Meny Stäng

Första save på FM 2...

Share:
Notifications
Clear all

Första save på FM 23

11 Inlägg
5 Users
2 Likes
194 Visningar
Moniola
(@moniola)
Active Member
Topic starter  

8:e November smäller det! Det är alltså snart dags för årets version av Football Manager att ta över våra liv.

Vilken blir er första save? Burkar ni starta en save på betan och sedan en ny när spelet väl släpps? Eller gör ni som jag och kör vidare på "beta saven" efter release?

Förra året blev det Ligue 2 och Paris FC för min del, men i år blir det journey man för hela slanten. Jag kommer att starta arbetslös och helt enkelt se vart allt tar vägen.

Citera
Topic Tags
Kristijan
(@kristijan)
Eminent Member

Det är lite olika när det kommer till beta saven. Ibland en save under beta veckorna och sedan en ny. Ibland fortsätter jag med beta saven. Men i år blir det en beta save och sedan när spelet släpps börjar jag på en ny. Denna gången blir det i Serie C i Italien med en av nykomlingarna. 

SvaraCitera
dodgerswe91
(@dodgerswe91)
New Member

Jag tänkte köra ett omtag på riktigt i år. Har kört lite för mycket med hjälp av editorn men har i år beslutat att den inte ska användas för att öka svårighetsgraden.

Och för att hålla igång motivationen på spelet längre än i år så ska det även för mig bli en journeyman och se vart karriären tar vägen. Har fått mycket inspiration från både Wernbloom och Hysén när de pratar i FM-podden när det kommer till just journeyman.

Denna save kommer inledas med betans release och kommer sedan hållas i när fullversionen släpps. Kanske blir undertecknad en ny Graham Potter? 

Moniola reacted
SvaraCitera
PL22
 PL22
(@pl22)
New Member

Jag tänkte ge mig på att dra igång min första rapport under FM23. 

Har en förkärlek till att börja i svenska div.2, inte omöjligt att det blir så även den första saven på 23. Blir en test-save på Betan och därefter en ny på fullversionen. 

Argt Troll reacted
SvaraCitera
Moniola
(@moniola)
Active Member
Topic starter  

@pl22 Spännande!

jag började i IFK Malmö i division 2 på fm 21 och tog mig sedan vidare därifrån. En av de absolut roligaste filerna jag någonsin spelat! 

SvaraCitera
Moniola
(@moniola)
Active Member
Topic starter  

@dodgerswe91 Graham Potters karriärer är som hämtad från fm. Ruskigt inspirerande!

SvaraCitera
dodgerswe91
(@dodgerswe91)
New Member

@pl22 Alltid en rolig utmaning!

Jag lirade med Österlen FF för något FM sedan och tog sedan karriären vidare ut till bland annat Hoffenheim och Liverpool för att sedan avsluta karriären i just Österlen. En fil som var tråkig att den tog slut för den är i särklass den absolut roligaste filen jag har haft.

SvaraCitera
dodgerswe91
(@dodgerswe91)
New Member

@moniola Jag håller med!

Exakt det som motiverar inför nästa äventyr på FM'23: Det är fullt görbart i dagens fotboll!

Sedan ska det bli spännande att se i vilket land första jobbet kommer i. Det hade varit sjukt roligt att inleda på "okänd mark" kan jag tycka för att öka svårighetsgraden och realismen (kanske?) ytterligare.

SvaraCitera
Argt Troll
(@argt-troll)
Reputable Member

Blir en save med Brommapojkarna med stort fokus på den egna akademin och där jag endast får värva spelare från 08-klubbar eller med Stockholm som födelsestad. Förhoppningsvis blir det en riktig långkörare. 

SvaraCitera
dodgerswe91
(@dodgerswe91)
New Member

@argt-troll Det låter som en spännande och intressant utmaning. Något du testat tidigare? Finns mycket potential i BP:s akademi om jag inte har helt fel för mig?

SvaraCitera
Argt Troll
(@argt-troll)
Reputable Member

Postad av: @dodgerswe91

@argt-troll Det låter som en spännande och intressant utmaning. Något du testat tidigare? Finns mycket potential i BP:s akademi om jag inte har helt fel för mig?

Har kört med BP någon gång tidigare, men då med andra policys. Förväntar mig att det finns en del riktigt spännande talanger i Odefalk och bröderna Bergvall. Sedan finns det ju lite äldre spelare likt Amadeus Sörgaard och Oscar Pettersson som fortfarande har år av utveckling kvar. Ska bli intressant och se hur laget ser ut när betan släpps!

SvaraCitera
Share: