Meny Stäng

Share:
Notifications
Clear all

Vilket lag är du? Hur går det?

Sida 16 / 16

ZippeN_
(@zippen_)
Ungdom

Torns IF, år 2043. Inte lyckats att vinna CL än, men inom några säsonger så ska även det vara avklarat. Alla faciliteter uppgraderade till max, ny arena och talangerna börjar att produceras när ryktet nu gått upp en aning.

Någon mer som spelar i svenska ligan som känner att Danmark och Norge producerar så fruktansvärt många fler talanger än vad Sverige gör?

SvaraCitera
Sir Lindblom
(@sir-lindblom)
Ungdom

Postad av: @sir-lindblom

Första säsongen med Crystal Palace. Spelat 16 omgångar och därmed nyår. Ligger på en sjätte plats med 29 inspelade poäng. Sex poäng upp till serieledande Chelsea.

Värvat Tsygankov från Dynamo Kiev, Gagliardini från Inter och dansken Mathias Jensen från Brentford. Underbarnet Gustavo Assuncao anländer snart från FC Famalicao. 

Patrick van Aanholt har presterat bäst med sina 7,19 i betyg efter 16 starter. 

Resultat som sticker ut är 2-1 mot Arsenal, 2-1 mot Man City och 1-0 mot Tottenham. 

Vi rullar vidare......

Slutade på en sjätte plats vilket medförde spel Europa Conference league. 67 poäng på 38 matcher lyckades vi skrapa ihop och hamnade en poäng bakom Man City.

Inför säsong två värvades Kristoffer Klaesson fr Vålerengen, Edouard fr Celtic, Ahmedhodzic fr Malmö, Calleri fr Osasuna, Caicara fr Basaksehir, Norrmann Williamsen fr Kristiansund, Nandez fr Cagliari samtidigt som en del mindre bra spelare i Wickham, McArthur, Tomkins för att nämna några fick packa flyttkartongerna.

Dags att utmana topp fyra? 

I ligan gick det rent åt helvete. En blygsam 15:e plats när ligan summerades med endast 12 vinster på 38 matcher. Däremot vann vi ECL över Milan med 3-1 i finalen och kom på en andra plats i FA-cupen där Man Utd blev för starka. Vinsten i ECL betydde spel i EL säsong tre. 

En del finslipning av taktiken sista delen av andra säsongen medför att vi känner gott mod framgent. Inför säsong tre har Saracchi fr Leipzig, Buendia fr Norwich anlänt permanent samtidigt som Puig och Nico anlänt på lån från Barca. 

Starten fullt godkänd säsong tre och vi ligger efter 10 omgångar tre poäng bakom Man Utd, Man City och Everton som alla är två poäng bakom serieledande Chelsea. 
På de 10 omgångarna har vi hunnit med att slå Chelsea med 2-1 och Man City med 5-1. Efter två tunga förluster mot Arsenal och Liverpool bland de första omgångarna har vi endast en förlust de 10 senaste matcherna (cuper och europa inkl).

Tredje säsongen är klar och en 5:e plats bärgades! Woho! 

På det vanns Carabo Cup... och så även Europa League vilket medför Champions League nästa säsong.

Truppens storlek gjorde att vi inte riktigt orkade fightas på flera plan varför vi tillslut hamnade 14 poäng bakom vinnande Man Utd. I Europa League slog vi ut Arsenal i semin med sammanlagt 4-0 över två matcher för att i finalen demolera Benfica med hela 8-1 efter att Benfica fått rött kort i början av matchen.

Andra resultat att nämna under säsongen:

5-1 vs City (PL), 5-2 vs Tottenham på WHL (PL), 10-3 vs Marseille (EL).

Tsygankov gör 12 mål och 17 assist och spelar till sig 7,22 i betyg över 39(3) matcher. Buendia står för 10 mål och 20 assist, även han på 39(3) matcher. Odsonne Edourad gör 22 mål på 30(5).

Denys Popov anlände i Januari och spelade 28 matcher där han lyckades nicka in 6 mål från sin mittbacksposition och får 7,07 i betyg.

