Meny Stäng

Share:
Notifications
Clear all

[Klistrad] Småfrågor

Sida 5 / 5

Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Talang Admin

@jonatannk jag förstår ditt dilemma, absolut. Men här handlar det om att göra ett vägval; antingen så köper du honom och så blir det med all förmodan en jävligt bra spelare som du kan sälja dyrt - eller så tummar du inte på din värvningsfilosofi och sänker ribban för hur bra en ersättningsspelare på den positionen är.

Bestämmer du dig för att gå med alternativ två, dvs hålla på din filosofi, så tycker jag du ska fundera ut några ytterst enstaka attribut som är vitala just för den position/roll du vill ha in spelaren på. Du söker en högerytter så jag gissar på att du vill ha en snabb spelare som kan slå inlägg alternativt skära inåt planen och avsluta själv? Då tänker jag primärt att det är Acceleration och Fart som är attributen du eftersöker och sekundärt inlägg eller Avslut. Utöver det kan du ju se över resterande attribut.

SvaraCitera
Erkmaizter
(@erkmaizter)
Ungdom

@daniel-nilsson okej ska testa där var surt då man fixat mycket i den db:n utgick från Hectors db fixade övergångar typ från Allsvenskan till div 1.

SvaraCitera
Virriz
(@virriz)
Ungdom

Tja

Har inte spelat på ett par spel, så därför undrar jag:

Kan man ändra planens storlek? och isf vart? Vill ha större plan

Och kan man ändra "lagrörlighet"? och isf vart? jag har strukturerad och skulle gärna ändra det

SvaraCitera
@d@m
 @d@m
(@dm)
Ungdom

Någon som vet hur fm touch på mobilen funkar? Kan man fortsätta på samma karriär på mobilen? Kan man fortsätta ett onlineläget på mobilen och byta däremellan? 

SvaraCitera
friggan
(@friggan)
Ungdom

Jag har nu kört sex säsonger i Allsvenskan. Är det bara för mig som i princip varenda svensk talang flyttar till ett på tok för bra lag i Italien där de inte får spela alls?

Vad hände med typ Holland som en bra liga att gå till innan man tar steget till de bästa?

Jag känner inte riktigt realismen där dessvärre. 

SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Ungdom

@friggan

Instämmer till 100%. 

SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Ungdom

@virriz

Planstorleken kan du bestämma när du får en förfrågan inför varje säsong. 

Micke gillade
SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Ungdom

@jonatannk

Köp bara. Belgien är geografiskt nära Nederländerna. 
Samma med danskar i Allsvenskan. 
Typ samma sak. 

Micke gillade
SvaraCitera
Virriz
(@virriz)
Ungdom

@zxc

Nu är jag i början av en ny säsong med tottenham, men hittar det verkligen inte, är jag blind

SvaraCitera
raca14
(@raca14)
Ungdom

@virriz

Det är inget du hittar, det är en fråga som dyker upp i ditt nyhetsflöde inför säsongen...

SvaraCitera
jonatannk
(@jonatannk)
Ungdom

Jag har sådana problem att sälja egna produkter. Är inne på säsong 2032/2033 med min Ajax-save på FM19 nu.

Min andremålvakt Valk har fått bud på sig från Liverpool och vill jättegärna lämna. Han är 23 år men jag vill oerhört gärna behålla honom, dock har han Diemers framför sig som blivit utsedd till världens bästa målvakt två år i rad och enbart är 29 år. Har tre talangfulla målvakter i ungdomsleden, men de är alldeles för långt bort från a-lagen. Den ena av de yngre är även han missnöjd då jag nekat bud från Leipzig. Min fråga är: Ska jag sälja Valk ändå? Hur hade ni gjort?

Därtill: Guillaume är 25 år och har beskrivningen ”Världsklassmittfältare”. Han är lagkapten, har ett år kvar på kontraktet, är nöjd i klubben men har haft bud från både Chelsea och Liverpool. Jag vill såklart behålla men när jag går in i kontraktsförhandlingar meddelar hans agent att han ej vill förhandla då ”Andra klubbar är intresserade”. Känns som ett förlorat lopp och jag antar att jag behöver sälja honom för att inte riskera att han lämnar som bosman?

Who has two thumbs and doesn't give a crap?

SvaraCitera
jonatannk
(@jonatannk)
Ungdom

Postad av: @jonatannk

Jag har sådana problem att sälja egna produkter. Är inne på säsong 2032/2033 med min Ajax-save på FM19 nu.

