Har ni några bra tips på spelare med rikiga hästsparkar till långskott, prisklass spelar ingen roll,
tycker det är fint å vissa matcher när man kör fast eller mot lågt stående försvar
Till allsvenskan i FM20 var ex Stevie Mallan rikigt bra,
kom gärna med massor av förslag 🙂
Har ni några bra tips på spelare med rikiga hästsparkar till långskott, prisklass spelar ingen roll,
tycker det är fint å vissa matcher när man kör fast eller mot lågt stående försvar
Till allsvenskan i FM20 var ex Stevie Mallan rikigt bra,
kom gärna med massor av förslag 🙂
Hampus Söderström i Ettan norra har 16 i långskott på spelet. Går att få loss för några tusen kr.
Vill man ha en bra ytterback i Allsvenskan kan jag dock tipsa om Victor Blixt 18år i Österlen FF.
Kör honom i Mjällby AIF och han levererar bra som wingback nu när Joel Nilsson är skadad!
Med vänlig hälsning/
Daniel
Hej alla glada!
Jag följer ju den spanska andraligan då mitt favoritlag utanför Sverige är Málaga CF. Följer även ligan lite smått i övrigt då den går att se gratis på YouTube med engelska kommentatorer. I och med detta har jag bestämt mig för att börja med ett av dom sämre lagen i serien på FM men inför det ville jag göra en önskelista med spelare som varit bra i verkliga livet. Så jag bestämde mig helt enkelt för att gå igenom omgångens lag för alla 30 omgångar som hittills är färdigspelade och gjort två önskelistor utifrån detta.
OnceIdealSegundaMD30.fmf finns här: https://ufile.io/s3a8er24
Denna lista innehåller alla 207 spelare som varit med i omgångens lag minst en gång under säsongen.
OnceIdealSegundaMD30Elite.fmf finns också här: https://ufile.io/j0qzy9xc
Denna lista innehåller alla 75 spelare som varit med i omgångens lag minst två gånger under säsongen. Jag tänker att "en gång är ingen gång". Dessa 75 spelare ingår ju givetvis i den stora listan á 207 spelare också.
Ladda ner önskelistorna och placera i C:\användare\användarnamn\Documents\Sports Interactive\Football Manager 2021\shortlists. Gå sedan till önskelista i spelet och välj "ladda önskelista".
Orkar du inte ladda ner önskelistorna har jag nedan valt ut några spelare som har friköpsklausul under 20 mn kr i spelet samt är under 30 år nedan;
trashbag tipsar
Álex Suárez, BHC, DM, Las Palmas, 6,5mn kr
Gorka Guruzeta, OMC, AC, Sabadell, 12mn kr
Paulino, OMHVC, Logroñés, 14mn kr
Luis Muñoz, BC, DM, MC, Málaga, 14mn kr
Pep Chavarría, B/YB/MV, Zaragoza, 14mn kr
Álex Muñoz, BVC, Tenerife, 16mn kr
Pathé Ciss, DM, MC, Fuenlabrada, 19mn kr
Shaq Moore, BHV, YB/M/OMH, Tenerife, 19mn kr
Edu Campabadal, B/YBH, Lugo, 19mn kr
Jag själv funderar på att starta save med CE Sabadell och värva spelare utifrån dessa önskelistor och spelare som blir uttagna i veckans/omgångens/månadens lag i spelet.
Hoppas ni ska ha nytta av önskelistorna!
@trashbag vilket enastående inlägg, wow!!
Nästa save jag drar igång måste bli i Spanien.
Sigurd Grönli AMC Tromsdalen. Kan fås för en billig penning. Grym assistkung. Fått bud på 150 milj med honom i Gif Svall. Han tackade nej och stannade kvaar hos mig.
Elanga OMV Man Utd lånar gratis år efter år. Är direkt allsvenskans bättre OMV.
Puligmal Man Utd mc går låna till allsvenskan och superettan. Sedan värva när hans kontrakt gått ut. Fått bud på 200 milj med honom i Gif sundsvall. Han tackade nej och stannade kvar hos mig.
Spännmade att du också gkör med Sundsvall, precis som jag! Jag lånade Elanga en säsong faktiskt, men han var dessvärre skadad mest hela tiden.
Grönli har nog blivit värvad till Allsvenskan varje fm-save jag spelat i fm21
@friggan Elanga är tillsammans med Enblom och Grönli mina 3 bästa spelare år efter år. Lånar han gratis från man utd gratis år efter år är inne nu på säsong 24
jag värvade en 15 årig Brasse gratis till mitt Blåvitt, joao victor, erbjuder man han provspel så kan man få han gratis han har gjort 40 mål på 25 matcher för mitt u19 lag hittills
@jdahl Nejdå men länkarna går ut efter en månad så jag kan behöva uppdatera dom med jämna mellanrum. Nu är dom uppdaterade!
@trashbag tjabba, jag gjorde mappen shortlists och placerade filen där men väl i spelet hittar jag inte önskelistan. Jag har startat om spelet så vet inte vad det beror på 🙂
"And all I ask is a tall ship and a star to steer her by"
Jag kommer uppdatera listan nu efter säsongen när alla 42 ligaomgångar är spelade och lägga upp den nya listan. Får väl se om det fungerar bättre.
Då skapar man en mapp som heter shortlists och lägger in filen där.
Hoppas ha min uppdaterade lista klar senast till helgen, kanske mycket tidigare än så. Beror på hur mycket tid jag har.