Meny Stäng

Share:
Notifications
Clear all

[Klistrad] Småfrågor

Sida 2 / 7

friggan
(@friggan)
Talang

Du har nog valt att din assisterande tränare sköter byten! 

SvaraCitera
Loic Mbe Soh
(@loic-mbe-soh)
Ungdom

Hej! Hur många ligor lägger ni till när ni börjar spela en journeyman save? Kan man ansöka om jobb som man inte lagt till?

SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Supersub Admin

Postad av: @loic-mbe-soh

Hej! Hur många ligor lägger ni till när ni börjar spela en journeyman save? Kan man ansöka om jobb som man inte lagt till?

Hur många ligor beror på hur jag resonerar kring mitt upplägg. Vet jag inte vart jag vill så blir det i regel flera länder så jag brukar försöka skaffa mig ett hum om var exakt jag vill landa till en början. Du kan trots allt alltid lägga till och ta bort länder/ligor.

Man kan inte ansöka om jobb i ligor som inte är aktiva.

SvaraCitera
Nixxy
(@nixxy)
Ungdom

Är i premier league och har bägge mötens mot vissa lag på hemmaplan eller bägge på bortaplan under säsongen. Vad fan beror detta på, någon som vet? Är det en bugg?

Det var samma förra säsongen. Det är sjukt störigt...

SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Ungdom

Postad av: @nixxy

Är i premier league och har bägge mötens mot vissa lag på hemmaplan eller bägge på bortaplan under säsongen. Vad fan beror detta på, någon som vet? Är det en bugg?

Det var samma förra säsongen. Det är sjukt störigt..

Är det fler lag som har så eller är det bara ditt lag? Vilket lag är du?

SvaraCitera
Nixxy
(@nixxy)
Ungdom

@zxc Jag är Everton. Har bara kollat på ett annat lag och de hade samma situation. Kollade mitt lag säsongen innan och det är samma lag varje säsong det handlar om, men inte samma för det andra laget jag kollade på.

Jag har inte editorn så har inte gjort något i den.

SvaraCitera
Nixxy
(@nixxy)
Ungdom

Ingen som vet hur man fixar detta eller om SI kommer göra nått åt det?

Sinnessjukt störande varje år och funderar på att lämna PL enbart för att slippa skiten. Senaste säsongen gällde detta nästan hälften av lagen jag möter.

SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Supersub Admin

Låter som en bugg. Du behöver ladda upp din save på Sigames buggforum!

SvaraCitera
Nixxy
(@nixxy)
Ungdom

SI vet tydligen om problemet men verkar vara svårt att få till en fix för redan startade saves....Otroligt drygt då jag är inne på år 2036...

SvaraCitera
sirlordtom98
(@sirlordtom98)
Ungdom

Hej! Jag har stött på vad som kan vara ett säsongsavgörande problem som jag inte riktigt vet hur jag ska hantera. Är på min första hela säsong med Greenock Morton i skotska andraligan och det blev precis 1 januari 2024, och BÅDA spelarna i mitt mittlås verkar ha förlorat sitt arbetstillstånd. Den ena spelaren är fransman och kom till klubben 2021, och den andra är Centralafrikan som jag värvade i somras från Wolves utan några problem, men idag står jag alltså här och ingen av spelarna kan längre spela för klubben. Ligger för tillfället på en andraplats 3 poäng bakom ligaledarna Livingston, men där dog det mesta av mitt hopp.

Så hur kommer det sig att de förlorar arbetstillståndet? Kan postbrexit-kraven vara olika för U21 spelare och att det har något med saken att göra? De är 22 och 23 år gamla. Sportchefens rekommenderade handling är att erbjuda båda spelarna nytt kontrakt, men längst ner under kontraktsförhandlingarna så står det att spelarna inte uppfyller kraven för att få ett automatisk arbetstillstånd?

Så, vad gör jag? Cashar in? Hoppas på att de kan får arbetstillstånd så småningom? Hade man vetat detta hade man ju knappast värvat en av de så sent som i somras, och gärna börjat scouta ersättare för länge sen.

Tacksam för hjälp!

SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Ungdom

Postad av: @sirlordtom98

Hej! Jag har stött på vad som kan vara ett säsongsavgörande problem som jag inte riktigt vet hur jag ska hantera. Är på min första hela säsong med Greenock Morton i skotska andraligan och det blev precis 1 januari 2024, och BÅDA spelarna i mitt mittlås verkar ha förlorat sitt arbetstillstånd. Den ena spelaren är fransman och kom till klubben 2021, och den andra är Centralafrikan som jag värvade i somras från Wolves utan några problem, men idag står jag alltså här och ingen av spelarna kan längre spela för klubben. Ligger för tillfället på en andraplats 3 poäng bakom ligaledarna Livingston, men där dog det mesta av mitt hopp.

Så hur kommer det sig att de förlorar arbetstillståndet? Kan postbrexit-kraven vara olika för U21 spelare och att det har något med saken att göra? De är 22 och 23 år gamla. Sportchefens rekommenderade handling är att erbjuda båda spelarna nytt kontrakt, men längst ner under kontraktsförhandlingarna så står det att spelarna inte uppfyller kraven för att få ett automatisk arbetstillstånd?

Så, vad gör jag? Cashar in? Hoppas på att de kan får arbetstillstånd så småningom? Hade man vetat detta hade man ju knappast värvat en av de så sent som i somras, och gärna börjat scouta ersättare för länge sen.

Tacksam för hjälp!

Skottska andraligan har man ju inte jättebra koll på. Alltid lurigt med arbetstillstånd. Jag hade försökt cashat in och letat ersättare. 

SvaraCitera
Armada
(@armada)
Ungdom

Hände samma sak för mig. Efter 6 månader ansökte jag nytt arbetstillstånd och på 3/3 utländska spelare fick godkända arbetstillstånd.

"Oi bruv, three pints a lagar and a pint a guiness." - Bret Clement's greeting to pretty much everyone.

SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Ungdom

@armada

Men inte i skottska andraligan va? 😉 

SvaraCitera
Armada
(@armada)
Ungdom

Postad av: @zxc

@armada

Men inte i skottska andraligan va? 😉 

Nja det var i Skotska chanpionchip eller premier League. Med det borde väl inte vara så stor skillnad på de 4 skotska ligorna?

"Oi bruv, three pints a lagar and a pint a guiness." - Bret Clement's greeting to pretty much everyone.

SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Ungdom

@armada

Championship är väl ändå andraligan? 

Superettan är väl också svenska andraligan?

SvaraCitera
Armada
(@armada)
Ungdom

@zxc Haha jaha, tänkte skotska andraligan = Scottish League 2.

zXc gillade
SvaraCitera
Neil_Warnock
(@neil_warnock)
Ungdom

Hej, jag har fått ett tekniskt problem som inte gör spelet ospelbart, däremot störigt. Helt plötsligt försvann matcherna från den kalendern som man kommer till genom att klicka på datumet uppe i högra hörnet. Någon som har någon lösning på detta. Märk väl att jag spelar fm20.

Mvh.

SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Ungdom

Tja! 

Vilka tröjfärger/design brukar ni föredra när ni ska välja ett nytt lag på FM? 

Finns det någon färg/kombination ni avskyr? 

Jag är svag för ljusblått, likt Napolis tröjor. 

SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Supersub Admin

Himmelsblått alla dagar i veckan!

Manchester City och Malmö FF är mina lag...

SvaraCitera
zXc
 zXc
(@zxc)
Ungdom

Randiga tröjor brukar oftast gå fetbort när jag väljer lag. 

SvaraCitera
Sida 2 / 7