Här är tråden för småfrågor som kan lösas snabbt och ej behöver en egen tråd. Shoot!
"I have never played for a draw in my life." - Sir Alex Ferguson
Hej
Är nystartad tränare inom FM och har googlat på hur man ändrar en tränares roll, eller Staff på engelska, men inte hittat något om hur man gör följande.
Min assisterande tränare har jag gjort mig av med, förnyade inte kontraktet. Anställde en ny innan den som var assisterande hade lämnat klubben. Den nyanställde fick rollen Coach, men hur gör jag den till min nya assisterande?
Forest Green ftw 🙂
Du får erbjuda ett nytt kontrakt för att då kunna avgöra vilken roll denne ska ha inom klubben. Dock får du nog ge det lite tid om du signade honom relativt nyligen då han säkerligen inte är sugen på att skriva på något nytt så tätt intill det senaste kontraktet.
Som rubriken lyder, hittar inte riktigt när jag googlar...
brukar det se inom de första 3 veckorna av Februari?
Förra året släpptes vinteruppdateringen 25 februari så gissningsvis är det där nånstans.
Tänkte eventuellt köpa en bärbar dator och spela lite på när den stationära är upptagen..
Skulle denna funka tror ni? Till 21/20 eller 19
Mvh Fredrik
Vår eminente Trashbag har gjoirt en fanastisk manual i eftersökandet av en dator, jag hade kollat av där och jämfört 🙂
https://fmsweden.se/forum/off-topic/kopa-dator-guide/#post-1383
Tjena, kör med Bari. Gick upp till serie B första säsongen och bommade i playoffen till serie A i andra. Nu ska jag börja min tredje säsong och min sportchef sitter på utgående kontrakt och vägrar förlänga pga lönen( går inte med på högsta lönen som styrelsen satt). Så nu behöver jag ta in en ny sportchef som inte vill ha mer än 15k€ i lön. Någon som har tips?
Tillägg: min stora stjärna och gamla kapten Marco Antenucci går i pension nu. Någon som vet om man kan göra honom till sportchef och isåfall hur??
Försök ge honom ett nytt kontrakt med rollen som sportchef och inte spelare. Dyker sportchefsrollen inte upp i listan, så vet du om det går eller ej.
Hej, är det bara jag som kan köpa väldigt billigt när spelarna är transferlistade? Jag sätter ner summan till 0kr och lägger till en 50% vidare klausul och klubben accepterar. Realistiskt?
Hej, är det bara jag som kan köpa väldigt billigt när spelarna är transferlistade? Jag sätter ner summan till 0kr och lägger till en 50% vidare klausul och klubben accepterar. Realistiskt?
Lag?
@zxc Newcastle. Men det funkar så med de andra lagen jag haft också. Transferlistade spelare går orealistiskt billigt, bara du sätter en vidareförsäljningsklausul.
Jasså? Har faktiskt aldrig testat det knepet. Är det värt det i längden?
Köper du in en spelare för ex 100 milj och säljer honom för 300 milj sedan.
Då har du tjänat 200 milj.
Köper du in samma spelare för 0 kr istället, men med en vidareklausul på 50% så tjänar du bara 150 milj.
Hej,
Jag har hittat några updates som fixar transfers, kontraktsförläningar, rätt uppflyttade lag etc...allt förutom spelarnas STATS TILL FM 21 STATSEN OCH ÅLDER!
Vill ju att de ska vara ett år äldre och ha fm21 års stats såklart!
slutade spela FM21 då spelarbilderna var för små, man inte fick se bilderna före match samt maninte kunde se attandece under matchm publiken alltså...
stort tacksam för hjälp!
Låter som ett jobb du själv kan utföra, visste det tar tid beroende på hur många spelare du ämnar ändra.
Annars har vi inget här på FMS, hänvisar i så fall till Steam, fmscout eller varför inte Sigames egna community?
I min save så byts mina spelare ut automatiskt. Nån mer det hänt för?
LL
Låter jävligt märkligt