Meny Stäng

Share:
Notifications
Clear all

Vilket lag är du? Hur går det?  

Sida 8 / 10

pcch7
(@pcch7)
Ungdom

Inter har bestämt sig för att göra det svårt för mig den här säsongen. Dom har lett ligan nästan hela säsongen men nu är ordningen återställd, för tillfället iaf. Åkte på stryk borta mot Hertha BSC med 4-2 i första utslagningsrundan i CL så lite pressad inför returen. Ledde med 2-1 sen smällde dom in tre snabba i andra, men bortamålen brukar ofta rädda mig så tror vi kan reda ut det på hemmaplan. Bottenstriden blir spännande

zXc gillade
SvaraCitera
friggan
(@friggan)
Ungdom

@pcch7 vad gör Juventus??

This post was modified 1 vecka sedan 3 times by friggan

SvaraCitera
Sir Lindblom
(@sir-lindblom)
Ungdom

Postad av: @sir-lindblom

Första säsongen med Crystal Palace. Spelat 16 omgångar och därmed nyår. Ligger på en sjätte plats med 29 inspelade poäng. Sex poäng upp till serieledande Chelsea.

Värvat Tsygankov från Dynamo Kiev, Gagliardini från Inter och dansken Mathias Jensen från Brentford. Underbarnet Gustavo Assuncao anländer snart från FC Famalicao. 

Patrick van Aanholt har presterat bäst med sina 7,19 i betyg efter 16 starter. 

Resultat som sticker ut är 2-1 mot Arsenal, 2-1 mot Man City och 1-0 mot Tottenham. 

Vi rullar vidare......

Slutade på en sjätte plats vilket medförde spel Europa Conference league. 67 poäng på 38 matcher lyckades vi skrapa ihop och hamnade en poäng bakom Man City.

Inför säsong två värvades Kristoffer Klaesson fr Vålerengen, Edouard fr Celtic, Ahmedhodzic fr Malmö, Calleri fr Osasuna, Caicara fr Basaksehir, Norrmann Williamsen fr Kristiansund, Nandez fr Cagliari samtidigt som en del mindre bra spelare i Wickham, McArthur, Tomkins för att nämna några fick packa flyttkartongerna.

Dags att utmana topp fyra? 

I ligan gick det rent åt helvete. En blygsam 15:e plats när ligan summerades med endast 12 vinster på 38 matcher. Däremot vann vi ECL över Milan med 3-1 i finalen och kom på en andra plats i FA-cupen där Man Utd blev för starka. Vinsten i ECL betydde spel i EL säsong tre. 

En del finslipning av taktiken sista delen av andra säsongen medför att vi känner gott mod framgent. Inför säsong tre har Saracchi fr Leipzig, Buendia fr Norwich anlänt permanent samtidigt som Puig och Nico anlänt på lån från Barca. 

Starten fullt godkänd säsong tre och vi ligger efter 10 omgångar tre poäng bakom Man Utd, Man City och Everton som alla är två poäng bakom serieledande Chelsea. 
På de 10 omgångarna har vi hunnit med att slå Chelsea med 2-1 och Man City med 5-1. Efter två tunga förluster mot Arsenal och Liverpool bland de första omgångarna har vi endast en förlust de 10 senaste matcherna (cuper och europa inkl).

SvaraCitera
DIF Daniel
(@dif-daniel)
Ungdom

Kör en save med Djurgården lite då och då som blivit en riktig talangfabrik, cirka 16 stycken i a truppen är egenfostrade och har två stycken fostrade som sålts till Juventus bland annat. Idag dök de upp två jävligt fina ungdomskandidater, haft lite otur med de senaste säsongerna men dessa två är mumma!

Yacoub

Hampus

SvaraCitera
Phansell
(@phansell)
Ungdom

Startade precis upp med Holme FC. Ifrån Lollujo. Han la ut med logo, lah och kit (både 2D och 3D). Så tänkte kör lite med dem 🙂 

"Say it loud, say it clear, refugees are welcome here!"- FC St Pauli

The Gustine gillade
SvaraCitera
Argt Troll
(@argt-troll)
Ungdom

BOLTON WANDERERS | SÄSONG 1
ÖVERGÅNGAR: 4 IN - 0K | 6 UT - 35K

Efter att ha lyssnat Erik Nivas fantastiska podcast When we were kings, som denna gång handlade om Bolton Wanderers under deras storhetstid under Sam Allardyce, så beslutade jag mig för att ta mig ann detta lag. Ambitionen är att gå ifrån min vanliga FM-filosofi som innebär att värva ungt och billigt för att sedan förädla och sälja vidare med en stor vinst. Istället kommer jag nu försöka mig på något liknande som Allardyce lyckades med. Få in en hel del "skadat gods" från fotbollsvärldens andrahandssortering. Bolton ska återigen bli ett profilstarkt lag fyllt med oförstådda genier. Men resan lär, i alla fall inledningsvis, bli rätt snårig. Begränsad ekonomi och League Two-spel väntade nämligen vid starten. Trots noll kronor i budget att lägga på spelarköp så var styrelsens kravbild tydlig: nå uppflyttning.

