Meny Stäng

Share:
Notifications
Clear all

Vilket lag är du? Hur går det?

Sida 14 / 14

stylish97
(@stylish97)
Ungdom

Säsong två avklarad med IFK Gbg.

Fick inleda sillyn med att sälja iväg August Erlingmark till Hamburg då han blev sur för jag inte spelat honom som central mittfältare, som jag vid något svagt tillfälle tydligen lovat. Att spela samtliga matcher som dominant spelande mittback i sin moderklubb som skulle kvara till CL nästa säsong räckte tydligen inte... Nåja, vi fick ändå 30 mille för honom, och vi hade redan en del försvarare på väg in. Men lite sur på honom var jag allt. 

Från A-laget hände följande försäljningar under säsongen:

• August Erlingmark - Hamburg (30 Mkr)
  • Giannis Anestis - Spezia (8 Mkr)
  • Tobias Sana - Helsingborg (Gratis)
  • Mattias Bjärsmys - Y. Malatyaspor (Gratis)

Förutom Erlingmark kanske folk höjer på ögonbrynen åt att Sana fick gå gratis. Tyvärr så passade inte Sana in i systemet jag spelar och kostade rätt mycket i lön per månad, så när kontraktet var på väg att löpa ut så kom Helsingborg in och ville snappa upp honom. All lycka till honom, han förtjänade bättre än han fick här i slutet. Bjärsmyr var i liknande situation där han skulle fått nöta en del bänk denna säsong, så han tog chansen att hoppa på ett sista utlandsäventyr i Turkiet. Anestis vill inte heller han nöta bänk bakom Jacob Rinne, och det kan jag förstå. 8 Mkr och Spezia blev en grek rikare.

Nyförvärv blev:

• Isak Bergmann Johannesson - Norrköping (25 Mkr)
  • Jean Ruiz - Chateauroux (15 Mkr SPORTCHEFENS VAL)
  • Kalle Björklund - Hammarby (9 Mkr)
  • Viktor Edvardsen - Degerfors (3,75 Mkr)
  • Filip Örnblom - Öster (Gratis)
  • Andreas Murbeck - Landskrona (Gratis)
  • Axel Björnström - Sirius (Gratis)
  • Simon Amin - Trelleborg (Gratis)

En hel del nyförvärv fixades redan under första säsongen, men då som bosman när deras kontrakt gått ut. Jag vil helst hålla nere nyförvärven för att spela ihop laget och krydda med lite uppflyttade ungdomar, men mina saves tenderar att bli såhär mot säsong två, då en ev rustning mot CL hägrar. Johannesson var mitt förstaval länge som lekkamrat bredvid Hamsik då han dels är ung och dels förbättrar vårat lag väldigt mycket från den krävande position som mezzalan innebär. Min sportchef hittade en juvel i Frankrike i form av Jean Ruiz som jag godkände, och han har spelat nästan varje match efter det. Klassvärvning som antagligen kommer snappas upp av en storklubb längre fram. Edvardsen var en annan värvning som jag kollat länge på. Hårt jobbande anfallare som ändå hade avsluten i sig, det finns inte många i sverige med hans attribut(Selmani, men han kostade mer). Edvardsen tackade med att göra 18 mål över alla turneringar, vilket får sägas vara väl investerade pengar.

Startelvan såg allt som oftast ut enligt följande:

Mål: Jacob Rinne

MB: Jean Ruiz

MB: C. Johansson

MB: Filip Örnblom (framröstad till säsongens värvning av fansen. 7 mål av en mittback/def mitt är inte illa pinkat)

YB H: Godswill Ekpolo

YB V: Axel Björnström

Def speluppläggare: Jacob Johansson (När han var hel, skall sägas. Här kommer jag leta förstärkning till nästa säsong. Melvin Berg kan ta över till att börja med)

Mezzala: Marek Hamsik (Högst snitt, 7,44, i hela serien. 4 mål och 16(!) assist över alla turneringar. Galet bra för en 34 åring)

Mezzala: Isak Bergmann Johannesson

Anfallare: Marco da Graca (Förlängt lånet två gånger. 19 mål denna säsongen)

Anfallare: Viktor Edvardsen (Bra värde för pengarna)

För övrigt: Förra säsongens ungdomsintag innehöll bland annat Jonathan Sjöholm(bild), som kommer ta plats i anfallsuppsättningen till nästa säsong¨.

