Meny Stäng

Share:
Notifications
Clear all

Vilket lag är du? Hur går det?  

Sida 1 / 10

Hypno
(@hypno)
Ungdom
Topic starter  

Betan rullar på för fullt, så det är väl hög tid att introducera tråden även för denna upplaga.

Själv spelar jag med IFK Norrköping. Vann Allsvenskan 2020 tack vare starkt försvarsspel (23 insläppta) och en glödhet Nyman (23 mål). Dagerstål vann snittbetygsligan medan Jonathan Levi blev utsedd till årets svenska mittfältare. Får även skicka en blombukett till IFK Göteborg, då dessa hade guldet i sina händer innan de sjabblade bort det genom att torska hemma både mot Falkenberg och Helsingborg så att jag kunde gå förbi i slutomgången...

Befinner mig i februari 2021 och har inte sålt en enda spelare hittills till kommande säsong, men Isak Pettersson har lämnat på fri transfer (inlagt i spelet från början att han lämnar när kontraktet går ut). Accepterade ett bud på 40 mkr från Brighton för Dagerstål, men han nobbade engelsmännen (och blev sur på att jag ens accepterade budet). Fokuserar likt Peking IRL på nordiska spelare, men drar det ett steg längre och kommer enbart värva nordiska spelare i saven. Toppad elva inför nästa säsong;

Mål: Otso Virtanen, 26 - NY för 0:- från KuPS

WB: Axel Björnström, 25 - NY för 7 000 000:- från Sirius
CB: Lars Gerson, 30
CB: Manasse Kusu, 19
CB: Filip Dagerstål, 23
WB: Linus Wahlqvist, 24

CM: Alexander Fransson, 26
CM: Simon Thern, 28

W: Sead Haksabanovic, 21
A: Christoffer Nyman, 28
W: Jonathan Levi, 24

Andra nyförvärv;
Elias Andersson för 0:- från Sirius
Stefano Vecchia för 1 500 000:- från Sirius
Albert Braut Tjåland för 8 000 000:- från Molde
Astrit Selmani för 4 250 000:- från Varberg

Ja, jag har rensat Sirius. 

Maverick82, Argt Troll, zXc och 3 personer gillade
Citera
jeppeirl
(@jeppeirl)
Ungdom

Du kommer inte ångra 8 mille för Tjåland. 

Så här såg han ut för mig när jag spelade honom i Hamburg första säsongen i Bundesliga 😆 

Hypno och zXc gillade
SvaraCitera
MaximTsigalko
(@maximtsigalko)
Ungdom

Börjar alltid mina beta saves med Lazio, 

Gick sådär första säsongen då vi kom på femte plats. Roma åkte ur serie A (LOL). Sålde sedan Sergej och Correa som båda ville lämna klubben för nya utmaningar och spel i CL. 

Fick in nästan 2 miljarder och spenderade dom på dom bästa italienska talangerna som ville komma till oss. Tonali, Esposito, Vignato, Ruggeri, Gaetano, samt så tog jag in Cherki och Bernardeschi. Lyckades även med bedriften att värva in Donnarumma gratis från Milan, då hans kontrakt gick ut och han inte ville skriva på nytt. Vi slogs med Juventus om förstaplatsen men slutade tvåa, samt så förlorade vi på straffar mot PSG i europa league finalen. 

Immobile fortsätter att vara spelets bästa "måltjuv", där han gjorde 41 ligamål för oss, trots typ 10 missade straffar. 

Tredje säsongen nu och styrelsen har meddelat mig att jag får kicken om jag inte vinner ligan i år! 

zXc gillade
SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Ungdom

@maximtsigalko

Jäklar! Hårda bud från Lazio alltså. 

SvaraCitera
Armada
(@armada)
Ungdom

Queen's Park F.C. "Ludere Causa Ludendi" (To play for the sake of playing).

Queens Park är grundaren för skotsk fotboll samt det moderna passningsspelet som vi ser idag. Klubben spelar även sina hemma matcher i nationalarenan som rymmer 52 000 åskådare. 

