Meny Stäng

Share:
Notifications
Clear all

Vilket lag är du? Hur går det?

Sida 2 / 14

Kenka
(@kenka)
Ungdom

Postad av: @yayakolo

@kenka

Jag gjorde lite research. Verkar som han i verkligheten har gjort 4 mål på 8 landskamper för Guinea vilket inte är så illa pinkat för någon som precis fyllt 18 år.

Det är verkligen inget att skämmas över! Hade varit kul att köpa honom i en annan save och utveckla honom

zXc gillade
SvaraCitera
MacCcaFlow
(@macccaflow)
Ungdom

Lirar med Paris FC i en s.k. Big brother challenge. Ska alltså ta mig upp till finrummet samt konkurrera bort PSG från tronen som stadens största, bästa, dyraste, och mesta lag. Men räcker det så? Nä! Jag har satt som krav på mig själv att bara ha franska spelare. Försöka bli folkets lag, stadens lag, typ...

Än så länge har den mesta tiden lagts på att scouta spelare och ledare, lära känna klubben, och hitta en taktik eller två som jag vill förknippas med på resan mot toppen. Har hittills bara spelat typ 7 matcher, men är än så länge obesegrad och i delad ligaledning. Tippas sluta på en 13:e plats så jag sitter samtidigt och väntar lite på formdippen...

Vive la France!

zXc gillade
SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Ungdom

@macccaflow

Låter svårt att enbart värva franskt. Hur ser du på afrikanska spelare från franska kolonier? 

SvaraCitera
MacCcaFlow
(@macccaflow)
Ungdom

@zxc

Har funderat lite åt det hållet. Går det att på något sätt se om de kommer från en fransk koloni eller behöver jag göra den researchen själv? Bör ju inte vara för svårt men kan bli onödig tid kanske...

Kan tänka mig att ta in spelare som har FRA som andra nation också... vet inte om det gör spannet av spelare "för stort" heller... inte helt färdigtänkt som sagt, scoutar ganska brett men bortser från det mesta som inte är franskt.

Men det ska tilläggas också att Paris har en ganska fin akademi så det ska inte vara för svårt. En del av charmen blir att se om det ens är möjligt. Att etablera mig i Ligue 1 till att börja med bör ju gå med mina restriktioner, men hur långt det går sen får vi se. Jag tänker att det är en del av charmen och realismen i detta upplägg, att Paris FC valt att gå sin egna väg i en stad överkörd av kommersialismen och kapitalismen.

EDIT:

En variant kan ju vara max 2-3 kolonispelare...

tips mottages 🙂 

zXc gillade
SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Ungdom

@macccaflow

Intressant projekt ändå. 
Jag brukar sätta en bestämd tidsgräns för när man ska ha nått målet med saven. T.ex en 5- eller 10-års period. 

SvaraCitera
MacCcaFlow
(@macccaflow)
Ungdom

@zxc

Var inne på en tidsplan först. Men skrotade det till förmån för transferreglerna, som kanske kan göra saker lite väl spännande om jag bara skulle ha säg 5 år på mig ;P

Har bestämt mig för att tillåta max 3 spelare från franska kolonier i A-truppen! Tack för tipset/idén 🙂

SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Ungdom

@macccaflow

Lycka till! Hade varit kul att få följa din resa i en saverapport här 😊

MacCcaFlow gillade
SvaraCitera
HugoHertz
(@hugohertz)
Ungdom

Jag spelar med mitt älskade Malmö FF. Första säsongen gick skit. 61 poäng och ett poäng från serieseger bakom skrällande IFK Göteborg. Gick dock vidare från min Europa League grupp. 

Fick behålla jobbet och andra säsongen gick helt fantastiskt. Obesegrade i ligan och hela 82 poäng med 26-4-0 som statistik. Därtill enkelt vidare från Europa II League! 

