Meny Stäng

Share:
Notifications
Clear all

Vilket lag är du? Hur går det?  

Sida 9 / 9

pcch7
(@pcch7)
Ungdom

SvaraCitera
Sir Lindblom
(@sir-lindblom)
Ungdom

Postad av: @sir-lindblom
Postad av: @sir-lindblom

Första säsongen med Crystal Palace. Spelat 16 omgångar och därmed nyår. Ligger på en sjätte plats med 29 inspelade poäng. Sex poäng upp till serieledande Chelsea.

Värvat Tsygankov från Dynamo Kiev, Gagliardini från Inter och dansken Mathias Jensen från Brentford. Underbarnet Gustavo Assuncao anländer snart från FC Famalicao. 

Patrick van Aanholt har presterat bäst med sina 7,19 i betyg efter 16 starter. 

Resultat som sticker ut är 2-1 mot Arsenal, 2-1 mot Man City och 1-0 mot Tottenham. 

Vi rullar vidare......

Slutade på en sjätte plats vilket medförde spel Europa Conference league. 67 poäng på 38 matcher lyckades vi skrapa ihop och hamnade en poäng bakom Man City.

Inför säsong två värvades Kristoffer Klaesson fr Vålerengen, Edouard fr Celtic, Ahmedhodzic fr Malmö, Calleri fr Osasuna, Caicara fr Basaksehir, Norrmann Williamsen fr Kristiansund, Nandez fr Cagliari samtidigt som en del mindre bra spelare i Wickham, McArthur, Tomkins för att nämna några fick packa flyttkartongerna.

Dags att utmana topp fyra? 

I ligan gick det rent åt helvete. En blygsam 15:e plats när ligan summerades med endast 12 vinster på 38 matcher. Däremot vann vi ECL över Milan med 3-1 i finalen och kom på en andra plats i FA-cupen där Man Utd blev för starka. Vinsten i ECL betydde spel i EL säsong tre. 

En del finslipning av taktiken sista delen av andra säsongen medför att vi känner gott mod framgent. Inför säsong tre har Saracchi fr Leipzig, Buendia fr Norwich anlänt permanent samtidigt som Puig och Nico anlänt på lån från Barca. 

Starten fullt godkänd säsong tre och vi ligger efter 10 omgångar tre poäng bakom Man Utd, Man City och Everton som alla är två poäng bakom serieledande Chelsea. 
På de 10 omgångarna har vi hunnit med att slå Chelsea med 2-1 och Man City med 5-1. Efter två tunga förluster mot Arsenal och Liverpool bland de första omgångarna har vi endast en förlust de 10 senaste matcherna (cuper och europa inkl).

Tredje säsongen är klar och en 5:e plats bärgades! Woho! 

På det vanns Carabo Cup... och så även Europa League vilket medför Champions League nästa säsong.

Truppens storlek gjorde att vi inte riktigt orkade fightas på flera plan varför vi tillslut hamnade 14 poäng bakom vinnande Man Utd. I Europa League slog vi ut Arsenal i semin med sammanlagt 4-0 över två matcher för att i finalen demolera Benfica med hela 8-1 efter att Benfica fått rött kort i början av matchen.

Andra resultat att nämna under säsongen:

5-1 vs City (PL), 5-2 vs Tottenham på WHL (PL), 10-3 vs Marseille (EL).

Tsygankov gör 12 mål och 17 assist och spelar till sig 7,22 i betyg över 39(3) matcher. Buendia står för 10 mål och 20 assist, även han på 39(3) matcher. Odsonne Edourad gör 22 mål på 30(5).

Denys Popov anlände i Januari och spelade 28 matcher där han lyckades nicka in 6 mål från sin mittbacksposition och får 7,07 i betyg.

pcch7 gillade
SvaraCitera
@d@m
 @d@m
(@dm)
Ungdom

Postad av: @pcch7

Sjuka spelare! Atalanta verkar äntligen ha nyttjat sin ungdomsakademi till fullo. Vilken spelare från den ursprungliga truppen höll sig kvar längst i startelvan? Muriel?

