Meny Stäng

Share:
Notifications
Clear all

Vilket lag är du? Hur går det?

Sida 5 / 15

zXc
 zXc
(@zxc)
Talang

@zeb_macahan

Hinner du regga nya spelare till Europakvalet?

SvaraCitera
zeb_macahan
(@zeb_macahan)
Ungdom

@zxc Jag har inget europakval... Förlorade SC-finalen mot Djurgården.

SvaraCitera
Fasteddy
(@fasteddy)
Ungdom

@zxc

Eduardo Cavaminga 750 MSEK

Nicolas Pepe 187 MSEK

Marc Cucurella 355 MSEK

Sålt: Portu 590 MSEK, Januzaj 355 MSEK, Isak 830 MSEK

SvaraCitera
Ericaallflood
(@ericaallflood)
Ungdom

@argt-troll Kul! Spelar själv med Djurgården och valde att hålla fingrarna i styr första säsongen.

Slutade på en tredjeplats som kändes rimlig.

Många kontrakt gick ut inför säsong 2 , samt att jag ville få in lite ( 🤣 ) nya spelare.

Spelare ut/in på varje pos:

MV ut: PK, Vaiho, Tangvik

MV in: Isak Pettersson(Peking), Hägg-Johansson(Kalmar), Picornell (BP)

Backar ut: Nyholm, Une (12mjkr), Abrahamsson, Käck (3mjkr), Johan Andersson

Backar in: Anton Eriksson (GIF), Stenmark (Kalmar), Adam Andersson (BKH),

Wallenborg (BP).

Mittfältare ut: Walker, Haris, Chili (14mjkr), Ulvestad, Ring, Kozica.

Mittfältare in: Fröling (Kalmar), Vecchia (IKS), Fallenius (BP),

Elias Andersson (IKS), Ansgar Knauff (Lån, Dortmund)

Anfallare ut: Kujovic, Bergmark Wiberg, Pettersson.

Anfallare in: Selmani (Varberg).

Efter halva säsongen stormar jag mot gruppen i ECFL, ligger etta på samma poäng som Malmö och åkte tyvärr ut i kvarten mot Malmö i cupen.

Startar:

Selmani

Fröling          Mange        Bärkroth

Elias - Karlis

Andersson - Jonis - Berg - Witry

Pettersson

Jag kommer tappa Witry efter säsongen och där vill jag få in antingen en ny mittback eller högerback utav högsta klass. Tips mottages 🙂

BaloGibbs gillade
SvaraCitera
utte
 utte
(@utte)
Ungdom

@zeb_macahan

Spelar själv med Djurgården, kan rekommendera två stycken yngre mittbackar i Casper Widell (Helsingborg) och Filip Örnblom (Öster)

På CM kan du alltid kolla in Elias Andersson (Sirius) Gustav Berggren (Häcken) eller John Björkengren (Lecce)

This post was modified 6 månader sedan 2 times by utte

SvaraCitera
SjukaHauge
(@sjukahauge)
Ungdom

Postad av: @sjukahauge

Jag valde i vanlig ordning att hitta ett lag i lägre engelska divisionerna. På FM19 hade jag en långkörare med Dover som jag lyckades ta hela vägen upp till PL och även vinna Europa League.

Detta året föll valet på Chester, en klubb som varit uppe i L1 och L2 i fornstora dagar men som för närvarande ligger i Vanrama League South.
Vi bottlar seriesegern första säsongen när vi tar 2 poäng sista 5 matcherna, men lyckas trots allt kvala oss upp till Vanrama National League. 

Har givetvis plockat in en del unga talanger som större klubbar släppt under sommaren. Utveckla och sälja, samtidig som vi ska försöka fortsätta vår resa uppåt i seriesystemet. 

20 matcher in på andra säsongen så ligger vi på en stabil 4:e plats i en tight tabell. Så målsättningen har blivit att försöka komma top 6 så vi åtminstone får chansen att kvala upp till League 2.

Får se om jag bemödar mig att trycka in lite bilder på mina största talanger nästa post 🙂

Våran målsättning på top 6 lyckades då vi kom tvåa och via kval lyckades lösa en andra raka uppflyttning och är därmed en proffsklubb i League Two igen!

En av de klarast lysande stjärnorna har varit Tyrelle Whittaker som har burit laget i sin anfallsposition vissa matcher. I försvaret hittar vi Alfie Gilchrist som varit fenomenal sen han kom till klubben.

