Meny Stäng

Share:
Notifications
Clear all

[Klistrad] Småfrågor

Sida 4 / 6

briko6
(@briko6)
Ungdom

Vilka spelare tycker ni har för bra respektive för dåliga stats,

jag slänger bara ut ett exempel här men jag tycker Gnabry har lite dåliga stats med tanke på hur bra han varit senaste säsongen, vad tycker ni 🙂 

SvaraCitera
JS7
 JS7
(@js7)
Ungdom

@briko6

Tycker att vissa Pool spelare har lite väl höga stats, visst de är bäst i England men t ex att ta Salah. Visst gör mycket mål, men han bränner ju en hel del också, ska verkligen han ligga på 18 när Agüero ligger på 17, Leta på 18, Messi & Ronaldo på 19?

Sen håller jag med om Gnarby, känns lite får dålig med tanke på senaste säsonger. Ett annat att DdG känns ha väldigt sämre stats jämfört med andra målvakter i PL. Han har ju inte varit som för 3-4 säsonger sen, men finns ju 5-10 som skulle kännas rimligare till peng och lön om man bara jämför stats. 

SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Ungdom

@js7

Agüero är ju skadad 75% per säsong också. Statsen sjunker ju då. 

SvaraCitera
Patrick92
(@patrick92)
Ungdom

@briko6

Jag känner som alltid att Premier League och England är överdrivet bra och att Bundesliga lagen och Tyskland är för dåligt. Kan också tycka att tidigare spel gör de portugisiska talangerna för bra. Har tidigare på FM brukat gå in och göra om i editorn så som jag känner att det ser ut på riktigt. Och det brukar innebära att jag drar ner Premier League lagen och de engelska spelarna och boostar Bundesligan lagen och de tyska spelarna. 

SvaraCitera
krillesch
(@krillesch)
Ungdom

Hur hittar jag in-game editorn?

SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Talang Admin

@krillesch

Under nedladdningar i menyn där du sparar.

SvaraCitera
krillesch
(@krillesch)
Ungdom

Tack😊 nu hittade jag den under nerladdningar, hur går man in i den och fixar😊 aldrig gjort det innan.

SvaraCitera
krillesch
(@krillesch)
Ungdom

Varför kan jag inte ser jag inte symbolen som gör att jag kan gå in och ändra i in game editorn?

SvaraCitera
Sickarn
(@sickarn)
Ungdom

Jag undrar hur de kan komma sig att jag fått denna ofantliga budgeten andra säsongen. 

Jag har nu inför andra säsongen med Elfsborg en övergångsbudget på 89 miljoner sek.

Jag kom 3:a i allsvenskan utan att egentligen värva något, Simon Olsson försvann efter halva säsongen till Tottenham för 27 miljoner och Okumu den svikarn stack för 29 miljoner. När de var 6-7 matcher kvar.

Efter säsongen valdes ny ordförande, då drog Stefan Andreasson, tyvärr. Men nu i slutet av december small de till rejält i kassan, de gav mig massa pengar utan att motivera varför. Dvs 89 miljoner tot att handla för. 

Min fråga är, vart kommer pengarna ifrån? 

Y

SvaraCitera
Antoskog
(@antoskog)
Ungdom

Har skaffat ny dator. Någon som vet om jag kan flytta över min gamla save (fm21) till min nya dator på något sätt? 

SvaraCitera
@d@m
 @d@m
(@dm)
Ungdom

Ligger inte dina sparade karriärer under games i sportsinteractive-foldern i "dokument"?

Copy paste till samma folder på nya datorn?

SvaraCitera
Antoskog
(@antoskog)
Ungdom

Ja det gör dom men det funkade inte att flytta äver dom...

SvaraCitera
Peter Hecktor
(@peter-hecktor)
Talang FMSU

Det går att flytta över lir. Har du PC eller Mac?

SvaraCitera
Antoskog
(@antoskog)
Ungdom

Fixade det nu genom steam cloud!

SvaraCitera
Micke
(@micke)
Ungdom Admin
Topic starter  

Ovanstående inlägg är tagna från diverse trådar här i FM21-delen som fått abrupta slut. Framöver ska liknande frågor alltså tas i denna tråd för att undvika alltför många trådar som dör ut fort. 

"I have never played for a draw in my life." - Sir Alex Ferguson

Northwinds gillade
SvaraCitera
@d@m
 @d@m
(@dm)
Ungdom

En snabb fråga ang Danmarks ligasystem. Är det en bugg eller kan man inte bli uppflyttad till topp-divisionen? Under "regler" så framkommer det inte.

Någon som har en bra rekommendation om vilken liga man bör välja att starta i lägsta div: sverige, danmark eller norge i en online-liga med journeyman-upplägg?

SvaraCitera
Micke
(@micke)
Ungdom Admin
Topic starter  
Postad av: @dm

En snabb fråga ang Danmarks ligasystem. Är det en bugg eller kan man inte bli uppflyttad till topp-divisionen? Under "regler" så framkommer det inte.

Någon som har en bra rekommendation om vilken liga man bör välja att starta i lägsta div: sverige, danmark eller norge i en online-liga med journeyman-upplägg?

Topp-6 i den danska andraligan går vidare till en form av kvalserie, där de möter varandra hemma och borta. Ettan och tvåan där går upp till högstaligan, som har ett liknande format. 

"I have never played for a draw in my life." - Sir Alex Ferguson

SvaraCitera
Erkmaizter
(@erkmaizter)
Ungdom

Hej vad kan det vara för fel när edtiorn säger att det inte går att ladda filen

SvaraCitera
jonatannk
(@jonatannk)
Ungdom

Fan, sitter i ett litet dilemma. Jag behöver värva in en till högerytter och gör allt i min makt för att få tag på en inhemsk sådan då jag i den utsträckning jag kan vill bygga laget med en inhemsk stomme. Däremot är det svårt och jag har hittat en lovande spelare från Belgien med låg utköpsklausul och som även tackat ja till kontraktet jag erbjudit. Bl.a Roma är intresserade men har ej lagt bud på honom. Har ännu ej ”Accepterat” övergången då jag inte vill värva och sedan ångra mig.

Låter kanske lustigt, men - hade ni jagat reda på en högerytter som uppfyller sådana specifika och någorlunda fåniga krav eller hade ni bara kört? Jag har inte speciella regler kring min save mer än att värva ungt och sälja dyrt, sen ser jag såklart gärna inhemska nationaliteter i truppen.

Who has two thumbs and doesn't give a crap?

SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Talang Admin

@erkmaizter har inget bra svar på din fråga annat än att leta runt på FM's officiella forum. Lägger en länk med en tråd att börja med. Hoppas du hittar ditt svar och gör du det får du gärna skriva det här också ifall andra stöter på liknande problem i framtiden..

https://community.sigames.com/forums/topic/539662-fm21-editor-and-old-files/

SvaraCitera
Sida 4 / 6