SvaraCitera
Argt Troll
(@argt-troll)
Ungdom

BOLTON WANDERERS | SÄSONG 2
ÖVERGÅNGAR: 10 IN - 0K | 13 UT - 1.2M

Som väntat fick jag inga pengar att lägga på nyförvärv under sommarens övergångsfönster. Men då tretton seniorspelare lämnade föreningen fanns nu i alla fall löneutrymmen att fylla ut. Totalt tio kontraktslösa spelare hämtades in under hela säsongen, där majoriteten utav dem fick anses vara bra rotationsspelare från start men med potentialen att bli framträdande namn i klubben framöver. Tre namn stod dock ut. Dels fick den före detta stortalangen Zach Clough äntligen göra comeback i moderklubben och mot vintern hämtades även Danilo Pantic (ex Chelsea) och Jack Byrne (ex Manchester City) in. Pantic skulle dock få problem med arbetstillståndet och fick därför lånas ut till portugisiska högstaligan. Med detta gick vi in i säsongen 2021/22 med kravet på oss att nå en mittenplacering, där även media tippade oss. Jag själv trodde på en plats på övre halvan då startelvan sedan tidigare höll god League One-klass.

LEAGUE ONE | UPPFLYTTADE - 100 PNG - +57

Efter inledningen på säsongen som innehöll två kryss följt av två förluster så började jag frukta att jag överskattat spelartruppens förmåga. Men därefter hände något. Allting bara klickade i spelet och åldermannen längst fram, Eoin Doyle (25 mål), visade upp en makalös skärpa under mål. Segrar radades upp på löpande band och inte långt in på säsongen hade vi tagit serieledningen som aldrig visade sig bli hotad. Dels fortsatte vinstmaskinen att jobba vidare, men sedan tappade vår enda riktiga utmanare Huddersfield det fullständigt under våren. När 46 omgångar var spelade hade vi tagit hem serien lekande lätt med hela nitton poäng ned till serietvåan Wycombe. Jag har en känsla av att vi inte får det lika lätt i Championship...

VAD HÄNDER HÄRNÄST?

Efter två raka uppflyttningar så tror jag att vi kan få det minst sagt tufft i den engelska andraligan. Dels är det bara ett fåtal spelare som i detta nu anses ligga på den nivån, men dessutom saknas resurserna till att kunna köpa in kvalité. I skrivande stund, slutet utav maj, har vi ett negativt saldo på 80 miljoner kronor. Jag har ingen större koll på hur stora TV-pengarna är i Championship, men jag antar att de inte kan ge oss några svarta siffror redan under sommaren. Istället blir det att fortsätta på den inslagna vägen som vi har tagit under de två första säsongerna. Med andra ord försöka bli av med lite dökött för att frigöra löneutrymme för att därefter hämta in lite kontraktslösa guldkorn.  

This post was modified 6 dagar sedan 4 times by Argt Troll

pcch7 och zXc gillade
SvaraCitera
pcch7
(@pcch7)
Ungdom

@dm målvakten Marco Carnesecchi och Malinovskyi lämnade båda två inför 27/28 säsongen, Muriel en säsong tidigare. Malinovskyi la skorna på hyllan efter att kontraktet gick ut, Carnesecchi såldes till Monaco för 40m pund. Sen inför den nuvarande säsongen pungade Chelsea ut 84m pund för honom vilket får mig att känna mig lite bitter. Han är fortfarande bara 28 så han hade man ju kunnat ha i laget rätt länge egentligen

Vi har enligt min styrelse åtminstone den bästa akademin i världen, fast dom flesta superspelare köpte jag in tidigt som fan och utvecklade. Men vi har tre tvättäkta Atalanta killar i laget för tillfället. Andra målvakten La Greca, terriern Carlotti och mannen med det fantastiska namnet, Dario Innocenzi. Innocenzi kom i första vågen av regens så han har i princip varit med sen början.