I vår första säsong i L2 handlade det mesta för mig om att hänga kvar och bygga på laget då jag trodde det skulle bli en tuff omställning för laget med två raka uppflyttningar. Och mycket riktigt så låg vi i botten första 5-10 matcherna, men efter det så tog säsongen fart och vi lyckades sluta på en stark fjärde plats (Top 3 går direkt upp till L1).

Vi lyckas dessvärre inte göra en tredje raka kvalbragd utan förlorar första semifinalen i dubbelmötet med Stevenage. De vinner första matchen med klara 3-1. I returen är det vi som gör 3-1 i slutminuterna, men bara för att släppa in en frispark i 94:e och därmed är det färdigspelat för oss i år. Men en klart godkänd säsong och vi känner oss starka nog att kunna utmana om uppflyttning på allvar när vi nu kliver in på vår fjärde säsong i klubben. Chester mot nya höjder!

Vi gick även ifrån formationen 4-1-2-3 brett till 4-1-2-1-2 diamant då jag kände att våra yttrar inte höll måttet, det var också där vår senaste säsong vände och vi började klättra uppåt i tabellen. 

SvaraCitera
Fasteddy
(@fasteddy)
Ungdom

HJÄLP! Hur kan jag hitta basiska löften?? Scouterna verkar inte hitta ett skit.... 🙂

SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Talang

@fasteddy
Sök på Ph-värdet? 

friggan och Fasteddy gillade
SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Talang

@fasteddy

Skämt åsido. Sök på spelare som är födda i Baskien. 

SvaraCitera
Fasteddy
(@fasteddy)
Ungdom

Depay efter första säsongen i Sociedad 🙂

SvaraCitera
SjukaHauge
(@sjukahauge)
Ungdom

Jag valde i vanlig ordning att hitta ett lag i lägre engelska divisionerna. På FM19 hade jag en långkörare med Dover som jag lyckades ta hela vägen upp till PL och även vinna Europa League.

Detta året föll valet på Chester, en klubb som varit uppe i L1 och L2 i fornstora dagar men som för närvarande ligger i Vanrama League South.
Vi bottlar seriesegern första säsongen när vi tar 2 poäng sista 5 matcherna, men lyckas trots allt kvala oss upp till Vanrama National League. 

Har givetvis plockat in en del unga talanger som större klubbar släppt under sommaren. Utveckla och sälja, samtidig som vi ska försöka fortsätta vår resa uppåt i seriesystemet. 

20 matcher in på andra säsongen så ligger vi på en stabil 4:e plats i en tight tabell. Så målsättningen har blivit att försöka komma top 6 så vi åtminstone får chansen att kvala upp till League 2.

Får se om jag bemödar mig att trycka in lite bilder på mina största talanger nästa post 🙂

Våran målsättning på top 6 lyckades då vi kom tvåa och via kval lyckades lösa en andra raka uppflyttning och är därmed en proffsklubb i League Two igen!

En av de klarast lysande stjärnorna har varit Tyrelle Whittaker som har burit laget i sin anfallsposition vissa matcher. I försvaret hittar vi Alfie Gilchrist som varit fenomenal sen han kom till klubben.

I vår första säsong i L2 handlade det mesta för mig om att hänga kvar och bygga på laget då jag trodde det skulle bli en tuff omställning för laget med två raka uppflyttningar. Och mycket riktigt så låg vi i botten första 5-10 matcherna, men efter det så tog säsongen fart och vi lyckades sluta på en stark fjärde plats (Top 3 går direkt upp till L1).

Vi lyckas dessvärre inte göra en tredje raka kvalbragd utan förlorar första semifinalen i dubbelmötet med Stevenage. De vinner första matchen med klara 3-1. I returen är det vi som gör 3-1 i slutminuterna, men bara för att släppa in en frispark i 94:e och därmed är det färdigspelat för oss i år. Men en klart godkänd säsong och vi känner oss starka nog att kunna utmana om uppflyttning på allvar när vi nu kliver in på vår fjärde säsong i klubben. Chester mot nya höjder!

Vi gick även ifrån formationen 4-1-2-3 brett till 4-1-2-1-2 diamant då jag kände att våra yttrar inte höll måttet, det var också där vår senaste säsong vände och vi började klättra uppåt i tabellen. 

