Meny Stäng

Share:
Notifications
Clear all

[Klistrad] FMSU (FMSweden Update)

Sida 4 / 13

Peter Hecktor
(@peter-hecktor)
Talang FMSU
Topic starter  

Visst fan, glömde lagen till Europa. Fixar det till nästa update!

SvaraCitera
friggan
(@friggan)
Talang

Finns det möjlighet att få ett screen från editorn på mitt kära Degerfors där jag får se spelarnas CA/PA och positioner? Vore otroligt tacksam då jag inte har FM21 men är i tankebanorna på att skaffa 🙂 

SvaraCitera
FredrikFreddeAdam
(@fredrikfreddeadam)
Ungdom

@peter-hecktor

Hur lägger man in detta rätt? Har lagt in Malmö, Elfsborg och Häcken manuellt. Men det är ju ett 4e lag också som ska ut i europa - antingen cupvinnaren, som vi inte vet än - eller Djurgården ifall Malmö, Elfsborg eller Häcken vinner cupen.

Simulerade en säsong nu, då gick Malmö, Elfsborg, Häcken och AIK till europa. Häcken vann cupen.

SvaraCitera
Peter Hecktor
(@peter-hecktor)
Talang FMSU
Topic starter  
Postad av: @friggan

Finns det möjlighet att få ett screen från editorn på mitt kära Degerfors där jag får se spelarnas CA/PA och positioner? Vore otroligt tacksam då jag inte har FM21 men är i tankebanorna på att skaffa 🙂 

SvaraCitera
Peter Hecktor
(@peter-hecktor)
Talang FMSU
Topic starter  
Postad av: @fredrikfreddeadam

@peter-hecktor

Hur lägger man in detta rätt? Har lagt in Malmö, Elfsborg och Häcken manuellt. Men det är ju ett 4e lag också som ska ut i europa - antingen cupvinnaren, som vi inte vet än - eller Djurgården ifall Malmö, Elfsborg eller Häcken vinner cupen.

Simulerade en säsong nu, då gick Malmö, Elfsborg, Häcken och AIK till europa. Häcken vann cupen.

Har lagt in så Malmö är i CL nu. I Europa League är Elfsborg, Häcken och Djurgården.

SvaraCitera
Richard Östlund
(@richard-ostlund)
Ungdom

Har fått ett sånt jäkla sig efter FM igen efter att inte ha spelat ordentligt på några spel. Senaste jag hade var FM16 som jag lagt otaliga timmar på.

Ni som köpt spelet, har ni köpt det i fysiskt format eller bara så ni får en nyckel att ladda ner och installera via steam? 

Har inte steam på min nuvarande Mac men det är väl bara att hämta hem för att sen aktivera spelet via nyckeln?

SvaraCitera
AAABBB
(@aaabbb)
Ungdom

@peter-hecktor

Hur lägger du in så rätt lag hamnar i Europa i editorn? 

SvaraCitera
@d@m
 @d@m
(@dm)
Ungdom

@richard-ostlund

Ja, steam finns för mac. Se bara till att du har utrymme på datorn osv. Sen kan du köpa spelet fysiskt eller via kod på steam eller annan sida t.ex. https://isthereanydeal.com/

SvaraCitera
friggan
(@friggan)
Talang

@peter-hecktor

Tack! Såg ändå rätt rimligt ut! 

SvaraCitera
friggan
(@friggan)
Talang

Postad av: @richard-ostlund

Har fått ett sånt jäkla sig efter FM igen efter att inte ha spelat ordentligt på några spel. Senaste jag hade var FM16 som jag lagt otaliga timmar på.

Ni som köpt spelet, har ni köpt det i fysiskt format eller bara så ni får en nyckel att ladda ner och installera via steam? 

Har inte steam på min nuvarande Mac men det är väl bara att hämta hem för att sen aktivera spelet via nyckeln?

Finns det ens datorer med cd-läsare 2020? 😀

SvaraCitera
Richard Östlund
(@richard-ostlund)
Ungdom

@friggan haha sant! Spelar ju sällan spel så är mest ovanan av att köpa något för att ladda ner och inte få fysiskt exemplar som gör att jag ville få bekräftat att det ska vara lugnt 😉

Då är det väl bestämt då, blir ett köp och start av en ny save! Kör väl i Frankrike som jag gjorde de sista versionerna innan jag slutade köpa nya spel pga universitetsstudier.

friggan gillade
SvaraCitera
Daniel Nilsson
(@daniel-nilsson)
Supersub Admin

Jag ser att här förekommer en hel del frågor kring Editorn. Tänker att jag skapar upp en ny tråd kring det;

https://fmsweden.se/forum/football-manager-2021/fm21-editor/

raca14 gillade
SvaraCitera
Peter Hecktor
(@peter-hecktor)
Talang FMSU
Topic starter  

Behöver hjälp! Jag har en Macbook pro och söker på FMSU, då har jag alltid hittat filen i Finder så den ligger i FM21/Editor Data-mappen. Nu när en polare ville ha den skickad till sig så sökte jag som vanligt. Då finns inte filen ens.. Startar upp FM samt editoren och så hittar den som vanligt. SUPERKONSTIGT! Jag går in i Editor Data-mappen men där finns inte FMSU-filen. Vad fan händer?

Jag hittar alltså filen när jag går via editoren och söker mig fram genom rätt mappar. Däremot när jag söker efter filen och övriga FM-mappar i "finder" så är dom spårlöst borta. Hur fan är det möjligt?

SvaraCitera
raca14
(@raca14)
Ungdom

@peter-hecktor

Har du löst problemet än? Har ingen erfarenhet Mac:en ska sägas, men när du söker i Finder, är det över hela hårddisken? Det är inte begränsat på något sätt i söket?

SvaraCitera
Peter Hecktor
(@peter-hecktor)
Talang FMSU
Topic starter  
Postad av: @raca14

@peter-hecktor

Har du löst problemet än? Har ingen erfarenhet Mac:en ska sägas, men när du söker i Finder, är det över hela hårddisken? Det är inte begränsat på något sätt i söket?

Nej, det är något riktigt konstigt som har hänt. Som tur är kommer jag åt FMSU-filen via editoren och kan spara den på skrivbordet. Får blåsa rent datorn och börja om.

Gissar att Apples senaste uppdatering har med allt att göra..

SvaraCitera
Peter Hecktor
(@peter-hecktor)
Talang FMSU
Topic starter  

Blåste rent datorn men det hjälpte inte. Vad fan ska jag göra?!

SvaraCitera
raca14
(@raca14)
Ungdom

@peter-hecktor

Molnet?

SvaraCitera
Peter Hecktor
(@peter-hecktor)
Talang FMSU
Topic starter  

Problemet kvarstår. Jag har installerat om Big Sur men jag kan ändå inte komma åt biblioteket där alla filer finns. Försöker installera FM på annan plats men det tillåter inte datorn.

Big Sur är ett jävla fiasko. Jag kan inte göra ett skit.. Kommer inte åt FM-mappen, kan inte ta bort fake-filerna, kan inte komma åt FMSU, kan inte lägga in grafik mm då jag inte hittar mapparna (Dom finns inte ens om man söker i Finder).

Någon Mac-expert här som kan hjälpa mig?

SvaraCitera
Peter Hecktor
(@peter-hecktor)
Talang FMSU
Topic starter  

JAG LÖSTE DET!

SvaraCitera
Filip00w
(@filip00w)
Ungdom

Är det korrekt lag som spelar i de lägre divisionerna, eller enbart Superettan och AS? 🙂 

SvaraCitera
Sida 4 / 13