Meny Stäng

Sveriges bästa årsk...

Share:
Notifications
Clear all

Sveriges bästa årskull! (databas)

friggan
(@friggan)
Talang
Topic starter  

Hej!

Ibland får jag idéer jag inte kan släppa, och just nu är fallet så!

Jag funderar på att skapa en egen databas med 14 lag, där varje lags samtliga spelare är av en årskull. Det vill säga att Sveriges just nu bästa 99or är i ett lag, Sveriges bästa 98or tillhör ett annat lag. Jag tänker mig 99or som de yngsta och 86or som de äldsta, för att varje lag ska bli konkurrenskraftiga. (85orna och 00-kidsen håller inte va?)

Dessvärre är ju detta bara något som skulle fungera i en säsong då spelare sedan kommer byta klubb och bli gamla osv. Kanske att man kan göra någon form av lek på forumet där medlemmar får välja ett lag att ta ut truppen? 

Jag är som sagt bara i ett tankestadie än så länge och har egentligen ingenting konkret i dagsläget. Men skulle det vara intressant? Kanske bara att se screen på lagen? 😀 

Ha en trevlig helg mina vänner!

Nillie och Micke gillade
Citera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Supersub Admin

Det du skulle kunna göra för att de ska stanna är följande:

1) Sätt en lång transferban på samtliga lag.

2) Gör kontrakten långa för samtliga spelare. Kanske även göra den klubben de ska tillhöra som deras favoritklubb och få dem att stanna länge. Tror även gömda attributet Ambitioner har med ett finger i leken här.

3) Sänk värdet på allt som har med ungdomsintaget att göra(rekrytering osv)

4) Kanske även stänga ligan? Och då kan det såklart vara av intresse att göra det i MLS om du inte är så haj på regler. Tänk då på att det är i en annan liga, med nationaliteter arbetstillstånd och regler runtomkring det 🙂

Micke gillade
SvaraCitera
friggan
(@friggan)
Talang
Topic starter  

@daniel-nilsson

tack!

SvaraCitera
trashbag
(@trashbag)
Ungdom Admin

Det smartaste och lättaste sättet att lösa delen med att behålla alla spelarna i respektive lag är att sätta en framtida övergång på alla spelare.

Säg att du sätter en framtida övergång på alla spelare år 2040. Då kommer alla spelare vara kvar i klubbarna (eller lägga av) tills dess.

This post was modified 5 månader sedan by trashbag

Micke, zXc och Daniel Nilsson gillade
SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Supersub Admin

@trashbag såklart, den tänkte jag inte alls på!

SvaraCitera
friggan
(@friggan)
Talang
Topic starter  

@trashbag

Så jävla smart!

SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Ungdom

@trashbag

Fatta om det hände på riktigt. Barcelona köper in en 26-åring som kommer ansluta först 2040 haha 

SvaraCitera