Andra säsongen i L2 och jag känner mig säker på att ta en top 3 plats med det laget jag har. Lägger stor vikt vid Tyrelle Whittaker som är vår stjärnstriker.

DOCK tycker inte styrelsen samma sak och accepterar under fönstrets sista vecka ett bud på 6,5 miljoner svenska kronor. Jag försökte såklart påverka styrelsen men jag talade för döva öron dessvärre. I ren panik erbjöd jag ut honom för 20 millar till alla klubbar, då jag visste att hans värde är långt högre än vad styrelsen ansåg.

Cardiff högg och budade 20 millar + 40% vid nästa försäljning. Huddersfields bud var som sagt på 6,5 miljoner. 
Tyrelle väljer naturligtvis Cardiff och jag lyckades lösa en väldigt bra deal för klubben trots att jag helst velat ha honom kvar. 

Dock står vi utan en notorisk striker inför säsongen och jag börjar leta lån. Lyckas få in Dickson-Petersson från Arsenal och han är jämbördig med Tyrelle, så jag får vara nöjd med det. 

Snart 20 matcher in ligger vi tvåa men formen börjar dippa och jag hoppas vi kan hitta den till vintern igen och ta oss upp.

zXc gillade
SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Talang

@sjukahauge

Du letade endast ersättare i form av lån alltså? 
Fick du ingen högre övergångsbudget iom försäljningen?

SvaraCitera
SjukaHauge
(@sjukahauge)
Ungdom

• @zxc Jo, efter försäljningen har jag en övergångsbudget på 25 miljoner ca. Men har inte värvat för pengar ännu på denna save utan brukar bygga upp ekonomin så man har bra förutsättningar i L1 och Championship då man kan börja köpa unga talanger, wonderkids osv. Inte så många som vill gå till oss nu dessvärre 🙂

SvaraCitera
zeb_macahan
(@zeb_macahan)
Ungdom

IFK Göteborg | 2021

Resultat

Svenska Cupen:

Råkade börja min save lite sent så jag kastades direkt in i finalen av Svenska cupen. Där ställdes jag mot Djurgården som jag förlorade emot med 1-0. En sur förlust där jag inte hade hittat den rätta taktiken för mitt lag. I slutet av säsongen spelades det kval till SC 2021 där jag vann komfortabelt med 4-1 mot Assyriska.

Allsvenskan:

Resultatet gick helt motsatt i serien då vi efter 30 omgångar stod som segrare.

De första 10 matcherna gick väldigt bra och vi gjorde 19 mål och släppte in 4(MS=15). Detta resulterade i resultatraden 6/3/1(V/O/F) som gav oss 21 poäng och en 1:a plats.

I matcherna 11-20 började det tighta spelschema göra sig påmint och vi skrapade endast ihop 16 mål samtidigt som vårt försvar började fallera och vi släppte in 13 st(MS=3, TOTMS=18). Resultatraden var 5/2/3 och poängen var 17 till antalet. Totalt hade vi nu 38p som räckte till en 3:e plats.

I de 10 sista matcherna började spelschemat lättas upp lite och vi började nu hitta tillbaka till spelet vi hade i de inledande matcherna. Målskyttet kom igång och vi gjorde 20 mål samtidigt som försvaret blev något bättre och vi släppte 11 mål förbi oss. Vi fick med oss 8 segrar och 2 förluster (8/0/2) och det gav oss 24 poäng som gjorde att vi landade på 62 poäng totalt och en första plats. 4p före Malmö och Norrköping. Noterbart var att AIK hamnade sist på ynka 17p och spelar SE nästa säsong.

Taktik

Mest använda startelva:

4-2-3-1 Brett, Kontrollera bollinnehav

Anestis | Kalley - Calisir - Da Graca - Jallow | Erlingmark - Yusuf | Kharaishvili - Lagemyr - Aiesh | Söder

Övergångar

Klara 2021

In

Isak Pettersson(MV, Norrköping), Hjalmar Ekdal(MB, Hammarby), Max Svensson(YM, Helsingborg)

Ut

Jesper Tolinsson(MB, Lommel SK), Isak Dahlqvist(YM, GIF Sundsvall), Lawson Sabah(CM, Norrby), Alex Farnerud(CM, FA)

Potentiella övergångar

In

-

Ut

Anestis, Kharaishvili, Sana, Yusuf, Kouakou

Hoppas ni tyckte om rapporten och så hoppas jag att jag kan återkomma om ett tag med nästa säsong. På återseende!

