Meny Stäng

Share:
Notifications
Clear all

Vilket lag är du? Hur går det?

Sida 11 / 13

pcch7
(@pcch7)
Ungdom

@raca14 Torino torskade riktigt tidigt i saven, varit en jojoklubb sen dess. Lånat ut flera stora talanger till dom som öst in mål för att få upp dom men nu förlorade dom i kvalet mot Napoli.

Bland annat så skickade jag dit den här killen förra säsongen men det räckte inte hela vägen

SvaraCitera
Argt Troll
(@argt-troll)
Ungdom

BOLTON WANDERERS | SÄSONG 4
ÖVERGÅNGAR: 8 IN - 0K | 7 UT - 75.75M

Samma visa sommar efter sommar. Ekonomisk kris och noll kronor i transferbudget. I år kunde vi i vilket fall casha in hel del, då hela sju seniorspelare såldes för nästan 76 MSEK. Den enda riktigt smärtsamma var EMMANUEL BANDA som fick arbetstillstånd i januari månad och som redan efter två månader valde att gå till Ukraina efter att Dynamo Kiev utnyttjat hans fattiga utköpsklausul på 6.75 miljoner. Zambiern hade tidigare varit utlånad till BATE där han skördat stora framgångar och utvecklats till en kvalitetsspelare. In till klubben anslöt en trio sköna namnkunniga profiler. VLADIMIR WEISS och MARCOS ROJO anslöt som bosmans medan VICTOR MOSES lånades in från Ligue 1. Dessvärre fick ingen det att lyfta och Weiss och Rojo pensionerade sig sedermera efter säsongen, medan Moses skickades tillbaka till Montpellier. I övrigt anslöt KRISTOFFER DA GRACA från IFK Göteborg som bosman, en högerbackstalang på lån från Watford, två talanger till U18 och sist men absolut inte minst SAM SMITH. Den sistnämnda hade ratats av Reading och var kontraktslös när vi plockade upp honom. Anfallaren visade sig bli en stor succé och landade tillslut på hela 21 mål och 5 assist.

CHAMPIONSHIP | 19:E - 46 PNG - -21

Efter den stabila mittenplaceringen i fjol var jag nu beredd på att sikta högre. Kanske kunde vi rent av vara med på den övre halvan och röja? Men skador, underpresterande stjärnor, sena poängtapp och tillslut dålig lagmoral satte tidigt stopp för detta. En premiärseger mot Brentford följdes nämligen upp med nio raka ligaförluster och vi var nu i högsta grad inne i bottenstriden. Lyckligtvis efter ett gäng spelarsamtal, petningar och lagmöten vände skutan till viss del med vissa flytsegrar. Det skulle visa sig bli klubbens räddning. Självförtroendet höjdes och desto längre säsongen gick så kunde vi ständigt se hur poängen ned till nedflyttningen bara ökade och ökade. Vi landar tillslut på en 19:e-plats med tio poäng till godo till degraderingsplatserna. Nya tag nästa år.

VAD HÄNDER HÄRNÄST?

Nu väntar troligtvis en rätt så underhållande sommar. Vi har fått in nya ägare och har nu endast skulder på 112 MSEK, samtidigt som saldot är uppe på 61 MSEK efter att säsongspengarna från Championship trillat in. Den 23 juni har jag en övergångsbudget på cirka 12 miljoner, så eventuellt kan det bli så att jag genomför mitt första spelarköp som inkluderar en övergångsavgift under denna save denna sommar. I vilket fall behöver truppen förstärkas på sina håll för att vi ska kunna undvika ännu ett mörkt år nära nedflyttningsstrecket.

FÖR ÖVRIGT...
...
tar vår egna svenskghananska produkt Derrick Ohene ständiga kliv och är nu svensk U21-landslagsman.
...
har de nya ägarna gått med på att förbättra ungdomsfaciliteterna till en kostnad på 12 MSEK.

