Meny Stäng

Share:
Notifications
Clear all

[Klistrad] Spelartips

Sida 2 / 2

briko6
(@briko6)
Ungdom

Har ni några bra tips på spelare med rikiga hästsparkar till långskott, prisklass spelar ingen roll,

tycker det är fint å vissa matcher när man kör fast eller mot lågt stående försvar

Till allsvenskan i FM20 var ex Stevie Mallan rikigt bra, 

kom gärna med massor av förslag 🙂

SvaraCitera
Nillie
(@nillie)
Ungdom

Postad av: @briko6

Har ni några bra tips på spelare med rikiga hästsparkar till långskott, prisklass spelar ingen roll,

tycker det är fint å vissa matcher när man kör fast eller mot lågt stående försvar

Till allsvenskan i FM20 var ex Stevie Mallan rikigt bra, 

kom gärna med massor av förslag 🙂

Hampus Söderström i Ettan norra har 16 i långskott på spelet. Går att få loss för några tusen kr. 

SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Ungdom

@nillie

Är det samma kille som ryktades till Championship irl? 

SvaraCitera
Nillie
(@nillie)
Ungdom

@zxc

yes.

SvaraCitera
Vhems
(@vhems)
Ungdom

Min första save på FM21 och är nu långt gången på min andra säsong med IFK Norrköping och har vunnit Svenska Cupen båda åren, kvalat in till EL och åkt i åttondelen första året, förlorade AS i sista matchen efter förlust mot Hammarby som vann första säsongen men leder nu AS stort efter 20 omgångar andra säsongen. Det jag främst spelar FM för är för att hitta och utveckla talanger, men även hitta bra "färdiga" spelare som passar bra in. Här kommer ett stort spelartips:

Sverige:
Lucas Forsberg, HB/VB, Sollentuna (Nyligen klar för AIK irl) - Ett måsteköp för vilket Allsvenskt lag som helst.
Andre Picornell, MV, BP - Använt som andramålvakt men kommer ta över som förstamålvakt kommande tredjesäsong.
Axel Wallenborg, VB, DIF - Kostar lite mer men blir nog Sveriges bästa ytterback längre fram i spelet.
Johan Bengtsson, Ytter, Sundsvall - Inte lyckats få ännu men ligger högt på önskelistan.
Williot Swedberg, MC, HIF - Utlånad första två säsongerna men ligger högt på önskelistan efter det.
Hussein Ali, HB, Örebro - Nu valde jag Forsberg istället pga priset men Ali blir bättre.
Alexander Milosevic - Gratis i början.
Astrit Ajdarevic - Gratis i början.

Afrikanska måsteköp:
Asanele Velebhayi, OM, Cape Town - Kostar knappt någonting (går att få gratis en halv säsong in) och utvecklas till en riktig klasspelare, egentligen alldeles för bra för AS.
Liam Bern, MB, Cape Town - Samma resonemang som med Velebhayi.
Ghabadino Mhango, Anf - Värvades för 1.25mkr nu värderad till över 10mkr. Har fått varit back-up till Nyman och haft målgaranti varje start.

Övriga måsteköp:
***** Jasurbek Jalollidinov, MF/HY, GRATIS - Utvecklas till en världsklasspelare några säsonger in.
Steve Mvoué, MF - Kostar lite mer men utvecklas till en världsklasspelare.
Max Normann Williamsen, MB - Kostar lite mer men utvecklas till en världsklasspelare.

Samtliga spelare går till ett Allsvenskt lag med ok löneanspråk (Norrköping i detta fall) och gör ditt lag slagkraftigt ute i Europa efter ett par säsonger alternativt ger dig en riktigt fet kassa om du säljer vidare. Problemet börjar nu istället bli att mina EPK-klassade spelare får för bra bud på sig för att nej till så jag behöver utveckla nya EPK's från ungdomslaget. Tips på hur man lyckas utveckla de bästa regensen från ungdomslaget mottages tacksamt, förbättrat rekrytering och ungdomsanläggning så hoppas på resultat där.

Micke gillade
SvaraCitera
Sida 2 / 2