I november 2019 så avslutade man sin 153 år gamla status som amatörklubb och blev en proffsklubb. Queens Park spelarna kommer alltid att spela fotboll för spelets skull, men nu gör dom det som proffs. 

Queen's Park F.C. 20/21. Scottish League 2: 1:a. Målsättningen för första säsongen var att vinna serien vilket vi gjorde ganska så enkelt. Det bestämdes även att man skulle flytta till en annan arena nästa säsong, ett stenkast ifrån den gamla och där den nya rymmer 2000 åskådare. 

This post was modified 2 månader sedan by Armada

"Oi bruv, three pints a lagar and a pint a guiness." - Bret Clement's greeting to pretty much everyone.

zXc gillade
SvaraCitera
Flourix
(@flourix)
Ungdom

Så från 52.000 åskådare till 2.000? Ja, visst kan det bli dyrt med stora tomma arenor men lite mer hopp framåt kan väl styrelsen ha för att fanskaran kommer öka upp i seriesystemet 😀 

zXc gillade
SvaraCitera
Folke
(@folke)
Ungdom

Efter års frånvaro från fm ville jag ha ett förstalag som jag med gott samvete bara kan gå in och måla om hur jag vill och kunna lära mig om hur spelet fungerar så det fick bli grisalaget PSG. Ligan har tagits hem 2 år i följd, tyvärr inga vinster i deras inhemska anrika cuper och inte eller någon framgång ute i Europa. Satsar franskt så klart och Messlier, Dembele, Camvinga och fler svettiga unga franska män har köpts. Köpt även Foden och Greenwood från de rödhårigas land. Ärkesvinet Neymar ville ha för hög lön som inte ens vi hade råd med så han släpptes nu inför säsong 3, nu sitter han förmodligen på en strippklubb i Brasilien för ingen verkar vilka ha honom. Gegenpress 4231 är det som gäller, gått riktigt bra i ligan men har problem ute i Europa, allez allez merde.

SvaraCitera
Armada
(@armada)
Ungdom

@flourix

Haha ja det kändes ju lite surt med den flytten 😀 Men i verkliga livet så ska dom bygga ut den nya arenan till 12000 om jag inte har helt fel. 

"Oi bruv, three pints a lagar and a pint a guiness." - Bret Clement's greeting to pretty much everyone.

SvaraCitera
Nixxy
(@nixxy)
Ungdom

Kör med Hammarby och är mitt i säsong 2. Ledde ligan länge första säsongen och klantade bort den i slutet efter två usla insatser på hemmaplan. Slutade en poäng efter mff och dif.

Säsong 2 vann jag cupen och Allsvenskan och vann min grupp i gruppspelet av nya Conference League. En grupp med Spartak Moskva, Hartberg och Viktoria Plzen. I kvalet slog vi ut Jablonec, AEK Athen och Twente.

Gutierrez vann skytteligan på sjuka 30 mål i allsvenskan. Vi gick igenom säsongen obesegrade, slog rekord i poäng, slog rekord i antal vinster och Isak Pettersson slog rekord i antal nollor. Bra andra säsong.

Startelvan under säsongen:

Isak Pettersson

Kalle Björklund - Jesper Löfgren - Odin Björtuft - Mohanad Jeahze

Darijan Bojanic - Simon Olsson

Alex Kacaniklic - Aimar Sher - Sead Haksabanovic

Juan Manuel Gutierrez

Bänk: O.Dovin, H.Ekdal, E.Andersson, A,Amoo, D.Irandust, A.Elanga, S.Tounekti

This post was modified 2 månader sedan by Nixxy

SvaraCitera
Kenka
(@kenka)
Ungdom

Spelar med FC Metz i Ligue 1. Metz är kända för sin fina akademi och framförallt för sitt samarbete med den senegalesiska klubben Generation Foot, där talangfulla spelare tar steget över till Metz. Sadio Mané är typexemplet som gått den vägen. Även spelare Koulibaly, Pjanic och Pires har gått genom Metz akademi.

SÅ! Mitt projekt är således att jag endast får värva afrikanska spelare, från afrikanska ligor. Dessa måste dessutom vara under 21 år gamla. Jag har därför laddat alla spelare med afrikansk nationalitet. Utöver de afrikanska nyförvärven får också spelare från den egna akademin såklart användas. Det stora slutmålet är att vinna den franska ligan, men på vägen vill jag förädla små guldkorn från de afrikanska länderna, göra rekordförsäljningar och skapa den bästa ungdomsakademin i Frankrike.

En säsong är spelad och vi slutade på en 11 plats, vilket är bra då vi förväntades att åka ur. Nu anländer de första unga afrikanerna (då dem fyllt 18), så nu börjar det roliga talangutvecklandet! Annars pågår scoutingen för fullt då jag redan nu har över 500 afrikanska newgens på min önskelista 🤣 

MacCcaFlow och zXc gillade
SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Ungdom

@kenka

Över 500st  spelare på önskelistan? Det är ju galet många. Är det moneyball som gäller sen? 

SvaraCitera
Kenka
(@kenka)
Ungdom

@zxc Haha hade nog över 1000 från början. Kollar alla ungdomsintag och lägger in varenda en på en önskelista, sen väljer jag ut 10-15 egenskaper för varje position och sätter ett minimum på t.ex. minst 8 i 12/15 valda egenskaper. Sollas bort en hel del och dom som är kvar scoutar jag! Men är nere på 200 nu då jag sollat bort ännu fler. Jag går iallafall inte miste om någon!

SvaraCitera
Yayakolo
(@yayakolo)
Ungdom Moderator

@kenka

Hittade Djibril Toure, född 2002 som spelar för CEFOMIG i Guinea när man börjar spelet. Har fått sjuk utveckling efter bara 2 säsonger. Har någon klubb köpt honom än på din save?

SvaraCitera
Kenka
(@kenka)
Ungdom

@yayakolo Han är i Watford! Köptes första säsongen för 200k ser jag. Ännu inte gjort en match på snart två år så han har nog stannat i utvecklingen, men han ser spännande ut! Missat honom helt!

SvaraCitera
Yayakolo
(@yayakolo)
Ungdom Moderator

@kenka

På min save köptes han av Watford. 2 år senare är han värd över 200 miljoner och jagas av Liverpool och Arsenal!

SvaraCitera
Kenka
(@kenka)
Ungdom

@yayakolo Haha ja väldigt stor skillnad då! Här är han värd dryga två miljoner. Är väl lite slumpen som avgör hur bra dem är ibland!

SvaraCitera
Yayakolo
(@yayakolo)
Ungdom Moderator

@kenka

Aa, men har du spelat 1 säsong? Kika gärna hur det ser ut inför säsong 3 när du når dit!

SvaraCitera
Yayakolo
(@yayakolo)
Ungdom Moderator

Spelar med Feyenoord. Slutade 4a första säsongen och vann andra säsongen. Har värvat en hel del (dock har ja haft som regel att en spelare inte får kosta mer än 35 miljoner kronor). 

Truppen som vann andra säsongen:
Isak Pettersson - MV

Tudor Baluta - MB
Joseph Okumu - MB
Anel Ahmedhodzic - MB

Fredrik Ulvestad - DM
Patrick Berg - DM

Luis Sinisterra - HM
Jens Toornstra - VM
Sergio Gomez - OMC

Nicolai Jörgensen - A
Jordan Larsson - A

SvaraCitera
Kenka
(@kenka)
Ungdom

Postad av: @yayakolo

@kenka

Aa, men har du spelat 1 säsong? Kika gärna hur det ser ut inför säsong 3 när du når dit!

Gjorde precis mål i debuten för Watford. Har spelat klart andra säsongen. Han ser väldigt fin ut, krävs nog bara speltid så lossnar det nog rejält där som på din save!

SvaraCitera
Yayakolo
(@yayakolo)
Ungdom Moderator

@kenka

Jag gjorde lite research. Verkar som han i verkligheten har gjort 4 mål på 8 landskamper för Guinea vilket inte är så illa pinkat för någon som precis fyllt 18 år.

SvaraCitera
Sida 1 / 10