This post was modified 1 månad sedan by Argt Troll

pcch7 gillade
SvaraCitera
DIF Daniel
(@dif-daniel)
Ungdom

Min 17 årige egna mittbacksprodukt firar sin tävlingsdebut genom bomba in en frispark mot Kalmar. Den sjuke jäveln! Finns det förövrigt något vackrare än mittbackar som tar direkta frisparkar?

zXc gillade
SvaraCitera
Yngvesson
(@yngvesson)
Ungdom

Associazione Sportiva San Giovanni

Har nu spelat 16 säsonger i San Marino. Med målet att vinna CL med endast egna talanger, det har hittills gått väldigt bra och vi dominerar inhemska seriespelet. Vi har även tagit oss till CL-gruppen vid två tillfällen, EL-gruppen vid två tillfällen och ECL-gruppen vid tre tillfällen. Vid två tillfällen har vi även fått spela slutspel i ECL där vi åkt ut i första respektive andra utslagsrundan.

Vi sitter nu på en väldigt stabil ekonomi och fantastiska faciliteter. Tyvärr producerar inte akademin riktigt så bra som jag hoppats på än så länge, men vi håller tummarna för att det snart ska vända. 

Här nedan länkas bilder på bäste spelaren som kommit upp, klubbinfon och även mitt exceldokument som följer San Giovannis utveckling!

Hypno, MacCcaFlow, zXc och 3 personer gillade
SvaraCitera
Argt Troll
(@argt-troll)
Ungdom

@yngvesson Fan va kul. Håll oss uppdaterade!

zXc gillade
SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Ungdom

@yngvesson

Hur stor andel av truppen är egenfostrade/från San Marino? 

SvaraCitera
MaximTsigalko
(@maximtsigalko)
Ungdom

Uppeflyttarklubben

Jag har sett och läst om alla utmaningar där ute, så jag har "kommit på" en egen som jag kör, nämligen att aldrig träna ett lag i högsta divisionen, utan bara träna lag från andradivisionen och nedåt, med målet att flytta upp lagen jag tar över. 

Jag laddade alla ligor som jag kunde i Europa, samt Sydamerika, plus lägre divisionerna. Sedan så slumpade jag lag och hamnade i Halmstad BK. 

Första året hamnade vi direkt på förstaplatsen i superettan, och eftersom mitt första uppdrag var slutfört så började jag söka en massa andra jobb. Dessvärre ville ingen anställa mig då mitt rykte fortfarande är minimalt (baserade ryktet på klubben som jag hamnade i) tills det att jag fick ett erbjudande av Östersunds FK. 

Jag blev manager för Östersund och "chockade" hela Sverige när jag bytt ner mig tydligen. Nu ligger vi etta i superettan efter halva säsongen avklarad, och jag hoppas att mitt rykte kan förbättras efter denna säsong, så att jag kan ta mig vidare ut i världen. 

Mina mål är följande:

Försöka flytta så många lag som möjligt till högstadivisionerna, inom loppet av sisådär 20 säsonger. 

Vinna minst en inhemsk cup (förlorade mot MFF i svenska cupfinalen)

Ju lägre favorit till uppflyttning desto mer prestige/poäng ger jag mig själv. 

Om jag kan lyckas ta över ett landslag nån gång i framtiden, så är målet att ta upp landslaget till grupp A i nations league. Lättare sagt än gjort! 

Avsluta en karriär med att aldrig coacha en match i högstadivisionen. Jag har då alltså mer eller mindre bara mellan säsong till säsong på mig att hitta en ny klubb, annars måste jag avgå från klubben jag har precis tagit upp. Av vad jag har märkt är det mycket svårare på FM att hitta en ny klubb när man har avgått, snarare än när man sitter i en klubb. 

Sjukt kul än så länge! 

The Gustine gillade
SvaraCitera
friggan
(@friggan)
Ungdom

Den Allsvenska Karusellen

Utmaningen att vinna Allsvenskan med så många lag som möjligt!

Regler:
Jag ska vinna SM-guld med så många lag som möjligt. Jag får enbart värva spelare som är övergångslistade, eller har mindre än ett halvår kvar på kontraktet. Undantag är från spelare jag redan vunnit SM-Guld med, de får jag värva allt ifrån. Jag får även värva spelare från lag som åker ur Allsvenskan. Jag är fri att värva från lag utanför Allsvenskan.

Säsong 2023

Säsong två med AIK. Jag satsade stenhårt på SM-Guld genom att värva in ett gäng tongivande spelare. Och oj vilken säsong vi hade. i 22 omgångar. Sedan började kraften tryta och vi orkade inte med att kombinera Allsvenskan med europaspel. Vi ledde ligan med 10 poäng men fick sedan bara en ynka poäng på fem matcher när det återstod två omgångar. Då hade Malmö krympt avståndet till en poäng. Lyckligtvis klarade vi av att vända pressen och vann de två sista omgångarna! 

Nedflyttande lag till Superettan blev Östersund, Brage och Brommapojkarna och uppflyttade lag blev Degerfors, Varberg och Västerås.  

Övergångar:
Då vårsäsongen är väldigt lugn och höstsäsongen extremt intensiv när man spelar Europa så valde jag att låna ut Sam Lundholm och Victor Edvardsen fram till sommaren. 

Jag förlängde lånet på Nikolaj Möller, och lånade samtidigt in min gamla häckenspelare Daleho Irandust samt supertalangen Lukas Björklund från Milan. Jag värvade också Kristoffer Peterson från Dusseldorf för 8,75 miljoner och den gamla AIKaren Niclas Eliasson från Nimes för 18 miljoner. Som reservmålvakt värvades Oscar Jansson på fri transfer från Norrköping. Jag valde även att kalla upp Samuel Dahl och Holger Olsson från juniorlaget!

Lämnade klubben gjorde vänsterbacken Dennis Olsson från Strømsgodset för 2,45 miljoner och den nyligen hemvändaren Anton Salétros som återigen ville ha en utmaning. Han stack till Kina för 24 miljoner och tjänar nu nästan 2 miljoner i månaden där, tillskillnad mot 150 000 som han hade hos oss. 

Under sommaren behövde truppen förstärkas på grund av det intensiva spelschemat. Dessutom lämnade Erik Ring för Sampdoria då de la 17 miljoner och aktiverade hans utköpsklausul. Då Samuel Brolin ryktades bort tog jag det säkra före det osäkra och förstärkte målvaktspositionen med Simon Andersson, gratis från Brentford. Dessutom värvade jag tillbaka Sotirios Papagiannopoulos som spenderat tre säsonger i Midtjylland. 

Årets Målvakt: Samuel Brolin. Bara fem nollor i år och 35 insläppta. Försvaret läckte återigen. Ingen konkurrens dock då han stod de flesta matcherna. 
Årets Back: Robin Tihi. Han imponerar mer och mer för varje säsong. 6,99 i snittbetyg kanske inte låter så bra men han var ändå den med bäst betyg av samtliga backar. 
Årets def. Mittfältare: Lukas Björklund. Succélånet från Milan gjorde sju mål och två assist och hade 7,14 i snittbetyg. 19 år gammal och är redan aktuell för landslaget. 
Årets off. Mittfältare: Kristoffer Peterson. Nyförvärvet gjorde ingen besviken från vänsterkanten. 15 mål och 9 assist är ruskigt bra! 7,15 i snittbetyg. Dessvärre en hel del skador. 
Årets Forward: Nikolaj Möller. Vi lånade som sagt Nikolaj ytterligare en säsong. Denna gång blev det 20 mål och 6 assist på 27 matcher. Sanslösa 7,38 i snittbetyg. Tyvärr klarade han inte av den intensiva delen på säsongen utan fick vila mycket. 

HISTORIK
2020 | BK Häcken | Plats: 3 | 57 Poäng | Bästa Elvan
2021 | BK Häcken | Plats: 1 | 67 Poäng | Bästa Elvan
2022 | AIK | Plats: 2 | 65 Poäng | Bästa Elvan
2023 | AIK | Plats: 1 | 60 poäng | Bästa Elvan

Maratontabell

SvaraCitera
jontenysa
(@jontenysa)
Ungdom

Jag kör med Deportivo La Coruna. Ska försöka få upp den anrika klubb i La Liga.

Har plockat in Sergio Gomez (klubblös, tidigare Dortmund) och Matias Arezo.

Är uppe i andraligan nu..

