Meny Stäng

Share:
Notifications
Clear all

[Klistrad] Småfrågor

198 Inlägg
82 Users
106 Likes
6,806 Visningar
(@balogibbs)
New Member

Jag spelar med en 4-2-3-1 och det går helt OK. Jag har dock väldigt svårt att få igång den centrala offensiva mittfältaren. Någon som har haft samma problem och har någon eventuell lösning på det? (:

Micke reacted
SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Noble Member Admin

Postad av: @balogibbs

Jag spelar med en 4-2-3-1 och det går helt OK. Jag har dock väldigt svårt att få igång den centrala offensiva mittfältaren. Någon som har haft samma problem och har någon eventuell lösning på det? (:

Skicka en skärmdump på din taktik så ska vi kika 🙂

SvaraCitera
(@janze)
New Member

Upplever ni att FM blivit mer orealistiskt än tidigare upplagor när man kommer en bit in i spelet? Har en save med Ipswich och är inne på säsong 13. Vi har vunnit flera stora titlar och har ett väldigt bra lag. Trots det kan vi aldrig på pappret bli bättre än Tottenham, Livepool, Man City, Man United (scums), Arsenal, Chelsea, PSG, Lyon, Monaco, Real Madrid, Barcelona, Atletico, Valencia, Bayern, Dortmund, Schalke, Hertha Berlin då ALLA dessa klubbar lägger miljarder på spelare varje fönster. Jag kan också lägga dom pengarna såklart, men det blir orealistiskt att göra det varje fönster. Kan man sätta en gräns på något sätt, vad varje klubb kan spendera?

SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Noble Member Admin

Postad av: @janze

Upplever ni att FM blivit mer orealistiskt än tidigare upplagor när man kommer en bit in i spelet? Har en save med Ipswich och är inne på säsong 13. Vi har vunnit flera stora titlar och har ett väldigt bra lag. Trots det kan vi aldrig på pappret bli bättre än Tottenham, Livepool, Man City, Man United (scums), Arsenal, Chelsea, PSG, Lyon, Monaco, Real Madrid, Barcelona, Atletico, Valencia, Bayern, Dortmund, Schalke, Hertha Berlin då ALLA dessa klubbar lägger miljarder på spelare varje fönster. Jag kan också lägga dom pengarna såklart, men det blir orealistiskt att göra det varje fönster. Kan man sätta en gräns på något sätt, vad varje klubb kan spendera?

Du får ju tänka att många, om inte alla, dessa klubbar har stenrika ägare, vinner titlar, har fina avtal(tv, reklam osv) och säljer för stora summor.

Och att säga att det är orealistiskt att slå de lagen med Ipswich är väl också en smutt.. orealistiskt? 😉

Micke reacted
SvaraCitera
(@janze)
New Member

Postad av: @daniel-nilsson
Postad av: @janze

Du får ju tänka att många, om inte alla, dessa klubbar har stenrika ägare, vinner titlar, har fina avtal(tv, reklam osv) och säljer för stora summor.

Och att säga att det är orealistiskt att slå de lagen med Ipswich är väl också en smutt.. orealistiskt? 😉

Visst har dom stenrika ägare, fina avtal osv. Jag tycker trots det att det blir inflation i antalet miljardvärvningar, något jag inte upplevt på tidigare upplagor av spelet. Men jag sitter ju ändå och spelar timme efter timme, så vem är jag att klaga? 😀

SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Estimable Member

Någon som vet varför inte FMSE21 funkar längre? 

SvaraCitera
(@handwritten)
New Member

Hej!

Hur kan jag göra ett lag sämre via editorn? 
Jag vill spela med Arsenal men tycker de är på tok för bra/överskattade. 
Försökte med att sänka varje spelares CA med 10 men de är lika bra ändå.

Några tips?

SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Noble Member Admin

Postad av: @handwritten

Hej!

Hur kan jag göra ett lag sämre via editorn? 
Jag vill spela med Arsenal men tycker de är på tok för bra/överskattade. 
Försökte med att sänka varje spelares CA med 10 men de är lika bra ändå.

Några tips?

Hej!

Jag började med att ta bort det identiska inlägg du skrev i FMSU-tråden, det räcker med ett ställe 🙂

Du kan ju tex dra ner attribut som gör dem mer ojämna, inte lika bra i större matcher men också svårigheter att utvecklas i rätt takt förutom att dra ner CA.

SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Noble Member Admin

Postad av: @zxc

Någon som vet varför inte FMSE21 funkar längre? 

Vad är FMSE21?

SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Estimable Member

@daniel-nilsson

FM Scout Editor. Ett program där man man bl.a kan kolla upp spelares CA/PA in game. 

Använder det ibland för att avsluta en save jag tröttnat på. För att se hur bra mina regens faktiskt var/kunde bli. 

SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Noble Member Admin

Postad av: @zxc

@daniel-nilsson

FM Scout Editor. Ett program där man man bl.a kan kolla upp spelares CA/PA in game. 

Använder det ibland för att avsluta en save jag tröttnat på. För att se hur bra mina regens faktiskt var/kunde bli. 

Aaah, I know that one 🙂

Nej, jag kan tyvärr inte svara på varför men kan mer eller mindre bekräfta att det inte fungerar efter att ha läst rundor lite på nätet.

Eugene, skaparen, är säkert medveten om problemet!

SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Estimable Member

@daniel-nilsson

Tack för svar. Hoppas de fixar det snart 

SvaraCitera
FMSvensson
(@fmsvensson)
Eminent Member

Är det någon som har koll om det går att flytta över ett sparat spel från en iMac till en bärbar Macbook ? Delar skrivbord via iCloud så alla mappar borde ju rimligtvis finns på den bärbara. ? 

SvaraCitera
kinali
(@kinali)
New Member

Tja!

Har letat runt på de flesta forum och även i Steam; Finns det någon databas där franska Ligue 1 har fått en ökning i prispengar? Tycker att den är alldeles för låg för att köra en långkörare där. Vet att man nog kan ändra om man har betalversionen av FMRTE eller FMSE(?) och sådana program men känner inte att jag vill betala för det.

Tack på förhand

SvaraCitera
Phansell
(@phansell)
Trusted Member

@kinali, Tyvärr inget svar på din fråga. Men en egen fråga. Vad är FMRTE och FMSE?

"Say it loud, say it clear, refugees are welcome here!"
- FC St Pauli

SvaraCitera
kinali
(@kinali)
New Member

@phansell

Det är "FM REAL TIME EDITOR och FM SCOUTING EDITOR" 

Där kan du ju bland annat fuska med att se CA/PA och sådana saker. Men tex för att göra så att AIK har en ekonomibalans på 900 miljoner euro behöver du deras köpversion. 

Men om jag omformulerar min fråga, är det någon som har koll på FM's egna editor? Jag har lyckats ändra prispengarna för Ligue 1 men när jag ska ladda in den och starta finns det bara Ligue 1 som valbar liga att spela eller visa, går alltså inte att välja Ligue 2 om jag så vill..

Phansell reacted
SvaraCitera
Phansell
(@phansell)
Trusted Member

@kinali Tack. Hade inte koll på detta 🙂

"Say it loud, say it clear, refugees are welcome here!"
- FC St Pauli

SvaraCitera
kinali
(@kinali)
New Member

@phansell

Ingen fara. Det kommer med erfarenheten 😉

Phansell reacted
SvaraCitera
raca14
(@raca14)
Reputable Member

Postad av: @kinali

@phansell

Det är "FM REAL TIME EDITOR och FM SCOUTING EDITOR" 

Där kan du ju bland annat fuska med att se CA/PA och sådana saker. Men tex för att göra så att AIK har en ekonomibalans på 900 miljoner euro behöver du deras köpversion. 

Men om jag omformulerar min fråga, är det någon som har koll på FM's egna editor? Jag har lyckats ändra prispengarna för Ligue 1 men när jag ska ladda in den och starta finns det bara Ligue 1 som valbar liga att spela eller visa, går alltså inte att välja Ligue 2 om jag så vill..

Låter konstigt. Aldrig haft problem med det tidigare...

SvaraCitera
(@mackana00)
New Member

Hej! Nu snart när EM börjar har jag blivit lite sugen på o köra med landslaget och se hur långt det skulle gå med dem riktiga grupperna, men när jag börjar ett spel så är det helt andra grupper och undrar om någon vet om det går att ladda ner någonstans alltså dem riktiga grupperna eller om man får ändra det själv i editon? Tacksam för svar! 🙂

SvaraCitera
Sida 7 / 10
Share: