Meny Stäng

Share:
Notifications
Clear all

Vilket lag är du? Hur går det?

Sida 10 / 15

MaximTsigalko
(@maximtsigalko)
Ungdom

Malaga - 2033/34

Äntligen!

Efter 14 säsonger så lyckades vi tillslut med bedriften att vinna CL. Jag vet att många av er säkert tänker, varför tog det så lång tid? Jo, vi hade truppen för att vinna CL dom senaste 5-6 säsongerna, men tyvärr så blev våra nyckelspelare alltid skadade i slutfasen av CL. T.ex. så åkte vi ut ur kvartsfinalen förra säsongen mot ett Real Madrid som vi hade totalt slaktat i ligan, men våra målvakter va skadade så vi fick spela med en sån där "grå" målvakt som dyker upp tillfälligt när man inte har andra alternativ att spela. 

Nog om det - nu till matchen. 

Fy fan vilken final. 

Vi började starkt och skapade en massa lägen, men spelarna fick inte riktigt iväg bra riktning på skotten. Batagol rundade målvakten och sköt i stolpen, där han oftast är hundraprocentig. I den 67e minuten så kontrar Liverpool in ett mål genom Hall, vilket var totalt oförtjänt enligt mig. Vi hade allt men 0-1 till Liverpool.

Jag går från en kontrollerande mentalitet till en offensiv, för nu måste vi forcera fram ett mål. 

I den 90e minuten så bryter vår Armando Carvalho en boll på mittplan, spelar den vidare till Batagol som rabona-passar bollen till en framrusande Michael Bastide, som enkelt placerar in 1-1! Vilket succebyte om man får hylla sig själv som den världsmanager man faktiskt är!

Samme Carvalho blir dock skadad på tilläggstid, så när vi går in på förlängning så får vi spela med 10 mot 11. Fabio Silva gör ett mål medan vår danske anfallare med det fina namnet - Bugge Balle - kvitterar och sedan blir utvisad. Såklart... Vi kör ultra-defensivt och hoppas på att hålla igen fram till straffar. 

Ja då, de blir straffar och det blir spänning här med. Vi missar vår andra straff medan Liverpool missar sin tredje och fjärde straff. Sergio Rolo har chansen att bli en legend, men missar den avgörande straffen. Tillslut är det vår egna produkt, den uruguayanske vänsterbacken Sergio Verón, som sätter sin straff samtidigt som Dayot Upamecano blir syndabock då han missar sin straff för Liverpool! 

pcch7 gillade
SvaraCitera
pcch7
(@pcch7)
Ungdom

@maximtsigalko Batagol är ju ett fint namn för en anfallare måste man säga

SvaraCitera
MaximTsigalko
(@maximtsigalko)
Ungdom

Postad av: @pcch7

@maximtsigalko Batagol är ju ett fint namn för en anfallare måste man säga

Visst? 😀

Hans riktiga namn är Olexiy Batahov - så tyckte att Batagol passade utmärkt! Köpte honom för 10 miljoner kronor från Benfica som 16åring, och han har utvecklats väldigt fint (se bifogad bild)

SvaraCitera
pcch7
(@pcch7)
Ungdom

Skönt att rotera in sju reserver och ändå prestera

SvaraCitera
friggan
(@friggan)
Talang

Den Allsvenska Karusellen

Utmaningen att vinna Allsvenskan med så många lag som möjligt!

Regler:
Jag ska vinna SM-guld med så många lag som möjligt. Jag får enbart värva spelare som är övergångslistade, eller har mindre än ett halvår kvar på kontraktet. Undantag är från spelare jag redan vunnit SM-Guld med, de får jag värva allt ifrån. Jag får även värva spelare från lag som åker ur Allsvenskan. Jag är fri att värva från lag utanför Allsvenskan.

Säsong 2021

Ojoj vilken säsong! Det var länge otroligt jämnt i toppen men då vi alltid hade mindre matcher spelade så kände vi ändå att vi hade ett psykologiskt övertag. Hösten var extremt påfrestande för laget och ofta spelade vi 3 matcher per vecka, då vi även spelade kval och gruppspelsmatcher i den nystartade turneringen UEFA Europa Conference League. 

Nedflyttande lag till Superettan blev Östersund, Akropolis Kalmar och upp till finrummet kom Örebro och Sundsvall och Brage. Någonting jag alltid önskat i ett Football Manager-spel är en maraton-tabell, så jag har gjort en egen som nu ligger längst ned på sidan!