SvaraCitera
pcch7
(@pcch7)
Ungdom

@jontenysa Arezo är fin

SvaraCitera
Argt Troll
(@argt-troll)
Ungdom

IFK MARIEHAMN

IFK Mariehamn. Den största föreningen på den finska ön Åland med 30 000 invåndare. En familjär klubb som år efter år håller sig kvar i den finska högstaligan trots bristande resurser och oddsen emot sig. Utöver sena framgångar med ligaguld (2016) och cupguldet (2015) har klubben inga större meriter. Jag ska försöka göra Mariehamn till en nordisk gigant, men där den åländska hemvisten alltid ska genomsyra föreningen. Vi ska sträva mot att ha 50% EP/ålandsfödda i seniortruppen (i dagsläget 25%). I övrigt vill jag gärna få in nordiska och baltiska influenser kryddat med någon rolig diamant från lite mer udda länder. Tanken är att importerna ska komma med syftet att höja lagets kvalité för att sedan säljas vidare. Jag kommer försöka efterlikna klubbens strategi irl och inte stå i vägen för proffsäventyr så länge buden är humana.

SÄSONG 1 | Ligan: 3/12 | Cupen: Vinnare | Årets spelare: K.A Olsen

Inför säsongen var vi tippade att hamna på en tiondeplats, medan styrelsens krav var en stabil mittenplacering. Knappt några pengar fanns till spelarköp, så jag fick fynda en kenyan och två spelare från den färöiska ligan. De två sistnämnda skulle visa sig bli rejäla smällkarameller där den mer rutinerade utav dem, Klaemint Andrarsson Olsen, smällde in 26 mål och 14 assist på 26 matcher. Ett facit som givetvis resulterade i priset som Årets spelare i Veikkausliiga. Kan rekommendera honom till alla som spelar med nordiska klubbar. Mycket tack vare Olsen kunde vi skrälla oss till en cupvinst och ett ligabrons, där vi nog charmade de flesta inom finsk fotboll genom att spela en riktig rock'n'roll-fotboll. Framåt gjorde vi överlägset flest (75) ligamål, medan vi blev rejält straffade bakåt genom att släppa in tredje mest (45). Till nästa säsong vill jag se att vi breddar laget något för att orka vara med och utmana om ligatiteln. Dessutom väntar ett spännande Europa League Konference-kval där varje avancemang och miljoner är minst sagt välkomna. I skrivande stund den 1 december har vi nämligen rätt rejäla röda siffror i saldot.

Värvningar: 3 (30k) | Förluster: 0 | Saldo: -9 miljoner

This post was modified 4 veckor sedan 2 times by Argt Troll

SvaraCitera
Jimpacool
(@jimpacool)
Ungdom

@argt-troll

Det här är ju fantastiskt. 
Jag har själv en save igång med Bolton och har haft snarlika resultat som dig. 
Två raka uppflyttningar som ligasegrare, slutade sedan på 14e plats i campionship första säsongen. 
Andra säsongen där slutade jag dock på 7e plats och hoppas nu på att ta klivet upp på kvalspel. 

Har du kvar några pjäser i truppen som var där från start?
Delaney, Politic och Hutchinson är fortfarande startspelare för mig och har hängt i från start. 
Taft och Sarcecic släppte jag efter denna säsongen. 

Annars handlar det ju om som du säger, att leta fynd från toppklubbarnas akademier och reservlag och hoppas att man hittar rätt. 

Lycka tilL!

SvaraCitera
friggan
(@friggan)
Ungdom

Den Allsvenska Karusellen

Utmaningen att vinna Allsvenskan med så många lag som möjligt!

Regler:
Jag ska vinna SM-guld med så många lag som möjligt. Jag får enbart värva spelare som är övergångslistade, eller har mindre än ett halvår kvar på kontraktet. Undantag är från spelare jag redan vunnit SM-Guld med, de får jag värva allt ifrån. Jag får även värva spelare från lag som åker ur Allsvenskan. Jag är fri att värva från lag utanför Allsvenskan.

Säsong 2024

Det dröjde fram till september innan jag fick ett jobberbjudande. Det var värsta konkurrenten Djurgården som hackade i tabellen och jag fick förfrågan om jag ville ta hand om dem. Det var bara 12 matcher kvar när jag tog över och jag kunde inte göra speciellt mycket. Vi vann ett par, spelade oavgjort ett par, och förlorade en match. Vi har ett fin men stor trupp som behöver lite rensning innan de är redo för nästa säsong. Min tidigare klubb AIK vann serien igen, nu med Henok Goitom, som jag värvade som manager till reservlaget, som tränare. Vi slutade femma, 12 poäng efter. 