För övrigt 2: Vi lyckades kvala in till gruppspelet i CL(slog ut Qarabag i sista kvalmatchen, för er som kommer ihåg) och hamnade i en jävla rövgrupp med Man City, Real Madrid samt Zenit st Petersburg. Vi fick ändå in 7 poäng då vi slog Zenit båda mötena samt lyckades kryssa mot Real Madrid hemma. Bra cash på kontot nu, mesta av det skall plöjas ner i ungdomsverksamheten. Hörs!

Micke gillade
SvaraCitera
trashbag
(@trashbag)
Ungdom Admin

CE Sabadell 2020/2021

Efter att ha skapat följande önskelista som grund för en save: https://fmsweden.se/forum/postid/5458/ så var det dags för en sparning i Spanien. Jag bestämde mig snabbt för att börja i botten av andraligan och valde mellan lagen som ligger under nedflyttningsstrecket i verkliga livet. Efter lite snabbt avstämmande mot FM så såg Sabadell ut att var det svagaste laget att börja med och därför föll valet på dom.

Efter vinterpatchen så satte jag mig ner och jämförde bra taktiker för att till slut landa i en egen. Detta ovan blev då resultatet. Lite vågat kan tyckas med bara en innermittfältare utan en defensiv bakom men det fungerar förvånansvärt bra. Visst man släpper in mycket mål men man gör också väldigt mycket mål. Taktiken är alltså testad i olika simulerade scenarion innan jag börjar använda den med Sabadell. Länk till taktiken om någon vill testa själv: https://ufile.io/6yi1kjj4

Första säsongen slutar i succé. Vi är enligt media och bookmakers det sämsta laget i ligan men lyckas göra mest mål av alla. I och med detta når vi kvalspel där Real Sporting tyvärr blir för starka i kval-semin, Sporting som sedan vinner kvalfinalen och går upp.

Bästa elvan enligt ovan. Mäktiga Gorka Guruzeta skulle ha en given plats i anfallet om det inte var för att han drog korsbandet i slutet av säsongen. Inför säsong två kommer vi tappa tre spelare från den bästa elvan. Det handlar först om Óscar Rubio vars attribut gått ner kraftigt under säsongen och då han blir 36-37 år släpps han på en fri transfer. Övriga som lämnar är Stoichkov och Álvaro Vázquez. Där har vi inget att sätta emot då detta är spelare som varit på lån och som vi inte kan förnya låneavtalet med. Glädjande är dock att tre andra lån blir kvar i klubben: mittbacken Juan Ibiza, högeryttern Juan Hernández samt användbara Víctor García som kan spela både högerback och högerytter. Avslutningsvis kan jag meddela att det är spännande spelare på väg in till Sabadell inför säsong två!

This post was modified 6 dagar sedan 5 times by trashbag

The Gustine gillade
SvaraCitera
pcch7
(@pcch7)
Ungdom

Började en save med Parma. Torsk mot Cagliari i premiären men sen dess har det gått fint

SvaraCitera
Peter Hecktor
(@peter-hecktor)
Talang FMSU

Jag och min bästa polare ska dra igång ett nätverkslir och har kommit på en idé som vi tror kan bli kul.

Jag ska vara Man City, värva dom bästa och plocka in underbarn. Målet är att vinna rubbet.

Min polare ska vara i Championship och vinna titlar, alltså ta upp lag till PL. När det är gjort så avgår han och tar en ny klubb. Han ”får” inte följa med ett lag upp (om det inte är Newcastle som han gillar😅)

Grejen är att vi ska samarbeta hela tiden. Jag ska låna ut underbarn till honom som gör att han tar sig uppåt och jag tjänar på att mina underbarn får speltid. Kan bli kul!

Micke och juanele77 gillade
SvaraCitera
pcch7
(@pcch7)
Ungdom

Går mot en stark första säsong, trots brist på en riktigt anfallare

SvaraCitera
pcch7
(@pcch7)
Ungdom

Det blev en 3e plats med Parma. Gervinho spottade in 21 mål till slut men han ska bort nu. Är snart i januari på andra säsongen. Ligger delad 1a med Roma efter 15 matcher, men Juve är en poäng bakom med en match mindre spelad. Kom till slut på en andra plats i CL gruppen med Dortmund, Porto och Viktoria Plzen. Behövde ta poäng i sista matchen mot Dortmund för att va säker på avancemang, gick ju ok 😆 Karamoh har växlat upp och gjort 19 mål på totalt 17 matcher nu, dessutom lånat in Pedri, Sebastiano Esposito och Jamal Musiala så offensiven är lite bättre den här säsongen.

SvaraCitera
pcch7
(@pcch7)
Ungdom

Kunde inte drömt om en bättre lottning heller

Micke gillade
SvaraCitera
Sida 14 / 14