This post was modified 6 dagar sedan by pcch7

SvaraCitera
pcch7
(@pcch7)
Ungdom

Den här överjävliga anfallaren Liverpool har 😵 svårt att förstå hur han inte har öst in dubbelt så många mål typ

SvaraCitera
Fasteddy
(@fasteddy)
Ungdom

Inne på 5e säsongen (1-2-2-2), minns tillbaka på andra säsongen då Depay (värvad på free transfer) mäktade med detta facit 🙂

SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Ungdom

@fasteddy

Galet dyr i lönekuvertet också, men lätt värt. 

Fasteddy gillade
SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Ungdom

@argt-troll

Försök scouta fram din egen Jay-Jay Okocha? 😎 

SvaraCitera
Benito
(@benito)
Ungdom

west ham, oktober 2022. ligger 4a i PL och leder EL. kom 8a första året, 5a andra. mark noble är kvar och övertygar spelare att inte lämna. kör en 4-4-2 och bästa värvningen är Patson Daka. Declan Rice har inte riktigt kommit igång. 

This post was modified 4 dagar sedan by Benito

SvaraCitera
pcch7
(@pcch7)
Ungdom

@fasteddy hyffsad säsong det

Fasteddy gillade
SvaraCitera
friggan
(@friggan)
Ungdom

Den Allsvenska Karusellen

Utmaningen att vinna Allsvenskan med så många lag som möjligt!

Jag har haft tanken ett tag och nu gjorde jag verklighet av den. Tanken är att jag tränar ett lag, när jag vunnit SM-Guld så avgår jag och väntar på att ett nytt erbjudande dyker upp. Därefter så ska jag vinna med den klubben! Jag håller på så länge jag tycker att det är roligt!

Regler kring värvningar:

Jag får enbart värva spelare som är övergångslistade, eller har mindre än ett halvår kvar på kontraktet. Undantag är från spelare jag redan vunnit SM-Guld med, de får jag värva allt ifrån. Jag får även värva spelare från lag som åker ur Allsvenskan. Jag är fri att värva från lag utanför Allsvenskan.

Säsong 2020

BK Häcken gör en relativt bra säsong om än ganska ojämn. Serien var riktigt jämn hela vägen förutom Djurgården som tidigt på säsongen skaffade sig ett grepp som skulle visa sig vara omöjligt att ta ikapp. Vi slutar trea i tabellen och en hel del spelare lockas nu av att spela utomlands. Nykomligen Halmstad chockar alla och gör en jättesäsong och slutar på fjärde plats! Ned till Superettan åkte Örebro, Degerfors och Varberg och det är nu fritt fram för mig att värva spelare från dessa lag. Nykomlingar till nästa säsong är Akropolis, Helsingborg och Falkenberg. Tabellen ser du genom att klicka på Historiken längst ner!

Övergångar:
Vi hade endast tre innermittfältare i truppen, och Faltsetas fick en höftskada på försäsongen som gjorde att han missade 25 matcher, vilket gjorde att vi verkligen fick se till att förstärka mitten. Vi plockade in en övergångslistad Simon Thern från IFK Norrköping för 3 miljoner och Albert Ejupi på free transfer. 

Årets Målvakt: Pontus Dahlberg. Spelade hela 28 matcher. Han släppte bara in 30 mål, men trots det ganska mediokra 8 nollor. 
Årets Back: Godswill Ekpolo. Den av backarna som stack ut mest. 7,15 i snittbetyg och 4 assist. 
Årets Mittfältare: Ahmed Yasin. 8 mål och 6 assist på 19 starter är bra. Bara Irandust hade bättre snittbetyg men han spelade bara 12 matcher på grund av skada. 
Årets Forward: Alexander Jeremejeff. Öppnade svagt men stod totalt för 12 mål på 18 starter och 5 inhopp.

HISTORIK
2020 | BK Häcken | Plats: 3 | 57 Poäng

This post was modified 3 dagar sedan 2 times by friggan

SvaraCitera
Argt Troll
(@argt-troll)
Ungdom

BOLTON WANDERERS | SÄSONG 3
ÖVERGÅNGAR: 6 IN - 0K | 9 UT - 18M

För tredje sommarfönstret i följd hade jag noll kronor i transferbudgeten. Just detta övergångsfönster ansåg jag vara extra viktigt, då jag var lite tveksam till hur väl anpassade befintlig trupp skulle vara för Championship-fotboll. Jag gjorde mig därför av med några pålitliga rotationsspelare för 18 miljoner kronor, men det hjälpte föga då styrelsen endast gav tillbaka 5% av summorna till övergångskassan. Som vanligt resulterade detta i att jag istället gick ut och jagade bosmans där vi fick in fyra rätt anonyma namn, men där samtliga kom från en säsong i engelska andraligan. Matt Godden, en 31-åring som ratades av Reading, var namnet som skulle visa sig bli mest lyckosam då han smällde in hela 22 bollar på 43 matcher och därmed kom på en tredjeplats i skytteligan. Därefter värvades en duo in från Norden. VICTOR KRISTIANSEN från FC Köpenhamn och Djurgårdens EMMANUEL BANDA hade även dem utgående avtal och där skulle båda ansluta i januarifönstret. I Bandas fall blev det problem med arbetstillståndet så han fick omgående lånas ut till BATE Borisov i Vitryssland.

CHAMPIONSHIP | 13:E - 64 PNG - +/-0

Efter att vi inlett säsongen med två smärtsamma förluster mot Newcastle samt Swansea så började jag befara att vårt uddlösa spel framåt och darriga försvar skulle få det svårt att säkra ett nytt kontrakt i Championship. Så jag viktade om spelsystemet en aning där vi inte längre var lika benägna att kontrollera matchbilderna, utan istället accepterade att ligga lägre och hota motståndarna med snabba omställningar. Detta gav resultat och vi började rätt omgående klättra mot den högre halvan av tabellen och halvvägs in på säsongen hade vi häng på play-off-platserna. Dessvärre kom verkligheten ikapp vår 22 man tunna trupp när skadorna och matcherna duggade tätt. Men när säsongen var färdigspelad så kunde vi konstatera att vi hade nått en stabil mittenplacering med god marginal ned till någon nedflyttningsstrid. 

VAD HÄNDER HÄRNÄST?

I och med vår trettondeplacering i ligan fick vi motta 45 miljoner av FA. Detta gav vår hårt ansträngda ekonomi ett litet andrum, men likväl låg saldot på -25 miljoner kronor. Anledningen till detta, trots att vi ständigt får höga intäkter och går plus på transfermarknaden, beror på ett stort banklån som togs juli 2019 som var värt närmare en halv miljard. I skrivande stund återstår nu knappt 200 miljoner utav skulden och det gör att jag inte heller till nästa säsong lär ha några transferpengar att leka med. Däremot har många av våra spelare intresse på sig från en del klubbar, så förhoppningsvis kan vi casha in en hel del miljoner under sommaren. In till klubben lär det som vanligt bli några bosmanvärvningar. Hittills har den strategin varit ack så framgångsrik, men frågan är om det håller i det långa loppet?

raca14 gillade
SvaraCitera
pcch7
(@pcch7)
Ungdom

Säsong 2028/2029 blev nog min bästa säsong på nåt FM spel nånsin tror jag. Plockade in Zaniolo för att satsa på att ta hem CL igen och det gick vägen. Förvånansvärt enkelt hela vägen fram till finalen där vi vann på övertid mot Real Madrid efter att just Zaniolo och min supertalang Park Sung-Chan kom in å vände. Sen vann vi Serie A och alla andra cuper vi deltog i också. Arroz var väl säsongens stora stjärna med 15 mål och 35 assist på totalt 38 matcher. 4 av topp 5 i Serie A's skytteliga tillhör mitt Atalanta så det ser ju fint ut framöver. Total dominans i ligan.

SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Ungdom

@pcch7

37-0-1. Vilka förlorade du mot? 

SvaraCitera
Sida 9 / 9