Nedflyttande lag till Superettan blev Varberg och Västerås och uppflyttade lag blev Jönköping och Brommapojkarna.

Övergångar:
Vi värvade in Eric Smith, senast i Gent, och Joel Mumbongo, senast i Burnley på free transfer, och skickade iväg Rasmus Alm till Pordenone på lån. 

Årets Målvakt: Per Kristian Bråtveit. Stod 29 matcher. 26 insläppta mål och 11 nollor är riktigt bra statistik!
Årets Back: Linus Tagesson. Högerbacken är given både i mitt lag och i u21-landslaget. Fem assist och 7,05 i snittbetyg på 23 matcher. Jagas av halva Italien!
Årets def. Mittfältare: John Björkengren. Det känns tvivelaktigt att sätta John ge John denna utmärkelse då han bara spelade 6 matcher från start och sju inhopp, men blev ordinarie när jag tog över. Fyra mål, två assist och 7,35 i snittbetyg förklarar varför!
Årets off. Mittfältare: Nebiyou Perry. Högerytter som gjorde 8 mål och 7 assist på 35 matcher. 6,95 i snittbetyg. 
Årets Forward: Alex Timossi Andersson. Ett stort utropstecken. 16 mål och 5 assist på 34 matcher. 7,09 i snittbetyg. Jagas av flera lag!

HISTORIK
2020 | BK Häcken | Plats: 3 | 57 Poäng | Bästa Elvan
2021 | BK Häcken | Plats: 1 | 67 Poäng | Bästa Elvan
2022 | AIK | Plats: 2 | 65 Poäng | Bästa Elvan
2023 | AIK | Plats: 1 | 60 poäng | Bästa Elvan
2024 | Djurgården | Plats: 5 | 53 Poäng | Bästa Elvan

Maratontabell

zXc gillade
SvaraCitera
MaximTsigalko
(@maximtsigalko)
Ungdom

Postad av: @maximtsigalko

Uppeflyttarklubben

Jag har sett och läst om alla utmaningar där ute, så jag har "kommit på" en egen som jag kör, nämligen att aldrig träna ett lag i högsta divisionen, utan bara träna lag från andradivisionen och nedåt, med målet att flytta upp lagen jag tar över. 

Jag laddade alla ligor som jag kunde i Europa, samt Sydamerika, plus lägre divisionerna. Sedan så slumpade jag lag och hamnade i Halmstad BK. 

Första året hamnade vi direkt på förstaplatsen i superettan, och eftersom mitt första uppdrag var slutfört så började jag söka en massa andra jobb. Dessvärre ville ingen anställa mig då mitt rykte fortfarande är minimalt (baserade ryktet på klubben som jag hamnade i) tills det att jag fick ett erbjudande av Östersunds FK. 

Jag blev manager för Östersund och "chockade" hela Sverige när jag bytt ner mig tydligen. Nu ligger vi etta i superettan efter halva säsongen avklarad, och jag hoppas att mitt rykte kan förbättras efter denna säsong, så att jag kan ta mig vidare ut i världen. 

Mina mål är följande:

Försöka flytta så många lag som möjligt till högstadivisionerna, inom loppet av sisådär 20 säsonger. 

Vinna minst en inhemsk cup (förlorade mot MFF i svenska cupfinalen)

Ju lägre favorit till uppflyttning desto mer prestige/poäng ger jag mig själv. 

Om jag kan lyckas ta över ett landslag nån gång i framtiden, så är målet att ta upp landslaget till grupp A i nations league. Lättare sagt än gjort! 

Avsluta en karriär med att aldrig coacha en match i högstadivisionen. Jag har då alltså mer eller mindre bara mellan säsong till säsong på mig att hitta en ny klubb, annars måste jag avgå från klubben jag har precis tagit upp. Av vad jag har märkt är det mycket svårare på FM att hitta en ny klubb när man har avgått, snarare än när man sitter i en klubb. 

Sjukt kul än så länge! 