Övergångar:
Fjolårets bästa back Godswill Ekpolo ville spela i en större klubb och lämnade för spel i Köpenhamn för 7 miljoner. Nikola Gulan, även han ytterback lämnade gratis. Dessa ersattes av Axel Björnström från Sirius för 4 miljoner och ett lån av amerikanen Jaylin Lindsey. Anfallaren Gustaf Nilsson lämnade för spel i rivalklubben IFK Göteborg för 7,5 miljoner. Abdelrahman Saidi värvades från Norrby för en halv miljon att sedan lånas ut till Ranheim. Under sommarfönstret värvades Dansk-Svenska talangen Magnus Mattsson på free transfer från Silkeborg, då vi var tvungen att bredda laget inför höstsäsongen!

Årets Målvakt: Peter Abrahamsson. Hur given som helst i målet denna säsong då Pontus Dahlberg var skadad fram tills att hans lån gick ut under sommaren. 12 nollor i allsvenskan och 6,87 i snittbetyg.
Årets Back: Axel Björnström. Nyförvärvet levererade på vänsterkanten! Extremt brytningssäker och fick 7.10 i snittbetyg i Allsvenskan.
Årets Mittfältare: Magnus Mattsson. Det kanske är fel att ge en spelare som endast spelade halva säsongen denna utmärkelse, men 10 mål, 8 assist och 7,13 i snittbetyg på 17 starter och 9 inhopp är fina siffror. 
Årets Forward: Alexander Jeremejeff. Ledde skytteligan med fick sig sedan en rejäl skada. Totalt blev det 14 mål på 21 starter och 7,20 i snittbetyg!

HISTORIK
2020 | BK Häcken | Plats: 3 | 57 Poäng | Bästa Elvan
2021 | BK Häcken | Plats: 1 | 67 Poäng | Bästa Elvan

Maratontabell

SvaraCitera
jonatannk
(@jonatannk)
Ungdom

Börjar kanske ångra att jag släppte den här killen....

Who has two thumbs and doesn't give a crap?

SvaraCitera
Peter Hecktor
(@peter-hecktor)
Talang FMSU

Vann ligatiteln med Club Brugge första säsongen samt tog mig till åttondelsfinal i CL. 

Frågan är, vad gör man nu?

The Gustine gillade
SvaraCitera
Richard Östlund
(@richard-ostlund)
Ungdom

@peter-hecktor

Tar över stadsrivalen Cercle Brugge och upprepar framgången 😉 

SvaraCitera
Northwinds
(@northwinds)
Ungdom

Då har man äntligen startat en ny save efter någon månads torka. Österlen FF blev min första destination och pga COVID spelade vi endast hälften utav den normala mängden matcher som brukar spelas. Vi tog oss vidare upp i Ettan tack vare våran anfallare, Kevin Harletun (före detta MFF talangen), som stod för 18 mål på 13 matcher. Nu i Division 1 ligger vi med en match kvar att spela på en 8'e plats och jag har endast 2,5 månader kvar utav mitt kontrakt som jag hoppas förlängs då jag har tagit in några spelare som skulle göra nästa säsong väldigt intressant för oss.

SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Talang

@northwinds

Hur har det gått för Freddy Adu i Österlen? 

SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Talang

@peter-hecktor

En journeyman i Asien kanske? 

SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Talang

@jonatannk

Hade det känts bättre om han gjorde gick mållös i Kina? 😉 

SvaraCitera
jonatannk
(@jonatannk)
Ungdom

@zxc Haha ja men nästan så!

Who has two thumbs and doesn't give a crap?

SvaraCitera
Northwinds
(@northwinds)
Ungdom

@zxc

1:a säsongen Division 2 ÖG: 4 starter, 7 inhopp, 2 mål, 2 assist, 6,81 betyg.

2:a säsongen Division 1 Södra: 10 starter, 1 inhopp, 2 mål, 3 assist, 6,8 betyg.

Efter det förnyade jag inte hans kontrakt så han valde att pensionera sig för att bli scout. Ingenting att hänga ii julgranen. Florent Sopi, före detta MFF-talang har gjort ett bättre jobb och är vi skrivande stund endast 19 år gammal.

SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Talang

@northwinds

Hoppas det går bättre för honom irl då 😊 

Northwinds gillade
SvaraCitera
friggan
(@friggan)
Talang

Den Allsvenska Karusellen

Utmaningen att vinna Allsvenskan med så många lag som möjligt!

Regler:
Jag ska vinna SM-guld med så många lag som möjligt. Jag får enbart värva spelare som är övergångslistade, eller har mindre än ett halvår kvar på kontraktet. Undantag är från spelare jag redan vunnit SM-Guld med, de får jag värva allt ifrån. Jag får även värva spelare från lag som åker ur Allsvenskan. Jag är fri att värva från lag utanför Allsvenskan.

Säsong 2022

Direkt efter SM-Guldet med Häcken så avgick jag och signade för AIK som hade gjort en klappkass säsong, där de kom nia och släppte in 71 mål vilket var mest i ligan. Truppen jag hade till mitt förfogande kändes helt okej, men ganska långt ifrån någon titelkandidat. Målet inför säsongen var att kika efter hemvändare, och från spelare i Kalmar och Östersund som åkte ur i fjol. Mer om det under övergångar.

Vi gjorde en kanonsäsong! Nyförvärven lyckades bra, fantastiska Paulos Abraham öste in mål längst fram! Men trots att jag var nöjd så seglade Hammarby ifrån direkt. De vann sina 10 första matcher och ledde serien stort. Efter en liten svacka av dem så kröp vi närmare och närmare, och inför sista omgången skiljde det bara en poäng. Dessvärre förlorade vi ett stekhett derby mot Djurgården, medan Hammarby vann sin match mot Norrköping. Helt rättvist att de vann Allsvenskan då de ledde från första omgången.

Nedflyttande lag till Superettan blev Mjällby och Falkenberg och uppflyttade blir Brommapojkarna och Östersund. 

Övergångar:
Inför säsongen behövde jag rusta upp försvaret ordentligt, och valde att värva fyra spelare till backlinjen. Jag började med att värva Johan Stenmark från Kalmar för 9 miljoner. Jag valde också att "plocka med mig" Axel Björnström från Häcken för 4,75 miljoner. Efter dessa anslöt två hemvändare i Daniel Sundgren från Aris för 1,5 miljoner och Alexander Milosevic från Vejle för 9,5 miljoner. Ytterligare en hemvändare värvades i form av Anton Salétros från Sarsborg för 11 miljoner. 

Lämnade laget gjorde spelare som jag ansåg inte skulle ta en plats i laget, dessa var Moustafa Zeidan till AaB för 2,5 miljoner och Jetmir Haliti till Vejle för 1,25 miljoner 

Mina två supertalanger Paulos Abraham och Tom Strannegård fick sina utköpsklausuler aktiverade under sommaruppehållet vilket som ett hårt slag för oss. En anfallare var tvungen att värvas in, och valet föll på ett lån av en landslagskollega i Nikolaj Möller. Utlånad från Arsenal hade han gjort det ganska bra i Championship. Men oj vilken succé han gjorde hos oss. På 11 matcher gjorde han 10 mål, fem assist, sex gånger matchens lirare och ett snittbetyg på 7,62. Efter säsongen förlängde jag lånet under hela nästkommande säsong också! 

Årets Målvakt: Samuel Brolin. Vilken succé. 13 nollor och 25 insläppta på 30 matcher. 6,95 i snittbetyg. Vilken skillnad mot de 71 insläppta och två nollorna från förra säsongen. Jagas av många!
Årets Back: Alexander Milosevic. Given i elvan. Drog dock på sig 11 kort på 23 matcher och var avstängd en hel del. Fantastisk spelare!
Årets def. Mittfältare: Anton Salétros. 7,02 i snittbetyg. Två mål och en assist. Otroligt jämn och stabilt spel under hela säsongen. 
Årets off. Mittfältare: Sam Lundholm. Åtta mål och en assist på 14(6) matcher. 7,05 i snittbetyg. Hade en tuff kamp med Kevin Jensen om att spela till höger men var alltid bra när han fick spela. 
Årets Forward: Nikolaj Möller. Lånet som jag inte ens visste om han skulle bli ordinarie var helt överlägsen under säsongen. 7,62 i snittbetyg. 10 mål, 5 assist och matchens lirare 6 gånger på 11 matcher. Succé

HISTORIK
2020 | BK Häcken | Plats: 3 | 57 Poäng | Bästa Elvan
2021 | BK Häcken | Plats: 1 | 67 Poäng | Bästa Elvan
2022 | AIK | Plats: 2 | 65 Poäng | Bästa Elvan

Maratontabell

pcch7 gillade
SvaraCitera
pcch7
(@pcch7)
Ungdom

Blir ett hett kval här från Serie B

SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Talang

@pcch7

Oj! Vad har hänt med Napoli?!

SvaraCitera
pcch7
(@pcch7)
Ungdom

@zxc Det är andra gången dom är nere i Serie B nu. Hade några hyffsade säsonger i början, sålde några viktiga spelare väldigt billigt och sen har dom varit ganska kassa. Jag har lånat ut en del spelare till Parma, Torino och Napoli för att få upp dom igen men det är inte lätt 😆 

Milan va inte så långt ifrån att åka ner nu men redde upp läget till slut.

SvaraCitera
raca14
(@raca14)
Ungdom

@zxc

Skulle vilja lägga till Parma och Torino med, även om Napoli är en större fisk.

SvaraCitera
Sida 10 / 15