LEAGUE TWO | UPPFLYTTADE - 105 PNG - +64

Vi tippades hamna i toppskiktet och sett till startelvan så hade allt annat varit ett stort fiasko. Bänken och övriga truppen bestod dessvärre av medelmåttor, men där kunde jag få in de två kontraktslösa spelarna Armand Traore (före detta Arsenal-backen) och Aidan Barlow som gav laget såväl spets som bredd. Dessutom lånades Sverigeproffset James Keene in till klubben. Nu hade vi slagstyrkan till att orka med två matcher i veckan och det tuffa spelschemat skötte vi med bravur. Inte förens i januari månad kom den första förlusten och dessförinnan hade vi visserligen kryssat en hel del, men för det mesta malt ned allt i vår väg. När 46 matcher var spelade så hade vi korats till odiskutabla mästare med hela nio poäng ned till serietvåan Cambridge. Nu hade återtåget till Premier League inletts.

VAD HÄNDER HÄRNÄST?

Med cirka -30 miljoner i saldot så kommer vi inte heller under nästkommande säsong ha några pengar att köpa spelare för. Istället kommer jag att få ge mig ut och leta efter bosmanvärvningar som kan höja lagets kvalité. Klart är i vilket fall att vi frigör ungefär 400k/månaden i löneutrymme då hela femton medelmåttor inte kommer att få förlängda avtal här. Det lär således ske en hel del förändringar i Bolton-lägret denna sommar. Oavsett vad som tillkommer så kan jag nöjt i alla fall konstatera att befintlig trupp definitivt bör hålla för League One-fotboll.

This post was modified 2 veckor sedan 4 times by Argt Troll

SvaraCitera
pcch7
(@pcch7)
Ungdom

@friggan dom har kollapsat fullständigt. Första halvan av säsongen låg dom strax över strecket. Men så hade dom Neil Lennon av alla människor som manager också, men nu har han fått gå så dom har ryckt upp sig lite 🤣 Dom har bland annat sålt De Ligt till mig. Även Szczesny efter ett par säsonger. Jag sålde Gollini till Chelsea för 50m pund, dom försökte ge bort Szczesny gratis men eftersom jag ville att dom skulle täcka en del av lönen så fick jag betala 6m pund tror jag det var. Napoli har också gjort mycket märkligt, satte upp Koulibaly på transfer för 1,5m pund. Körde samma sak där, betalade lite mer så tog dom en del av lönen.

Napoli, Torino och Sampdoria har varit nere i Serie B och vänt och det ser ut som ett eller två av dom är på väg ner igen. Jag vann över Inter och har gjort ett ryck i toppen som vanligt i slutspurten. Vände mot Hertha i CL och vann 5-0 hemma. Åkte sen ut i kvarten mot Man City på straffar efter 1-1 i båda matcherna. Tonali som jag sålde till dom gjorde ett av deras mål såklart, och Donnarumma va en fantom i målet i returen så jag visste att jag inte skulle vinna nån straffläggning.

This post was modified 2 veckor sedan 2 times by pcch7

friggan och The Gustine gillade
SvaraCitera
Adde
 Adde
(@adde)
Ungdom

VALENCIA C.F.

Säsong 1 

När jag ser Valencia just nu kämpa i botten av La Liga så tyckte jag det var dags att ta tag i skiten och göra nåt åt det. Jag tar över en klubb där ägaren från början är redo att lämna skeppet och en trupp som har sina guldkorn men framförallt en fantastisk ungdomsakademi. Fokus blir att bygga laget med fokus på spanjorer så långt som möjligt men utöver det kommer jag även ge mig själv tillåtelse att värva fransmän. Jag brukar alltid vid nya saves rensa ut dökött på personalsidan och så även denna gång. Bland annat så har en gammal Valencia-bekant svensk hittat tillbaka, denna gång i ledarstaben. 

Med en ägare som inte är villig att investera i klubben så är ekonomin inte speciellt bra men en övergångsbudget på ca 60 miljoner kr finns till förfogande. Inte så mycket som jag skulle vilja men med några spelarförsäljningar så fick jag göra det bästa av situationen. 