Vi krigar på

2020 - Uppflyttning med Halmstad BK

2021 - Uppflyttning med Östersund FK

21/22  5a med Arezzo i serie C / B (torsk i kvalet till serie B)

22/23 - Uppflyttning med Arezzo till serie B

2023 - Guarani (pågår)

Tog precis över Guarani i den brasilianska "Serie B" som för närvarande ligger under nedflyttningssträcket. Vi ska ligga mycket bättre till, och även om det är svårt så är det inte omöjligt att bli uppflyttade redan denna säsong. Just nu skiljer det endast 15p från nedflyttning till uppflyttning, då 4a bästa lagen går upp direkt och inte behöver klaga om jag förstått reglerna rätt. 

Jag har förbättrat mitt rykte en aning men lyckas fortfarande inte med att få gå på intervju hos något andradivision lag i Spanien/England/Italien/Tyskland än. Fick ett erbjudande från Young Boys som uppskattar mitt jobb, men eftersom dom är ett lag i den första divisionen, så tackade jag givetvis nej. Ska dock bli kul att få coacha lite i Sydamerika, då jag aldrig tidigare tränat ett lag i Brasilien. 

The Gustine gillade
SvaraCitera
JoseBall
(@jose)
Ungdom

Håller på med en Journeyman just nu! Befinner mig i Kongsvinger IL Toppfotball och är inne på min andra säsong där. De ligger tvåa i ligan, och de har ett intressant lag med vissa unga talanger och många långa stabila spelare, detta har gjort att jag fokuserar på fasta situationer. Mina två mainspelare som gör mål på hörnor och inkast är Christian Røer och Martin Steiring, båda 190 cm långa. 

Min nyckelspelare är Qaka och spelar på mittfältet och kan göra allting, göra mål, försvara, dribbla, passa, ja han kan allt. Mina två yttrar som också är nyckelspelare heter Hoel Andersen och Simon Marklund, båda skickliga dribblers och målgörare. Många lånsignings blev det också, ungefär 6-7 stycken. Rønning är en striker jag tatt in som spelar forward, men jag har ändå två fantastiska backup, Adem Guven och Ahmed Mohamed. 

Målet är att gå upp i förstadivisionen för tillfället! 

SvaraCitera
JoseBall
(@jose)
Ungdom

• Uppdatering: Är inne på min tredje säsong och fortfarande i andradivisionen efter sur förlust i playoffsen. Har signat Mads Lauritsen som är hela 195 och nickar in mycket. Kör en asymmetrisk 5-4-1, eller som jag kallar den, 5-2-1-1-1, med en CAM och en vänsterytter och högerytter backen får ta allt jobb på höger. Marklund blev såld till IFK Göteborg för 600.000 pund, en rekordsumma, som jag definitivt ska värva för nästa fönster! Förra säsongen slutade vi trea, Rønning gjorde 19 mål i ligan på 30 matcher vilket gjorde att han vann skytteligan, har tagit in många på lån igen och hoppas bli uppflyttad nu! Två första matcherna blev två sena vinster, med sent avgörande i båda till min fördel, så 6 poäng på två matcher. Kommer tillbaka efter halva säsongen! 

MacCcaFlow och zXc gillade
SvaraCitera
MacCcaFlow
(@macccaflow)
Ungdom

Jag har gett mig i kast med en pentagon save - gud ge mig styrka säger jag bara.

Målet är således att vinna varje kontinents "Champions League" i följande ordning

1. Asien

2. Afrika

3. Nord-/centralamerika

4. Sydamerika

5. Europa

Jag inledde alltså som arbetslös och värdelös kan man väl säga. Och istället för att hoppa på ett lag i Sverige för att börja bygga upp mitt rykte och därefter sticka iväg till Asien så siktade jag in mig på Asien direkt. Och jävlar vilket tråkigt beslut det skulle visa sig vara. Jag lyckades få jobbet i det sämsta laget i den sämsta divisionen, Xinjiang Tianshin Leopard (XJ TS Leopard), och som om det inte vore nog så var säsongsstarten typ 300 dagar bort av någon anledning... Med andra ord hade jag gott om tid att lära känna min trupp och gå lite tränarutbildningar för att vässa min manager lite.

En sjuhelvetes lång försäsong och 2 tränarkurser senare (tog lite tid att övertyga ledningen att släppa iväg mig på utbildning) så var det således dags att inleda seriespelet med det överlägset sämsta laget i serien.