Min andremålvakt Valk har fått bud på sig från Liverpool och vill jättegärna lämna. Han är 23 år men jag vill oerhört gärna behålla honom, dock har han Diemers framför sig som blivit utsedd till världens bästa målvakt två år i rad och enbart är 29 år. Har tre talangfulla målvakter i ungdomsleden, men de är alldeles för långt bort från a-lagen. Den ena av de yngre är även han missnöjd då jag nekat bud från Leipzig. Min fråga är: Ska jag sälja Valk ändå? Hur hade ni gjort?

Därtill: Guillaume är 25 år och har beskrivningen ”Världsklassmittfältare”. Han är lagkapten, har ett år kvar på kontraktet, är nöjd i klubben men har haft bud från både Chelsea och Liverpool. Jag vill såklart behålla men när jag går in i kontraktsförhandlingar meddelar hans agent att han ej vill förhandla då ”Andra klubbar är intresserade”. Känns som ett förlorat lopp och jag antar att jag behöver sälja honom för att inte riskera att han lämnar som bosman?

Kan svara på min text ovan. Guillaume, värderad till 445mkr, fick som högst ett bud av Liverpool på runt 300mkr. Tackade såklart nej och efter fönstret stängt kunde jag erbjuda ett 5-årskontrakt. Valk är kvar då jag fortsatt nekade bud. Han var missnöjd men när intresset försvann var han inställd på att stanna.

Who has two thumbs and doesn't give a crap?

SvaraCitera
Max
 Max
(@max)
Ungdom

Jag har försökt få en son i FM21 nu ett tag, har läst att man ska vara minst 34 och sedan ladda om dagen för youth intake om och om igen tills det att det trillar fram en son. Problemet är att jag får exakt samma spelare varje gång jag laddar om dagen. Finns det något sätt att öka chansen att få en son på FM iår?

SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Talang Admin

@max nej tyvärr så är allt automatiserat och du kan inte styra det..

SvaraCitera
MaximTsigalko
(@maximtsigalko)
Ungdom

@max vilka spelare du får bestäms på youth intake preview vilket brukar vara i december. Beror på vilken liga du lirar såklart... men youth intake day så avgörs bara spelarnas potential. 

Där emot är det ca 1 på 10,000 att du slumpas en son på youth intake. Hade inte lösat min tid på att ens försöka, stötte chans att vinna på lotto, typ... men om du ska fortsätta försöka så lycka till!

SvaraCitera
Raas79
(@raas79)
Ungdom

Jag blir lite smått tokig, ni vet "fake.inc" och den andra vad den nu heter, hittar dem inte. Ska ta bort dem men de är spårlöst försvunna.
Och nej, har inte tagit bort dem. Startade en ny save och tyska landslaget har inga spelare.
De finns ingenstans att finna. Hur löser jag detta?
Installera om eller någon som har en aning?

SvaraCitera
Micke
(@micke)
Ungdom Admin
Topic starter  

@raas79 Har du testat detta?

Gå in på Steam, högerklicka på FM21 och välj hantera > bläddra bland lokala filer. Gå sedan in i mapparna data\database\db\2130\lnc\all. Där ska filerna finnas.

"I have never played for a draw in my life." - Sir Alex Ferguson

SvaraCitera
Raas79
(@raas79)
Ungdom

@micke

Halleluja!

Tack för hjälpen!

Micke gillade
SvaraCitera
marre023
(@marre023)
Ungdom

När jag har FM igång droppar mitt internet från 30 mb/s till 0.6 mb/s. Nån som vet vad felet är!?!?

SvaraCitera
Sir-Grecco
(@sir-grecco)
Ungdom

Hur högt går CPUn när spelet är igång? Tänker på om det är någon bottleneck eftersom FM är ett ganska så intensivt spel För processorn. Du hittar information i Aktivitetshanteraren/task manager.

Hur mycket RAM används när du startar upp datorn och hur mycket används när du har FM igång? Tänker på om RAM minnet överbelastas. I så fall, stäng ner flikar och program som tar mycket minne. 

Sen skulle det kunna vara så att något virus program ”fightas” mot FM. Har själv varit med om att två virus program påverkat mitt internet.

Sen finns det ju även så kallade Wi-Fi program som exempelvis cFosSpeed som laddas hem om du har dragon center och ett Msi moderkort. Som jag inte rekommenderar. 

Sista som jag kan komma på skulle kunna vara ett problem som uppkommit efter patchen. Alternativt göra en backup på din save och ominstallera FM. Känns ju spontant som att någonting krockar som gör att internetet påverkas.

This post was modified 15 timmar sedan by Sir-Grecco

SvaraCitera
Sida 5 / 5