MacCcaFlow gillade
SvaraCitera
MacCcaFlow
(@macccaflow)
Ungdom

@zxc

Ska se till att överleva ett par säsonger bara, gick precis på en mina med 4 raka torsk...

Men sen är en saverapport inte omöjlig. Har länge sökt ett projekt att göra en rapport kring.

Is this the one!?  *dramatisk musik* 😲 

zXc gillade
SvaraCitera
MacCcaFlow
(@macccaflow)
Ungdom

@hugohertz

Skönt att 61 pinnar och en andraplats klassas som skit 😉

Bra lag har höga krav!

SvaraCitera
HugoHertz
(@hugohertz)
Ungdom

@macccaflow

Så det ska vara i Malmö 🙂

raca14 och MacCcaFlow gillade
SvaraCitera
Mike
 Mike
(@mike)
Ungdom

Inte köpt spelet sedan fm17, blev taggad nu mycket pågrund av fm swedens podd och köpte fm21.

Brukar oftast börja med antingen

Barnet

Ullared

Eller de laget som ligger "lägst" av Falkenberg,Halmstad,Varberg då jag själv är från Falkenberg.

Jag började därmed denna betan med Halmstad, första säsongen kom vi 2a, jag hade en fruktansvärt dålig start med 1 förlust och 4 oavgjorda som jag fick kämpa ifatt under säsongens gång.

Nu ser jag fram emot Allsvenskan och har försökt bredda truppen så gott det går utan några direkta resurser.

Jag kör nästan alltid journeyman liknande save där jag rör mig mellan olika intressanta klubbar där jag försöker förvalta klubbarna på bästa sätt och nå både stabila ekonomiska framgångar men framför allt sportsliga.

SvaraCitera
Nixxy
(@nixxy)
Ungdom

Update om mitt Hammarby inför säsongen 2023.

Vann ligan utan en enda förlust 2021 och försvarade guldet ifjol. Dessutom 2 raka cupguld. Vi har dessutom inte förlorat på bortaplan i Allsvenskan på 40 raka bortamatcher.
Vår debut i Champions league gick också succeartat och vi gick vidare från gruppspelet första året i en grupp med Atletico, Everton och Lyon. Slog även ut Celtic i kvalet in. Går otroligt bra.

Ordinarie elva inför 2023:

Isak Pettersson

Emil Holm - Odin Björtuft - Iosif Maruntelu* - Adam Lewis

Darijan Bojanic - Simon Olsson

Akinkunmi Amoo - Daleho Irandust - Aimar Sher

Juan Manuel Gutierrez

* = Regen

This post was modified 6 månader sedan 2 times by Nixxy

SvaraCitera
MusicManVic
(@musicmanvic)
Ungdom

Kör med Sheffield United, ska precis dra igång 3e säsongen.. Surrealistisk känsla när man lyckas värva både Ronaldo och Neymar på deadline day!!!

SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Ungdom

@musicmanvic

Messi inför fjärde säsongen då? 😎 

SvaraCitera
MusicManVic
(@musicmanvic)
Ungdom

@zxc
Haha siktar på det!

SvaraCitera
Mike
 Mike
(@mike)
Ungdom

@musicmanvic

Måste vara någon bugg i spelet om man lyckas värva Ronaldo och Neymar till Sheffield år 2022?

SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Ungdom

@mike

Det vore tråkigt. Hoppas de fixar den buggen snarast isf. 

SvaraCitera
MusicManVic
(@musicmanvic)
Ungdom

@mike
Kanske är så. Hade ju dock tagit mig till CL o precis varit i CL-final. Och på deadline day blir ju alla free transfers
rätt desperata o sänker sina krav. Men märkligt såklart att ingen av de större hajarna fångat någon av dem innan dess.

SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Ungdom

@musicmanvic

Så du menar att du kom 1-4 första säsongen med Sheffield United? 
Och till CL-final andra? 
Sounds fishy 🧐 

SvaraCitera
Sida 2 / 14