Taktikmässigt kommer jag satsa på en 3-4-3 då jag på senare tid har på senare tid fastnat för trebackslinjer. Det blir 3 spelskickliga mittbackar, 2 wingbacks, 2 innerfältare, 2 yttrar och en ensam striker. Truppen består av 22 spelare. 

Övergångar ut: 

Daniel Wass --> Man Utd 132 miljoner kr

Cheryshev --> Zenit 117 miljoner kr

Rubén Sobrino --> Sampdoria 49 miljoner kr 

Uros Racic --> Elche 32 miljoner kr

Gameiro --> Sociedad 24 miljoner kr 

Sibille --> Nordsjaelland 4 miljoner kr

Koba Lein --> Saint Etienne Lån 

Övergångar in: 

Álex Grimaldo - Benfica 135 miljoner kr (kan bli 160 miljoner kr)

Eric García - Man City Lån + 5,25 miljoner kr (Kontraktet går ut efter 1 säsong, så hans underskrift säkrade jag permanent när det var 6 månader kvar på kontraktet)

Oriol Busquets - Barcelona Lån + 1,25 miljoner

Javi Martínez - Bayern München Lån (Även hans kontrakt går ut, så hans underskrift säkrade jag också, så han spelar hos oss permanent från och med nästa säsong) 

Startelva: 

Mv: Cillessen 

MB: J.Martínez - Eric Garcia - Gabriel Paulista

WB: Jason (HYB) - José Gayà (VYB)

CM: Grimaldo (omskolad till CM) - Soler

Yttrar: Lee Kang-In (HY) - Goncalo Guedes (VY)

ANF: Maxi Gómez    

Resten av truppen: Domenech (mv), Diakhby, Mangala, Guillamon, Correira, Lato, Busquets, Musah, Blanco, Vallejo, Garcia

zXc gillade
SvaraCitera
@d@m
 @d@m
(@dm)
Ungdom

Andra säsongen med grande torino är i sann fm-anda. Börjar lovande i ligaspelet men tappar form och kan inte göra mål längre. Först missar Belotti, Zaza och alla spelare allt som går att missa. Sen slutar vi skapa målchanser. I CL hamnade vi i en grupp med City, Lyon och Celtic där vi slutade på en tredjeplats, en poäng bakom Lyon.

Efter utträdet ur CL så har vi sakta men säkert tappat placeringar i ligan och ligger nu på en 10e plats. Sjukt frustrerande då taktiken satt som en smäck förra säsongen. Men antar att det är mer verkligt att struggla när man är i CL osv. Transferfönstret har öppnat så får se om man kan göra något där.

SvaraCitera
Adde
 Adde
(@adde)
Ungdom

VALENCIA C.F.

Säsong 1 20/21

En fin första säsong har nått sitt slut. Truppen har visat sig vara bra anpassat för det spelsätt jag vill spela och vi tog taktpinnen i ligan redan från 5:e omgången. Laget har lagt ned jobbet och släpper inte till mycket bakåt, vilket speglas i antalet insläppta mål som endast blev 22 på 38 ligamatcher. De fina insatserna lägger vi på hög och det blir till sist ett tight titelrace med Real Madrid i slutomgångarna där vi med 3 matcher kvar leder med fyra poäng.

Det blev nervöst bakom datorn då vi i näst sista omgången ställs mot just Real Madrid. Efter en sanslöst dålig insats får vi stryk med 0-6. (Ingen aning vad fan som hände). Inför sista omgången leder vi med 89 poäng mot Real Madrids 87 pinnar. I sista omgången så har vi Pamplona hemma som ligger på nedflyttningsplats. Där säkrar vi titeln med en 3-0 vinst och bragden är ett faktum. 

I Spanska Cupen spelar vi för det mesta med roterat lag men det gick även där bra. Efter att slagit ut några dynggäng i omgång 1-4 så får vi Barcelona på bortaplan i den femte rundan. Efter en tight match så lyckas vi vinna på straffar och dubbelmöte i semifinal mot Villarreal väntar. Efter två matcher som slutar 0-0 så väntar återigen straffar där vi även här drar det längsta strået och i finalen väntar Marängerna. I finalen åker vi tyvärr på torsk efter ett sent insläppt 3-2 mål. 

En säsong som har präglats av ständiga rykten om ett uppköp av klubben från olika intressenter ledde till att en flera månader lång transferembargo pågått sen februari. Efter att säsongens sista match är spelad så är rykterna fortfarande att ett uppköp är nära men inget är ännu klart. Vi får bara hoppas att det är löst innan ett viktigt transferfönster. 

Årets spelare: Carlos Soler (10 mål och 6 assist på 32 ligamatcher)

Årets skyttekung: Maxi Gomez (16 mål på 38 matcher) 

Tävlingar: La liga (1a), Spanska cupen (Finalförlust)

SvaraCitera
Alltidoavsett
(@alltidoavsett)
Ungdom

Djurgårdens IF

Säsong 1

Första saven fick bli med DIF. Startade med att vinna svenska cupen. Vi mötte ifk Göteborg och vann med klara 5-0. Unge Mattias mitku fick chansen under cupspelet och den tog han. 8 mål och 1 assist på 4 starter och 2 inhopp. Efter det var han fast i start 11. Blev 10 mål i allsvenskan och 6 assist. Har nu ett värde på 10 miljoner.

Allsvenskan vann vi på 66 poäng, två Elfsborg på 60 och 3 Göteborg. Floppen var AIK som fick kvala sig kvar.

Vi klarade inte att kvala in till CL. 

Första rundan slog vi ut Legia. I andra rundan slog vi ut Dynamo Tblisi. I tredje rundan vann vi på straffar mot kroatiska Dinamo. Men i playoffen tog det stopp mot slavia Prag. 1-0 förlust. 

Men då blev det europa leuge gruppspel! 

En tuff grupp vi lyckades vinna. Med Bayern 04, krasnodar och PAOK. 

Nu möter vi villareal... 

Spelare in under 2020:

Astrit selmani 9.5 m- 10 mål och 7 assist.

Noah shamoun 210 k

Antonio yakoub 400 k

Ngalla cisse 650 k

Spelare ut:

Ring

Tangvik

Inför 2021 kommer det hända mycket då vi har flera spelare vars kontrakt går ut. Även många som är intresserade av några av mina framträdande spelare.. 

SvaraCitera
pcch7
(@pcch7)
Ungdom

Har nu inlett 2028-2029 säsongen med Atalanta. Förra säsongen blev väl en besvikelse ändå då vi bara vann Serie A och Supercoppa TIM. Åkte ut mot Man City i CL kvarten och en orättvis förlust mot Roma i TIM Cup finalen. Tre säsonger sen jag vann CL nu så gjorde en liten satsning nu genom att hämta in Zaniolo till anfallet, har mest satsat ungt annars.

Bra start får jag väl säga, lite revansch på Roma dessutom

SvaraCitera
@d@m
 @d@m
(@dm)
Ungdom

Postad av: @pcch7

Har nu inlett 2028-2029 säsongen med Atalanta. Förra säsongen blev väl en besvikelse ändå då vi bara vann Serie A och Supercoppa TIM. Åkte ut mot Man City i CL kvarten och en orättvis förlust mot Roma i TIM Cup finalen. Tre säsonger sen jag vann CL nu så gjorde en liten satsning nu genom att hämta in Zaniolo till anfallet, har mest satsat ungt annars.

Bra start får jag väl säga, lite revansch på Roma dessutom

Det vore skoj att få se truppen 🙂

SvaraCitera
pcch7
(@pcch7)
Ungdom

@dm blir en stor post här 😆 Några hamnade utanför bilden men här är truppen, minus alla talanger som är på lån. Lite närmare titt på några av mina stjärnor. Målsprutan Diaconu, fick punga ut 60m pund för att få loss honom som 18 åring från Benfica men han va i princip precis lika bra redan då så han såg ut att va den perfekta ersättaren för Luis Muriel. Dock så har han inte nått upp till Muriels 50 mål på en säsong än men bra nära 😀 

Målvakten Korzun som jag plockade till akademin för 450k pund från Bate Borisov. Morri och Di Renzo som styr upp där bak med De Ligt nu.

Belgaren Abraham Gonzalez Garcia som jag betalade 11,5m pund för när han va 16, från Anderlecht.

Assistkungen Valdir Arroz.

Elso Sanches som kostade 3,7m från SC Braga. Han va bra på allt utom avslut typ, nu är han rätt vass ändå. Hans facit i landslaget är svårslaget så Ronaldos rekord ryker nog så småningom.

Sen en av mina favoriter, islänningen Park Sung-Chan som är blev vår yngste målskytt som 16 åring.

Det va svårt att få fler bilder i en post så det får bli flera istället, ber om ursäkt för detta. Edit igen, nu fick jag till det men nu kan jag inte ta bort mina inlägg tydligen så det blev kaos detta 🤣 

This post was modified 2 veckor sedan 4 times by pcch7

SvaraCitera
pcch7
(@pcch7)
Ungdom

This post was modified 2 veckor sedan 3 times by pcch7

SvaraCitera
pcch7
(@pcch7)
Ungdom

SvaraCitera
pcch7