Jahaja.

7 månader senare. Spelade inte mycket under våren men blev åter sugen för ett par veckor sedan.

2026 nu. 

2025 / 2026 kom vi tvåa i serien efter suveräna och ostoppbara Man Utd. Ut i första utslagsrundan i CL efter en vinst i gruppen. Bayern Munchen vann på bortamål.

Joshua Zirkzee dräper in baljor. 53 st på 47 tävlingsmatcher. Billy Gilmour plockades nyligen in från PSG för 1,15 MILJARD. I övrigt mycket regens. 

2026 / 2027 - Nu går vi för GULDET!!

Sedan tidigare finns Europa League x2, Carabo Cup x3, FA-cupen och Europa Conference League på pokalbordet. 

SvaraCitera
soton666
(@soton666)
Ungdom

IFK TIDAHOLM

Kom trea första säsongen i div 2. Var tippad på 14:e plats men gjorde en kanonsäsong. Förlorat stora delar av truppen så får se om det går att fylla alla luckor.

SvaraCitera
soton666
(@soton666)
Ungdom

IFK TIDAHOLM

Vinner div 2 andra säsongen i klubben.

Med ett publiksnitt på 150 så är det ingen storklubb vi snackar om. Styrelsen vill heller inte göra några investeringar alls fast vi har en väldigt bra ekonomi.

Well well nu är det dags att ta sig an Ettan Södra.

trashbag gillade
SvaraCitera
DIF Daniel
(@dif-daniel)
Ungdom

Nu ska jag starta igång en save med Palermo i Serie C. Hade en save med dem på FM 18 som nog är en av mina favoritsaves någonsin, satsade på enbart egna produkter och körde fram till 2058 eller något. Kommer rapportera här om de händer något kul framöver i saven.

Har egentligen inga regler för hur jag ska spela men ska inte låna in spelare då jag tycker de kan bli för lätt och återigen fokusera mycket på egna produkter.

SvaraCitera
soton666
(@soton666)
Ungdom

@dif-daniel får man ha utländska spelare i Serie C?

SvaraCitera
jZstrM
(@jzstrm)
Ungdom

@soton666 tror det är som så att man inte får värva icke EU spelare i varken Serie C eller B. Tror det står så när man startar en ny save och väljer nåt lag från dom ligorna

soton666 gillade
SvaraCitera
soton666
(@soton666)
Ungdom

IFK TIDAHOLM

Vinner div 1 tredje säsongen. Går fort uppför. Än å länge så har vi inte gjort något för att förbättra arenan eller klubben. Snål styrelse.

SvaraCitera
soton666
(@soton666)
Ungdom

IFK TIDAHOLM

Kommer på tredje plats år fyra. Kvalade men fick stryk av Halmstad. Ekonomin är bra men fortfarande ingen förbättring av klubben.

Brynjolfsson är 18 men den spelare som gjort flest mål och assist genom tiderna i klubben.

raca14 gillade
SvaraCitera
trashbag
(@trashbag)
Talang Admin

Ny FM-journeyman. Ladadat en liga per scoutingregion i FM'21. Bara ligor som inte finns i originalspelet. Inget lag från UK & Ireland eftersom alla dom redan finns i spelet. Inga meriter som tränare och simulerade ett gäng dagar sedan så sökte jag dom jobb som rekommenderas i min inkorg. Tuff start i Nigeria. Kommer nog inte gå att rädda kvar laget men vi har andraligan laddad!

This post was modified 1 månad sedan by trashbag

SvaraCitera
trashbag
(@trashbag)
Talang Admin

Vi rundar av första säsongen och mitt poängsnitt i ligan blir 0,91 per match medan det var 0,23 per match innan jag tog över som manager. Ett steg framåt men såklart alldeles för långt ifrån att kunna hålla kvar laget i högstaligan. Nu blir det omstart i andradivisionen. Roligt dock att vi lyckades gå till en cupfinal men där blev det förlust med 2-0. Kontrollen på lönebudgeten är helt åt helvete. Såg ut så här när jag tog över och osäker på om det går att göra något åt. Vi får se vad som händer kommande säsong.