BerganderJ gillade
SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Talang

Säljer du nyckelspelare för att få in pengar eller för att de vill lämna?

SvaraCitera
SjukaHauge
(@sjukahauge)
Ungdom

@zxc Antar att frågan var till mig haha? Kommer en ny post ikväll kan jag gå in lite närmare på det.

SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Talang

@sjukahauge

Frågan var faktiskt ställd till peronen ovanför. Glömde trycka på ”svara” bara. 
Men ser fram emot ditt inlägg också 😊 👍 

SvaraCitera
zeb_macahan
(@zeb_macahan)
Ungdom

@zxc

De spelarna jag ska sälja är de som vill lämna + Anestis som jag säljer på eget initiativ. Jag har dock lyckats banta ner listan till endast Sana och Kouakou.

EDIT: Anestis är redan såld.

SvaraCitera
SjukaHauge
(@sjukahauge)
Ungdom

Fjärde säsongen avklarad! Och vilken säsong det blev...

Vi inleder bra och biter oss fast i toppen i inledningen av säsongen. Vår inlånade Dickson-Peters leverar verkligen för oss samtidigt som Alfie Gilchrist styr och ställer i försvaret. Allt är frid och fröjd och vi gasar på mot uppflyttning trots debaclet i transferfönstrets sista dagar.

I november tar dock säsongen en vändning. Här är vi serieledare och laget känns ostoppbart. Då börjar skadorna trilla in en efter en, värst av alla är att vi får Alfie Gilchrist skadad och han blir bort 4-5 månader vilket är förödande då han är vår bästa spelare och har ett snittbetyg på nästan 7,5 per match. Lägg därtill att vi under kommande månader får dras med skador på alla möjliga spelare i olika omgångar. Formen dippar och jag känner att vi tappar greppet om uppflyttningsplatserna.

December kommer och det nya året ska strax ringas in. Trots skadorna så lyckas vi hitta formen och det är mycket tack vare Dickson-Peters som spottar in mål för oss. Vi leder serien igen och nu har vi segervittring. De kommande månaderna flyter på och det gör även vi. Runt Mars så har vi 10p ner till tvåan och kanske blev vi lite övermodiga för här börja vi dippa återigen, lite vår melodi den här saven. När det bara är 2 omgångar kvar så har vi tappat ledningen och det är enbart 1 poäng ner till jagande lag som vill hugga vår direktplats till L1.

Vi kryssar en men vinner säsongens sista match och tack vare en supertight tabell och att våra motståndare inte har marginalerna på sin sida så lyckas vi otroligt nog sluta på 1a plats i L2 och det är inte bara uppflyttning som väntar utan vi har även säkrat vår första titel sen vi tillträdde. En fantastiskt händelserik säsong är till enda och man får äntligen andas ut. 

Den gångna säsonger säljer vi dessutom spelare till ett värde av 50(!) miljoner kronor. 

Whittaker —> Cardiff för 20mn

Kian Breckin som vi plockade från Man City på fri transfer för två säsonger sen säljer vi till Crystal Palace för 23mn kronor och vi lyckas även få 7mn för vår unge anfallare Owen Keith som vi plockade in från irländska ligan, även han på fri transfer.

Och lägg där till att vi fortfarande inte har spenderat en krona på spelarövergångar sen vi tog över vilket gör att vår ekonomi har gått från 3mn kronor till att nu ligga på 30mn. Pengar har investerats i träningsfaciliteter och ungdomsverksamheten under dessa år.

Nu börjar en ny spännande resa i L1.

MacCcaFlow och raca14 gillade
SvaraCitera
Sir Lindblom
(@sir-lindblom)
Ungdom

Första säsongen med Crystal Palace. Spelat 16 omgångar och därmed nyår. Ligger på en sjätte plats med 29 inspelade poäng. Sex poäng upp till serieledande Chelsea.

Värvat Tsygankov från Dynamo Kiev, Gagliardini från Inter och dansken Mathias Jensen från Brentford. Underbarnet Gustavo Assuncao anländer snart från FC Famalicao. 

Patrick van Aanholt har presterat bäst med sina 7,19 i betyg efter 16 starter. 

Resultat som sticker ut är 2-1 mot Arsenal, 2-1 mot Man City och 1-0 mot Tottenham. 

Vi rullar vidare......

MacCcaFlow gillade
SvaraCitera
Sida 5 / 15