Vi började bra och skrapade ihop ett gäng poäng i starten men med tiden så kom verkligheten ikapp oss. Total kollaps och det såg länge ut som en transportsträcka mot undergång. Men efter lite tweaks i taktiken (ändrade från en 4-2-3-1 med två DM till en rak 4-4-1-1) så kom resultaten tillbaka och vi lyckades med två omgångar kvar säkra kontraktet. Vid det här läget hade jag mäktat med att ta mig igenom 4 och en halv tränarkurser och hade därmed ökat mina skills och mitt rykte nämnvärt.

I och med ovannämnda framfart kände jag ändå lite hybris och det var dags att säga nej till ett nytt kontrakt hos Leoparderna. Under mitt kontrakts sista vecka blev jag erbjuden tränarrollen hos Shijiazhuang Ever Bright (för jävla coola namn i Kina ändå). Ever Bright hade tyvärr ramlat ur den högsta divisionen samma säsong, så jag var på ett sätt kvar på ruta 1, men nu i en klubb med betydligt bättre förutsättningar rent truppmässigt.

Målet inför säsongen med Ever Bright är att gå upp direkt. Men på grund av match- och registreringsregler som skiljer sig mellan högsta och andra divisionen i Kina så kommer jag tvingas göra mig av med 2-3 utländska spelare. Därmed tror jag väl att mina dagar i Ever Bright är räknade, för tar jag upp klubben i finrummet igen så vet jag inte riktigt vilka förutsättningar jag har för att överleva/hävda mig där när de stora drakarna i form av Shanghai SIPG och Guangzhou Evergrande radar upp galacticosvärvningar.

Det känns samtidigt som att det är i Kina jag bör vara för att ta hem målet här i Asien. De australiensiska klubbarna är inte riktigt på samma nivå.

The Gustine och Micke gillade
SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Ungdom

@macccaflow

Ge oss en saverapport istället. Detta är en förbannat intressant resa 😉 

Micke gillade
SvaraCitera
Argt Troll
(@argt-troll)
Ungdom

Postad av: @jimpacool

@argt-troll

Det här är ju fantastiskt. 
Jag har själv en save igång med Bolton och har haft snarlika resultat som dig. 
Två raka uppflyttningar som ligasegrare, slutade sedan på 14e plats i campionship första säsongen. 
Andra säsongen där slutade jag dock på 7e plats och hoppas nu på att ta klivet upp på kvalspel. 

Har du kvar några pjäser i truppen som var där från start?
Delaney, Politic och Hutchinson är fortfarande startspelare för mig och har hängt i från start. 
Taft och Sarcecic släppte jag efter denna säsongen. 

Annars handlar det ju om som du säger, att leta fynd från toppklubbarnas akademier och reservlag och hoppas att man hittar rätt. 

Lycka tilL!

Ja, att leta fynd är ett måste och lika roligt som utmanande. Hutchinson och några regens som kom upp första året är dessvärre de enda som är kvar. Delaney hade jag gärna behållit men där blev han girig med sitt kontrakt och samtidigt kom ett bud kring 25 miljoner kronor på honom. Var bara att acceptera och vinka av då vi hade rätt röda siffror vid tillfället. Taft och Sarcevic fick även dem lämna pga girighet vid kontraktsförlängningar. Politic producerade dåligt och skeppades iväg till Skottland. 

Hoppas du lyckas ta Bolton tillbaka till Premier League! Återkom gärna här i tråden så man får höra hur det går. Själv har jag tagit en paus inför säsong 5, men lär återuppta saven vid ett senare tillfälle. 

SvaraCitera
MacCcaFlow
(@macccaflow)
Ungdom

@zxc

Har aldrig riktigt haft orken för rapporter. Känner att ska jag göra en så ska den fan vara bra asså 😉 och den orken har jag inte. Lite inkonsekventa updates här är mer min melodi 😛

EDIT: Om jag tar mig några år in på denna så kanske det blir något. Men då i form av korta instick från varje säsong, inte så mycket värre en den lilla texten här ovan, inte så mycket screens, och mer en berättelse om själva resan. obs! OM jag tar mig igenom några år här och känner att det finns ett värde i saven 😉

This post was modified 3 veckor sedan by MacCcaFlow

Micke och zXc gillade
SvaraCitera
Sida 11 / 13