SvaraCitera
trashbag
(@trashbag)
Talang Admin

Säsong 2 (och första hela) med mitt Nigerianska lag Adamawa Utd. Vi vinner alla ligamatcher! Det hade räckt med att vi vann kvartsfinalen i slutspelet för att vara ett av fyra lag som gick upp till högstaligan men vi dammar av hela rubbet och vinner finalen också! Lönebudgeten får sig en skjuts från 3500 per månad till 95000 per månad. Ganska sinnessjukt. Nu är målet att hålla sig kvar i högstaligan nästa säsong. Har ännu inte fått gå någon tränarutbildning 🙁

SvaraCitera
soton666
(@soton666)
Ungdom

IFK TIDAHOLM

Vinner Superettan så det blir allsvenskt spel nästa säsong. 

Klubben har nu börjat försöka shape:a upp arenan och nu blir vi äntligen en proffsklubb.

SvaraCitera
Micke
(@micke)
Talang Admin

@trashbag Roligt lagval! Hoppas på bättre lycka i högstaligan denna gång.

"I have never played for a draw in my life." - Sir Alex Ferguson

SvaraCitera
regainer
(@regainer)
Ungdom

Hertha Berlin, säsong 2.

Säsong 1 överpresterade jag, nu har jag en budget på 1 miljard som jag har gjort mig av med 🙂

SvaraCitera
trashbag
(@trashbag)
Talang Admin

Säsong 3 och första hela säsongen med Adamawa United i Nigerianska högstaligan. Vi var tippade långt ner av bookmakers men inte allra sist i alla fall. Vi chockar dock ligakonkonkurrenterna med vår offensiva taktik vilket ger eko i landet. Jag blir erbjuden inte mindre än tre intervjuer men den enda som lockade var den till topplaget Kano Pillars. Tyvärr valde dom att gå vidare och anställa en annan manager och vi blev kvar i Adamawa.

Det var dock inte fy skam då vi slutar på en otroligt fin 4:e plats och dessutom går till semifinal i den inhemska cupen. Unge Chinedu Ibe hade stor lekstuga i ligan och var som en spottande kobra. Det smällde i var och varannan minut kändes det som. Nu gluttar man lite mot topp 2 nästa säsong. Det innebär nämligen kvalspel till Afrikanska Champions League! Tyvärr är ekonomin ganska kass om man jämför med lagen med mycket större publik. Finns lag som drar runt 10 000 åskådare medan vi ligger och skvalpar runt 300 betalande per match...

Micke och raca14 gillade
SvaraCitera
raca14
(@raca14)
Ungdom

@trashbag 

Har du tid och lust, så får du ju gärna lägga en SR på denna. Älskar såna här projekt i mindre länder!

Micke gillade
SvaraCitera
Armada
(@armada)
Ungdom

Min tränar karriär än så länge. Ska försöka vinna CL innan FM22 släpps tänkte jag 😏 Frågan är då, ska man göra det med AZ eller leta sig till ett bättre lag? Lite svårt att byta klubb dock när man byggt nått så fint med AZ. 

"Oi bruv, three pints a lagar and a pint a guiness." - Bret Clement's greeting to pretty much everyone.

raca14 gillade
SvaraCitera
Stoffe
(@stoffe)
Ungdom

Ny i forumet. men grymt spännande läsa hur det går för alla 🙂

Jag började i Helsingborgs IF i superettan 2021, Målet var att få bukt med ekonomin samt att bli uppflyttade första alternativt andra säsongen. Vi lyckades vinna superettan direkt med 1p före giffarna. Fortsättning följer 🙂

SvaraCitera
Armada
(@armada)
Ungdom

@stoffe Snyggt! Lycka till i Allsvenskan nästa säsong och välkommen till FM Sweden. 😀  

"Oi bruv, three pints a lagar and a pint a guiness." - Bret Clement's greeting to pretty much everyone.

SvaraCitera
Sida 16 / 16