sugen på att tanka hem ett helt nytt gigantiskt logopack enbart för detta.

SvaraCitera
raca14
(@raca14)
Talang

@nillie Ska du lägga in en ny bild för den logo som är fel? I så fall är det bara att lägga in den nya på samma ställe och ge den samma namn som föregående och radera föregående logo.

Ska du addera fler vid annat tillfälle, måste du in i config-filen, kopiera en sekvens på två rader som innehåller logonamnet (eller logonummer), klistrar in och sedan ändrar du till det namn eller nummer som finns på den nya logon tillsammans med tillhörande ID-nummer på laget som också finns med i denna sekvens du kopierat och klistrat in.

Nillie gillade
SvaraCitera
warnis
(@warnis)
Ungdom

Hej,

jag har ett litet problem med en av mina anfallare. Har testat att spela honom som offensiv anfallare samt måltjuv. Men när det sker en spelvändning och han har bollen. Så istället för att gå rakt mot mål, försöker han i majoriteten av tillfällena dra sig mot hörnflaggan. Har någon en lösning på problemet? Ska tilläggas att under spelfärdigheter har han ingen förmåga som ska vara en bidragande faktor och gällande taktiken ska han inte dra sig ut på kanten.

SvaraCitera
Nillie
(@nillie)
Ungdom

Kort fråga till någon som är bra i editoren. Kan jag ta bort spärren för Farmarlag att inte avancera till divisonen ovanför? I Detta fallet för HTFF från divison 1 norra till Superettan (Jag är Hammarby och ligger i Allsvenskan). 

SvaraCitera
raca14
(@raca14)
Talang

@nillie Ja, det går.

Två val tror jag att man har då och det är:

1. Gå in på ett av lagen i editorn och in på "Nuvarande samarbeten". Där finns en hel del val att göra och boxar att kryssa i eller ej. "Kan inte spela i samma division" ska EJ vara ikryssad.

2. Vet inte om detta är nödvändigt, men om det skulle vara så att det inte fungerar med enbart första valet, så måste du tyvärr fixa det svenska seriesystemet. Vid närmare eftertanke, så är nog detta ett måste.

Och då har du möjligheten att ta bort den spärren där med kring B-, reserv- och farmarlag som gör att det då är möjligt att få de lagen till att avancera högre i systemet.

Nillie gillade
SvaraCitera
Nillie
(@nillie)
Ungdom

@raca14 

Hmm tack Raca, får fortsätta undersöka saken litegrann. 

SvaraCitera
rillebeckman
(@rillebeckman)
Ungdom

Är det någon som vet om det finns någon databasupdate som gör att svenska serierna startar 2022 med rätt lag i varje serie?

SvaraCitera
Skojardu
(@skojardu)
Ungdom

@rillebeckman  ja på sortitoutsi.

Nillie gillade
SvaraCitera
rillebeckman
(@rillebeckman)
Ungdom

@skojardu tack!

SvaraCitera
rillebeckman
(@rillebeckman)
Ungdom

@skojardu Får det inte att funka i Sverige. Fel lag fortfarande, fast jag laft alla filer i editor data-mappen 🙁 

SvaraCitera
JohnDocherty
(@johndocherty)
Ungdom

Spelar i Allsvenskan för tillfället med Kalmar FF, och har en fråga angående scouter. Jag kan bara anställa scouter på deltid även fast min klubb är Proffesionell. Någon som har svar på frågan?

SvaraCitera
Sunbather
(@sunbather)
Ungdom

Postad av: @rillebeckman

@skojardu Får det inte att funka i Sverige. Fel lag fortfarande, fast jag laft alla filer i editor data-mappen 🙁 

När du startar ett nytt spel (för det måste du, om du inte visste det) så måste du välja dom i avancerade inställningar eller vad det heter. Där måste man bocka i filerna och viktigt då är att bocka ur dom gamla filerna.

SvaraCitera
rillebeckman
(@rillebeckman)
Ungdom

@sunbather Yes, är med på allt det.
Måste vara fel fms-filer jag tar hem från sortitoutsi... vet du vad rätt uppdatering är? 

SvaraCitera
Daniel Olsson
(@fidodk)
Ungdom

Förslag på intressant lag att starta med, med de nyaste övergångarna? Varför just det laget? Sverige helst men även andra länder går bra.

Med vänlig hälsning/
Daniel

SvaraCitera
Alx
 Alx
(@alx)
Ungdom

hur lång tid tar det för er andra att spela en säsong? Jag uppelver att det tar oerhört lång tid för min del. Är nog en kombination av både dålig dator men även att man är inne och pillar på för mycket detaljer. har ni tips på hur man effektiviserar spelandet:)?

SvaraCitera
123789456
(@123789456)
Ungdom

@rillebeckman Har du fått ordning på det? Är i behov av samma.

SvaraCitera
Sida 4 / 5